Mening juryleden gevraagd: Zomertenue.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Mening juryleden gevraagd: Zomertenue.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 08:58

ik was dit weekend op de sgw in maarsbergen en daar was echt alles toegestaan als zomertenue. Dat is ook expliciet zo gemeld, en zeker vrijdag was dat wel heel verstandig.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 09:29

Lauste schreef:
Wat ik dus niet snap, de ene keer staat er dat je alleen een dressuurblouse mag:
josie schreef:
Volgens de site van de KNHS moet je voor de dressuur: een wit, geel of beige overhemd of een dressuurblouse dragen, met lange of korte mouwen.
Plastron en handschoenen zijn verplicht.
Voor het springen: een wit of lichtgekleurd overhemd met lange of korte mouwen met een das of plastron.
De dames mogen in een speciaal rijoverhemd met hoge kraag rijden zonder plastron of das.
Er zit dus wel verschil in wat je aan mag, beoordeling zou gelijk moeten zijn.

En de andere keer staat er dat je ook zo'n shirt mag:
Citaat:
Zomertenue:
1. In zomertenue mag gereden worden met:
- witte dressuurblouse met opstaand kraagje met korte óf lange mouwen. Bij het rijden met blouse hoeft men GEEN plastron te dragen.
- wit showshirt met opstaand kraagje met korte of lange mouwen. Bij het rijden met een showshirt dient men WEL een plastron te dragen.
- het dragen van handschoenen (ongeacht kleur) is zowel in zomertenue als wintertenue verplicht.

Het dragen van shirts in combinatie met zomertenue is dus wél toegestaan, mits het shirt geheel wit is zonder emblemen/logo's of reclame, indien men een plastron draagt.

Dus, mag ik nu wel of niet zo'n shirt aan met zomertenue? De artikelen spreken elkaar wel wat tegen. :?

Van het weekend concour gehad, 1 jury liet het niet toe dat je in een wit shirt (een witte Anky dus zonder poespas) starte... dus je kon terug rechts om keert naar je trailer ik ga het regelement uitprinten, discussie met een jury zonder regelement is niet bepaald handig voor je je proef moet rijden maar met 30 graden en je jasje aan was ook niet heel fijn en vervelend voor een aantal ruiters die terug konden en dus niet mochte starten!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 09:33

maar dat shirt staat niet vermeld als toegestaan in de reglementen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 09:35

Het stukje van Imker, wat vetgerdrukt in jouw quote staat, staat niet in het dressuurreglement. Zolang dat niet in P&S en/of op de website van de KNHS gepubliceerd is kan je dus verwachten dat er juryleden zijn die de shirts niet toestaan.

El_Paso2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:38

Halleluja KarinvdM, t staat er gewoon niet dat het mag. Einde discussie zou ik zeggen. :D

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:39

Daar zat ik toevallig gisteren nog aan te denken

amaretto20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:42

afgelopen weekend , werd er besloten door hoofdjury zomertuneu ,dus ik heb daar gehoor aan gegeven was behoorlijk
warm :o
maar er werd wel een punt afgetrokken toen ik starte in zomertenue?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:46

Dat mag niet, dat is tegen de regels in.

Maar was je naar de jury toegegaan ?
En wat waren je punten voor verzorging dan ?

amaretto20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:47

ladylay schreef:
Dat mag niet, dat is tegen de regels in.

nee dacht ik ook maar wel gebeurd :(

een 6 paard netjes gevlochten ook staart enz en andere die met jasje starten hadden een 7

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:50

Ik weet niet of het al naar voren gekomen is maar,
wat houdt zomertenue in? Bij de ene wedstrijd wordt gezegd alleen korte mouwen, en bij de andere krijg ik te horen dat lange mouwen ook mag. :?

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:51

Ik vind starten in zomertenue prima, mits het fatsoenlijk is.
Vorig jaar kreeg in een (pony-)amazone in de ring met alleen een wit topje, soort sportbeha-achtig iets met op bandjes na een blote rug en blote buik :+
Ik ga echt niet miepen over een randje hier of daar, maar vond dit toch echt te ver gaan en heb haar verzocht zich eerst conform reglementen te kleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:52

Raiza schreef:
Vorig jaar kreeg in een (pony-)amazone in de ring met alleen een wit topje, soort sportbeha-achtig iets met op bandjes na een blote rug en blote buik :+
Ik ga echt niet miepen over een randje hier of daar, maar vond dit toch echt te ver gaan en heb haar verzocht zich eerst conform reglementen te kleden.

Serieus? :+ Dat mensen dan ook nog denken dat dat goed is.. Ik zou thuis nog niet eens zo gaan rijden :n

amaretto20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:54

ik had een wit wedtrijdshirt aan van harry horse met korte mouw (officeel wedtrijdshirt )geen reclame of iets

amaretto20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:55

Raiza schreef:

ja dat vind ik ook niet normaal ! kan je net zo goed in bh starten ;)

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:56

Relaxed schreef:
Raiza schreef:

Serieus? :+ Dat mensen dan ook nog denken dat dat goed is.. Ik zou thuis nog niet eens zo gaan rijden :n

echt serieus :j
Ze kon het qua figuur prima hebben, maar er zo mee te koop lopen moeten ze maar in de kroeg doen en niet op het wedstrijdterrein ;)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:22

iewhl.. dat is ook niet echt netjes meer dan :n

hier gisteren gelukkig zomertenue aan mogen hebben, eerst eind van de ochtend gevraagd aan beide jury's, en dit mocht :j

s'middags tot m'n stomme verbazing elke ruiter in jasje gekleed, ondanks dat de msusen van het dak vielen van de hitte.
wederom naar m'n jury's gelopen met de vraag dat ivm de ochtend, of zomertenue ook voor de middag gold.
ze hebben dit gewoon geaccepteerd :j dus was een stuk frisser! andere mensen bleven trouwens wel stug met jasje rijden, de arme zielen :=

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:51

Ik reed dus ook dit keer gewoon met jasje, kan wel zeggen dat ik het niet heel erg meer zag zitten de tweede proef, het was gewoon echt TE heet!
En een gewoon wit wedstrijdshirt van anky ik zie niet in wat daar nu het probleem van is, een blouse ga ik niet aanschaffen werkelijk afschuwlijk!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:58

KarinvdM schreef:
Het stukje van Imker, wat vetgerdrukt in jouw quote staat, staat niet in het dressuurreglement. Zolang dat niet in P&S en/of op de website van de KNHS gepubliceerd is kan je dus verwachten dat er juryleden zijn die de shirts niet toestaan.

Ik heb hier telefonisch contact over gehad met de KNHS en het staat idd niet vermeld in de reglementen en ze zijn er druk mee bezig om dit aan te passen. Ook werd er aangegeven dat het geen zonde is om hier als jury zijnde van af te wijken.

In dit geval kies ik voor het welzijn van de ruiters en ga niet met reglementen smijten waar volgens de KNHS van afgeweken mag worden...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:02

Ik laats ze in die shirts ook gewoon starten Judith. :)

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:07

Ben het helemaal met je eens Judith. Ik heb ze er zaterdag ook gewoon mee laten starten.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:13

KarinvdM schreef:
Ik laats ze in die shirts ook gewoon starten Judith. :)

;)

Ik vind het onverantwoord om een ruiter te verplichten met jasje te rijden omdat ze een shirt aan hebben.
Moet ook eerlijk zeggen dat juryleden die daar wel opstaan niet het welzijn in acht nemen en risico nemen met de ruiter. Mijn ongezoute mening is, dat jury's die dit niet doen en maar vast blijven houden aan die regel, onverantwoord bezig zijn...

Neemt overigens niet weg dat de ruiters ook op de hoogte moeten zijn voor wat betreft het zomertenue, als je met een shirt beslyit op concour te gaan loop je het risico dat je er niet mee mag starten...

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:43

judithh schreef:
KarinvdM schreef:

Ik heb hier telefonisch contact over gehad met de KNHS en het staat idd niet vermeld in de reglementen en ze zijn er druk mee bezig om dit aan te passen. Ook werd er aangegeven dat het geen zonde is om hier als jury zijnde van af te wijken.

In dit geval kies ik voor het welzijn van de ruiters en ga niet met reglementen smijten waar volgens de KNHS van afgeweken mag worden...

Toffe jury +:)+

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:51

Ik vind eigenlijk dat de 30 graden wel verlaagd mag worden naar 25 graden om met zomertenue te mogen rijden.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:00

Idd, 30 graden is het hier zelden.

Mijn ouders vond het ook al absurt.
Ze zeiden al dat ze er naar verlangen dat iemand een keer flauw valt.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:15

de jury's gisteren zeiden ook al dat zolang de shirts gewoon netjes waren, ze er echt geen problemen over zouden maken. enige wat ze wilden voorkomen,was dat mensen bv in spagetti topjes gaan starten, of ander niet zo'n net spul.
mjah.. een gewoon net wit concours shirt voldeed daar wel aan, en ze wilden inderdaad niet dat men onnodig in die hitte half zouden gaan flauwvallen