Mootje schreef:Je moet dus en zelf je paard meenemen, zelf rijden en nog een combinatie (al dan niet op jouw paard) meenemen?
Ja, voor het examen moet je een combinatie meenemen.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bij extra been bij de afzet gaan we in middendraf door de hindernis heen

Dan de plaats voor de biels goed uitgraven en vlakken. En dan de biels plaatsen.
Myrthe92 schreef:Meld me ook! Wil graag de opleiding niveau 2 zonder rijden gaan doen. Weet iemand wanneer de cursusbrochure online komt om je in te schrijven? Ga namelijk ruim een maand op vakantie.
Waarschijnlijk wordt het de opleiding in Hazerswoude.
Weet iemand trouwens hoe vaak je ongeveer een paard/ruiter mee moet nemen naar de lessen?
Mootje schreef:Marloes, het paard moet L niveau hebben (niet per definitie geklasseerd) en geschikt bevonden worden door de instructeur.
Ik ben benieuwd wanneer de brochure uitkomt!

Mootje schreef:Hé Chendo
Fase 2 zonder eigen rijden wordt in Naaldwijk en Wateringen gegeven (Vlaardingen is alleen met eigen rijden). Wateringen (Elzeberg) is waarschijnlijk op maandag en Naaldwijk (de Hoeve) op donderdag.
heb een schimmel van 1.78 die nu L2 met winst is.. alleen we zijn niet zulke springtalenten.. ik durf best een sprongetje te maken maar echt goed ben ik er niet in.. maakt dat uit denken jullie? en weet iemand ook hoeveel tijd er ongeveer in gaat zitten naast de lesavonden? want ik ga namelijk net beginnen aan mijn eerste jaar fysiotherapie (ben 18) en wil graag de orun 2 dressuurrichting ernaast doen, maar vraag me af of ik dat ga redden