de mooiste fouten bij onoplettende jury's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: de mooiste fouten bij onoplettende jury's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 11:01

Of twee keer een proef rijden bij dezelfde jury, en dan verschillende punten krijgen voor de stap draf of galop :')

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 11:02

Dat zou in theorie kunnen CM

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 11:03

Ik bedoel op dezelfde dag, had ik erbij moeten vermelden.
Buiten de kring hier heb je wel eens wedstrijden waar je in groepjes rijd van 3 a 4 , en dan twee keer een proef bij dezelfde jury rijd.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 12:15

Vind dat (proeven ongezien) nog niet gek.
Kan bijv in 1 proef meer rust hebben gezeten, waardoor de passen beter werden afgemaakt of dat er juist actiever werd gereden....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 12:17

Beide proeven waren vergelijkbaar, alleen ene proef allemaal 7ens voor de gangen, andere allemaal 6en...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 12:28

Soms kan het ook net op het randje hangen (nadeel van hele punten geven) en kan een minimaal verschil opeens een 6 ipv een 7 opleveren.

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:05

CM_ schreef:
Beide proeven waren vergelijkbaar, alleen ene proef allemaal 7ens voor de gangen, andere allemaal 6en...

Heb ik ook wel eens. Maar als ik dan de film terug kijk(film zga altijd) snap ik t bijna altijd wel :)
Heb het vaker wel dan niet, paard waar ik momenteel mee start is heel gevoelig, er hoeft maar 1 ding te zijn en diern draaft bijv. al heel anders.

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:09

Lang, lang geleden, toen je in de B of L? bij B moest afwenden en op X enkele seconden moest halthouden, groette ik automatisch! "Oh nee, dacht ik nog" , maar ik weet niet of de jury het gezien heeft, want ik had wel een voldoende. Na het halthouden moest ik een grote volte doorzitten. En met de slappe lach is dat best lastig!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:17

Oehh
Mijn laatste B wedstrijd met mijn tinker.

je moest 2x E-B-E grote volte rijden en ook op de andere hand.
Nou was hem 2x vergeten om voor de tweede keer te rijden... maar ook beetje onopemerkt gebleven. want werd 3de met winstpunt :o

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:19

Toch kan dat best CM.
Vaak is een paard meer ontspannen in de 2e proef en dan gaat het vaak ook beter bewegen.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 21:32

Bettine schreef:
Wat me ook al vaker is overkomen: In 1 Z1 proef zit al vrij vroeg in de proef een keer A halthouden en weer voorwaarts in draf (zonder achterwaarts oid).
Dat halthouden heb ik al meerdere keren gewoon vergeten.
Heel veel jury's hebben dat ook niet eens door gehad, en er een 6 op laten schrijven.

Maar dat je zo'n halthouden mist kan ik me wel indenken. Je hoeft maar even de andere kant op te kijken, of een keer te moeten niesen en je hebt het al gemist, zo'n halthouden is zo voorbij. En in zo'n geval wanneer je zelf als jury niet op hebt zitten letten (wat helemaal niet gek is en iedere jury wel eens overkomt) moet je wel de ruiter het voordeel van de twijfel geven vind ik.

Maar dat je, zoals ik in mijn vorige post aangaf, 3 complete onderdelen mist, dan heb je toch wel echt héél erg niet op zitten letten. Dat heeft niks meer met 'even de andere kant op kijken' te maken, dat is gewoon heel erg slordig en zou niet moeten kunnen. Die jury heeft bij mij in elk geval haar geloofwaardigheid verloren...

Halthouden doe je toch op zijn minst 3 seconden??? Dan heeft de jury zitten slapen :P

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:03

KarinvdM schreef:
Toch kan dat best CM.
Vaak is een paard meer ontspannen in de 2e proef en dan gaat het vaak ook beter bewegen.

Het was precies andersom, en er zaten maar 2 combinaties tussen .

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:31

Zo heb ik wel eens bij dezelfde jury bij 2 proeven (zaten 3 combinaties tussen) eerst een 8 voor verzorging en in de 2e proef een 6 voor verzorging gehad :o?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:08

Had je tussendoor de knotjes uitgedaan :+ :D

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:12

Mijn fouten ziet de jury altijd ;(

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:13

CM_ schreef:
Had je tussendoor de knotjes uitgedaan :+ :D

Hahaha, had ik geen tijd voor :+
Misschien dat ie iets meer zweette in de 2e proef. en ik een veel roder hoofd had ............. }>

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:14

Nee joh, je hat de eerste proef gewoon te goed gereden en de tweede wilde de jury niet zo punten hihi!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:17

kleinvosje schreef:
Nee joh, je hat de eerste proef gewoon te goed gereden en de tweede wilde de jury niet zo punten hihi!

Yeah right!! :D
Ik had 168 en 171 punten tijdens die proeven |(

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:19

oei, ik neem mijn woorden terug ;-)

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:36

Marengo1 schreef:
er staan bijvoorbeeld 5 x 5 op en 1 x een 4. dan heb je dus -7 (180-7= 173.)
Dan tel je alle pluspunten op, Bijvoorbeeld. 5 x 7 en 2 x een 8 = 9plus punten.

Dan pak je die 173 + 9 = 182....

Hu dit tellen snap ik dus egt niet :P
ik vroeg het me altijd al af hoe ze dat deden.. ik denk al ze gaan toch niet alles 7+8+4 enz..
[/quote]

Als je het cijfer 6 als gemiddelde neemt voor alle onderdelen heb je dus 30x6=180 punten. Elke 5 is een minpunt, elke 4 twee minpunten enz. Elke 7 is een pluspunt en elke 8 twee pluspunten enz. Je telt dus het aantal minpunten, het aantal pluspunten en telt dit op bij (of trekt dit af van) 180 :D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:40

tegenwoordig komen er al meer schrijfsters die de cijfers lager dan een 6 links in de kolom schrijven, de cijfers hoger dan een 6 aan de rechterkant en de 6-en in het midden. De eerste keer keek er er heel raar tegen aan, maar het telt wel heel erg makkelijk.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:28

Ja...sommige jury's willen graag dat je het op die manier opschrijft. Achteraf is dat inderdaad handiger tellen.. Hoef je alleen maar te kijken naar wat je rechts en links in de kolom hebt geschreven.. Anders moet je elke keer de hele kolom af... Staat daar nog een pluspunt? Dat hoeft dan niet meer en ben je sneller klaar met tellen en voor de volgende proef. ;)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:56

Kimmetjee04 schreef:
ik heb een keer bij een springconcour gezien dat iemand de barage mocht rijden terwijl er toch duidelijk 1 balk was afgegooid ;o

zo heb ik ooit een verkeerd parcours gereden (hindernis 9 van de verkeerde kant ipv hindernis 6) en mocht toch gewoon barrage rijden. Was uiteindelijk iets van derde.

En het was niet eens met opzet, ik was me van geen kwaad bewust, maar werd bijna van mijn paard gesleurd door mijn instructeur toen ik de ring uitkwam 'wat doe je nu?' En ik heel droog: 'nou gewoon, twee keer foutloos springen'. Hij moest me dus echt vertellen dat ik WEER verkeerd gereden had, want dat was wel het ergste van het van het verhaal. Het was dus de tweede keer die dag, met mijn eerste paard had ik precies dezelfde fout gemaakt, en die had de jury nota bene wel gezien.

xCharlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:26

1 rondje extra gegallopeert xD. Ik kreeg het paardje niet terug uit de galop. Moest tussen M en C terug uit de galop, lukte me niet uiteindelijk bij C een volte gereden en ben toch nog in de MC hoek terug naar draf gegaan. Toch nog een 6 voor gekregen:Y)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:48

Ik heb van de zomer gehad dat de jury verbaasd uit de auto kwam met de vraag of het klopte dat ik mijn paard na het halthouden niet enkele passen achterwaarts liet gaan.
Ja dat klopte waarnaar de jury zich verontschuldigde omdat zij nu een 0 als cijfer moest geven. Ik had alsnog 2 wp in die proef.
Een extra rondje galop heb ik ook wel eens gedaan zonder dat de jury het doorhad en ik ben een keer opnieuw binnengekomen bij A. Paard wilde niet stilstaan op X dus ik ben weer afgedraait want de jury keek toch niet. 2e poging was een 7 waard. Overspringen in contra heb ik ook wel eens gehad was een keer een mooie 7 waard.