Roxxiejj schreef:Ze heeft een jaar 'wat anders gedaan' (voor de geinteresseerde: pb). Daarvoor ging het prima, nu niet meer..
En dan wel klagen over de jury die te streng was...
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Roxxiejj schreef:Mij is geleerd door verschillende jury's:
Als een paard zijn standbeen laat staan tijdens een keertwending IN HET M2, dan is dit een 5 waard. Een 3 of 4 is overdreven, dan is er meer aan de hand.
Wat deed mijn paard: ze liet haar standbeen staan. Ik was allang blij dat het zo ging, normaal is het erger. Maar de jury gaf daar gewoon een 3 voor met als commentaar 'laat standbeen staan'. Nog een voorbeeld: uitgestrekte draf. De voorbenen mochten inderdaad wat meer mee doen. Het is alleen een pony, die zijn net wat beperkter in bouw en kunstjes laten zien dan een paard (IN MIJN OGEN). Commentaar was dus: mag meer met als cijfer (hoe verrassend) een 3. Mij is geleerd bij mag meer dat het dan een 5 of een 6 is. Want ze werd niet onregelmatig, het mocht alleen wat meer.
Als een hele proef zo gejureerd is, dan zit je toch bijna tegen een verliespunt aan. En dat was het echt niet waard (ik was niet de enige die zo dacht..)
Hoe zit dat bij andere proeven dan? wat krijg je dan voor cijfers Roxxiejj schreef:Was jij bij mijn proef? Nee. Was mijn middendraf waardeloos? Nee. Maar een paard kan meer spectaculaire bewegingen laten zien dan een pony. En volgens mij moet er worden gekeken naar wat er in de ring rijdt, niet naar WAT het stereotype is..
Ik maak ook fouten, spilbeen laten staan is dus een 3. Oke. Maar met 2 3en kun je ook nog een winstpunt halen. Maar als de rest magere 6jes zijn of gewoon een 5 omdat het jurylid wat anders WIL zien, dan vraag ik me toch echt af wat ik er dan nog aan kan doen...
Roxxiejj schreef:De jury weet niet of dat het maximale is wat je uit je paard/pony haalt..
Roxxiejj schreef:Wanneer loopt een paard dan mat? Als het sjokt?
Roxxiejj schreef:Geen verschillen in verzameling/verruiming laat zien?
Roxxiejj schreef:Vlakke gangen?
Roxxiejj schreef:Mijn pony loopt netjes nageeflijk, niet te diep, geen kin op de borst, van mijn hand af, goed wakker aan het been, maar ze loopt niet spectaculair, het is geen Totilas in spé of zo.
Roxxiejj schreef:Lezen mensen... Ik vind het niet erg dat jury streng is, graag zelfs! Maar deze jury heeft het niet op mij. Heb ik al gezegd in een eerder bericht...
Roxxiejj schreef:s_en_z: waarom kreeg je dit commentaar? Pony bij de paarden gestart?
Jury die te streng dan was? Naar verkeerde dingen keek?

Roxxiejj schreef:Precies: wat je moet kunnen rijden. De jury weet niet of dat het maximale is wat je uit je paard/pony haalt..
En KarinvdM: wat vind jij een mat proefje? Wanneer loopt een paard dan mat? Als het sjokt? Geen verschillen in verzameling/verruiming laat zien? Vlakke gangen? Mijn pony loopt netjes nageeflijk, niet te diep, geen kin op de borst, van mijn hand af, goed wakker aan het been, maar ze loopt niet spectaculair, het is geen Totilas in spé of zo.
Roxxiejj schreef:En KarinvdM: wat vind jij een mat proefje? Wanneer loopt een paard dan mat? Als het sjokt? Geen verschillen in verzameling/verruiming laat zien? Vlakke gangen? Mijn pony loopt netjes nageeflijk, niet te diep, geen kin op de borst, van mijn hand af, goed wakker aan het been, maar ze loopt niet spectaculair, het is geen Totilas in spé of zo.
KarinvdM schreef:Ja, maar als jij een mat proefje rijdt, het is het allemaal net niet en het gaat ook nergens echt fout, dan kan ik als jury weinig anders doen dan op de 5/6 blijven zitten.