Waar een jury zich aan ergert

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

texelse

Re: Waar een jury zich aan ergert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:54

toch is het wel handig als je het "paardengebeuren" zelf van verschillende kanten mee maakt.
zelf ben ik (in de eerste plaats) moeder (van wedstrijdruiters), jury, secretariaat en we fokken af en toe een veulentje en gaan nog wel eens naar keuringen. Daarom lukt het me meestal wel om de dingen vanuit verschillende invalshoeken te beoordelen en dat vind ik wel prettig.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:30

daffodil schreef:
Ergernissen aan secretariaten zijn er ook zat, er zijn er nog steeds teveel die niet de moeite nemen je op tijd (week van te voren) je te laten weten hoe laat je verwacht wordt en hoeveel combi's je krijgt. Ik heb ook nog zoiets als een leven dus wil wel graag van te voren weten waar ik rekening mee moet houden. Tegenwoordig zeg ik dus eigenlijk altijd dat ik 's morgens wil, dan weet ik in ieder geval iets.....

Sluit me hier bij aan, ronduit belachelijk dat je soms 1 dag vtv de startlijst onder ogen.
Juryleden hebben ook nog een leven :(
1 x heb ik gehad dat ik de dag van het jureren nog niets wist, heb gebeld, gebeld en nog eens gebeld, geen gehoor.
Toen heb ik een vrij boos klinkend sms bericht gestuurd, ze belden direct terug, maakte me vervolgens uit voor leugenaar en toen heb ik gezegd dat ik niet meer zou komen! Later bleek dat de organisatie de startlijst naar een heel ander mailadres gestuurd had.
Ik ben uiteindelijk nog wel gaan jureren voor de ruiters en daarna ben ik daar nooit meer geweest :D

Verder erger ik me ook aan het feit (nou ik toch lekker op dreef ben :o ) dat er bij vele verenigingen (ook uitzonderingen hoor :D) er nog net 1 kop koffie vanaf kan en je verder geen consumptie aangeboden krijgt.
Wat toch wel het toppunt was, laatst moest ik als jury 50 cent betalen om te kunnen plassen :=

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:40

Heb je dat gedaan????? Dat doe ik dus echt niet, ja of ik declareer t met dezelfde vaart bij het afrekenen! Maar goed, dat heb ik dus nog nooit meegemaakt gelukkig.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:41

miep1979 schreef:
Verder erger ik me ook aan het feit (nou ik toch lekker op dreef ben :o ) dat er bij vele verenigingen (ook uitzonderingen hoor :D) er nog net 1 kop koffie vanaf kan en je verder geen consumptie aangeboden krijgt.
Wat toch wel het toppunt was, laatst moest ik als jury 50 cent betalen om te kunnen plassen :=

Met zulke dingen ben ik gelukkig brutaal zat en regel zelf wel wat.
Meld dan gewoon even bij het secretariaat dat ik 'dit of dat' besteld heb en op hun rekening heb laten zetten :+
Of geef mijn bestelling door aan diegene die de coupons komt ophalen, want het lijkt wel of sommige het bewust 'vergeten' te vragen.
Ook met plassen op grote concoursen moeten ze echt niet moeilijk gaan doen :n

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:47

Suzanne F. schreef:
Ik vind het ook jammer dat er maar zo weinig mensen naar je toe komen na de prijsuitreiking. Ik wil altijd expres maar 2,5 uur jureren zodat ik daarna nog bij de prijsuitreiking kan zijn.... en dan komt er niemand...
Of ze sturen iemand anders die het voor ze vraagt....

ik ben meerdere keren naar een jury geweest na de tijd.

ook al zat ik in de prijzen, 9 van de 10 keer herinnerde ze mij en mijn paard niet eens meer

heb het zelfs gehad toen er 3 paarden na mij waren geweest en ik iets langs moest brengen. vroeg hoe ze het vondt gaan, wist ze niet meer ik moest maar op mijn coupon kijken..

dan zie ik de nut niet meer om naar een jury te gaan!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:49

Relaxed schreef:
Ik zwaai altijd eerst, als er dan niet wordt gereageerd tik ik op het raam (binnen) of druk ff op mijn toeter (buiten) Als je dan nog wordt genegeerd ben je als ruiter en als voorlezer niet slim bezig ;)

jury had een keer een leuke oplossing

wanneer een combinatie moest beginnen had ze zo'n belletje.

dus ik moest beginnen. klingelingeling. ik zat wel aan de andere kant van het terrein :D

dus ik er maar weer heen, moest ik nou beginnen? ja allang.. ooh :o

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:31

miep1979 schreef:
1 x heb ik gehad dat ik de dag van het jureren nog niets wist, heb gebeld, gebeld en nog eens gebeld, geen gehoor.
Toen heb ik een vrij boos klinkend sms bericht gestuurd, ze belden direct terug, maakte me vervolgens uit voor leugenaar en toen heb ik gezegd dat ik niet meer zou komen! Later bleek dat de organisatie de startlijst naar een heel ander mailadres gestuurd had.
Ik ben uiteindelijk nog wel gaan jureren voor de ruiters en daarna ben ik daar nooit meer geweest :D

:oo Lekker dan!

Zijn jullie wel eens te ziek geweest om te kunnen jureren? En hoe wordt zoiets dan opgelost?
Mijn instructrice (echte bikkel hoor :Y) ) had dit verleden winter. Ze gaf het een paar dagen van te voren al aan, maar kreeg zo`n lompe reactie dat ze zelf een vervanger is gaan regelen en nu nooit meer naar die vereniging wil. Ik kan me voorstellen dat je niet zomaar een jury achter de hand hebt, maar je kunt toch als orgaisatie op z`n minst meehelpen bij het zoeken van vervanging.

_Lott: die jury mag wsl ook het springen jureren, ik ken een aantal fanatieke springjury`s van de oude stempel die ook bij de dressuur hun belletje meenemen :D

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:32

wake_up schreef:
Even nog een vraag aan de juryleden hier wat betreft oneerlijk tegenover het paard: Als iemand, voordat die de ring in mag, nog flink loopt te zagen (als de proef nog neit begonnen is) roepen jullie dan de ruiter bij je, om er wat van te zeggen? of laten jullie de ruiter gewoon starten en zien jullie wel hoe de proef zelf verloopt?

Laatst op wedstrijd had ik een meisje voor me dat tijdens de proef een paar keer flinke - onterechte - klappen gaf me de zweep. Toen ze de ring verliet na het afgroeten kwamen er nog twee petsen achteraan. De jury stak heel subtiel haar hoofd uit het raam en riep: "mevrouw ..., u bent gediskwalificeerd." Het meisje hoorde het wel, maar reageerde niet eens. Ze was zo boos op haar paard. Erg zielig, maar wel een heel goede actie van de jury. Misschien heeft ze er iets van geleerd.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:33

Nooit zelf te ziek geweest om te jureren. Ken wel het verhaal van een vriendin die tijdens het jureren helemaal niet lekker werd. Maar geen vervanging te vinden op dat moment. Die heeft met een emmetje in het juryhokje gezeten. :r

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:35

Uums schreef:
_Lott: die jury mag wsl ook het springen jureren, ik ken een aantal fanatieke springjury`s van de oude stempel die ook bij de dressuur hun belletje meenemen :D

:?
Ik heb helemaal niets met springen maar geef ook een startsein dmv een belsignaal hoor ;)
Wel zo duidelijk voor zowel de ruiter als de voorlezer en voorkomt een hoop ergernissen van voorlezers die stug de andere kant op staan te kijken :+

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:40

@10 moest jij niet betalen voor je plasje op de wedstrijd waar wij elkaar laatst tegen kwamen dan.... om verder geen namen te noemen

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:46

miep1979 schreef:
@10 moest jij niet betalen voor je plasje op de wedstrijd waar wij elkaar laatst tegen kwamen dan.... om verder geen namen te noemen

Ik dacht al dat je die bedoelde ;)

Nee, ik kon gewoon doorlopen, ging er ook vanuit dat die polsbandjes voldoende waren maar mocht dat niet zo zijn had ik gewoon iemand van de organisatie erbij geroepen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:56

Wha ha ha ik deed dat dus ook, werd terruggehaald moest eerst betalen daarna pas plassen, ik zei nog jeeh het is zeker echt kredietcrisis bij jullie, ik vind dit ronduit belachelijk :(
Kennelijk was mijn toiletdame een stuk brutaler dan de jouwe :=

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:00

dit vind ik nou is goed uitgelegd :o ik rijd zelf met een haflinger en dan geef je idd in het begn de juy de schuld maar als je het dan terug ziet is het zeker terecht ik schrijf nu regelmatig op de club en dan zie je het inderdaad door een heel andere "bril" het is leuk om iemand te zie rijden met een big smile die tevreden is en dan ook een leuk aantal punten heeft gereden.! ik ben zeker van plan zelf ook te gaan jureren.
nogmaals heel mooi verwoord

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:02

Betalen om te plassen heb ik ook nog nooit gedaan, ook niet op het concours wat jullie nu noemen ;)
Ik loop stug door, zeg dat ik jureer en knappe juffrouw die mij wat laat betalen. :D

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:18

Fitzroy schreef:
Betalen om te plassen heb ik ook nog nooit gedaan, ook niet op het concours wat jullie nu noemen ;)
Ik loop stug door, zeg dat ik jureer en knappe juffrouw die mij wat laat betalen. :D

Zo is het maar net :j }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:27

Uums schreef:
miep1979 schreef:

:oo Lekker dan!

Zijn jullie wel eens te ziek geweest om te kunnen jureren? En hoe wordt zoiets dan opgelost?
Mijn instructrice (echte bikkel hoor :Y) ) had dit verleden winter. Ze gaf het een paar dagen van te voren al aan, maar kreeg zo`n lompe reactie dat ze zelf een vervanger is gaan regelen en nu nooit meer naar die vereniging wil. Ik kan me voorstellen dat je niet zomaar een jury achter de hand hebt, maar je kunt toch als orgaisatie op z`n minst meehelpen bij het zoeken van vervanging.

Serieus?? Nou als ik goed ziek ben ga ik zeker zelf een vervanger zitten regelen :n Niet dus.. Dat mag de vereniging dan zelf gaan doen. Bij je werk hoef je toch ook niet zelf vervanging te regelen als je ziek bent? :?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:36

_10_ schreef:
Uums schreef:

:?
Ik heb helemaal niets met springen maar geef ook een startsein dmv een belsignaal hoor ;)
Wel zo duidelijk voor zowel de ruiter als de voorlezer en voorkomt een hoop ergernissen van voorlezers die stug de andere kant op staan te kijken :+

ik weet zo wel dat mijn paard dan elke keer het terrein afgaat in volle galop met wat bokkesprongen erachter aan.

ze heeft sowieso altijd al het gevoel dat er van alles achter haar aanzit zodat ze steeds sneller gaat. belletje is voor haar de druppel :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:43

Pashon, ik snap niet zo zeer de vraag in je post maar ik zou niet zo gereageerd hebben als die jury. Ik zou me afgevraagd hebben wat je met zo'n paard daar deed, knap of niet...

Voor plassen betalen op wedstrijd??? Grapje zeker. Dat laten ze me 1 x doen en ik kom niet meer. Ik vind het niet meer dan normaal dat je verzorgd wordt daar incl. plasje. :+

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:44

Apart, ik heb nog nooit een paard in de ring gehad die van mijn belletje schrok :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:05

_10_ schreef:
Apart, ik heb nog nooit een paard in de ring gehad die van mijn belletje schrok :+

Ik zat laatst te jureren en had mijn papieren op het stuur liggen. Druk ik toch ineens keihard op die toeter!! Was dus helemaal de bedoeling niet... de combinatie hoorde niks en reed onverstoorbaar door. *pfff goddank* :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:08

Hahahaha goeie actie!!!! Zou ook echt weer iets voor mij zijn....

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:10

_10_ schreef:

ze schrikt er ook niet van, ze vindt het alleen een mooi moment om op hol te slaan omdat ze al niet te houden is tijdens het rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:56

Uums schreef:

Bij een goede vereniging hoef je dat niet op te lossen als jury. Wij hebben altijd iemand stand-by staan om in te springen als een jury ziek wordt, of als ze het niet kunnen vinden, pech onderweg etc

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:05

Ik rij in België, bij de LRV. Hier wordt vaak heel hard geklaagd over de jury's en ik doe daar regelmatig ook aan mee.
Wat het probleem hier is: iedereen mag (moet) hier jureren. Of je er nu voor opgeleid bent of niet. Je kan hier in principe zelfs een jury krijgen die zelf nog nooit op een paard heeft gezeten en eigenlijk niet eens weet hoe een proef moet gereden worden (en daarmee wil ik niet zeggen dat jury's ook ruiters moeten zijn, ik heb het echt over mensen die er helemaal niets van kennen).
Zelf heb ik wel een jurycursus gedaan en ik hoop dat er in de toekomst meer en meer jury's komen die opgeleid zijn. Ik kan alleen maar dromen van een systeem zoals in Nederland, waar de jury's tenminste weten waarover ze het hebben.