Bijscholingsavonden 2009 IL en IM, jullie mening?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nen

Re: Bijscholingsavonden 2009 IL en IM, jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 09:54

Even een vraagje:

Ik heb me opgegeven voor aanstaande maandag in Roggel, maar ben al het hele weekend hartstikke ziek en heb niet het idee dat dit maandag al over is...
In hoeverre is deze bijscholing voor mij al verplicht, aangezien ik net in maart geslaagd ben voor de IL-cursus?

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 07:51

Ik ben gisteren naar Roggel geweest.
Vind de opzet op zich wel goed, maar kan niet zeggen dat ik er iets van geleerd hebt.
De combinaties waren een beetje gemiddeld, zo kom je ze elke week op wedstrijd ook wel tegen. Liepen ook allemaal wel ergens tegen een probleem aan, maar Jan Peeters vond van niet, en alle juryleden aan de kant hadden dus gewoon ongelijk.
Pony die strak en amper in 3-tact galoppeerde linksom (en aan het commentaar te horen aan de kant, vond zeker 90% dit), kreeg een dikke 8 van hem. De rechtergalop was een stuk beter, maar volgens JP zat er geen verschil in. Meisje dat in alle 3 de gangen erg op rechts zat, beugel hing 5 cm lager rechts en zadel hing ook helemaal op rechts, zat volgens hem gewoon recht en wij zagen het allemaal verkeerd. Dat ze zelf toegaf dat ze erg scheef zat (met uitleg waarom) maakte niet uit, wij bleven het verkeerd zien, ze zat gewoon recht :+
en Bart knikte braaf ja en amen.

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 08:45

Dus moeten we soepeler jureren :D

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:59

Iemand vanavond in Oud Gastel geweest?
Ik ben nog steeds onder de indruk van het laatste paard... zucht, wat een plaatje was dat...

Telstar2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 23:35

Nou, inderdaad!!
Denk dat daar iedereen wel van onder de indruk was.
In een woord: MEGA!

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:01

Ik ben er ook geweest gister. Inderdaad goed paard, vind alleen de oefeningen te zwaar voor een 6-jarige, je zag dat hij het moeilijk vond. Weet niet welk klasse hij loopt, maar ben bang hoger dan het Z2...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:35

Ik heb het even gevraagd Kev, en hij blijkt Z1 te lopen.
Maar voor een 6jarige is dat best pittig allemaal. Toch leek hij het allemaal wel heel goed aan te kunnen.
Wat vonden jullie van de 'nieuwe manier' van de bijscholing?
Ik vond het een stuk beter dan voorgaande avonden.
En ik was blij verrast toen ik zag wie bijscholing gaf!

Mystique94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:02

Ik heb ff opgezocht wie het was:
Witschge (vader: Ferro x Dutch Boy), 3e bez. hengst 5e in de 2e finale Pavo Cup Amazone: Jennifer Sekreve.
erg leuk paard!!

Vond deze manier van bijscholen duidelijk beter als de bijscholingen van hiervoor.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:48

Storm76 schreef:
Ik heb het even gevraagd Kev, en hij blijkt Z1 te lopen.
Maar voor een 6jarige is dat best pittig allemaal. Toch leek hij het allemaal wel heel goed aan te kunnen.
Wat vonden jullie van de 'nieuwe manier' van de bijscholing?
Ik vond het een stuk beter dan voorgaande avonden.
En ik was blij verrast toen ik zag wie bijscholing gaf!

Je zag wel dat hij de voorbereiding op de pirouette best moeilijk vond en ik hoorde dat ze met losrijden ook pirouettes aan het draaien was. Ik vind het wel erg veel voor een zesjarige.

Wij waren het meerdere keren echt niet eens met hen (hoe heette nou die man, kom er even niet op)
bv eentje die vaak kantelde en een amazone die steeds erg heftig met haar linkerhand inwerkte. Zij vonden dat niet storend maar wij wel ontzettend! Een andere keer hadden ze niet gezien dat een paard zijn mond open deed en een ze antwoordden soms tegenovergesteld over vragen over reglementen....

Mystique94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:23

Johan Hamminga
Ze had zeker een storende hand maar zat verder wel heel netjes.
Ik vond het tongprobleem van die pony vele malen erger dan dat paard wat af en toe zijn mond opende en daar werd helemaal niets over gezegt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:28

Johan Hamminga inderdaad, ik vind die man altijd zo prachtig kunnen vertellen en uitleggen. Heb ook les van hem gehad toen ik de ORUN op Ermelo deed en ik heb later wat losse lessen van hem gehad. Geen enkele andere instructeur heeft me kunnen laten voelen op mijn paard, als dat hij me liet voelen, mijn eenvoudige paardje wat ik toen had, bleek zelfs een extra draf te hebben.

Ik was het soms ook niet met Johan en die vrouw eens (ik weet niet wie dat was), ze gaven ook een 7 aan één van die jonge meisjes omdat 'ze toch een 7 kwijt wilde', tja, als ze dat zo zeggen, lijkt het wel alsof ze die dan eigenlijk niet verdiende. En ze spraken het regelementenboekje inderdaad soms tegen.
Maar toch vond ik het erg leerzaam en leuk!

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:56

Die vrouw was Mara de Bel, die gaf de cursus die ik heb gedaan.
Over het algemeen zat ik wel wat lager dan hen.

Ik vond de opzet niet zo geweldig, je kon ze niet altijd goed verstaan, er was veel rumoer en daardoor was een discussie erg moeilijk en slecht te volgen voor anderen.