maar ja.. op zich hoor je als instructeur dingen uit te proberen om te bekijken of iets wel of niet bij de combinatie past, en dit ehm.. paste waarschijnlijk niet bij de combinatie, of ruiter deed het niet correct?
Gisteren m'n nieuwe cursuspaard meegenomen en is goedgekeurd.
Ook nog op een ander paard ( KWPN dekhengst, whoehoe!! pennydroom
) gereden in de cursus, maar dat was tres unos rampos.ben vlakke ponypassen gewend m'n hele leven, en deze gooide zo ontzettend hoog op dat ik vooral m'n best moest doen om IN het zadel te blijven

dus iedereen plat rijden en dat arme beest een rolberoerte laten krijgen omdat hij mijn geruststellende klopjes op z'n hals niet leuk vond en ik toch op z'n minst z'n rug flink gekraakt heb

mjah.. heb maar even met de eigenaren afgesproken om deze week op m'n eigen dooie gemakje er even de knopjes op te vinden.
werkt voor mij toch wat beter als er geen tijdsdruk of " verplichte" oefeningen aan vast zitten.
meer mensen met creatieve rijproblemen hier trouwens?
In mijn cursus ben ik vrees ik de enige die echt problemen heeft met andermans paarden rijden namelijk
( * zoekt bondgenoten*
) 

Ik zei nog tegen haar dat ze wat meer gedurfder moest rijden en niet verkrampt vasthouden van voren. Even later viel ze er af toen ik met een andere combinatie bezig was. Ze zei dat ze hem iets meer ruimte van voren had gegeven.
Maar waarom wordt er nu dan alleen voldaan/ niet voldaan gegeven.