Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:31

Wat Karin schreef is hoe het bij de KNHS gaat. Knipoog

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:39

Lolll, dan zit daar dus het verschil in! Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:45

Ilja000 schreef:
Jureer jij KNHS of FNRS? Ik in ieder geval FNRS en dit is werkelijk hoe het gaat.

KNHS. Moet je voor FNRS niet in een ander topic zijn??

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:46

Karin Bloos!

ROFL

het ging toch om de uitspraken van juryleden toch niet over WAT de juryleden jureren? Clown

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:49

Hoezo Bloos! ??
Voor FNRS-wedsrijden heb je toch Manegepraat ofzo?
Volgns mij zit er wel degelijk een groot verschil in KNHS en FNRS-juryleden...

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:50

ja dat zit er ook wel ROFL

maar ging toch om juryleden in het algemeen Clown

maar ik geniet wel van jullie hoor, dus ga gerust verder ROFL

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:43

Ja, dat leek mij ook, anders had dit topic raarste KNHSjury uitspraken moeten heten Lachen

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:38

Was laatst op een dressuurwedstrijd in het noorden van Nederland, gaf de jury als commentaar weer zo'ouwe taart op een paard die denkt dat ze Z kan rijden, ik zie veel liever een jonge blonde goed gevulde meid!!! Helaas wist hij niet dat ik de schrijfster kon!!! ik was ook nog niet eens gestart en tja als je leven pas begint bij 40 is dit wel heel raar. Gelukkig was deze man die leeftijd denk ik al gepasseerd. En had hij wat last van P..pauze. ( mijn punten waren trouwens niet hoog en degene die won was ...... juist ja!!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:21

KarinvdM schreef:
Hoezo Bloos! ??
Voor FNRS-wedsrijden heb je toch Manegepraat ofzo?
Volgns mij zit er wel degelijk een groot verschil in KNHS en FNRS-juryleden...

Juryleden zijn juryleden of ze nu KNHS of FNRS jureren, wat is volgens jou het verschil dan dat een KNHS jury hier wel mag reageren en een FNRS jury niet? Over rare juryuitspraken gesproken Knipoog

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:52

Lol, ik ga die -2 kwestie toch eens voorleggen aan de KNHS, want ik wil volgend jaar B starten en ben toch benieuwd hoe dat nou zit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:53

Wat vind je dan raar aan de -2 kwestie als ik vragen mag?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:57

Dat er mensen zijn die de eerste, niet getoonde of mislukte poging jureren en niet de tweede poging. Dus dat je behalve de -2 voor de programmafout, ook een (zeer) laag cijfer scoort voor de oefening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:04

Is toch logisch Ja

Anders ga ik al het redelijk ging, dus voor een 5, maar weet dat het beter kan de volte op en ga een 8 scoren.

stuk verderop doe ik dat weer...en daarna nog een keer, want ik was niet tevreden met hoe hij aansprong, hij deed het wel...maar kon echt beter Ja

Lekkere puinzooi wordt het dan Lachen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:08

Inderdaad, wat Kawa zegt.
Behalve dan dat een tweede vergissing/fout in het programma niet met -2 maar met -4 wordt bestraft, dan zou dat al een stuk minder aantrekkelijk worden en bij de derde keer volgt uitsluiting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:12

ow ja 3e keer is vertrekken, dat was ik ff vergeten Bloos

Maar het komt er dan wel op neer dat mensen zeker bij 1 minder onderdeel maar een volte gaan maken om het over te doen.
Niet echt de bedoeling.

Volte is imo als je je paard ff niet in de hand had en zo niks hebt kunnen laten zien omdat je allang de letter voorbij was.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:25

Vippie schreef:
KarinvdM schreef:
Hoezo Bloos! ??
Voor FNRS-wedstrijden heb je toch Manegepraat ofzo?
Volgens mij zit er wel degelijk een groot verschil in KNHS en FNRS-juryleden...

Juryleden zijn juryleden of ze nu KNHS of FNRS jureren, wat is volgens jou het verschil dan dat een KNHS jury hier wel mag reageren en een FNRS jury niet? Over rare juryuitspraken gesproken Knipoog

Het blijkt dus dat je bij FNRS-proeven een mislukt onderdeel opnieuw mag doen en dat een gereden volte in dat geval ook geen -2 oplevert. Ik vind dat een vreemde zaak.

Van mij mag een FNRS-jury hier rageren hoor, maar dat komt de duidelijkheid niet ten goede als er zulke verschillen in de wijze van jureren en beoordelen zitten.
Ik dacht ook altijd dat je voor manegewedstrijden en aanverwante zaken op Manegepraat moest zijn. Lachen

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:31

Ik heb nooit gezegd dat een gereden volte geen -2 oplevert. Dat doet ie dus wel. Het is tenslotte een programmafout. Alleen wordt het opnieuw gereden onderdeel dus beoordeelt en niet de mislukte situatie.

Het mag voor zich spreken dat je zoiets niet doet onder het mom van: 'ach, m;n volte was niet helemaal rond, ik doe het nog een keer in de hoop op een hoger cijfer'. Maar daar waar een ruiter bijv. vergeet de volte in te zetten, de hoefslag volgt en dan alsnog de volte rijdt, wordt de volte wel beoordeeld. En krijgt dus ook -2. Bij de FNRS is het trouwens -2, -4, -8 en dan pas uitsluiting.

En FNRS of KNHS, er blijken nog steeds verschillen in jureren te zitten, ongeacht of ze nu van de FNRS of KNHS zijn. Daar zijn ook al vele topics over te vinden.
Manegewedstrijden zijn ook wedstrijden en daar is dus het deel wedstrijden voor. Juryleden en instructeurs. Er staat niet bij wat voor juryleden.

En als laatste opmerking: we zitten hoe dan ook in het verkeerde topic, want dit topic gaat over uitspraken van jury's (en geloof me, zowel FNRS als KNHS jury's laten de meest bijzondere opmerkingen op papier zetten) en niet over verschillen tussen jury's.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:36

Ok, dan ga ik ook nog 1 keer offtopic, Karin heeft voor een deel gelijk, vragen over manegewedstrijden en FNRSproeven hoort op Manegepraat, maar over het jureren hoort wel hier, zie charter wedstrijden:
charter op wedstrijden schreef:
21/06/06: aangezien de FNRS en onderlinge wedstrijden behoorlijk ondersneeuwen op de WD fora is er besloten om berichten hierover voortaan op MA te plaatsen. Dit geldt overigens niet voor het JI forum, aangezien de meeste FNRS juryleden hier ook KNHS jury zijn.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:38

Marije_jiplover schreef:
Ok, dan ga ik ook nog 1 keer offtopic, Karin heeft voor een deel gelijk, vragen over manegewedstrijden en FNRSproeven hoort op Manegepraat, maar over het jureren hoort wel hier, zie charter wedstrijden:
charter op wedstrijden schreef:
21/06/06: aangezien de FNRS en onderlinge wedstrijden behoorlijk ondersneeuwen op de WD fora is er besloten om berichten hierover voortaan op MA te plaatsen. Dit geldt overigens niet voor het JI forum, aangezien de meeste FNRS juryleden hier ook KNHS jury zijn.

Ah, oke. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:44

Ilja, als je dit nu wel goed gaat keuren is dat een soort maas in de proeven. Dan kun je er donder op gaan zeggen dat ruiters wel eens een extra volte in gaan zetten.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:26

Runningkawa, jureer jij FNRS? Dan zou je weten dat het daar wel zo werkt. Als het bij de KNHS anders gaat, nou, informeer mij! Daar sta ik van harte voor open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:30

Ik jureer geen FNRS, daar zijn de regels idd een stuk soepeler zover ik begrepen heb met de KNHS. Wat ik wel kan begrijpen bij mensen die geen eigen paard hebben en vaak maar een uurtje in de week rijden.
Aan de andere kant hoor ik vaak dat mensen daar zeggen, ik ben al M..maar als je ze dan ziet rijden zijn ze niet eens B KNHS klaar.
De overgang naar KNHS is daarom vaak een domper voor deze ruiters. En dat is jammer.

Dat het bij de KNHS anders is lijkt me ondertussen wel genoeg gezegt in dit topic Lachen

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:52

Ja, dat die overgang groot is, dat is inmiddels gebleken. Het is niet voor niets dat je pas bij F8 ook B mag starten en met F12 L1. En dat blijkt al moeilijk genoeg. Ik ga het volgend jaar trouwens zelf eens ondervinden... met F13 B starten. Eens kijken hoe het gaat.
Overigens schrijf ik regelmatig bij de KNHSen vallen me soms wat verschillen op, hoewel ook FNRS juryleden het naar KNHS richtlijnen niet slecht schijnen te doen. De bijscholing F13-F20 heeft aangegeven dat een groot deel van de FNRS jury's wel degelijk in staat zijn een correcte B en L proef te jureren. Best interessant inderdaad.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:57

ik volg dit al vanaf het begin, en blijf om de uitspraken lachen:D nu heb ik er denk ik ook 1:
Vorige week had ik een onderlinge. Ik had tyron zijn sokken helemaal gewassen. toen kwam ik daar aan, alle modder en zand, dus tyron was gelijk weer zwart. toen kwam ik de ring in, proef gereden... alles ging goed. toen kreeg ik mijn "coupon"terug, wat had ik een 8 voor verzorging.! ik blij. stond er bij": van te voren was hij mooi wit:P

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:18

tinkerXXlufX schreef:
ik volg dit al vanaf het begin, en blijf om de uitspraken lachen:D nu heb ik er denk ik ook 1:
Vorige week had ik een onderlinge. Ik had tyron zijn sokken helemaal gewassen. toen kwam ik daar aan, alle modder en zand, dus tyron was gelijk weer zwart. toen kwam ik de ring in, proef gereden... alles ging goed. toen kreeg ik mijn "coupon"terug, wat had ik een 8 voor verzorging.! ik blij. stond er bij": van te voren was hij mooi wit:P

fijn dat de jury er aangedacht heeft dat het terrein nogal modderig was. vaak vergeten ze dat of merken ze het niet en dan worden er toch punten af getrokken ook al heb jij ontzettend je best gedaan om je paard wit te krijgen.