ORUN cursussen 2008-2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bianca__

Re: ORUN cursussen 2008-2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:42

Alvast heel veel succes gewenst MargrietJonk!
Gaat je vast wel lukken donderdag! Rijden moeten jullie volgende week?

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:25

Rijden is de dinsdag erop. Eerst rijden en dan s'avonds de kür
lang dagje dus....

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:33

't Komt vast wel goed met je examen! Heel veel succes in ieder geval.

Wij hebben vanavond weer cursus, neem een combinatie mee, ben benieuwd hoe dat gaat, zal vast helemaal goed komen. Moet alleen wel zorgen dat ik zelf op tijd kom, moet namelijk 's middags nog 'even' tussendoor naar Lisserbroek.

Inmiddels is het trouwens wel bijna 'eind maart'.... Ik heb inmiddels ookal gedroomd dat ik een 3.4 gehaald had. :=

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:40

Een 3.4?! := Ik wil het wel graag weten. Krijgen we dan ook de uitslag van die PVB's?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:41

Imre schreef:
Een 3.4?! := Ik wil het wel graag weten. Krijgen we dan ook de uitslag van die PVB's?

Ja erg he! In mijn droom ging ik er vanuit dat ik een heel hoog cijfer zou hebben en toen ging ik zoeken in de stapels toetsen die er lagen en toen vond ik die van mij, en toen had ik een 3.4 en de mensen die dachten dat ze lage cijfers zouden hebben, hadden opeens wel hele hoge cijfers. *Snif* Arme ik :D

De uitslag van theorie en PVB komt volgens mij tegelijk inderdaad.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:46

Somebody_ schreef:
Inmiddels is het trouwens wel bijna 'eind maart'.... Ik heb inmiddels ookal gedroomd dat ik een 3.4 gehaald had. :=

jij droomt wel hele enge dingen zeg :oo :oo
ik droom ook wel, maar niet over een 3.4 hoor _O-

vanavond één na laatste avond, 15 april examen.

heb d'r ff uit gelegen, door een heupontsteking, wilde maar niet over.
aan de antibiotica ook dat hielp niet.
zag alles zwaar in, helemaal toen de dokter foto's had gemaakt en me doodleuk mede deelde dat er slijtage in
mijn heup gewricht zat, voelde de grond onder m'n voeten weg zakken, denk 38 jaar en een slijtage???
week daar op naar de ortopheet en deze man was gelukkig een stuk positiefer, vertelde vrolijk, dat de helft van de bevolking
rondloopt met een vorm van slijtage zonder daar uberhaut last van te hebben, mijn ontsteking had niets te maken met de slijtage,
ook constateerde deze man een onsteking in de pees/band die van de heup naar knie loopt, voige week maandag hebben ze daar injectie's ingezet.gevolg luchtalarm ging af boven almere :o deed ff goed zeer, maar met 2 dagen liep ik weer zonder kruk, en voelde ik me stees beter, geen pijn, en weer kunnen bewegen.
zaterdag heel stiekum even op peerd geklmmen lekker een stukje gereden in het zonnetje..
van de week gaan ik d'r weer rustig op klimmen, en zo als het er nu naar uit ziet, gewoon m'n examen rijden.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:18

Zeg mischien een hele domme vraag: maar wat is en PVB?

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:04

Somebody_ schreef:

Wij hebben vanavond weer cursus, neem een combinatie mee, ben benieuwd hoe dat gaat, zal vast helemaal goed komen. Moet alleen wel zorgen dat ik zelf op tijd kom, moet namelijk 's middags nog 'even' tussendoor naar Lisserbroek.

Heeee waar doe jij cursus?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 16:07

Goh dat is flink veel pech hebben terorita. Gelukkig lijkt het allemaal 'mee te vallen' in de zin dat er wel meerdere mensen zijn die met een zekere mate van slijtage rond lopen. En nog belangrijker, dat je ontsteking niks met de slijtage te maken heeft! Beterschap iig.

@ Margriet: Die PVB's zijn dit jaar geloof ik nieuw. Het is een afkorting van Proeve van Bekwaamheid (ja erg suf). Het houdt in feite in dat je twee verslagen moet schrijven. Eentje moet gaan over wedstrijdbegeleiding, je moet een combi begeleidt hebben op een wedstrijd en hier een verslag over schrijven en alle regels voor het rijden van een wedstrijd er in verwerken. Het tweede verslag moet gaan over het organiseren van een activiteit, die niet wedstrijdgerelateerd is geweest. Dus bijvoorbeeld een valcursus, toiletteercursus, buitenrit e.d. Allemaal héél erg zinvol dus

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:44

Die opdrachten waren vorig jaar voor het eerst :)
Om een lang verhaal kort te maken: NOC-NSF subsidieert de cursus wanneer deze elementen erin zitten ;)

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:26

Uums schreef:
Die opdrachten waren vorig jaar voor het eerst :)
Om een lang verhaal kort te maken: NOC-NSF subsidieert de cursus wanneer deze elementen erin zitten ;)

Ha-hartstikke prima maar indd beetje suf :P

Ohja, mn begeleider had een 1,8 en een 4,7 erbij (theorie-examens), volgensmij was het echt Benningbroek.. zoiets wazigs... Verder ook vééel 8'en geloof ik. Durf niet 100% achter de plaats te staan (Benningbroek) maar dacht het wel...

Mn paard is gelongeerd door Lammert Haanstra, súper leerzaam en erg leuk zeg!! Dat zou ik elke week wel willen zo!! Vent was heel braaf en kreeg veel complimentjes :D

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 08:43

@VValar: Dank je wel voor de uitleg. Dit hebben wij i.d.d. niet in onze cursus gehad. :n
@Uums:Oh op die fiets ;) . NOC-NSF mag dan wel subsidies geven, maar dat is toch hartstikke suf? T lijkt wel alsof je terug in de tijd gaat?! :Y)

Maargoed daar om zijn 'de fases' ook op de schop gegaan. Zoals de derde fase nu niveau 4 heet. Niveau 5 moet er nog komen dit gaat over top coaching geloof ik, maar ze willen er nog niet veel over uit laten....
Indien niveau 5 er ook is, zijn de 'schalen' van de KNHS hetzelfde als NOC - NSF heb ik begrepen.

Maar t blijft suf! :Z

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 08:52

hesterv schreef:
Ohja, mn begeleider had een 1,8 en een 4,7 erbij (theorie-examens), volgensmij was het echt Benningbroek.. zoiets wazigs... Verder ook vééel 8'en geloof ik. Durf niet 100% achter de plaats te staan (Benningbroek) maar dacht het wel...

Ow dat zou heel fijn zijn als dat benningbroek was :D maar die 1,8.. is dat wel een 8? haha want je zegt ook nog : verder veeel 8en.. hihi

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 08:57

zouden we dan echt eind van de week de uitslag krijgen ?? :D

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:02

acacia schreef:
zouden we dan echt eind van de week de uitslag krijgen ?? :D

Ik denk het niet! De cursusleiders hoeven de examens pas de 27e ingestuurd te hebben naar de KNHS. Eer dat ze dan alles verwerkt hebben, etc, dan duurt het nogal een tijdje. Volgende week denk ik dat je meer kans maakt.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:03

_Rijkie_ schreef:
Somebody_ schreef:

Heeee waar doe jij cursus?

In Vlaardingen, maar mijn paard staat nu tijdelijk in Lisserbroek.

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:05

Gisteren nog gevraagd aan onze cursusleidster. Ze vertelde dat alle examens voor 27 maart binnen moesten zijn bij de KNHS. (voor vrijdag dus)
Dus denk niet dat we deze week al wat te horen krijgen.
Ze zei dat ze meestal een aantal dagen later al een lijst kreeg, en dat de cursisten schriftelijk uitslag krijgen meestal tegelijk met de uitnodiging voor het praktijkexamen. Zal dus wel volgende week worden. Ze heeft beloofd ons te bellen als ze wat wist.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:05

Wij hebben gisteren ons eerste praktijk examen gehad. We moesten les geven. Ik weet eigenlijk voor 100procent zeker dat ik hier voor geslaagd ben. Ging echt super lekker, Ik mocht als eerste. Net zo releaxed! Volgende week gaan we springen.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:08

Nou dat is erg fijn!
Ik moet 28 april aan de bak

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 11:55

Fijn BV dat het goed is gegaan.
Eerst eis vaak wel moeilijk, maar dan zit je iig niet meer te stressen. ;)
Is er bij jullie geloot in welke volgorde je moest?

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:08

We wisten een paar weken terug al op welke paarden we moeten en wie we les moesten geven. Les geven is echt een eitje. Gewoon je eigen ding doen. Van te voren vertellen wat je doel is en gezellig banketstaaf met de examinatoren!! Wij hebben gisteren merendeel gelachen op het paard.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:11

Ik heb gisteren gereden tijdens een cursusavond maar voor sommige mensen is les geven dus geen eitje.....dat bleek wel weer! Heb er vreselijk om gelachen maar slagen gaat ze niet vrees is.....

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:56

Somebody_ schreef:
In Vlaardingen, maar mijn paard staat nu tijdelijk in Lisserbroek.

Dijckhoeve? :)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:12

daffodil schreef:
Ik heb gisteren gereden tijdens een cursusavond maar voor sommige mensen is les geven dus geen eitje.....dat bleek wel weer! Heb er vreselijk om gelachen maar slagen gaat ze niet vrees is.....

:oo dat is ook triest dan...... :(:)

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 13:26

Gister in mijn les viel er een meisje van haar haflinger af :o Ik zei nog tegen haar dat ze wat meer gedurfder moest rijden en niet verkrampt vasthouden van voren. Even later viel ze er af toen ik met een andere combinatie bezig was. Ze zei dat ze hem iets meer ruimte van voren had gegeven.