Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:23

Idd
Je paard mag niet harder, hij moet alleen zijn passen maar ruimer maken, maar niet harder gaan rennen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:25

Nibbit schreef:
Je mag geen extra volte rijden dn krijg je inderdaad -2. Als je op dezelfde volte weer opnieuw aanspringt krijg je alleen een lager cijfer voor de galop

Natuurlijk mag je wel een extra volte rijden. Je krijgt wel -2, maar als je de oefening dan bijv. overdoet kun je hem ook voor een 8 of 9 rijden. Dat is die -2 wel waard. Als je niet overdoet en gewoon doorkachelt, zoals ik bijv. gisteren zag, dan kost het je meer punten. Gisteren reed iemand iets verkeerd, maar ging gewoon verder met de proef. Wel op een niveau dat je dan voor een compleet mislukte oefening een 2 of 3 scoort. Dan kun je soms beter -2 krijgen, maar de oefening correct uitoefenen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:25

runningkawa schreef:
Idd
Je paard mag niet harder, hij moet alleen zijn passen maar ruimer maken, maar niet harder gaan rennen.

Als FNRS jury ben ik daar niet zo heel streng in hoor, ik zie liever verschil: opvangen, wegrijden en duidelijk opvangen. Als er maar verschil is! Maar bij de hogere proeven en zeker bij de KNHS horen de passen inderdaad ruimer en niet sneller.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:29

Dat er bij de FNRS bij mensen zonder eigen paarden die een uurtje lessen in de week en dan eens starten minder streng gekeken wordt kan ik wel gebrijpen.
Toch zou ik er wel een opmerking bij zetten.
Want gaan deze mensen eens officieel starten schrikken ze zich een hoedje dat het ineens laag gepunt is en heeft de jury het gedaan, want onderling reden ze ook ruim winst Lachen

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:36

ik heb ooit (heeel lang geleden ) pas de deux gereden samen met een ander meisje.
we reden als cowboy en cowgirl, mijn pony vloog ervan door odat hij schok van de camera. toen stond er op het protecol dat de cowgirl haar cowboy tijdelijk kwijt was Vork

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:38

en daarnaast is het ook fijn om te weten wat je kunt doen voor een nog hoger punt, zelfs als het al een 7 of een 8 is Lachen

In de manegeles ben ik ook altijd al blij als ik goed verschil zie bij mijn ruiters maar toch moeten ze wel weten 'hoe het zou moeten'. Als ze met een eigen of verzorgpaard verder gaan, denken ze misschien nog eens terug aan wat ik ooit zei (dacht ik hoopvol Clown )

Urielle

ammygek schreef:
ik heb ooit (heeel lang geleden ) pas de deux gereden samen met een ander meisje.
we reden als cowboy en cowgirl, mijn pony vloog ervan door odat hij schok van de camera. toen stond er op het protecol dat de cowgirl haar cowboy tijdelijk kwijt was Vork

dat is schattig Vork

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Ilja000 schreef:
Nibbit schreef:
Je mag geen extra volte rijden dn krijg je inderdaad -2. Als je op dezelfde volte weer opnieuw aanspringt krijg je alleen een lager cijfer voor de galop

Natuurlijk mag je wel een extra volte rijden. Je krijgt wel -2, maar als je de oefening dan bijv. overdoet kun je hem ook voor een 8 of 9 rijden. Dat is die -2 wel waard. Als je niet overdoet en gewoon doorkachelt, zoals ik bijv. gisteren zag, dan kost het je meer punten. Gisteren reed iemand iets verkeerd, maar ging gewoon verder met de proef. Wel op een niveau dat je dan voor een compleet mislukte oefening een 2 of 3 scoort. Dan kun je soms beter -2 krijgen, maar de oefening correct uitoefenen.

Nou zo gelde het gister niet hoor.. ze kreeg een 5 voor het fout aanspringen en dan -2 omdat ze het helemaal opnieuw ging doen. Niet echt lonend dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:40

Dat kan toch?
-2 voor de extra volte
En als het aanspringen nog steeds niet heel netjes is, is het gewoon een 5 Lachen

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:41

Urielle schreef:
Bij het verruimen mag je paard juist niet harder gaan. Hij moet in hetzelfde tempo blijven en dan de passen verlengen.
Als je paard aan het scheuren was was de tempocontrole ook niet watjenoemt dus er zit wel iets in lagere cijfers dan Knipoog

was het wel eens met mijn lage cijfers.. maar zo laag heb je ze echt nog nooit gezien! Lachen ze waren gewoon heel streng en nee topcontrole had ik niet Haha! helemaal niet zelfs! Lachen maar ik had dus net geleerd dat je paard wat harder moest. en ik moest vlot binnenstappen en toen ging ik te hard.. hoe ik te hard kan stappen snap ik ook niet!? Lachen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:42

Ik ben geen fan van extra voltes hoor, het kost je sowieso punten...
Zou een mooie boel worden als iedereen extra voltes te pas en te onpas maakt Haha!

Te hard stappen kan idd, dan wordt het overhaast en dat is niet de bedoeling.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:44

_Diesel schreef:
Nou zo gelde het gister niet hoor.. ze kreeg een 5 voor het fout aanspringen en dan -2 omdat ze het helemaal opnieuw ging doen. Niet echt lonend dus!

Dat is correct. Als jury moet je de eerste (poging) tot het rijden van een oefening beoordelen. En dan is een 5 voor in de verkeerde galop aanspringen niet eens heel streng. Daarna is er een extra volte gereden om het opnieuw te doen, dit is een fout in het programma, en dus wordt dat bestraft met -2.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:56

runningkawa schreef:
Dat er bij de FNRS bij mensen zonder eigen paarden die een uurtje lessen in de week en dan eens starten minder streng gekeken wordt kan ik wel gebrijpen.
Toch zou ik er wel een opmerking bij zetten.
Want gaan deze mensen eens officieel starten schrikken ze zich een hoedje dat het ineens laag gepunt is en heeft de jury het gedaan, want onderling reden ze ook ruim winst Lachen

Ja hoor, ik laat dan vaak opschrijven: meer verschil laten zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:58

Maar dan moeten ze wel weten dat ze niet nog sneller naar de overkant moeten, maar juist ruimer Lachen
Zoals urielle ook al aangeeft

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:16

Ilja000 schreef:

Nee, dat loont niet. Je hebt dan een laag punt voor het mislukte onderdeel te pakken en -2 voor de volte.
De eerste keer dat je een oefening rijdt telt.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:21

Nee, als je hem overdoet, moet je het getoonde onderdeel jureren. Stel dat een combinatie een gebroken lijn inzet en het paard schrikt of iets dergelijks, sprint de baan door, ruiter rijdt naar begin punt gebroken lijn en rijdt een keurige gebroken lijn, op de plaats waar die gevraagd wordt. Dan krijg je -2 voor de sprint en een punt voor de getoonde gebroken lijn.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:24

Ilja000 schreef:
Nee, als je hem overdoet, moet je het getoonde onderdeel jureren. Stel dat een combinatie een gebroken lijn inzet en het paard schrikt of iets dergelijks, sprint de baan door, ruiter rijdt naar begin punt gebroken lijn en rijdt een keurige gebroken lijn, op de plaats waar die gevraagd wordt. Dan krijg je -2 voor de sprint en een punt voor de getoonde gebroken lijn.

Nee, dan krijg je een cijfer voor de eerste gebroken lijn die je reed en dat cijfer is laag want het paard was ongehoorzaam.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:37

Ilja000 schreef:

Dat zou eens handig zijn, als ik een onderdeel verpruts draai ik gewoon een volte en doe hem over... Denk niet dat dat zo werkt...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:39

ik was een tikkeltje verbaast over mijn punten gezien de proef wel goed ging. Dat vond niet alleen ik maar ook de 'kijkers'. Maar dat kan gebeuren, tot de jury door kwam. Toen vielen er een paar puzzelstukjes op zijn plek. (later hoorde ik van andere ruiters dat hij hen ook vaker een beetje denigrerend aansprak met een toon die geen tegenspraak dult)
'van jou heb ik wel al beter gezien hoor!' (met een klank in zijn stem die ik moeilijk kan beschrijven)
'Je hebt Pretty nog maar 3 keer gezien, hier, bosscherhof waar ze -6 had en de eerste keer toen ze op haar achterbenen de proef liep'
'met je pony..'

(let wel; ik ben sinds een jaar bezig met mijn eerste páárd en rijd helemaal niet meer bij pony's dit paard heeft net B niveau terwijl mijn pony op het einde Z niveau had Rolleyes best dat die dan beter loopt dan dit paard he Nagelbijten / Gniffelen)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 23:15

Als je van de lijn afwijkt, bv je gaat van veranderer ipv hoefslag volgen in middendraf, dan mag je het onderdeel overnieuw doen en krijg je -2 en een punt voor de tweede (goede) oefening.

Maar als je niet van delijn afwijkt, maar een onderdeel mislukt gewoon, bv je paard springt in galop met de middendraf, en je doet het dan opnieuw, dan krijg je -2 en een slecht punt voor de eerste middendraf.

Dus als je verkkerd rijdt dan mag je het wel overnieuw doen, en als iets gewoon verkeerd gaat mag je niet opnieuw doen.
Je krijgt wel altijd die -2.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 09:53

Het is inderdaad niet de bedoeling dat je mislukte onderdelen opnieuw uitvoert. Dus het eerste onderdeel telt.
Dit weekend had ik nog een combinatie in de ring waarvan het paard niet achterwaarts wilde. De ruiter pakte het paard hierna even streng aan, waardoor het paard wegsprong en de ruiter reed een volte, hield opnieuw op X halt en ging vrij netjes achterwaarts. Ik heb een 2 gegeven voor het 1e achterwaarts (had ook een 0 mogen zijn!) en daarna nog een keer -2 voor de volte. Ik denk wel dat het paard er iets van geleerd heeft!

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 15:35

dit was meer een comi van het cijfer+ comentaar...
Op mijn protocol stond bij een slangevolte 3 bogen:" Heel mooi en netjes gereden" of zoiets, had ik daar als cijfer een 6 (later een 7 van gemaak t omdat ik en het andere meisje eerst evenveel punten hadden)bij staan Verward en zo had ik verkeerde galop en dan een 5.
Ik denk dan die die slange volte dat iid een 7 o een 8 en die verkeerde galop een 3 of een 4

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:29

lauraenabe schreef:
(later een 7 van gemaak t omdat ik en het andere meisje eerst evenveel punten hadden)

Zo, je stond er dus bij toen het cijfer werd veranderd???
Misschien had de schrijfster het verkeerd opgeschreven en is het daarom aangepast?

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:35

neej ik heb het gehoort van de persoon die het schreef (was een onderlinge wedstrijd dus ik kende de persoon die het schreef)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:15

KarinvdM schreef:
Ilja000 schreef:

Nee, dan krijg je een cijfer voor de eerste gebroken lijn die je reed en dat cijfer is laag want het paard was ongehoorzaam.

Jureer jij KNHS of FNRS? Ik in ieder geval FNRS en dit is werkelijk hoe het gaat.