Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nibbit schreef:Je mag geen extra volte rijden dn krijg je inderdaad -2. Als je op dezelfde volte weer opnieuw aanspringt krijg je alleen een lager cijfer voor de galop
runningkawa schreef:Idd
Je paard mag niet harder, hij moet alleen zijn passen maar ruimer maken, maar niet harder gaan rennen.
ammygek schreef:ik heb ooit (heeel lang geleden ) pas de deux gereden samen met een ander meisje.
we reden als cowboy en cowgirl, mijn pony vloog ervan door odat hij schok van de camera. toen stond er op het protecol dat de cowgirl haar cowboy tijdelijk kwijt was
Ilja000 schreef:Nibbit schreef:Je mag geen extra volte rijden dn krijg je inderdaad -2. Als je op dezelfde volte weer opnieuw aanspringt krijg je alleen een lager cijfer voor de galop
Natuurlijk mag je wel een extra volte rijden. Je krijgt wel -2, maar als je de oefening dan bijv. overdoet kun je hem ook voor een 8 of 9 rijden. Dat is die -2 wel waard. Als je niet overdoet en gewoon doorkachelt, zoals ik bijv. gisteren zag, dan kost het je meer punten. Gisteren reed iemand iets verkeerd, maar ging gewoon verder met de proef. Wel op een niveau dat je dan voor een compleet mislukte oefening een 2 of 3 scoort. Dan kun je soms beter -2 krijgen, maar de oefening correct uitoefenen.
Urielle schreef:Bij het verruimen mag je paard juist niet harder gaan. Hij moet in hetzelfde tempo blijven en dan de passen verlengen.
Als je paard aan het scheuren was was de tempocontrole ook niet watjenoemt dus er zit wel iets in lagere cijfers dan
_Diesel schreef:Nou zo gelde het gister niet hoor.. ze kreeg een 5 voor het fout aanspringen en dan -2 omdat ze het helemaal opnieuw ging doen. Niet echt lonend dus!
runningkawa schreef:Dat er bij de FNRS bij mensen zonder eigen paarden die een uurtje lessen in de week en dan eens starten minder streng gekeken wordt kan ik wel gebrijpen.
Toch zou ik er wel een opmerking bij zetten.
Want gaan deze mensen eens officieel starten schrikken ze zich een hoedje dat het ineens laag gepunt is en heeft de jury het gedaan, want onderling reden ze ook ruim winst
Ilja000 schreef:Natuurlijk mag je wel een extra volte rijden. Je krijgt wel -2, maar als je de oefening dan bijv. overdoet kun je hem ook voor een 8 of 9 rijden. Dat is die -2 wel waard. Als je niet overdoet en gewoon doorkachelt, zoals ik bijv. gisteren zag, dan kost het je meer punten. Gisteren reed iemand iets verkeerd, maar ging gewoon verder met de proef. Wel op een niveau dat je dan voor een compleet mislukte oefening een 2 of 3 scoort. Dan kun je soms beter -2 krijgen, maar de oefening correct uitoefenen.
Ilja000 schreef:Nee, als je hem overdoet, moet je het getoonde onderdeel jureren. Stel dat een combinatie een gebroken lijn inzet en het paard schrikt of iets dergelijks, sprint de baan door, ruiter rijdt naar begin punt gebroken lijn en rijdt een keurige gebroken lijn, op de plaats waar die gevraagd wordt. Dan krijg je -2 voor de sprint en een punt voor de getoonde gebroken lijn.
Ilja000 schreef:Nee, als je hem overdoet, moet je het getoonde onderdeel jureren. Stel dat een combinatie een gebroken lijn inzet en het paard schrikt of iets dergelijks, sprint de baan door, ruiter rijdt naar begin punt gebroken lijn en rijdt een keurige gebroken lijn, op de plaats waar die gevraagd wordt. Dan krijg je -2 voor de sprint en een punt voor de getoonde gebroken lijn.
lauraenabe schreef:(later een 7 van gemaak t omdat ik en het andere meisje eerst evenveel punten hadden)
KarinvdM schreef:Ilja000 schreef:Nee, als je hem overdoet, moet je het getoonde onderdeel jureren. Stel dat een combinatie een gebroken lijn inzet en het paard schrikt of iets dergelijks, sprint de baan door, ruiter rijdt naar begin punt gebroken lijn en rijdt een keurige gebroken lijn, op de plaats waar die gevraagd wordt. Dan krijg je -2 voor de sprint en een punt voor de getoonde gebroken lijn.
Nee, dan krijg je een cijfer voor de eerste gebroken lijn die je reed en dat cijfer is laag want het paard was ongehoorzaam.