Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
dolor schreef:maar als iemand te dik is, zit hij zichzelf en dus het paard in de weg
anneliesdj schreef:Tjah, ik vraag me ook weleens af waarom zulke heel dikke mensen rijden, lijkt me dat je jezelf in de weg gaat zitten dan.
Ik ben van mening dat een ruiter nooit te zwaar is, hooguit te dik om zich voldoende vrij te bewegen.
Arabendu schreef:Offtopic. Discussies over gewicht en wel/niet te zwaar worden vaak genoeg (eindeloos) gevoerd, maar horen hier niet thuis. Graag ontopic blijven. Thanks.
dolor schreef:maar als iemand te dik is, zit hij zichzelf en dus het paard in de weg
_Diesel schreef:Gister bij ons op stal een meisje dat tijdens haar proef een knoopje van de rijjas verloor. Krijgt vervolgens -2 op de verzorging!
En ik kreeg ook een punt minder omdat het lusje van mijn zweep af was.. pff heb ik heel die haflinger staan wassen poetsen en vlechten, kijkt ze op zoiets kleins... Beetje overdreven vond ik.
anneliesdj schreef:De jury hoort officieel te blijven tot na de prijsuitrijking.TeeGee schreef:Ik heb me opgegeven voor de jurycursus dus beware!!!!
Dan kun je hier mooi lezen wat je iig NIET moet zeggen/opschrijven!
marietje27 schreef:Zelf heb ik een hekel aan 5-jes en 6-jes juryleden, als er iets goed ging een zes en gaat er iets fout een 5. Doe dan een 8 bij een mooie overgang of oefening en een 4 of 3 bij een slechte en een 1 bij niet getoond.
marietje27 schreef:Over de middendraf: ik dacht dat ik over de lange zijde moest maar bij B realiseerde ik mij dat het over de diagonaal moest zijn, ik dus nog snel van B naar H, hij zei toen dat ik eigenlijk een volte had moeten rijden bij ontdekking van de fout en het daarna opnieuw doen, dan kan je de punt daarvoor nog ophalen.
Crosskip schreef:marietje27 schreef:Zelf heb ik een hekel aan 5-jes en 6-jes juryleden, als er iets goed ging een zes en gaat er iets fout een 5. Doe dan een 8 bij een mooie overgang of oefening en een 4 of 3 bij een slechte en een 1 bij niet getoond.
Dit is wel off-topic, maar soms gaan dingen in een proef ook voor een 5 of 6. Tuurlijk zit je als jury graag te wachten op onderdelen waar je hoge cijfers voor kunt geven, maar dat gebeurd niet altijd.
Dus dan blijf je rond de 5 - 6. Het gaat allemaal net voldoende, maar meer ook niet.