Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

itsmemelin

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 23:05

lang geleden (ongeveer 10 jaar) waren we jong en net aan het wedstrijd rijden en werd er gezegd
dat we onze pony's moesten scheren en oren uitknippen
het was midden winter en onze pony's stonden dag in dag uit buiten ook
kom je met je gewassen ingevlochten pony trots aan haha jury's nu kan ik er wel om lachen!!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 08:32

Careano schreef:
cheyentic schreef:
vind het ook fijn ja als er voor goede dingen goede punten gegeven worden en voor slechte lage.
had pas voor b afwenden x halthouden een 9 en voor mijn travers een 5 Haha! (hij sprong aan in galop bij de aanzet)

Hmm dan heb jij geboft met jury !
Ik had bij mijn travers een misstap in de eerste stap zeg maar, maar daarna een prima travers. Schrijft jury op: Springt bijna aan in galop. Cijfer 3. Ja we geven natuurlijk allemaal cijfers voor wat de paarden bijna doen Clown

dat gaat idd nergens over nee...

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:40

itsmemelin schreef:
lang geleden (ongeveer 10 jaar) waren we jong en net aan het wedstrijd rijden en werd er gezegd
kom je met je gewassen ingevlochten pony trots aan haha jury's nu kan ik er wel om lachen!!

Ik snap niet wat er nou raar aan is? Blond Clown

TeeGeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:43

Ik heb me opgegeven voor de jurycursus dus beware!!!!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:13

itsmemelin schreef:

Dat is dus de reden dat ik 's winters geen wedstrijden rijd... Haha! Vind het niet eerlijk voor het paard om (het gehele paard) te scheren en wassen en vind wel dat dat hoort bij het starten in de winter...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:51

Niemand die jou verplicht om je paard te scheren/ wassen s'winters. Er zijn zat mensen die dat niet doen. Punt voor verzorging is toch standaard een 8 of een 7 in de B/L

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:17

Careano schreef:
cheyentic schreef:
vind het ook fijn ja als er voor goede dingen goede punten gegeven worden en voor slechte lage.
had pas voor b afwenden x halthouden een 9 en voor mijn travers een 5 Haha! (hij sprong aan in galop bij de aanzet)

Hmm dan heb jij geboft met jury !
Ik had bij mijn travers een misstap in de eerste stap zeg maar, maar daarna een prima travers. Schrijft jury op: Springt bijna aan in galop. Cijfer 3. Ja we geven natuurlijk allemaal cijfers voor wat de paarden bijna doen Clown

cheyentic schreef:
dat gaat idd nergens over nee...

Klopt toch gewoon?
Hij sprong bijna in galop aan, dat wordt niet gevraagd, dus daar krijg je dan ook punten naar.
Tact en regelmaat is nu eenmaal heel belangrijk.
Misschien wel een beetje streng afgestraft, maar het commentaar is gewoon juist.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 19:35

Lowara schreef:
das toch niet apart? dan is je beugel gewoon te lang Clown

Ze zitten echt niet te lang. zittengewoon op mooie dresuur maat. Anders lijk ik net Charlie Cheepling(Of hoe je het ook schrijft)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:02

Mss steunde je niet genoeg in de beugels? Zo lijken je voeten erin te zweven en lijken ze echt te lang. Als je je been gewoon laat afhangen moet je dressuurbeugel ter hoogte van je zool hangen.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:03

Bedoelde ze niet de teugel? Clown

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:15

Had ik ook al aan gedacht Lachen

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:53

Deze zomer starte ik ook ergens. Jury had mijn coupons nog niet die gaf mijn zus dus. Jury ziet zijn vader en zegt: huh een Corland? Die hoort hier niet. Die moet naar de springring.

Nou ja volgens mij was het een grapje maar toch. Na de proef moest mijn zus even de jury komen en vroeg ze of hij misschien te koop was. Nagelbijten / Gniffelen

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:09

Sammie schreef:
Niemand die jou verplicht om je paard te scheren/ wassen s'winters. Er zijn zat mensen die dat niet doen. Punt voor verzorging is toch standaard een 8 of een 7 in de B/L

Ik vind ook zelf dat je met een keurig gewassen (en liefst geschoren indien het een "teddybeer" is) paard in de ring hoort te verschijnen. Punt voor verzorging is overigens niet zo standaard. Heb laatst een 5 gehad omdat haar staart nog wat geel was. Tja helaas schoner gaat niet, hengstige merrie met witte staart, tenzij je die elke dag wast krijg je die niet wit.... Maar goed, beter een goedlopend vies paard dan een schoon paard wat loopt als een krant toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:20

judithh schreef:
[

voor zulke uitspraken zou jij je moeten schamen!!

Hoezo? De beste persoon moet beoordelen of het paard netjes de proef loopt, en niet hoe deze is gefokt!

malibu4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:36

Laatst had ik als commentaar op een coupon staan dat er een onderdeel 'dwarrelig' ging. Ik zal nog eens opzoeken welk onderdeel het was, want dit had ik nog niet eerder als commentaar gehad.

itsmemelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:59

over het scheren van onze pony's waren we toen nog helemaal niet bezig we waren 11 reden net wedstrijd in de b pony's altijd buiten dus dan vind ik niet dat je in de winter je pony kan scheren ja je kunt er dan voor kiezen om niet te starten maar ach we waren jong en zoals ik al zei er nooit mee bezig .
wel vlochten we keurig in en waste we ons suf .
hebben ook maar 1 keer dit commentaar gehad verder genoeg punten gereden met de wolle knuffel beer !!!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 09:25

Pipo schreef:
judithh schreef:
[

voor zulke uitspraken zou jij je moeten schamen!!

Hoezo? De beste persoon moet beoordelen of het paard netjes de proef loopt, en niet hoe deze is gefokt!

geloof niet dat je helemaal snapt waarop ik doelde....beter lezen, dan kun je zien dat ik het over het vet gedrukte deel had, jou uitspraak dus....heeft helemaal niets te maken met de afstamming!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:02

WenK schreef:
Sammie schreef:

Ik vind ook zelf dat je met een keurig gewassen (en liefst geschoren indien het een "teddybeer" is) paard in de ring hoort te verschijnen. Punt voor verzorging is overigens niet zo standaard. Heb laatst een 5 gehad omdat haar staart nog wat geel was. Tja helaas schoner gaat niet, hengstige merrie met witte staart, tenzij je die elke dag wast krijg je die niet wit.... Maar goed, beter een goedlopend vies paard dan een schoon paard wat loopt als een krant toch?

Dat je vind dat je met een keurig gewassen paard in de ring moet verschijnen ben ik met je eens, maar moet iedereen dan voor die paar keer die paar minuten zijn paard scheren? Nee, dat vind ik te ver gaan. Scheren is alleen voor het uiterlijk en zodat mensen zwetende paarden niet lang uit hoeven te stappen, dus dat vind ik overbodig. Dat zou betekenen dat mijn paard iedere dag met deken op zou moeten lopen en dat is niet goed voor zijn vacht, dus dat doe ik gewoon niet. Maar dat ter zijde.

Wat ik een keer ERG raar vond:
Mijn zus en ik deden allebei met met een onderlinge springwedstrijd waar werd gejureerd op stijlpunten. Mijn zus had met de Fjord van de manege tussen de sprongen gedraafd, gestapt en gegalopeerd en dus van alles door elkaar. Zelf reed ik met een wat kleinere Haflinger mee en in een rustig arbeidsgalopje heb ik het hele parcours gereden, er zaten geen scherpe bochten in het parcours waar het niet kon.
Het 'tempo tussen de sprongen' was 1 van de beoordelingscriteria en mijn zus had daarvoor een 8 en ik een 4?
Dat vond ik wel erg apart...
Edit: wat ik vergeten te zeggen was: in de galop heb ik er wel steeds voor gezorgd dat de Haf in de goede galop zat

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:07

stond er commentaar bij?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:11

poes schreef:
stond er commentaar bij?

nee, jammer genoeg niet... Verdrietig
en omdat het op onze manege van toendertijdaltijd zo was dat de punten van niemand bekend werden gemaakt totdat de prijsuitreiking was en tijdens de prijsuitreiking was de jury al, dus konden we ook niks vragen helaas. (het is ook alweer een tijd geleden)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:22

De jury hoort officieel te blijven tot na de prijsuitrijking.

TeeGee schreef:
Ik heb me opgegeven voor de jurycursus dus beware!!!!

Dan kun je hier mooi lezen wat je iig NIET moet zeggen/opschrijven! Knipoog

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:46

Een tijd gelenden ging ik naar een dressuur wedstrijd kijken. Ik zag, nadat een wat forser meisje haar proef had gereden dat ze bij de jury werd geroepen. Ik dacht bij mezelf dat hij (jury) iets nuttigs te melden had ofzo. Kreeg ik achteraf te horen dat hij had gezegd dat ze te dik was voor dr paard!
Dat dier was groot, zij was van nogmale hoogte (tussen de 160 en 170 cm) en ze zat het paard naar mijn mening niet in de weg.
Het laatste waar jij op zit te wachten als je een proef hebt gereden is het wel te horen dan te te dik bent voor je paard...

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:12

Stybba schreef:
Een tijd gelenden ging ik naar een dressuur wedstrijd kijken. Ik zag, nadat een wat forser meisje haar proef had gereden dat ze bij de jury werd geroepen. Ik dacht bij mezelf dat hij (jury) iets nuttigs te melden had ofzo. Kreeg ik achteraf te horen dat hij had gezegd dat ze te dik was voor dr paard!
Dat dier was groot, zij was van nogmale hoogte (tussen de 160 en 170 cm) en ze zat het paard naar mijn mening niet in de weg.
Het laatste waar jij op zit te wachten als je een proef hebt gereden is het wel te horen dan te te dik bent voor je paard...

Aan de ene kant wel, aan de andere kant is een te zware ruiter ook geregeld de oorzaak van rugklachten bij paarden.
Maarja, ik heb de combinatie natuurlijk niet gezien, dus echt makkelijk oordelen is het niet.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:16

Ik had ooit eens op een wedstrijd gezien een vrouw die zo 'fors'(...) was dat ze met een rolstoel naar haar paard werd gebracht. (Het is echt heel erg lüllig maar je wilt niet weten hoe zij erop kwam Clown )
Ze had een paard rond de 1.80m toen ze ging doorzitten keek het arme dier niet echt vrolijk meer.... Nagelbijten / Gniffelen
Zij werd toen ook bij de jury geroepen dat ze te dik is voor haar paard.
Aan de ene kant zeg ik, dat is niet aan de jury om dit soort dingen te zeggen, wie weet wat er verder aan de hand is, aan de andere kant, het paard keek er ook niet bepaald vrolijk bij om zijn rondje te lopen Nagelbijten / Gniffelen

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:13

laatst waren we met de ponyclub op wedstrijd en toen had iemand 179 omdat volgens de jury de passanten niet goed vast zaten dus ze maar een 5 kreeg.
maar het erge is ze heeft een bont paard en dat beest was echt mooi wit gewassen. niet 1 vlekje
en dan nog een 5 Ach gut