Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Careano schreef:cheyentic schreef:vind het ook fijn ja als er voor goede dingen goede punten gegeven worden en voor slechte lage.
had pas voor b afwenden x halthouden een 9 en voor mijn travers een 5(hij sprong aan in galop bij de aanzet)
Hmm dan heb jij geboft met jury !
Ik had bij mijn travers een misstap in de eerste stap zeg maar, maar daarna een prima travers. Schrijft jury op: Springt bijna aan in galop. Cijfer 3. Ja we geven natuurlijk allemaal cijfers voor wat de paarden bijna doen
itsmemelin schreef:lang geleden (ongeveer 10 jaar) waren we jong en net aan het wedstrijd rijden en werd er gezegd
dat we onze pony's moesten scheren en oren uitknippen
het was midden winter en onze pony's stonden dag in dag uit buiten ook
kom je met je gewassen ingevlochten pony trots aan haha jury's nu kan ik er wel om lachen!!
itsmemelin schreef:lang geleden (ongeveer 10 jaar) waren we jong en net aan het wedstrijd rijden en werd er gezegd
dat we onze pony's moesten scheren en oren uitknippen
het was midden winter en onze pony's stonden dag in dag uit buiten ook
kom je met je gewassen ingevlochten pony trots aan haha jury's nu kan ik er wel om lachen!!
Careano schreef:cheyentic schreef:vind het ook fijn ja als er voor goede dingen goede punten gegeven worden en voor slechte lage.
had pas voor b afwenden x halthouden een 9 en voor mijn travers een 5(hij sprong aan in galop bij de aanzet)
Hmm dan heb jij geboft met jury !
Ik had bij mijn travers een misstap in de eerste stap zeg maar, maar daarna een prima travers. Schrijft jury op: Springt bijna aan in galop. Cijfer 3. Ja we geven natuurlijk allemaal cijfers voor wat de paarden bijna doen
cheyentic schreef:dat gaat idd nergens over nee...
Lowara schreef:das toch niet apart? dan is je beugel gewoon te lang
Sammie schreef:Niemand die jou verplicht om je paard te scheren/ wassen s'winters. Er zijn zat mensen die dat niet doen. Punt voor verzorging is toch standaard een 8 of een 7 in de B/L
judithh schreef:[
voor zulke uitspraken zou jij je moeten schamen!!
Pipo schreef:judithh schreef:[
voor zulke uitspraken zou jij je moeten schamen!!
Hoezo? De beste persoon moet beoordelen of het paard netjes de proef loopt, en niet hoe deze is gefokt!
WenK schreef:Sammie schreef:Niemand die jou verplicht om je paard te scheren/ wassen s'winters. Er zijn zat mensen die dat niet doen. Punt voor verzorging is toch standaard een 8 of een 7 in de B/L
Ik vind ook zelf dat je met een keurig gewassen (en liefst geschoren indien het een "teddybeer" is) paard in de ring hoort te verschijnen. Punt voor verzorging is overigens niet zo standaard. Heb laatst een 5 gehad omdat haar staart nog wat geel was. Tja helaas schoner gaat niet, hengstige merrie met witte staart, tenzij je die elke dag wast krijg je die niet wit.... Maar goed, beter een goedlopend vies paard dan een schoon paard wat loopt als een krant toch?
poes schreef:stond er commentaar bij?
TeeGee schreef:Ik heb me opgegeven voor de jurycursus dus beware!!!!
Stybba schreef:Een tijd gelenden ging ik naar een dressuur wedstrijd kijken. Ik zag, nadat een wat forser meisje haar proef had gereden dat ze bij de jury werd geroepen. Ik dacht bij mezelf dat hij (jury) iets nuttigs te melden had ofzo. Kreeg ik achteraf te horen dat hij had gezegd dat ze te dik was voor dr paard!![]()
Dat dier was groot, zij was van nogmale hoogte (tussen de 160 en 170 cm) en ze zat het paard naar mijn mening niet in de weg.
Het laatste waar jij op zit te wachten als je een proef hebt gereden is het wel te horen dan te te dik bent voor je paard...