hesterv schreef:@Aniek: zou zeker proberen veel lesgeef ervaring op te doen voordat je met de cursus begint, we zijn daar weinig aan toegekomen vind ik eigenlijk! En je kan het best gewoon de dressuurrichting aanhouden. Bij ons werd gezegd enkel als je op het moment van de cursus parcoursen springt dat je dan wel mee kunt doen met springen. Als je alleen thuis zo nu en dan wat 'hobby'-achtig springt werd het afgeraden. Ik ben ook erg benieuwd hoe het springen zal gaan op het examen
Ik zelf sprong ook meer thuis dan parcoursen (wel wekelijks les) en ik was niet de enige die het op die manier deed, toch allround gedaan en er is er maar 1 gezakt op springen (en die heeft het vrijwillig opgegeven). We hadden van te voren nog 1 keer buiten de cursus om met de cursusleider gesprongen en gewisseld met springen, paard wat ik op t examen met springen trof had ik alleen tijdens de cursus een keer een huppeltje mee gemaakt.. Vond t opzich wel te doen... Ik zou als je allround kan (aandurft en een geschikt paard hebt) t gewoon proberen, zak je voor t springen heb je alsnog gewoon dressuur....

Maar bij ons in het groepje hebben we wat twijfel gevallen 'die springen wel leuk vinden' maar nou niet echt actief er mee bezig zijn (geen wekelijkse springlessen ofzo).
Jee, dat is niet niks....
Dat was ook 1m
Het is wel prima te doen maar het is wel vaag
Dan kun je je beter richten op dressuur en daarin uitblinken, heeft imo meer toegevoegde waarde.