ORUN cursussen 2008-2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:56

hesterv schreef:
@Aniek: zou zeker proberen veel lesgeef ervaring op te doen voordat je met de cursus begint, we zijn daar weinig aan toegekomen vind ik eigenlijk! En je kan het best gewoon de dressuurrichting aanhouden. Bij ons werd gezegd enkel als je op het moment van de cursus parcoursen springt dat je dan wel mee kunt doen met springen. Als je alleen thuis zo nu en dan wat 'hobby'-achtig springt werd het afgeraden. Ik ben ook erg benieuwd hoe het springen zal gaan op het examen :o

Ik zelf sprong ook meer thuis dan parcoursen (wel wekelijks les) en ik was niet de enige die het op die manier deed, toch allround gedaan en er is er maar 1 gezakt op springen (en die heeft het vrijwillig opgegeven). We hadden van te voren nog 1 keer buiten de cursus om met de cursusleider gesprongen en gewisseld met springen, paard wat ik op t examen met springen trof had ik alleen tijdens de cursus een keer een huppeltje mee gemaakt.. Vond t opzich wel te doen... Ik zou als je allround kan (aandurft en een geschikt paard hebt) t gewoon proberen, zak je voor t springen heb je alsnog gewoon dressuur....

hesterv

Re: ORUN cursussen 2008-2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:18

@trudel: aii dat is niet zulk mooi nieuws :(
@nimmy: is uiteraard te bekijken per persoon ;) Maar bij ons in het groepje hebben we wat twijfel gevallen 'die springen wel leuk vinden' maar nou niet echt actief er mee bezig zijn (geen wekelijkse springlessen ofzo). ;) Vandaar.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:21

Enige springervaring is idd wel gewenst, maar actief spingruiter is ook niet nodig ;)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:43

@Trudel :(:) Jee, dat is niet niks....

Nou, mijn paard is niet in orde, is vandaag met behandelen begonnen.
Ander paard wat ik achter de hand had, is gister verkocht. :o

Heb net de handelaar maar opgebeld dat ik definitief een paard nodig heb voor de 16e, nu hopen dat hij snel iets kan vinden.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:01

Nou het ligt ook nog aan de situatie dan. We hebben de afspraak dat als we M1 dressuur zijn dat ik ook minimaal 1x per week ga springen (sta op een springstal, dan heb je dat :o). Nu doe ik het alleen af en toe en dan kom je ook niet zo snel over zo'n trauma heen. Mocht ik tegen die tijd wel weer veel meer durven met springen kan ik er misschien nog over nadenken.
Mijn paard is er ook wel geschikt voor, alleen weet dus niet of ik het ook zo snel doe met een vreemd paard ;)

Zijn er eigenlijk ook mensen die de (voormalig) 1ste fase in Norg of Nieuwe Pekela doen? Ben wel erg benieuwd wie de cursus geeft enzo ;)

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:22

trudel schreef:
ik moet donderdag weer na cursus!!

hoop dat het me lukt zit sinds gister thuis met erg last van mijn rug ben ik na de dokter geweest en blijkt dat ik alle symptonen heb van een hernia... |( |( |(

Dat is mooi kl*te dan!

Ik heb gelukkig een paard kunnen regelen van een lesklant(en vriendin) van mij. Ben benieuwd hoe dat gaat....

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:25

AniekR schreef:
Nou het ligt ook nog aan de situatie dan. We hebben de afspraak dat als we M1 dressuur zijn dat ik ook minimaal 1x per week ga springen (sta op een springstal, dan heb je dat :o). Nu doe ik het alleen af en toe en dan kom je ook niet zo snel over zo'n trauma heen. Mocht ik tegen die tijd wel weer veel meer durven met springen kan ik er misschien nog over nadenken.
Mijn paard is er ook wel geschikt voor, alleen weet dus niet of ik het ook zo snel doe met een vreemd paard ;)

Zijn er eigenlijk ook mensen die de (voormalig) 1ste fase in Norg of Nieuwe Pekela doen? Ben wel erg benieuwd wie de cursus geeft enzo ;)

Dan kun je ook nog kijken of de overige allround paarden jouw bevallen... Je kan tot de examensdag de keuze uitstellen of je allround of dressuur gaat doen. (tenminste dat was zo, neem aan dat dat nog steeds hetzelfde is)

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 07:34

Het is alleen niet dat je 70 a 80 cm springt ;) Er staat op het examen een parcours van 1m a 1m10.
Is voor mij nog steeds wennen gezien ik net van de pony af kom waarmee ik M cat. D sprong :P Dat was ook 1m :+ Het is wel prima te doen maar het is wel vaag :P

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 07:55

Fijnnnn...onze instructeur heeft de laatste 3 cursusavonden verspreid tot het examen...volgende week geen cursus, dan 30 maart en 6 april wel, 13 april is het pasen en dan 20 april de laatste avond....
8-)

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 09:31

Oh dat is wel fijn! Ik hoop dat wij ook nog twee dagen voor het examen les hebben.

Al nieuws over de theorie trouwens? Ik hoorde wel al van enkele mensen die het waarschijnlijk niet hadden gehaald in het noorden van het land.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:33

Nimmy schreef:
Enige springervaring is idd wel gewenst, maar actief spingruiter is ook niet nodig ;)

Je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom je allround zou doen als je geen actief springruiter bent (niveau 3 allround ga je dan toch niet doen ivm de teolatingseisen). Ik zou iig geen springles nemen van zo iemand.. :n Dan kun je je beter richten op dressuur en daarin uitblinken, heeft imo meer toegevoegde waarde.

Ik wil volgend seizoen graag niveau 3 gaan doen, twijfel alleen nog tussen allround en dressuur.

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:56

Ben ik helemaal met je eens Miriam. Gisteren hadden de meeste allrounders hun paarden mee, en je zag duidelijk het verschil tussen de mensen die gewend zijn veel te starten met verschillende paarden en de mensen die maar af en toe een sprongetje maken.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:21

hesterv schreef:
Het is alleen niet dat je 70 a 80 cm springt ;) Er staat op het examen een parcours van 1m a 1m10.
Is voor mij nog steeds wennen gezien ik net van de pony af kom waarmee ik M cat. D sprong :P Dat was ook 1m :+ Het is wel prima te doen maar het is wel vaag :P

Bij ons was de eerste hindern in het parcours nog geen 90 cm en de laatste 1 m geloof ik... Het was ook geen heel moeilijk parcours..
@Miriam, denk dat je dan wel aantoont een bredere basis te hebben... Als je zo nu en dan wat huppeltjes springt moet je t idd niet doen, maar als je zelf regelmatig springt en het gewoon wel aankan/aandurft zou ik het wel doen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:13

hier in Enschede hebben ze gisteren een parkours van rond de 90 cm gesprongen met alle allrounders bij elkaar.
wel flink pittig, elke allrounder moest in 1 uur 3 verschillende paarden eroverheenm sturen. ging trouwens best goed, ze hadden echt veel lef vond ik! :j
wel gehoord dat er flink wat veranderingen zijn in onze groep, mensen die toch de basis gaan doen, paarden die gewisseld worden op het laatste moment voor het examen etc.
ikzelf ga straks ook maar eens m'n nieuwe examenpaardje rijden, wel handig om er een paar keer op te hebben gezeten :=

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:14

Lowara wat voor paard neem je mee maandag dan?
De eerste groep sprong trouwens wel hoger dan 90 cm gisteren.
Waren ook de meer ervaren combi's met de meer ervaren paarden.

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:19

VValar schreef:
Al nieuws over de theorie trouwens? Ik hoorde wel al van enkele mensen die het waarschijnlijk niet hadden gehaald in het noorden van het land.

uhooh..

Onze begeleider had al een paar 9'ens en wat 8'en. Ze heeft de naam wel genoemd maar weet het zo even niet meer van welke plaats :o

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:22

wil mijn uitslag al wel weten hoor nu...
heb toch niks beters te doen nu...
wat een rug pijn kan je hebben zeg...

Tabpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:23

ja idd het word nu toch onderhand wel is tijd...

beterschap met je rug!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:31

Schrok net echt een beetje. :oo

Kreeg een brief van de KNHS, dacht: gezakt :(
Maar het bleek een enquete te zijn. :')

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:35

Oh dat is erg :P

Gelukkig was het 'maar een enquete'

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:36

Ja. :')

@Trudel, jee, heftig hoor :(:)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:37

Hihi, dat had ik ook toen ik de brief zag. :j Maar toen ik hem omdraaide en zag dat het een open envelop zag wist ik al dat het niet de uitslag zou zijn.

Ik moet mijn cursus voor vanavond afzeggen, heb buikgriep. :\

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:28

kaatje77 schreef:
Schrok net echt een beetje. :oo

Kreeg een brief van de KNHS, dacht: gezakt :(
Maar het bleek een enquete te zijn. :')

Haha, ben ik even blij dat ik dit eerst lees, voordat ik de envelop zie :D :D

Onze cursusleider zei ook dat hetgeen hij nu had nagekeken, helemaal niet slecht was. Je hebt altijd wel een aantal onvoldoendes, bij ons liepen er een stuk of 10 weg na het eerste kwartier, dan ga je me niet vertellen dat je alles top hebt ingevuld en je een 10 haalt.... Hoorde tevens van hem dat de cursusleiders de examens pas 27 maart hoeven terug te sturen, dus de officiele uitslag zal nog wel even op zich laten wachten...

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:53

onze cursusleider zei dat hij die van groningen had nagekeken en dat hij betere heeft gezien.. weet niet of er mensen uit groningen hier ook op dit topic zitten.. :7

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:53

Ik had het ook, dat ik best wel schrok van de envelop van de KNHS. Zó snel al de uitslag, dan zou ik toch gezakt moeten zijn...
Gelukkig was het alleen maar de enquete!