Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Uums

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:43

_10_ schreef:
Ik maak vaker mee dat er een 6 of 7 wordt gegeven dan die 8 Knipoog
Is puur afhankelijk van de jury.

In deze regio ook, je moet echt wel blinken om een 8 te krijgen (nu ben ik gelukkig tamelijk netjes Knipoog ).

Wat me wel tegenvalt: ik heb twee keer een 6 voor verzorging gehad met m`n Groninger ruin Scheve mond van een jury (twee keer hetzelfde jurylid) die als reden gaf dat ze m`n paard te dik vond voor een WPN`er. Hij is dus geen WPN`er, bewoog goed en had geen millimeter te veel vet op z`n ribben.

Gelukkig heb ik met dit paard ook al twee keer een 10 gehad op verzorging Afgod (bij tropische temperaturen toch in correcte opsmuk & outfit verschijnen werd door die jury`s op die dag beloond met een 10) en een keer een 9 Afgod In twee gevallen in combinatie met een eerste prijs Party!! (2 van deze 3 jury`s waren trouwens bokkers en mochten ze dit lezen: mijn dank is groot Haha! ), dus het schiet ook wel eens de andere kant op Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:46

Toch snap ik dat niet. Op de bijscholing (en ik ben in meerdere regio's geweest) wordt elk jaar weer verteld dat je voor een goed verzorgd paard gewoon een 8 moet geven.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:48

Scum schreef:
Toch snap ik dat niet. Op de bijscholing (en ik ben in meerdere regio's geweest) wordt elk jaar weer verteld dat je voor een goed verzorgd paard gewoon een 8 moet geven.

Klopt Ja
Maar in de praktijk zie je vaak anders....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:48

Toch heb ik ook regelmatig een 7 gehad
En alles is schoon, netjes getoileteerd en gevlochten
Kreeg meestal een 8, met die spierwitte staart, maar dus ook regelmatig een 7
En als je dan eens coupons van andere ziet, zie je toch heel veel 7ens staan.
Wat ik overigens geen verkeerd punt vind Lachen

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:53

Je hoeft wat mij betreft ook niet een winstpunt te halen op de verzorging, maar een 5 vind ik heel zwaar bestraft als je er vanuit gaat dat je gemiddeld genomen vaak een 7 op de verzorging krijgt.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:03

Niet raar maar ik had precies 180 punten, maar er was een 4 in een 5 verandert bij een onderdeel. De jury vond het blijkbaar toch wel winstpuntwaardig Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:34

Dat hoeft niet perse. Kan ook zijn dat de schrijfster zich vergist en het punt daarna verandert Knipoog

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:40

Ik krijg eigenlijk altijd een 7... en heb dan één keer een 6 en één keer een 8 gehad... begrijp daar nooit veel van... paard is altijd gewassen en schoon... gevlochten, bijgeknipt... alles... dekje is schoon... ikzelf in op-en-top verzorgd apenpakkie... maja het doet er niet echt toe dat cijfer...

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:43

Scum schreef:
Dat hoeft niet perse. Kan ook zijn dat de schrijfster zich vergist en het punt daarna verandert Knipoog

Of de jury loopt de punten door, en vind het cijfer toch niet correct voor het uitgevoerde onderdeel.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:25

casperrr schreef:
Scum schreef:

Of de jury loopt de punten door, en vind het cijfer toch niet correct voor het uitgevoerde onderdeel.

Ja dat kan natuurlijk ook, maar het viel me wel op Tong uitsteken

MaCHo_LoVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:29

Ik vond het vandaag een beetje raar.
Ik had als commentaar op mijn coupon staan: Draf is super, nu de rest nog.
Dit snap ik nog wel, maar waarom haal ik dan voor de stap een 8. voor de galop een 7 en dan voor de draf een 6?

Als iemand dit snapt wil die gene dit dan graag zeggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:48

MaCHo_LoVeR schreef:
Dit snap ik nog wel, maar waarom haal ik dan voor de stap een 8. voor de galop een 7 en dan voor de draf een 6?

Diegene telt misschien in golfpunten? Less = more? Haha!

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 23:07

MaCHo_LoVeR schreef:

Ze beoordelen niet op de gangen vanwege hoe hij met zijn hoofd-halshouding etc loopt, maar echt hoe de gangen op zich zijn.. Dus misschien heeft jou paard een erg goede galop en stap, maar is de draf gewoon meer bevestigt Knipoog

MaCHo_LoVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 08:11

mienetje schreef:
MaCHo_LoVeR schreef:

Ze beoordelen niet op de gangen vanwege hoe hij met zijn hoofd-halshouding etc loopt, maar echt hoe de gangen op zich zijn.. Dus misschien heeft jou paard een erg goede galop en stap, maar is de draf gewoon meer bevestigt Knipoog

oke bedankt
Ja in de draf loopt hij super qua hoofd-halshouding, in de galop ook wel een beetje, maar de stap vindt hij nog moeilijk dus daar zijn wel wel hard op aan het trainen, thuis komt het al wel een beetje, maar op concour nog niet

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:15

Scum schreef:

Dat is misschien bij de KNHS zo maar bij de FNRS gaat men uit van een 7
trouwens de FNRS gaat dat onderdeel aanpassen omdat het feitelijk niet echt iets met de manier van rijden te maken heeft en dit een onderdeel is waar veel juryleden verschillend over denken

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 14:15

MaCHo_LoVeR schreef:
Ja in de draf loopt hij super qua hoofd-halshouding, in de galop ook wel een beetje, maar de stap vindt hij nog moeilijk dus daar zijn wel wel hard op aan het trainen, thuis komt het al wel een beetje, maar op concour nog niet

Gewoon veel oefenen (op wedstrijd), dan komt het wel goed Knipoog

MaCHo_LoVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 17:25

mienetje schreef:
MaCHo_LoVeR schreef:

Gewoon veel oefenen (op wedstrijd), dan komt het wel goed Knipoog
ja daarom, ik rij nu ook mee voor ervaring, als ik dan een wp mee pak ben ik blij

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:25

Mijn dochter had het na anderhalf jaar consequent oefenen op "voor het been" en "lichte hulpen" dan eindelijk voor elkaar. Haar pony liep een super proef, heerlijke actieve arbeidsdraf en ook nog netjes nageeflijk (dat alles natuurlijk zonder spoortje want pas in de B). Ze dacht hiermee wel hoog te zulllen eindigen. Niets ervan hoor, stond er op haar protocol:

"Pony staat helemaal niet aan de hulpen, het is niet de bedoeling dat hij de proef vanzelf loopt."

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:36

Hermelientje schreef:
Mijn dochter had het na anderhalf jaar consequent oefenen op "voor het been" en "lichte hulpen" dan eindelijk voor elkaar. Haar pony liep een super proef, heerlijke actieve arbeidsdraf en ook nog netjes nageeflijk (dat alles natuurlijk zonder spoortje want pas in de B). Ze dacht hiermee wel hoog te zulllen eindigen. Niets ervan hoor, stond er op haar protocol:

"Pony staat helemaal niet aan de hulpen, het is niet de bedoeling dat hij de proef vanzelf loopt."

tis ook maar zelden goed, heel moe kun je er soms van worden. kop op naar de volgende wedstrijd, eens zullen er juryleden zijn die het wel kunnen waarderen. jammer voor je dochter voor haar is de teleurstelling.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:41

mm dat is echt rot natuurlijk. op zich ik zie vaak zat kant en klare pony's die bijna op de automatische piloot lopen, maar dan nog hoeft een jury dit nog niet te suggeren en die opmerking te maken. je zult toch zelf de figuren moeten rijden en de juiste hulpen moeten geven.
Misschien kan je dochter het als compliment zien, hij liep zo goed en haar hulpen waren zo fijn, dat de jury ze niet eens gezien heeft. eigenlijk kun je geen groter compliment krijgen Ja

Roos91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:57

Ik vind het onterrecht.

Ookal mogen witte bandages wel, de jury kan wel vinden dat jou paard ze niet nodig heeft. Ze jureert je toch? Je wil toch dingen verbeteren? Of rijdt je alleen wedstrijd om alleen maar WP te halen zodat jij hoger komt en beter bent ofzo?

Over dat groeten, tuurlijk moet je daar de tijd voor hebben. Als jij de rest van de proef ook gehaast doet rijdt je niet goed. Het groeten hoort daar ook bij! Je moet het toch netjes doen? Je moet wel goed overkomen bij mensen, als je te gehaast bent kom je ook gehaast over zovan, nou, klaar kmoet nu gaan kwil mn punten nu weten.

Over die zwarte string. Je moet er natuurlijk wel goed verzorgd uitzien als je wedstrijd rijdt.
Waarom draag jij anders een rijjasje? Waarom zou jij ander je haar netjes doen, ipv dat je het in je cap stopt? Je zegt het zelf al, die vrouw had netjes een witte broek aan. Dan hoort de rest er toch ook netjes uit te zien?

Vind het een beetje raar hoor. Kijk niet altijd zo negatief naar jury's. Je rijdt voor ze omdat je op je rijden beoordeeld wilt worden. Dan moet je ook niet raar opkijken als er dingen bij staan waar jij oneens mee bent.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:06

Ik erger me aan jury's die niet durven, die alleen maar 5en, 6en en 7ens geven.
Als iets echt fout is moeten ze ook eens een 3 of een 4 durven geven en voor een goede overgang oid moeten ze 't ook aandurven om een 8 neer te zetten.

Verder heb ik één keer meegemaakt dat ik afgekafferd werd door een jurylid, ik reed toen nog bij de ponyruiters, ik was 15 geloof ik. Ik kwam na de proef bij haar auto en ze vroeg mij wat ik ervan vond, dus ik zeg 'vond het wel redelijk gaan' (ging ook veel beter dan normaal), zegt zei 'en ik vond het wáárdelóós, het leek echt nérgens naar' en vervolgens gaat ze opnoemen wat er fout was.

Toen had ik echt zoiets van 'en al die arme kindjes van 10 en 12 die lekker een proefje willen rijden? Worden die ook zo afgebekt, die willen nooit weer op concours.
Daarbij, het kan wel fout zijn maar dan heeft het nog geen zin om te zeggen dat het wáárdelóós was, daarna luisterd iemand niet eens meer naar wat er nu fout was. Opbouwend commentaar heeft iemand toch heel wat meer aan.

Maar het is idd wel zo dat een jurylid het wel vrijwillig doet en er dus een hele dag zit voor JOUW plezier. Ik bedankt een jury dus altijd netjes en je kunt het een keer niet met ze eens zijn maar dat is nu eenmaal niet anders. In mijn ogen heeft de jury altijd gelijk, zij hebben er tenslotte een papiertje voor.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 08:29

Raar jury commentaar?

Een maandje geleden ben ik ergens gestart, liep met mijn paard naar de juryauto om mij aan te melden.
Jury kijkt op mijn coupon, ziet de afstamming van mijn paard en zucht... "Wát is dit?" vraagt hij, waarop ik antwoord: "Een Numero Uno zoon" Waarop er weer een zucht klinkt en "Nou, vooruit dan maar..."

Ach ja Clown

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 10:37

Alina schreef:
Raar jury commentaar?

Een maandje geleden ben ik ergens gestart, liep met mijn paard naar de juryauto om mij aan te melden.
Jury kijkt op mijn coupon, ziet de afstamming van mijn paard en zucht... "Wát is dit?" vraagt hij, waarop ik antwoord: "Een Numero Uno zoon" Waarop er weer een zucht klinkt en "Nou, vooruit dan maar..."

Ach ja Clown

ROFL Ze was vast bang dat je over de hekjes zou springen...

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 10:52

Alina schreef:

Ach ja Clown

Hoezo kortzichtig Verward