Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jokano

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:37

@ _10_ Zal wel meevallen, meer mensen hadden er last van. De jury dacht denk ik gewoon in pony's Gestoord

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 22:00

Die jury had waarschijnlijk ook de hele tijd dezelfde schrijfster, zoals gewoonlijk. Dus ja, dan hebben meerdere er last van (bij die jury).
Maar of het zo is zullen we niet te weten komen Clown

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 22:32

Jokano schreef:
Ik heb eens een proef gereden met mijn toenmalige paard van 1.76 om vervolgens een protocol te krijgen waar op staat:
- pony iets meer lengte geven;
- pony moet meer voorwaarts;
- leuke pony maar moet beter aan het been.

Waar heb je dan je ogen zitten...

je rijd dan wel een heeeeele grote pony haha bij mij is het toch ook wel een paard als hij 1.76 is

Jokano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:54

Bij mij ook! Al heb ik hem wel jaren pony genoemd daarna (hij is helaas alweer 10 geleden dood gegaan). Nog steeds zeg ik het wel eens tegen mijn paard, maar degene die ik nu heb ik dan ook maar 1.65 m.

_Henrieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:03

Ik ging een keer op wedstrijd maar ik had geen voorlezer, dus ging mijn vader ( zonder enige ervaring ) mijn voorlezen.
Ik moest afwenden bij de B, en hij maar zoeken waar de B was, stond hij ervoor.
Ik kreeg de slappe lach, en gelukkig kon de jury het ook wel waarderen dat hij het in ieder geval probeerde.
Onder aan mijn coupon stond; 'Voorlezer verdient toch wel een complimentje Knipoog '

En ik had nog 178 punten, terwijl ik de hele proef de slappe lach had Nagelbijten / Gniffelen

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 23:32

_Henrieke schreef:
En ik had nog 178 punten, terwijl ik de hele proef de slappe lach had Nagelbijten / Gniffelen

Je bent dan minder gespannen en dat merkt je paard ook Knipoog Bovendien laat het zien dat je ook lol hebt in en tijdens het paardrijden.

Ik heb een keer een proefje gereden en dat mislukte echt totáál. Pony sneed af, de voltes waren eivormig, enzovoorts. Ik heb het zelf niet eens doorgehad, maar toen ik afstapte, zei mijn vader: "Nu mag je stoppen met grijnzen, hoor." Ik heb dus het hele proefje met een grijns op mijn mond rondgereden, alsof alles heel goed ging en alsof ik absoluut niet gespannen was. Ik had dan ook heel hoge punten voor mijn uitstraling, omdat de jury vind dat ik er zo vrolijk bij keek. Bij het proefje zelf wel veel commentaar, maar eigenlijk niet zulke lage cijfers en uiteindelijk was ik derde. Absoluut niet verwacht Haha!

A.s. zondag weer wedstrijd, misschien zit er dan nog bijzonder commentaar tussen. Verwacht het eigenlijk niet. Misschien dat ze iets gaan opmerken over het paard, omdat ze altijd met haar tong uit haar mond zwabbert Tong uitsteken

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 23:39

Nou niet een rare maar vond hem toch wel grappig.. Een keer toen ik nog onderling mee reed, toen ging het tijdens de middendraf niet helemaal goed Clown Mevrouw schrok en gaf een bok en nog wat. Nou dat had ik dus totaal niet verwacht, dus lag bijna op de grond. Staat er op je protocol, bij het punt zelf; niet onder controle. Maar onder aan het protocol. Had je de grond van dichtbij genoeg gezien? Nou was dan onderling maar zoiets verwacht je toch niet lijkt mij..

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:42

"Slordig geknipt".
Nogal wiedes met een pony die vergaat van de zomerexceem.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:43

Tsja dat kan de jury niet ruiken Lachen

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:47

Dat is wel te zien aan de wonden op billen en manenkam en de kaal geschuurde staartwortel, neem ik aan. Maar gelukkig geen puntenaftrek of iets dergelijks. Alsnog het 'raarste' wat ik te horen heb gekregen. Clown

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:04

Afgelopen zondag; ik m'n schimmel weer van top tot teen geboend, zadel en hoofdstel weer oppie toppie, de ene ring een 9 voor de verzorging Pling en de andere ring een 5 met commentaar; plastron vastzetten Nagelbijten / Gniffelen Het waaide nogal hard en ik had m'n plastron bovenin vast gezet maar door die wind klapperde het onderste gedeelte uit m'n jasje...

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:36

Kymalin schreef:
Afgelopen zondag; ik m'n schimmel weer van top tot teen geboend, zadel en hoofdstel weer oppie toppie, de ene ring een 9 voor de verzorging Pling en de andere ring een 5 met commentaar; plastron vastzetten Nagelbijten / Gniffelen Het waaide nogal hard en ik had m'n plastron bovenin vast gezet maar door die wind klapperde het onderste gedeelte uit m'n jasje...

Vind die 5 niet meer dan terecht!
Het is zo storend als dat ding gaat klapperen!!!
Je kan hem ook gewoon netjes met een speldje vastmaken namelijk, kleine moeite.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:51

maar om er dan meteen 2/3 punten (uitgaande van een 7 of 8) af te trekken vind ik wel erg veel.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:53

Klopt, maar het was neem ik aan bij een andere jury??
Dus stel dat die jury iedereen een 6 geeft, dan vind ik een 5 heel redelijk Ja

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:58

eens, een punt aftrek vind ik redelijk. Maar een 7 of 8 is wel gebruikelijk voor verzorging.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:01

Maar iedereen een 6 geven voor de verzorging vind ik ook schandalig.

Mijn vriend had afgelopen weekend trouwens een coupon met deze punten : 66666666666666666666 (enz). Er stond geen commentaar bij de onderdelen maar alleen op het einde: paard meer in de hand rijden.

Enig idee wat dat betekent?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:02

Dat klinkt als een saaie proef om naar te kijken zeg, overal een 6 voor! Knipoog
Maar ik heb ook niet echt een idee wat met die opmerking bedoeld wordt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:04

wsl dat dat de proef te lang en te veel op de voorhand was, althans versta ik eronder.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:05

Dus in de hand zou dan betekenen dat ie meer opgericht moet lopen? En de achterhand meer eronder?

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:05

Lielle schreef:
eens, een punt aftrek vind ik redelijk. Maar een 7 of 8 is wel gebruikelijk voor verzorging.

Klopt, maar wil niet zeggen dat het ook gebeurt.
Ik maak vaker mee dat er een 6 of 7 wordt gegeven dan die 8 Knipoog
Is puur afhankelijk van de jury.

@Scum, dat kan zoveel betekenen, wellicht leek het een beetje alsof het paard een loopje nam met de ruiter?? Maar de werkelijke betekenis kan alleen die betreffende jury geven Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:07

Scum schreef:
Dus in de hand zou dan betekenen dat ie meer opgericht moet lopen? En de achterhand meer eronder?

nee, minder op de voorhand en meer aan elkaar. Maar volgens mij had de ruiter toch ook een paar zevens aan de eindscore te zien.

_10_, ik zie zelden een zes voor de verzorging, meestal toch wel een zeven en ook vaak een 8. Maar we zijn het er wel over eens dat 1 punt aftrektoch wel maximaal is voor een flapperende plastron.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:09

Tja, ik ben wellicht bevooroordeeld, maar het was gewoon een hele nette proef (B), en absoluut niet op de voorhand. Maar ik was gewoon benieuwd naar deze beschrijving en wat het zou kunnen zijn.

Lielle: allemaal zessen aan het einde, behalve de verzorging.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:10

Ik heb de proef niet gezien, dus kan uitsluitend theoretisch commentaar geven. Maar dat is wat ik eruit zou opmaken.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:16

Lielle schreef:
_10_, Maar we zijn het er wel over eens dat 1 punt aftrektoch wel maximaal is voor een flapperende plastron.

Ja

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:35

Ik heb nog nooit een 6 gehad voor het onderdeel verzorging, het laagste was een 7 en het hoogste, (en dat was dit jaar 4x) een 9. Een punt aftrek voor een flapperende plastron vind ik ook prima, maar een 5... kan me alleen maar op de lachspieren werken...