ORUN cursussen 2008-2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:34

MargrietJonk schreef:
Dát is laat zeg!!!!! Jeetje!
Wij over 2 á 3 weken. In de laatste week van Maart.

Wij hebben 20 april examen en zijn daarmee één van de eerste, geloof ik. En we hebben volgens mij nog 3 of 4 keer cursus.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:36

Wij hebben pas op 14 mei examen (denk dat we de laatste groep zijn). Dit komt o.a. door 5x uitval vanwege afwezigheid van de instructeur. Op zich wel lekker dat we nog ruim de tijd hebben voor het praktijkgedeelte. Kan ik nog mooi een poos gaan oefenen op het lesgeven en rijden van andere paarden. ;)

MargrietJonk

Re: ORUN cursussen 2008-2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:40

Ik zou rond die tijd geen examen meer kunnen doen.... Dan werk ik alweer 7 dagen in de week in onze Souveniers winkel....

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:41

Ik zal eens navragen hoeveel lessen we nog doen. Volgens mij staan er namelijk 20 in de cursusomschrijving en hebben we er nu 15 gehad. Zou betekenen dat we er nog 5 te gaan hebben en niet 8.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:45

Of er zitten 'loze' weken tussen. Maar dat lijkt me toch onwaarschijnlijk.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:48

MargrietJonk schreef:
Of er zitten 'loze' weken tussen. Maar dat lijkt me toch onwaarschijnlijk.

Dat komt wel vaker voor. Wij hebben het eigenlijk ook, maar wij verschuiven waarschijnlijk(moet nogmaals overlegd worden) de laatste les naar de week voor het examen(paasmaandag is dat geloof ik, dan konden de meeste volgens mij, waardoor we overdag in de buitenbak vast konden oefenen)

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:51

Wij hebben 14 Mei examen, 3 of 4 loze weken :j

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:58

Wij hebben 10 april examen en nu nog 4 avondjes cursus, 16, 23 en 30 maart nog en de laatste keer op 6 april.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:00

Ik zou het wel fijn vinden als we een paar weken niet hoeven, ik heb vanavond voor de laatste keer mijn examencombinatie mee omdat ze iets anders heeft op dinsdagavond en heb moeite om andere paarden te regelen.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:12

ACh ja ieder nadeel heeft zijn voordeel..... ;)

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 17:25

Wij hebben in Ede op 23 april examen, voor mij extra spannend omdat ik dan theorie en praktijk voor het eerst moet doen! Maar, even een vraagje voor de allroundes, hoe doen je dat met jullie paard(en). Ik zoek hard een twee paard voor het examen, waar een van beide op kan afleggen, maar het is erg lastig. Want niemand wil hun paard afstaan. Ik weet wat voor een waan ideeen er rond zweven, maar niet echt positief....
En nu ligt het niveau al vrij hoog bij ons...
Maar als iemand nog een goed paard weet want die kan missen en in de buurt is van Ede... dan hoor ik het graag. Wordt nu echt een beetje hopeloos.

Groetjes Karin

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 17:54

wij moeten rond 16 april :j
qua lessen, we hebben er nog wel een paar, voor zover ik weet gaan we tot het einde door.
volgende maandag komen alle allrounders aan bod en de gastruiters.
week erop de dressuurmiepen ( waaronder ik, heb een kleine degradatie ondergaan whuhahaha!) en dan wisselen van paarden.
is wel goed geregeld, vooral voor de allrounders wel fijn dat ze nu wat meer de hoogte ingaan en meerdere hindernissen gaan springen :)

@ karin: waarom wil je zelf een 2e paard meenemen dan? met eentje moet je het toch ook kunnen redden? ( of is hij niet geschikt voor dressuur of springen?)
ikzelf neem er eentje mee naar het examen, volgende week gaat die voor de allereerste keer mee op cursus, dus ben benieuwd wat de groep van hem gaat vinden.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:06

Wij hebben ook pas 12mei ons praktijkexamen.
Iets wat ik heel erg jammer vind dat dat zo lang duurt.
Ik had gehoopt per 1mei al bij een ponyclub of iets aan de gang te kunnen. Maar helaas...
Mede door uitval van de cursusleider maar ook mede doordat enkele in de meivakantie nog een vakantie hebben gepland...

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:10

Ik heb 15 mei examen..

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:28

kennedyl schreef:
Wij hebben in Ede op 23 april examen, voor mij extra spannend omdat ik dan theorie en praktijk voor het eerst moet doen! Maar, even een vraagje voor de allroundes, hoe doen je dat met jullie paard(en). Ik zoek hard een twee paard voor het examen, waar een van beide op kan afleggen, maar het is erg lastig. Want niemand wil hun paard afstaan. Ik weet wat voor een waan ideeen er rond zweven, maar niet echt positief....
En nu ligt het niveau al vrij hoog bij ons...
Maar als iemand nog een goed paard weet want die kan missen en in de buurt is van Ede... dan hoor ik het graag. Wordt nu echt een beetje hopeloos.

Groetjes Karin

Dan heb ik de kans les te krijgen van jouw... ik rijd bij jullie mee als examenkandidaat/ lesklant...

Maar ik heb indertijd met 1 paard gedressuurt en gesprongen (net als de rest), zat vrij veel tijd de tussen, dus hij heeft tussendoor lekker op stal gestaan, was geen probleem...

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:55

Onze examenpaarden moesten vanaf week 5 al zsm mee, om ze voor te stellen maar ze moeten ook geaccepteerd worden voor het examen. Goed genoeg zijn dus.

Ik heb overigens ook 2 paarden mee, mn eigen en nog een van een kennis van stal (zelfde pensionstalling). Meer omdat ik mn eigen niet 100% vertrouw ná het dressuurrijden (soms wordt deze wat mieperig als je hem aan het werk hebt gehad en wil hij daarna in het parcours niet zo fijn meer).

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:02

Somebody_ schreef:
MargrietJonk schreef:
Dát is laat zeg!!!!! Jeetje!
Wij over 2 á 3 weken. In de laatste week van Maart.

Wij hebben 20 april examen en zijn daarmee één van de eerste, geloof ik. En we hebben volgens mij nog 3 of 4 keer cursus.

wij moeten 8 april, volgensmij zijn wij de eerste van niveau 2 dan :D
ben blij als ik het papiertje heb hoor..

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 09:20

Ik vind drie keer 20 minuten voluit rijden en daarna nog 2 parcoursen van een meter voor mijn oude sport oma wel veel. Ik rijd er zo ook altijd veel SGW of endurance mee, maar ik vind dit niet helemaal eerlijk tegeover het dier.
Normaal voel je zelf aan hoe goed ze voelt en dan rij je door of doe je wat rustiger aan. Maar dat gaat dan niet. Dus vandaar dat ik voor een van beide iets zoek. Want Kyvon kan het allebei goed, dus dat is het probleem niet.
Gelukkig heb ik de gastruiter al geregeld, dus dat is het probleem niet. Maar alleen een paard voor de dressuur of springen, zou erg fijn zijn.

Groeten Karin

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 09:21

@kennedyl: Zie dat dat Kyvonne ook een Gershwin is, voor dressuur neem ik ook een Gershwin mee ;). Deze is alleen absoluut een anti-springer.

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 10:20

Wij hebben gister onze laatste cursusdag gehad.
24 maart hebben we praktijk examen rijden en op 1 april praktijk examen lesgeven.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:01

kennedyl schreef:
Ik vind drie keer 20 minuten voluit rijden en daarna nog 2 parcoursen van een meter voor mijn oude sport oma wel veel. Ik rijd er zo ook altijd veel SGW of endurance mee, maar ik vind dit niet helemaal eerlijk tegeover het dier.
Normaal voel je zelf aan hoe goed ze voelt en dan rij je door of doe je wat rustiger aan. Maar dat gaat dan niet. Dus vandaar dat ik voor een van beide iets zoek. Want Kyvon kan het allebei goed, dus dat is het probleem niet.
Gelukkig heb ik de gastruiter al geregeld, dus dat is het probleem niet. Maar alleen een paard voor de dressuur of springen, zou erg fijn zijn.

Groeten Karin

Die 3 keer 20 minuten is ook ruim hoor, daar zit ook de tijd van het wisselen enzo in. Toendertijd de 2 andere paarden 2 keer een kwartier gereden ofzo.... Zelf mijn eigen de eerste 15/20 minuten gewoon lekker losgewerkt en niet al te gek mee gedaan... Bij ons liepen alle alround paarden 2 keer en had niet het idee dat ze er moeite mee hadden, maar je moet zelf kijken of je paard het aankan of niet...

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:19

ik heb op 27 april praktijk examen!!
zie er niet zo heel erg tegen op als ik die stomme theorie maar heb gehaald!!
zie het nog steeds somber in helaas...

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:40

kennedyl schreef:

Groeten Karin

Ik heb destijds ook alles met 1 paard gedaan. Zit voldoende tijd tussen hoor. En net als Nimmy zegt, 3x 20 min is ruim hoor.
Bovendien lijkt het me niet echt leuk voor je medecursisten als je nu nog met een nieuw paard aan komt zetten.....

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:33

Ik doe ook gewoon examen met een paard *D .
Hup gewoon een nieuw kwartje dr in :)) . Net zoals bij de
C & A.... :j Op de donderdag 2x rijden voor examen lesgeven ( je cursusgenootje geeft je les)
en dinsdag 2x rijden voor examen rijden, en s'avonds te kür.

Dus gewoon ff n zak met kwartjes mee!!!! :=

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 12:35

Jeetje als ik dit zo lees dan hebben wij al echt vroeg ons praktijk examen, op 8 april!! Had van mij nog wel wat langer mogen duren. We krijgen amper feedback en sturing op ons lesgeven. Enige commentaar wat ik heb gekregen op mijn dressuurles was: de lengte van de beugels van de amazones mogen misschien korter/langer :Y)