Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:37

Krijg ze zelf maar eens! Clown

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:50

casperrr schreef:
R0bin_lamour schreef:
zondag had ik 2 keer 179 punten.. das pas balen!:P

En wat heeft dat met dit topic te maken? Lachen

amondi schreef:
Krijg ze zelf maar eens! Clown

ROFL

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:51

Ik heb ook een keer 2x 179 punten gehaald, dan baaaaal je idd!

Wat betreft mijn 5 jarige: Hij is al behoorlijk uitgezwaard en ik krijg juist vaak van juryleden te horen dat ik hem wat strenger aan moet pakken en dat hij meer kan dan hij laat zien.. Maar ben het idd eens dat sommigen echt nog niet aan een L1 proef toe zijn maar naar mijn mening (en die van mijn instructrice) mijn dondersteen wel Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:52

Ow dat heb ik wel eens gehad hoor, zie 1 blz terug Knipoog
Maar aangezien robin_lamour het in het topic van raarste jury uitspraken had gezegd vroeg ik me af waarom dit hier staat, aangezien er verder niks raars aan is Knipoog

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:55

Geef je groot gelijk hoor Casperr, vervelend als je 179 punten krijgt, maar is toch geen rare uitspraak Verward
Knipoog

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 22:43

Heb er eentje van afgelopen vrijdag: Moest F-B schouderbinnenwaarts doen, het onderdeel ervoor was B-E door een S van hand veranderen. Staat er bij punt 10: bij A onrustig. Onderdeel gepunt met een 5. Wat heeft dit te maken met het sb? Ik volgde het even niet...Het hoorde niet bij het vorige onderdeel en niet bij het volgende onderdeel. Verder wel tevreden over punten en opmerkingen (rest kwam overeen met mijn eigen bevindingen) en had een winstpunt, altijd leuk!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 22:45

@Moska: dat mag absoluut, als er ergens tussen twee oefeningen in een verstoring optreedt, mag dit ofwel in het cijfer voor de voorafgaande oefening worden meegenomen, ofwel in het cijfer voor de oefening die na de verstoring komt.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:11

Op FNRS jurycursus leer je dat het voorgaande onderdeel al is afgelopen en officieel dus al is gepunt. Als iets mis gaat tussen twee onderdelen in, moet dat bij het volgende onderdeel meegenomen worden. Geen idee hoe het bij de KNHS zit, maar mij lijkt dat die strenger zijn.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:21

Ik heb in de KNHS cursus geleerd dat je moet bekijken bij welk punt je het meerekent, of het voorgaande, of het volgende.
Ik heb zelf ook een keer een doorgestreepte 7 gehad voor een volte 10 meter in galop. Vlak na de volte viel mijn paard uit de galop. Ik had de volte voor een 7 gereden, maar die was dus doorgestreept en vervangen door een 5 met als commentaar: "valt uit galop na E (volte was bij E). En ja, dat is dus ook terecht.
Ikzelf kies er meestal voor om zulke verstoring mee te nemen in het onderdeel waar je het dichtstbij bent, dus in het bovenstaande geval zou het ook in het cijfer voor de SB worden meegenomen, in mijn eigen geval kan ik er prima mee leven dat het bij die volte is meegenomen.

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:52

Bij mij stond er laatst bij de middendraf: 'paard huppelt' Clown
Ik snap nu wat ze er mee bedoelden, maar moest wel even lachen toen ik het las.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:06

Marije_jiplover schreef:
@Moska: dat mag absoluut, als er ergens tussen twee oefeningen in een verstoring optreedt, mag dit ofwel in het cijfer voor de voorafgaande oefening worden meegenomen, ofwel in het cijfer voor de oefening die na de verstoring komt.

Kijk weer wat geleerd! Dat wist ik niet. Mij is het altijd zo uitgelegd dat wat tussen de oefeningen gebeurt niet van invloed is op het onderdeel wat je rijdt, tenzij het een gecombineerd onderdeel is. Maar goed, zal mijn paard vertellen dat ie niet meer mag struikelen over kuilen bij A! Clown

Volgende week zaterdag eens kijken of we wat meer impuls tijdens de proef kunnen behouden, dat vind ik altijd lastig.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:57

Ik had een keer een proefje waarbij tijdens het groeten een vogeltje met een takje/strootje in zijn bek door de bak vloog. Paard had alleen nog maar aandacht voor dat dier en volgde met haar hoofd het vogeltje, jawel, ze keek zelfs achter zich. Nou is dat natuurlijk niet bepaald het toonbeeld van een geconcentreerd paard, dat begrijp ik (ik was elf, mijn tweede officiele wedstrijd, een béétje begrip aub Knipoog ). Jury heeft er wel een leuke opmerking bij geplaatst: Je paard houdt meer van vogels dan van de jury (omdat ze dus niet in de richting van de jury wilde kijken).

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:12

Ik reed een keer op 't paard en een vriendin een wedstrijd(onderling). Het paard heet Tornado. In het begin ging het redelijk, maar daarna werd het alleen maar sjeesen. Stond er onder 'paard doet zijn naam eer aan'. Haha, kon er wel om lachen. Had overigens ook alleen maar 3en, 4en en 5en! Tong uitsteken

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 20:55

Ik had afgelopen zaterdag wedstrijd, 's ochtends moest ik schrijven bij de M1 en M2 paarden.
Ik zat bij een wat ouder mannetje die vertelde dat hij de 60 net gepasseerd was (waarna je heel zachtjes hoor: 'ok de 70 dan..' *LOL* )

Op een gegeven moment kwam er een M2 combinatie binnen. De amazone was op zijn zachst gezegd nogal fors, behoorlijk fors...
Blijkbaar gooide het paard nogal op, en zat ze dus niet helemaal lekker Nagelbijten / Gniffelen
Jullie voelen het natuurlijk al lichtelijk aankomen hoe dat eruit heeft moeten zien...
Vervolgens moest de combinatie een uitgestrekte draf laten. Het was toen heel even stil in de auto..
Jury: 'ehm... schrijf bij punt 29 op: Amazone moet leren doorzitten'
*schrijft op*
Maar deze beste man praatte af en toe wat in zijn eigen Clown
Waarna je hoorde:
' met al dat extra gewicht zou je toch denken dat iemand dat zadel niet meer uitkwam?'

Vervolgens was het even stil,
Jury: Bloos! dat schrijf je toch niet zeker op he?
Ik: nee natuurlijk niet, ik zou niet durven Clown

Vervolgens kwam er een combinatie in de ring die blijkbaar zijn dag niet had..
De jury vertelde met net dat hij toch echt is 7'ens moest gaan rijden anders kwam hij er niet aan. Waar ik het mee eens was Ja
Op dat moment zat er ook een vlieg in de auto, waar hij zich aan irriteerde!
'hij moet er nu toch echt een keer aan hoor'
En ik maar denken dat hij het over die combinatie had.... Vork
*BAM*
'Há hebbes Haha! '

Vervolgens kregen we een flesje Cola en Ice-tea.
Er kwam weer een nieuwe combinatie de ring in.
Hij gaat er is goed voor zitten en zet het flesje tussen zijn voeten. Nadat het een tijdje doodstil was, hoorde je ineens een geluid
*kleng*
Vervolgens hoorde je echt loeihard
"AH GETVERDERIE DAAR GAAT M'N COLA'
Waarop hij onder zijn stuur dook om het flesje te gaan redden... Clown
De amazone reed voorbij en keek op dat moment net naar binnen, je zag haar echt kijken van Verward Nors opkijken waar is de jury gebleven?

Het hoort dan misschien wel niet helemaal bij het topic Bloos Maar af en toe kreeg ik echt een glimlach op mijn gezicht. Het was echt en grappig mannetje *LOL* Eentje dat amper boven zijn stuur uitkomt en echt plat Zeeuws praatte Haha!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 21:16

*zit hardop achter pc te lachen*
Dat moet een mooie schrijfsessie geweest zijn!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 21:26

Muwhaha ja Huilen van het lachen ik moest af en toe echt moeite doen om mijn lach in te houden *LOL*

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 21:43

Maar klopte de punten die die gaf wel?
Zo wordt schrijven wel een stuk leuker!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:03

Ja daar was ik het echt mee eens Ja
Hij zag ook echt alles, en ik moest ook veel dingen opschrijven, dingen die niet goed gingen maar ook dingen als 'keurig gereden', 'mooie combinatie'.

Als ik het niet met hem eens was moest ik het zeggen.
Op een gegeven moment reed een meisje eerst een middendraf, die een 5 waard was en die ze ook kreeg.
Daarna kregen we een uitgestrekte draf te zien, die wel iets beter was als de middendraf, en daar kreeg ze een 6 voor.
Persoonlijk had ik ook een 5 gegeven, dus ik zei ook doodleuk dat ik het er niet mee eens was Clown
Hij wilde ook weten waarom ik het er niet mee eens was, en daarna had hij het uitgelegd waarom hij dat cijfer gaf.
Verder liet hij mij ook meedenken, wat voor cijfer ik had gegeven en ook waarom.
En wat ik van de combinatie vond.
Vond dat wel heel erg leuk moet ik zeggen Ja Dan krijg je een beetje het gevoel dat je er ook 'bij hoort' i.p.v alleen maar dingen noteren en that's it!

Hij bedankte me na het jureren ook, want hij vond het een leuke ochtend, en ik had mijn woordje snel klaar (wat hij geweldig vond *LOL* Bloos ) en dat hij het ook fijn vond dat ik ook meedacht en mee beoordeelde en mijn mening gaf op het moment dat ik het er niet mee eens was!
Hij zei dat je dan ook een stuk alerter blijft en het gewoon fijn is dat er iemand is die misschien een andere kijk op dat soort dingen had Ja

Ik vertelde hem trouwens ook dat ik ook de jury cursus wilde doen, maar je daarvoor 21 moest zijn, waarop hij antwoorde:
'zo dus je moet tegenwoordig eerst bij je volle verstand zijn voordat je aan zo iets mee mag doen?'
Heb toen toch wel even gelachen hoor Huilen van het lachen

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:06

haha ja dat is wel leuk zo'n jury!
Ik heb ook wel es geschreven bij een jury die zo nu en dan vroeg: wat zou jij hier nou geven?
En als ze jouw mening dan overnemen, dat is dan wel leuk!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:01

casperr, ik heb ook erg moeten lachen om je verhaal. Leuke sessie zo.

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 14:28

afgelopen zondag weer eens gestart. Ik rij in de B met een vier jarige merrie de merrie wil nog wel eens een rodeo zomaar uit het niets weg geven dus ik rij voorlopig nog even met springzadel en bodyprotector. Ze is heel braaf verder maar als er 1 gaat rennen dan gaat ze ook mee doen en ze is dan bijna niet uit te zitten zeker niet met een dressuur zadel. Dus als je dan buiten moet starten neem ik gewoon het zekere voor het onzeker en rij lekker met mijn springzadel.
Kom ik dus de baan in ( ze was overigens kip mak maar ja dat weet je nooit van te voren ) jury hangt half uit de auto en kijkt me heeeel verbaasd aan. Zegt ehmm u weet dat dit een dressuur wedstrijd is?? ik denk nog wat een grappige jury maar ze was dus heeeel serieus!! ik zeg nog veiligheid gaat toch voor alles?? maar ze was het er niet mee eens! dressuren doe je op een dressuur zadel en niet op een spring zadel!
ach......

Jokano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:45

Ik heb eens een proef gereden met mijn toenmalige paard van 1.76 om vervolgens een protocol te krijgen waar op staat:
- pony iets meer lengte geven;
- pony moet meer voorwaarts;
- leuke pony maar moet beter aan het been.

Waar heb je dan je ogen zitten...

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:49

Jokano, dit komt denk ik door de schrijfster Knipoog
Meestal zijn het meiden (kinderen) die rondlopen op de manege en die praten alles in 'pony' Clown

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:26

_10_ schreef:
Jokano, dit komt denk ik door de schrijfster Knipoog
Meestal zijn het meiden (kinderen) die rondlopen op de manege en die praten alles in 'pony' Clown

bedoel je iemand in het bijzonder? Nors opkijken

Schijnheilig Schijnheilig

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:30

ROFL
Nee hoor, maar nu je erover begint... Schijnheilig Cool