Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie82

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:43

Amarie schreef:
Op een van onze wedstrijden zat ik aan het secretariaat een protocol na te tellen van een Z combinatie.
De jury had nogal wat commentaar met name op de impuls en verzameling dit stond meerdere malen geschreven maar de slotregel die deed het:

Paard moet van achteren meer genomen worden Afgod

Gelijk aangeven die hap! Tong uitsteken Klinkt als een dieren-verkr*chter Nagelbijten / Gniffelen

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:44

Haha! Tong uitsteken

Miep20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:06

Pony loopt niet nageefelijk genoeg...

Tja ik zat toch echt op een paard van 1.75m Haha!

lie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 22:54

sorry maar ik vind sowieso de jury vaak oneerlijk, dan heb ik het gevoel dat ik het heel goed gedaan heb en niet veel punten en de andere keer andersom ik snap het soms niet, bij springen zijn het feiten, geen meningen dus eerlijker

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 02:46

lie_ke schreef:
sorry maar ik vind sowieso de jury vaak oneerlijk, dan heb ik het gevoel dat ik het heel goed gedaan heb en niet veel punten en de andere keer andersom ik snap het soms niet, bij springen zijn het feiten, geen meningen dus eerlijker

en wat heeft dat met het topic te maken? Scheve mond

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 08:42

Amarie schreef:
Op een van onze wedstrijden zat ik aan het secretariaat een protocol na te tellen van een Z combinatie.
De jury had nogal wat commentaar met name op de impuls en verzameling dit stond meerdere malen geschreven maar de slotregel die deed het:

geweldig!!!! di ga ik onthouden

JannemanLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:30

Lol

mellenoska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:42

Miep20 schreef:

nou in de B wordt anders nog wel op stijl gejureerd en daar kunnen ze evengoed nog maken of breken hoor wat betreft de plaatsing. (ze zullen niet zo heel gauw een echte onvoldoende geven zodat je winstpunt(en) toch nog wel tellen. Maar ik heb juryleden gehad met springen die de pony van mijn dochter niet mooi vonden en daarom hele lage stijlpunten gaven.
Ze mag inmiddels al L springen en heeft er dus geen last meer van.
En gelukkig zijn niet alle juryleden zo, maar toevallig had ze die ene een paar keer achter elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:53

mellenoska schreef:
Miep20 schreef:

nou in de B wordt anders nog wel op stijl gejureerd en daar kunnen ze evengoed nog maken of breken hoor wat betreft de plaatsing. (ze zullen niet zo heel gauw een echte onvoldoende geven zodat je winstpunt(en) toch nog wel tellen. Maar ik heb juryleden gehad met springen die de pony van mijn dochter niet mooi vonden en daarom hele lage stijlpunten gaven.
Ze mag inmiddels al L springen en heeft er dus geen last meer van.
En gelukkig zijn niet alle juryleden zo, maar toevallig had ze die ene een paar keer achter elkaar.

Ik geloof dat het er meer om gaat dat het beestje 1.75m is.

Dat er wordt gejureerd op nageeflijkheid lijkt me niet meer dan normaal.

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:59

Volgens mij had ze het tegen lie_ke Tong uitsteken

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:06

Ik had laatst Zeeuws Kampioenschappen.... Een dag om (negatief) nooit te vergeten...

We komen aan, óntiegelijk veel mensen die aan het inrijden zijn, was niet meer normaal. Goed dat vond ik verder nog niet echt een probleem, heb wel vaker zo iets gehad.
Ik moest om 12 uur mijn proef rijden. Om 5 over 12 werd ik nog niet omgeroepen. Mijn instructrice ging het vragen aan de ringmeester. Die wist van niks hoe laat iedereen moest rijden en waar diegene moest rijden (dat hoor je toch te weten als ringmeester? Clown )
Goed om 10 over 12 moest ik beginnen.

Kom ik de bak in had ik maar 1 jurylid Verward Op een kampioenschap...
Dus ik begon met mijn proef, en we reden zo ongeveer de proef van ons leven.
Hij reageerde overal súper op, ik had echt héérlijk gereden.
Ik kwam mijn proef uit en de omstandigers waren het er helemaal mee eens, het was een zeer uitstekende proef, netjes gereden, dat werd zeer waarschijnlijk dikke winst!
Mijn instructrice en haar man waren ook zéér tevreden, en geloof me als ik niet goed had gereden, of als er maar enkele fouten in zaten had ik dat gelíjk gehoort. Die zien echt álles!
Maar nu waren hun ook heel positief!

Dus ik liep een tijd later naar het secreatriaat om naar mijn punten te kijken, had ik 179 punten Verward Verward
Ik snapte er echt helemaal niks van, zó laag??

Eind van de dag kreeg ik mijn coupon te zien.
De schrijfser had met een blauwe pen geschreven, de jury met een zwarte.
Staat er een bij een onderdeel een 7, was die met een zwarte pen doorgestreept en er een 6 van gemaakt.
Dus ik kwam 1 punt te kort voor een winstpunt.... Scheve mond

Omdat ik dit toch wel héel erg raar vond besloot ik het te gaan vragen aan de desbetreffende jury...........

-'Goedemiddag mevrouw, zou ik misschien wat aan u mogen vragen?'
* *zucht* 'Nou ja vooruit dan maar!'
- 'ehm... Goed ik wilde wat vragen over dit onderdeel. Er stond eerst een 7, maar dat is door u verandert in een 6, zo kwam ik helaas net een puntje te kort...'
*'Je dacht toch zeker niet dat alles heb nageteld en ik expres een punt hebt verandert dat je net geen winst had?'
-' Scheve mond dat was mij vraag niet mevrouw, mijn vraag was waarom u dat punt heeft verandert'!
*'Ik had je punten nog eens nagelopen, en ik vond dat hij hier net iets tegen de hand kwam dus vond ik een 7 te hoog en heb ik er een 6 van gemaakt! Ik vond je proef verder Uitstékend, maar net niet goed genoeg!'
-'Tsja voor mijn gevoel én die van de omstandigers liep hij echt super!'
*'Dat hij voor jouw gevoel super liep hoeft nog niet gelijk te betekennen dat het in de ogen van een vakkundig jurylid (dat zij ze extra hard) het ook super is!'
-'Ik weet genoeg mevrouw, een prettige dag verder Doei, doei

Ik vond het al zo vreemd dat ze gelijk in de aanval ging met "je dacht toch zeker niet dat ik je punten heb nagelopen en een punt expres heb verandert zodat je net niet aan je punt kwam?' Om vervolgens te zeggen dat ze mijn punten wél had doorlopen...
Weet niet of het kwam doordat ik met een fries kwam of niet... (was overigens nog best opvallend dat over de gehele dag bij haar alles wat niet leek op een kwpn of wat dan ook niet bovenaan, of hoog eindigde... Maar goed zal wel zo zijn...)

Kan er nog steeds niet over uit

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 08:48

casperrr schreef:
Ik had laatst Zeeuws Kampioenschappen.... Een dag om (negatief) nooit te vergeten...

We komen aan, óntiegelijk veel mensen die aan het inrijden zijn, was niet meer normaal. Goed dat vond ik verder nog niet echt een probleem, heb wel vaker zo iets gehad.
Ik moest om 12 uur mijn proef rijden. Om 5 over 12 werd ik nog niet omgeroepen. Mijn instructrice ging het vragen aan de ringmeester. Die wist van niks hoe laat iedereen moest rijden en waar diegene moest rijden (dat hoor je toch te weten als ringmeester? Clown )
Goed om 10 over 12 moest ik beginnen.

Kom ik de bak in had ik maar 1 jurylid Verward Op een kampioenschap...
Dus ik begon met mijn proef, en we reden zo ongeveer de proef van ons leven.
Hij reageerde overal súper op, ik had echt héérlijk gereden.
Ik kwam mijn proef uit en de omstandigers waren het er helemaal mee eens, het was een zeer uitstekende proef, netjes gereden, dat werd zeer waarschijnlijk dikke winst!
Mijn instructrice en haar man waren ook zéér tevreden, en geloof me als ik niet goed had gereden, of als er maar enkele fouten in zaten had ik dat gelíjk gehoort. Die zien echt álles!
Maar nu waren hun ook heel positief!

Dus ik liep een tijd later naar het secreatriaat om naar mijn punten te kijken, had ik 179 punten Verward Verward
Ik snapte er echt helemaal niks van, zó laag??

Eind van de dag kreeg ik mijn coupon te zien.
De schrijfser had met een blauwe pen geschreven, de jury met een zwarte.
Staat er een bij een onderdeel een 7, was die met een zwarte pen doorgestreept en er een 6 van gemaakt.
Dus ik kwam 1 punt te kort voor een winstpunt.... Scheve mond

Omdat ik dit toch wel héel erg raar vond besloot ik het te gaan vragen aan de desbetreffende jury...........

-'Goedemiddag mevrouw, zou ik misschien wat aan u mogen vragen?'
* *zucht* 'Nou ja vooruit dan maar!'
- 'ehm... Goed ik wilde wat vragen over dit onderdeel. Er stond eerst een 7, maar dat is door u verandert in een 6, zo kwam ik helaas net een puntje te kort...'
*'Je dacht toch zeker niet dat alles heb nageteld en ik expres een punt hebt verandert dat je net geen winst had?'
-' Scheve mond dat was mij vraag niet mevrouw, mijn vraag was waarom u dat punt heeft verandert'!
*'Ik had je punten nog eens nagelopen, en ik vond dat hij hier net iets tegen de hand kwam dus vond ik een 7 te hoog en heb ik er een 6 van gemaakt! Ik vond je proef verder Uitstékend, maar net niet goed genoeg!'
-'Tsja voor mijn gevoel én die van de omstandigers liep hij echt super!'
*'Dat hij voor jouw gevoel super liep hoeft nog niet gelijk te betekennen dat het in de ogen van een vakkundig jurylid (dat zij ze extra hard) het ook super is!'
-'Ik weet genoeg mevrouw, een prettige dag verder Doei, doei

Ik vond het al zo vreemd dat ze gelijk in de aanval ging met "je dacht toch zeker niet dat ik je punten heb nagelopen en een punt expres heb verandert zodat je net niet aan je punt kwam?' Om vervolgens te zeggen dat ze mijn punten wél had doorlopen...
Weet niet of het kwam doordat ik met een fries kwam of niet... (was overigens nog best opvallend dat over de gehele dag bij haar alles wat niet leek op een kwpn of wat dan ook niet bovenaan, of hoog eindigde... Maar goed zal wel zo zijn...)

das inderdaad zwaar kl....te

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 08:57

Amarie schreef:

misschien vond de jury dat het paard een opstekertje nodig had? Dat ie er wat depri uitzag? Knipoog

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:53

casperrr schreef:

Je moest eens weten hoeveel ruiters 'hier wel vanuit gaan' Scheve mond
En dus dit ook met een beschuldigende toon aan de jury gaan vragen!

Over dat het wellicht zou kunnen omdat je een fries rijdt en dat kwpn-ers hoger geeindigd waren die dag, vind ik zwak om te roepen!
Ik ga er vanuit dat tijdens een kampioenschap de betere paarden door mogen (jij dus ook met je fries!) en je daar dus tegen goede paarden rijdt.... er rijden nu eenmaal meer kwpn-ers in de sport en omdat jij met je fries dan toevallig niet goed genoeg ben zal het wel aan de jury liggen die niet van friezen houdt Verward

Tijdens een kampioenschap wordt nu eenmaal strenger gejureerd!
Even naar mijzelf kijkende, de proef die ik tijdens de Regio reed was daar maar 186 punten waard, terwijl als ik diezelfde proef op een wedstrijd hier in de buurt had gereden ik normaal dik 195 punten had gekregen!!!
Schuif de schuld dus niet zo makkelijk op de jury af Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:00

_10_ schreef:
Je moest eens weten hoeveel ruiters 'hier wel vanuit gaan' Scheve mond
En dus dit ook met een beschuldigende toon aan de jury gaan vragen!

Ik heb het gewoon doodnormaal en beleefd gevraagd, en ik had nog niet eens is de nadruk gelegd op het feit dat ik net 1 punt te kort kwam Knipoog

_10_ schreef:
Over dat het wellicht zou kunnen omdat je een fries rijdt en dat kwpn-ers hoger geeindigd waren die dag, vind ik zwak om te roepen!
Ik ga er vanuit dat tijdens een kampioenschap de betere paarden door mogen (jij dus ook met je fries!) en je daar dus tegen goede paarden rijdt.... er rijden nu eenmaal meer kwpn-ers in de sport en omdat jij met je fries dan toevallig niet goed genoeg ben zal het wel aan de jury liggen die niet van friezen houdt Verward

Ho ho ho, niet zo snel in de aanval gaan, je leest niet goed Knipoog
Ik heb dit echt niet allemaal zo letterlijk neer gezet zoals jij nu beweerd.
Citaat:
Weet niet of het kwam doordat ik met een fries kwam of niet

en:
Citaat:
Maar goed zal wel zo zijn..

Lijkt me verder duidelijk dat ik niet heb gezegd: dit jurylid houd niet van friezen dat weet ik gewoon zeker daarom heeft ze mij expres een punt minder gegeven.

Citaat:
Tijdens een kampioenschap wordt nu eenmaal strenger gejureerd!

Daar was ik al langer dan vandaag van op de hoogte.

Citaat:
Schuif de schuld dus niet zo makkelijk op de jury af Knipoog

Zal waarschijnlijk wel komen omdat je er niet bij bent geweest. Maar ik schuif nóóit de schuld op de jury. Maar dit was zó apart en die vrouw praatte wel zó neerbuigend tegen me.
En er stond echt zulk raar commentaar op mijn coupon, en mijn instructrice is niet de makkelijkste in dit soort dingen, die ziet alles wat er mis ging, of wat in haar ogen niet perfect is uitgevoerd en dan zou ik het horen ook.
Dus ik was het die dag absoluut níét eens met de jury!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:09

casperrr schreef:
Lijkt me verder duidelijk dat ik niet heb gezegd: dit jurylid houd niet van friezen dat weet ik gewoon zeker daarom heeft ze mij expres een punt minder gegeven.

Klopt jij zei:
casperrr schreef:
Weet niet of het kwam doordat ik met een fries kwam of niet... (was overigens nog best opvallend dat over de gehele dag bij haar alles wat niet leek op een kwpn of wat dan ook niet bovenaan, of hoog eindigde...
Dit vind ik dus zwak om te roepen, sorry.

casperrr schreef:
Maar dit was zó apart en die vrouw praatte wel zó neerbuigend tegen me.

Dat was ook zeker niet netjes van de jury

casperrr schreef:
Dus ik was het die dag absoluut níét eens met de jury!
Kan gebeuren Haha!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:14

Misschien dat het verkeerd overkwam, maar ik heb nóóit de bedoeling gehad om als eerste gedachte gelijk te zeggen dat de jury niet van friezen of dergelijke houd Lachen
Toen ik naar haar toe ging heb ik ook vriendelijk gevraagd of ik wat aan haar mocht vragen.
Ze ging gelijk zuchten en keek eerst naar haar schrijfster, en toen met een blik van zei ze nou vooruit dan maar.
Tsja..

Over dat gequote deel, álles wat die dag bij haar reed en niet op een kwpner leek of wat dan ook zat bijna onderaan. Dat kan toeval zijn of niet, ik weet het niet ik heb er maar een paar gezien. Ik weet het verder ook niet Lachen
Ik had die dag (en enkele dagen erna) wel een nare bijsmaak ervan..
Maargoed die dag is voorbij, zondag weer een nieuwe wedstrijd Lachen

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 18:46

Kom ik vandaag met mn 5 jarige in de L1, ga even commentaar vragen bij de jury:
"Jouw paard is nog wel heel jong, je moet rustiger aan doen met hem!"

ahum, mevrouw, hij is 5? dan is een L1 proefje niet zo veel gevraagd!

(en dan nu nog een bijkomend probleem; ik heb toevallig 2 weken achter elkaar geplant, heb ik haar volgende week weer!)

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:30

De pony van een stalgenootje van mij vond de bosrand achter in de ring eng.commentaar jury: Neem je pony vaker mee op buitenrit Haha! De pony loopt elke dag in het land tussen de bosjes en ze gaat vaak genoeg op buitenrit Knipoog

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:34

Dat vind ik dan nog wel komisch eigenlijk. Clown Niet kwaad bedoelt denk ik.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:35

Casca schreef:

(en dan nu nog een bijkomend probleem; ik heb toevallig 2 weken achter elkaar geplant, heb ik haar volgende week weer!)

Zo'n rare opmerking is dat niet hoor. Niet alle 5-jarigen zijn al klaar voor wedstrijden. Als de jury van mening is dat jouw paard nog erg jong oogt en het gevraagde nog niet aan kan is het juist goed dat zij daar een opmerking over maakt uit belang van het paard.

Armani2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:47

Ja jury's kunnen rare dingen zeggen maar goed het zijn ook maar mensen.
Ik ken iemand die heel lang geleden een bont paard had. Ze reed echt een super keurige proef maar toen ze haar punten kreeg waren deze bar en bar slecht. Voor sommige dingen had ze een 3 of 4 maar stond geen commentaar bij de ze ging naar de jury om verhaal te halen. Vroeg ze aan de jury waarom ze van die lage punten had, zei de jury van je hebt een mooie proef gereden maar de kleur van je pony staat me niet aan!!!!
Nou dat vind ik echt het ergste wat je kan horen want het slaat nergens op

Armani2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:51

Roxx schreef:
Casca schreef:

Zo'n rare opmerking is dat niet hoor. Niet alle 5-jarigen zijn al klaar voor wedstrijden. Als de jury van mening is dat jouw paard nog erg jong oogt en het gevraagde nog niet aan kan is het juist goed dat zij daar een opmerking over maakt uit belang van het paard.

Ja daar ben ik het wel mee eens. Niet alle paarden kunnen het werk even gemakkelijk aan. Ik heb een 5 jarige paard ook en die kan ook weleens moeite hebben met de L1. Gelukkig gaat het nu goed en mogen we bijna L2 starten maar daar is hij nog niet helemaal klaar voor, dus ik denk dat het dood normaal is en ik vind wel dat de jury dat mag zeggen want blijkbaar doet hij zijn oefeningen toch niet helemaal op niveau. Alleen het probleem is dat andere jury's dat weer anders kunnen zien dus het is voor jezelf dan vaak ook verwarrend

R0bin_lamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:02

zondag had ik 2 keer 179 punten.. das pas balen!:P

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:34

R0bin_lamour schreef:
zondag had ik 2 keer 179 punten.. das pas balen!:P

En wat heeft dat met dit topic te maken? Lachen