Ik had laatst Zeeuws Kampioenschappen.... Een dag om (negatief) nooit te vergeten...
We komen aan, óntiegelijk veel mensen die aan het inrijden zijn, was niet meer normaal. Goed dat vond ik verder nog niet echt een probleem, heb wel vaker zo iets gehad.
Ik moest om 12 uur mijn proef rijden. Om 5 over 12 werd ik nog niet omgeroepen. Mijn instructrice ging het vragen aan de ringmeester. Die wist van niks hoe laat iedereen moest rijden en waar diegene moest rijden (dat hoor je toch te weten als ringmeester?

)
Goed om 10 over 12 moest ik beginnen.
Kom ik de bak in had ik maar 1 jurylid

Op een kampioenschap...
Dus ik begon met mijn proef, en we reden zo ongeveer de proef van ons leven.
Hij reageerde overal súper op, ik had echt héérlijk gereden.
Ik kwam mijn proef uit en de omstandigers waren het er helemaal mee eens, het was een zeer uitstekende proef, netjes gereden, dat werd zeer waarschijnlijk dikke winst!
Mijn instructrice en haar man waren ook zéér tevreden, en geloof me als ik niet goed had gereden, of als er maar enkele fouten in zaten had ik dat gelíjk gehoort. Die zien echt álles!
Maar nu waren hun ook heel positief!
Dus ik liep een tijd later naar het secreatriaat om naar mijn punten te kijken, had ik 179 punten

Ik snapte er echt helemaal niks van, zó laag??
Eind van de dag kreeg ik mijn coupon te zien.
De schrijfser had met een blauwe pen geschreven, de jury met een zwarte.
Staat er een bij een onderdeel een 7, was die met een zwarte pen doorgestreept en er een 6 van gemaakt.
Dus ik kwam 1 punt te kort voor een winstpunt....

Omdat ik dit toch wel héel erg raar vond besloot ik het te gaan vragen aan de desbetreffende jury...........
-'Goedemiddag mevrouw, zou ik misschien wat aan u mogen vragen?'
* *zucht* 'Nou ja vooruit dan maar!'
- 'ehm... Goed ik wilde wat vragen over dit onderdeel. Er stond eerst een 7, maar dat is door u verandert in een 6, zo kwam ik helaas net een puntje te kort...'
*'Je dacht toch zeker niet dat alles heb nageteld en ik expres een punt hebt verandert dat je net geen winst had?'
-'

dat was mij vraag niet mevrouw, mijn vraag was waarom u dat punt heeft verandert'!
*'Ik had je punten nog eens nagelopen, en ik vond dat hij hier net iets tegen de hand kwam dus vond ik een 7 te hoog en heb ik er een 6 van gemaakt! Ik vond je proef verder Uitstékend, maar net niet goed genoeg!'
-'Tsja voor mijn gevoel én die van de omstandigers liep hij echt super!'
*'Dat hij voor jouw gevoel super liep hoeft nog niet gelijk te betekennen dat het in de ogen van een
vakkundig jurylid (dat zij ze extra hard) het ook super is!'
-'Ik weet genoeg mevrouw, een prettige dag verder
Ik vond het al zo vreemd dat ze gelijk in de aanval ging met "je dacht toch zeker niet dat ik je punten heb nagelopen en een punt expres heb verandert zodat je net niet aan je punt kwam?' Om vervolgens te zeggen dat ze mijn punten wél had doorlopen...
Weet niet of het kwam doordat ik met een fries kwam of niet... (was overigens nog best opvallend dat over de gehele dag bij haar alles wat niet leek op een kwpn of wat dan ook niet bovenaan, of hoog eindigde... Maar goed zal wel zo zijn...)
Kan er nog steeds niet over uit