Hebben jullie ook wel eens hele lieve juryleden gehad??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Hebben jullie ook wel eens hele lieve juryleden gehad??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 14:50

Ik weet niet of ik namen mag noemen dus ik doe het maar niet, maar in Noord-Holland (en door het hele land ook wel geloof ik) jureert een onwijs lieve man, al een dagje ouder. Ik schrijf af en toe bij hem, en hij is echt rechtvaardig in zn puntenuitdeling. Tot vorig jaar ofzo ging zn moeder altijd mee, maar die is nu overleden:(

Maar als ik aan een leuke jury denk, denk ik gelijk aan hem.

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:27

Ik heb een keer een jury gehad die me kwam helpen omdat mijn paard panisch was van de koeien die vlak langs de piste stonden. Hij gaf me zo wat tips om ze toch iets meer in de buurt van de koeien te krijgen. Vond het ook wel lief dat hij me in de piste liet. Gelukkig dat hij me dat toeliet, anders had ik echt geen proef kunnen rijden. Ik geraakte immers niet verder dan de B-E lijn Haha!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:58

Bij mijn 2e proef vandaag vroeg de jury mij naar zich toe, ze vond het een bijzonder mooie Fries. En vroeg of hij een echt zuivere Fries is, dat we een mooie combinatie zijn. Maar dat ik moest proberen meer op mijn zit terug te rijden ipv op mn handen

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:01

Een paar weken geleden zei een jury tegen mij: Je hebt een wereldpaard Bloos, dat vond ik toch wel een heel groot compliment Bloos

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:58

ik ben nu met mijn paard twee keer op een friezewedstrijd gestart ik heb alleen heel erg last van faalangst en ik had dus mijn hele proef verknold en toen kwam hij naderhand naar met ote om te zeggen dat hij vond dat ik een goede amazone was met een heel mooi paard Haha! dat vond ik wle echt heel lief Bloos

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:15

Dit jaar reed ik mijn 2de dressuurwedstrijdje en ik was zó zenuwwachtig.
Het paard waar ik op reed was een tikkeltje fris en in de galop kreeg ik dr niet op een fatsoendelijke volte Haha!
En mijn instructrice zat in de hoek de proef voor te lezen en die kreeg ze toch bijna gebokt Bloos
En ook deheletijd in stap of halthouden hinniken , omdat ze geen andere paarden of pony's zag denk ik.
Verder was ik zó zenuwwachtig dat ik m niet aan de teugel kreeg en vergat ik op t goede been te zitten soms Tong uitsteken
Toch geëindigt met 205 punten Haha!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:45

Geen wedstrijd maar een verrichtingsproef van het fjordenstamboek. Daar staat de jury in de bak, en staan er bij B en E iets mer dan een meter uit de kant 2 hindernissen.

Mijn merrie is ehrm... Iets wat hittepetitterig (ik denk dat ze een stiekeme kruising arabier is Tong uitsteken). Maar goed, we moesten een gote volte bij b. En achterin de bak was het eng, dus op het moment dat ik afwend, duikt mijn merrie over x weg. Laat daar nou net de jury staan. 1 jurylid kon nog net optijd wegspringen anders was ze plat geweest Schijnheilig . Kreeg ik een 4 voor 'te rijden in de proef' En ik met mijn stomme kop toen dat werd voorgelezen: 'Oh dat vind k nog veel'. Was wel lief dat k nog n 4 kreeg, ik zou mezelf een 1 hebben gegeven...

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:36

Mijn allereerste wedstrijd was er een jury die na de proef uitstapte om iets te vertellen over mijn zweep. (niet belangerijk Tong uitsteken)
Ik vond het absoluut niet goed gaan en kon zo in tranen uitbarsten Bloos Vork
Toen gaf ze mij een knuffel, kreeg bijna geen lucht meer, en dat vond ik best wel aardig Tong uitsteken
Maar toen ik die brute opmerkingen zag, vond ik haar meteen een stuk minder aardig. Clown

chantaldewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:09

he, das ook wel leuk! soms lijkt het of juryleden alleen maar stom kunnen zijn(a.d.h.v. verhalen. ik rijd zelf geen wedstrijden), maar uit deze verhalen blijkt wel weer anders:)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:35

Het zijn mensen net als wij, die een jury cursus gevolgt hebben *LOL*

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:43

Karoliefje_ schreef:

En ze zitten er ook alleen maar vrijwillig!! Knipoog

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:12

mienetje schreef:
Karoliefje_ schreef:

En ze zitten er ook alleen maar vrijwillig!! Knipoog

In ieder geval niet, (Meestal) om ons het leven zuur te maken

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:43

Toen ik nog al wat problemen had met Maiko kreeg ik hem na het groeten niet meer vooruit en heb ik dus meteen weer afgegroet. De tweede proef mocht ik HC met een zweep erbij rijden.
In de kantine kwam de jury nog naar me toe en zei: Dat kun jij ook zonder stokje! Dat vond ik toch wel fijn om te horen, ik had die proef ook goede punten, ondanks dat ze niet meetelden.

(Dankzij de proef met de zweep was het probleem wel opgelost)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:23

Wij hadden bij de onderlinge manege wedstrijden een jaar een hele lieve jury Tong uitsteken. Iedereen die die dag reed had bijna een winstpunt... En dan waren dr nog echt gekke dingen tussen door gebeurd Tong uitsteken.

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:28

BIj mn eerste wedstrijd (onderling) zat ik op een pony die elke keer de bak uitrende als ik net de bak in was gestapt. Het lukte echt niet, ik was helemaal overstuur en toen mocht ik stoppen en even later met een andere pony starten Haha!

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:17

Ik heb een keer gehad dat mijn paard ernstig bang was voor het sloot die achter de ring lag eerste proef wel uitgereden omdat afgroeten toen nog niet verliespuntloos kon wel 1 minpunt opgelopen. 2e proef naar de jury gegaan om te vertellen dat ik niet zou starten. Mocht ik toch van haar in de ring rijden om mijn paard wat gerust te stellen ze heeft me toen ook nog erg goed geholpen helemaal top.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:28

Afgelopen weekende had ik 2 wedstrijden.

De merrie die ik rij, kan heel netjes lopen maar is met rijden hiervoor niet eerlijk behandelt en soms gaat ze ervandoor en is vervolgens heel bang van mijn reactie. Ze gaat nog harder rennen en doet haar hoofd raar wegdraaien van aub sla me niet.

In de week voor de wedstrijd ging het opeens mis, ze ging met een training ineens keihard rennen en ik kreeg haar niet meer terug. Heb haar toen echt heel hard op de rem moeten trekken, gevolg sneetje in mondhoek. (niet heel ernstig, is al weer bijna dicht). Ik daarna bijna geen bitje meer ingehad en gewacht tot de wedstrijd. Ik dacht probeer het gewoon en al gaat het niet, tja dan gaat het niet.

Met inrijden op de wedstrijd was ze en heel braaf en heel vervelend. Opeens ging ze weer rennen en kop in de lucht. Mensen vroegen al wat is dat nou weer...

In de ring op zaterdag ging de eerste proef helemaal drama. Ik ging heel hard. In de 2e proef ging het begin heel netjes en daarna heel slecht. Ik ben er vandoor gegaan, daardoor verkeerde kant op gegaan en heb haar stilgezet om dat hoofd naar beneden te doen (eerst gerust stellen, naar beneden vragen en weer verder) daarna ging het even iets beter maar daarna weer slecht. Ik was na beide proeven naar de jury geroepen en die zeiden: je hebt een super mooie knol onder je kont, jullie komen er zeker wel. Ik kan niks aanmerken op je rijden, misschien je paardje laten onderzoeken of ze ergens last van heeft want ze reageert heel raar terwijl jij netjes rijd.

Op zondag ging het inrijden ietsje beter, ik ben wel net voor de proef ervandoor gegaan. Ik zat bijna 10 minuten in rengalop. Wat ging ik hard (tis ook wel een lekkere crossbaan 80x80 als het niet groter is). Daarna de proef in en ook weer drama, ik ging zo hard. Het ging echt weer heel slecht, afentoe zaten er nette stukjes tussen. Ik zat er helemaal doorheen en dat zag de jury (andere als zaterdag) en die zeiden precies hetzelfde als die op zaterdag: je hebt een bloedmooi beestje onder je kont het is heel raar wat ze doet. Een heel groot compliment, als ze eenmaal loopt loopt ze bloedmooi, want waar andere als het netjes gaat een 5/6 voor krijgen, krijg jij zeker een 7 of 8. En dat ze me graag voor de 2e proef terug zagen.

De 2e proef ging tot de galop heel netjes. Daarna was het weer mis. Met in draf kort van hand veranderen ging het mis, ze ging weer rennen. Daarna snel de proef afgemaakt met heeeeel afentoe een net stukje ertussen (geen heel onderdeel). De jury daarna weer: in het begin ging het super netjes het is echt jammer dat ze zo doet, want je rijd heel netjes, je geeft duidelijk aan hoe je het wilt en met een zachte hand. En als laatst nog al heb je haar voor elkaar vliegen jullie de klasses door.

Daarna de prijsuitreiking en ik was nogeens de slechtste wat ik heel raar vond. Op zaterdag heb ik 178 (6e van de 8) en 180 (4e van de 8). Ik was echt geschokt, de jury was dus streng en toch na de hele slechte proeven een winstpunt. Dus de goeie stukken ertussen waren dus heeeeel goed. Er waren mensen die het heel goed vonden gaan en die hadden minder punten.

Op zondag had ik 175 en 172 punten gereden. Ik was 7e en 8e van de 9. Weer geschokt, want heel veel vonden dat ze heel goed hadden gereden en toch geen winst ...

Het leukste wat dus was gezegd dat ze een bloedmooi paard is wat bloedmooi kan lopen Lachen

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:53

Toen ik mijn allerallereerste wedstrijdje reed op mijn shetje (ik was 5/6 jaar), had ik een hele lieve jury.
Toen kreeg ik een 8 voor een volte die ik per ongeluk 3 keer achter elkaar had gereden ipv 1 keer Clown en een 8 voor de galop omdat ik de enige van het groepje was die niet eraf was gevallen (ik hing slechts in haar nek ipv op de grond liggen). Dat vond ik best mild gejureerd *LOL* Huilen van het lachen
Maar het was wel heel leuk, top dat zo'n jury ook de lol daar van in ziet.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:01

ik vind het wel heel goed dat ze niet altijd erop afrekenen dat bijvoorbeeld je paard iets eng vind, of het geval van flosje. maar dat ze dan toch nog nette punten en complimentjes geven over de manier van oplossen!

brenda36

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:05

Dennis schreef:
Nog weinig heel 'speciaal' commentaar, maar wel voor m'n gevoel echt bagger gereden hebben, en gewoon 2 punten per proef krijgen.

Komend jaar gaan het verzorgmeisje van Trendy haar ohz starten. Trendy is echt niet makkelijk, maar ze rijd haar heel netjes (duidelijk, maar wel eerlijk, ze laat niet over zich heen lopen). Die twee verdienen ook echt leuk commentaar.

tnx

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:14

Afgelopen weekend had ik een wedstrijd en daar zat een jury die best punten durfde te geven Haha! . Ik had een 4 maar ook 2 negens! De jury vroeg aan de gene die de coupons op kwam halen of ik recht uit het Z kwam Haha! (en ik rij B, en kon een jaar geleden maar amper de bak door Vork ). Uiteindelijk werd ik eerste met 224 punten!! Hyper!

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 11:55

Jaa! Een keer in Exloo, Sterre had allemaal bloed uit haar mond, we wisten niet waar het vandaan kwam maar ze bleek er geen last van te hebben.. Mijn moeder is naar de jury gegaan om te oveleggen of ik wel mocht starten, dat mocht als ik maar rustig aan deed! Ik mijn proef gereden aan een redelijk losse teugel, alles heerlijk ontspannen maar absoluut niet winstpunt waardig (was te sloom en te weinig aanleuning) Had ik toch nog 156 (oude puntentelling) en stond eronder, super gereden!

Dat vond ik wel heel aardig Haha!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 15:15

Mwuah dat valt eigenlijk wel mee.. Heb natuurlijk wel eens punten gereden waarvan ik dacht wauw wat ben je aardig voor me geweest Haha! Maar niet echt heel bijzonder lief ofzo..

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:03

Ik heb wel vaker leuk juryleden meegemaakt, maar 1 springt er nog steeds uit, ik had mijn 2 proeven gereden en ik had lekker gereden, paard afzadelen even laten grazen en op de trailer wat eten en drinken toen er een man met grote passen op ons af kwam lopen, ik nog heel zachtjes; ojee dat is de jury, wat heb ik nou weer fout gedaan Clown
Maar hij wilde persoonlijk even kennis maken met die combinatie die hij net in de baan had, hij was zo onder de indruk van mijn paard en de manier waarop ik hem presenteerde in de ring dat hij dat even wilde melden, nou ben ik niet zo heel snel verlegen maar hier was ik behoorlijk van aan het blozen hoor! het was overigens een officiele wedstrijd met een jurylid die ook Z en hoger jureert dus ik vond het een behoorlijk compliment, de punten waren ook behoorlijk, 4 winstpunten Bloos (bijna 5)

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:33

@Cloris: 4 winstpunten over 2 proeven neem ik aan dat je bedoelt? in 1 proef kun je namelijk niet meer dan 3 winstpunten krijgen Knipoog