Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

runningkawa schreef:Ik gebruik ze zelf nooit
Ik heb geen pokke knol en kl*tebok
Als hij het niet goed doet, kijk ik wat ik verkeerd doe
creool schreef:Het probleem ligt in eerste instantie bij de instructie. Hoeveel ouders zijn er die ook verstand van rijden hebben?
Vervolgens ligt het probleem bij het kind. Waarom het kind schopt en zaagt moet je aan het kind vragen. Misschien zegt de instructie wel dat het zo hoort... (mag ik niet hopen maar goed..)
Vervolgens ligt er een taak bij de jury om het te constateren en er iets mee te doen.
Van in de grond boren is nog geen enkel persoon beter geworden. Naar mezelf kijkend wekt het alleen maar weerstand op. Zoals ik al eerder schreef: het commentaar van Lielle heeft waarschijnlijk meer effect.
Ik vind het in en in triest dat hier over pokkekinderen gesproken wordt. Wat een woord!
), heb ik wel ergere dingen gezegd als dit jurylid. En geloof mij: dat hielp geweldig (afgelopen zondag 2 winst 191 en 184) met een heerlijk relaxte pony en kind op wedstrijd! [/quote]Citaat:Als ik onredelijk ben tegen mijn paard lig ik in het zand, dat pikt hij niet
Net een keer je hand teveel vast en hij staat overeind, laat staan dat je kan zagen...
Waren zo maar meer paarden, dan leerde de ruiter wel kijken naar wat die allemaal uitspookte
dan heb je net als ik het ideale paard,daarom ben ik ook zo gek op hem.
paintedblack schreef:Wij kiezen er voor om bij een paard op de rug te kruipen, niet andersom.[[quote]
Citaat:
[/quote]Muts1981 schreef:maar 1 ding snap ik niet..... 139 en 177 is wel een heeeeeeeeeeel verschil....1 van de 2 zit dan toch heel erg fout??? En dan vraag ik me echt weer af of sommige jury's wel kundig genoeg zijn om te jureren..
Gwenniejj schreef:ik zou het op een andere manier geformuleerd hebben,,
of na de proeven van de andere gekeken of ik met dat meisje/jongen kon praten over wat ik bedoelde,,
xxx Gwen
Citaat:mijn visie is:de ruiter is altijd fout ongeacht wat het paard doet, wij zijn nl degene die menen erop te moeten gaan zitten....
hahaha nu zal ik wel een vette veeg uit de pan krijgen
Citaat:
Citaat:quote="runningkawa"]heb jij wijze woorden gehad dan tussen je stoom smileys door?
Sorry, heb ze gemist dan
Muts1981 schreef:maar 1 ding snap ik niet..... 139 en 177 is wel een heeeeeeeeeeel verschil....1 van de 2 zit dan toch heel erg fout??? En dan vraag ik me echt weer af of sommige jury's wel kundig genoeg zijn om te jureren..
jep ik zie ze regelmatig hierzo .....
) ... heb dit ook wel eens gedaan hoor, terwijl er 10 kindertjes van de manege over het hek zaten te kijken, hoe mijn dochter met eigen pony tussen de 'grote' aan het trainen was .... creool schreef:Muts1981 schreef:maar 1 ding snap ik niet..... 139 en 177 is wel een heeeeeeeeeeel verschil....1 van de 2 zit dan toch heel erg fout??? En dan vraag ik me echt weer af of sommige jury's wel kundig genoeg zijn om te jureren..
Ja.. daar heb je een punt. Een dergelijk puntenverschil kom je helaas wel vaker tegen.
Otje_Elliot schreef:Muts1981 schreef:maar 1 ding snap ik niet..... 139 en 177 is wel een heeeeeeeeeeel verschil....1 van de 2 zit dan toch heel erg fout??? En dan vraag ik me echt weer af of sommige jury's wel kundig genoeg zijn om te jureren..
Dit zie ik toch wel heel vaak in de ring ... voorbeeld, een kind met een zeerrrrrrrrr sterk naar voorgaand en naar achtergaande binnenhanden het liefst in afwisseling met de buitenhandjep ik zie ze regelmatig hierzo .....
de ene jury is allergisch hiervoor ... en probeert dan nog iets van nuance in het protocol te melden....
de andere jury zegt, ach ze ontspant tenminste haar binnenhand tussendoor.
Tis net ... hoe gevoelig je hiervoor bent ....
Persoonlijk snok ik mijn (pokke)jong er af als ik iets van zagen of schoppen zie (ja op dat moment zie ik haar als moeder zijnde, als een pokkenjong) ... heb dit ook wel eens gedaan hoor, terwijl er 10 kindertjes van de manege over het hek zaten te kijken, hoe mijn dochter met eigen pony tussen de 'grote' aan het trainen was ....
Ik heb haar zo zonder pardon eraf getrokken en gezegd dat ze naast haar pony kon uitstappen!!!!
En ja, er werd gegniffeld langs de kant ... en ja, ik ben weggegaan en heb haar 10 minuten met de pony aan de hand laten uitstappen ...
misschien was dit heel wat strenger dan een 'nare proef' van de jury op je protocol krijgen

Anya schreef:Sorry opmerking over oude pony vind ik niet kunnen.
Maar ik zie ze ook wel in de ring komen. aardige pony onder de kont... ouders aan de kant met brede lach. Kind kan pony niet aan en hangt aan de mond, zaagt voor remmen...
eh...en dan zou je moeten schrijven: probeer pony met been naar je hand te rijden????? Kind snapt niet waar je het over hebt. Ze start ook geen bixie, of onderling. Maar in de B. Dan mag je iets minimaal verwachten. Protocol zo uit mijn hoofd begin van nageeflijkheid en begin van verzameling. Fatsoenlijke overgangen, dat soort dingen.
Misschien had het subtieler gekund, maar hallo:het is een sport. Geen kindergarten. Het staan niet bij alle punten
ruiter zit scheef
ruiter zaagt en trekt
Lijkt mij dat ruiter niet in de ring had moeten verschijnen. Kan ruiter niks aan doen. De omgeving van ruiter wel. Die hadden kennelijk oogkleppen op. Moet ruiter het ontgelden. Gebeurt wel vaker.
Ik vind het wel makkelijk om het probleem bij de jury te leggen. Zoek het probleem eens bij de groep die ruiter uberhaupt heeft laten starten.
En dat is wat anders als niet helemaal klaar zijn voor de L2. Los daarvan..als je daar wel start en niet klaar bent.. dan neem je je verliespunt. Zo werkt dat.