Kan deze commentaar op protocol??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Armani88

Re: Kan deze commentaar op protocol??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:19

ik vind dat voor een kindje van 12 niet kunnen hoor !!
zet er dan neer veel oefenen of laat haar bij de jury komen ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:20

heb jij wijze woorden gehad dan tussen je stoom smileys door?
Sorry, heb ze gemist dan Haha!

Idd alane
Als het gewoon echt niet goed is kun je wel leif en voorzichtig blijven, maar dat heeft ook geen nut.
Overigens ook niet eerlijk voor de andere deelnemers die dan voor een trek proef en een proef met gewoon wat foutjes geen verschil zien

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:23

Jammer dat je citaten niet te lezen zijn, paintedblack.

Muts1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:24

runningkawa schreef:
Ik gebruik ze zelf nooit
Ik heb geen pokke knol en kl*tebok
Als hij het niet goed doet, kijk ik wat ik verkeerd doe

Je maakt mij niet wijs dat je nooit een keer gedacht hebt, kl0tebok of iets dergelijks. Mocht het wel zo zijn dan ben je echt geweldig! Afgod

Volgens mij doen we allemaal wel een keer iets wat achteraf gezien niet echt netjes was.. Ik ben onwijs gek op mijn paard maar desondanks denk ik weleens rot bok, waarom doe je nou zo??

En idd als een kind aan het trekken en zagen is, dan moet men eerst eens bij de instructie beginnen!

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:27

Creool
wat bedoel je ?

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:27

creool schreef:
Het probleem ligt in eerste instantie bij de instructie. Hoeveel ouders zijn er die ook verstand van rijden hebben?

Vervolgens ligt het probleem bij het kind. Waarom het kind schopt en zaagt moet je aan het kind vragen. Misschien zegt de instructie wel dat het zo hoort... (mag ik niet hopen maar goed..)

Vervolgens ligt er een taak bij de jury om het te constateren en er iets mee te doen.
Van in de grond boren is nog geen enkel persoon beter geworden. Naar mezelf kijkend wekt het alleen maar weerstand op. Zoals ik al eerder schreef: het commentaar van Lielle heeft waarschijnlijk meer effect.

Ik vind het in en in triest dat hier over pokkekinderen gesproken wordt. Wat een woord! Boos!

En daar ben ik het dus niet mee eens: de taak van een jury is om te beoordelen wat er in de proef gebeurd. Nou dat is hier duidelijk gedaan: het was een nare proef om naar te kijken! Waarschijnlijk heeft deze jury zich in haar hokje óp zitten vreten, vandaar dit redelijke kort door de bocht commentaar. In de overige opmerkingen over zagen en schoppen wordt al duidelijk gemaakt waaróm deze proef zo naar is om naar te kijken.

Het is de taak van de instructie en het kind hier wat mee te doen. En de meeste kinders van 12 kunnen wel wat hebben hoor, dat zijn geen watjes meer tegenwoordig. Je moet in de brugklas tenslotte ook zien te overleven.

Mijn dochter van twaalf heeft ook eens een voor mijn ogen 'nare' proef neergezet; toen ze aan het eind van de proef ook niet wilde belonen (hij deed helemaal niks voor mij... Boos! ), heb ik wel ergere dingen gezegd als dit jurylid. En geloof mij: dat hielp geweldig (afgelopen zondag 2 winst 191 en 184) met een heerlijk relaxte pony en kind op wedstrijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:28

Ik denk idd wel eens, waarom doe je dat nou?
Maar kom altijd tot de conclusie dat ik dan onduidelijk ben.

Als ik onredelijk ben tegen mijn paard lig ik in het zand, dat pikt hij niet
Net een keer je hand teveel vast en hij staat overeind, laat staan dat je kan zagen...
Waren zo maar meer paarden, dan leerde de ruiter wel kijken naar wat die allemaal uitspookte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:30

idd J0sef1entje
Wat ik al eerder zei, het gaat niet om een 6 jarige...dan vind ik het anders
Maar een 12 jarige weet wel het een en ander

En zeggen dat iets naar is, is toch helemaal niet grof?

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:31

Citaat:
Net een keer je hand teveel vast en hij staat overeind, laat staan dat je kan zagen...
Waren zo maar meer paarden, dan leerde de ruiter wel kijken naar wat die allemaal uitspookte
[/quote]

Haha! dan heb je net als ik het ideale paard,daarom ben ik ook zo gek op hem.
zucht was iedereen maar zo Ja
en dit bedoel ik serieus

Muts1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:32

maar 1 ding snap ik niet..... 139 en 177 is wel een heeeeeeeeeeel verschil....1 van de 2 zit dan toch heel erg fout??? En dan vraag ik me echt weer af of sommige jury's wel kundig genoeg zijn om te jureren..

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:33

Paintedblack: Ik bedoel dat er geen woorden staan in de witte (citaat) vakjes

paintedblack schreef:
[[quote]
Wij kiezen er voor om bij een paard op de rug te kruipen, niet andersom.
Mogen we dan nog wat respect tonen tegenover het paard?
Citaat:

Hee runningkawa neem je me toch serieus ???
ik zie dat je mijn wijze woorden hebt overgenomen ,leuk Knipoog[/quote]

.

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:35

Muts1981 schreef:
maar 1 ding snap ik niet..... 139 en 177 is wel een heeeeeeeeeeel verschil....1 van de 2 zit dan toch heel erg fout??? En dan vraag ik me echt weer af of sommige jury's wel kundig genoeg zijn om te jureren..

Ja.. daar heb je een punt. Een dergelijk puntenverschil kom je helaas wel vaker tegen.

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:35

Citaat:

Haha, nou als moeder van nòg een dochter (van 8) ben ik toch wel blij dat deze pony een stuk vergevensgezinder is! Ik heb toch liever dat ze erop blijven zitten eerlijk gezegd. Maar ze weten ook allebei dat ik ze er persoonlijk aftrek als ik ze zie zagen, trekken of schoppen.

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:38

Ik zou ook wel willen dat er meer paarden waren die niet alles pikte. Gelukkig heb ik er ook zo een. Hij laat me niet in het zandhappen maar laat mij duidelijk merken dat ik of schreef zit, of te vast houdt. Die paarden en pony's die alles maar over zich heen laten komen, overkomt dit soort dingen ook vaak en oh oh, dan schieten de tranen mij in de ogen.

Edit: en daarom zou ik mijn paard ook nooit uitschelden. Ik beslis tenslotte wat zijn lot is en wat ik van hem vraag.. Ik ben heus weleens boos en streng maar onredelijk en uitschelden? Nee.
Laatst bijgewerkt door creool op 09-05-07 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:44

creool ik ben nog niet zo goed in quote's maar dat wist je al

Gwenniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:46

ik zou het op een andere manier geformuleerd hebben,,
of na de proeven van de andere gekeken of ik met dat meisje/jongen kon praten over wat ik bedoelde,,

xxx Gwen

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:46

ha ha... het zij je vergeven... Haha! Knipoog

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:47

Gwenniejj schreef:
ik zou het op een andere manier geformuleerd hebben,,
of na de proeven van de andere gekeken of ik met dat meisje/jongen kon praten over wat ik bedoelde,,

xxx Gwen

En zo denken er gelukkig meer over!

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:49

[
Citaat:
mijn visie is:de ruiter is altijd fout ongeacht wat het paard doet, wij zijn nl degene die menen erop te moeten gaan zitten....
hahaha nu zal ik wel een vette veeg uit de pan krijgen Gestoord
Citaat:

runningkawa dit zijn toch echt MIJN wijze woorden,hoor toevallig he ?
mijn commentaar bestaat niet alleen uit stoomsmillies of ben je daar soms overgevoelig voor ? Ziek Ziek
beter lezen volgende x

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:52

[
Citaat:
quote="runningkawa"]heb jij wijze woorden gehad dan tussen je stoom smileys door?
Sorry, heb ze gemist dan Haha!

volgens mij schop je steeds tegen de verkeerde aan ik denk nl hetzelfde als jij , neem de moeite eens om goed te lezen wat er echt staat

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:42

Muts1981 schreef:

Dit zie ik toch wel heel vaak in de ring ... voorbeeld, een kind met een zeerrrrrrrrr sterk naar voorgaand en naar achtergaande binnenhanden het liefst in afwisseling met de buitenhand Ja jep ik zie ze regelmatig hierzo .....

de ene jury is allergisch hiervoor ... en probeert dan nog iets van nuance in het protocol te melden....

de andere jury zegt, ach ze ontspant tenminste haar binnenhand tussendoor.

Tis net ... hoe gevoelig je hiervoor bent ....

Persoonlijk snok ik mijn (pokke)jong er af als ik iets van zagen of schoppen zie (ja op dat moment zie ik haar als moeder zijnde, als een pokkenjong Boos! ) ... heb dit ook wel eens gedaan hoor, terwijl er 10 kindertjes van de manege over het hek zaten te kijken, hoe mijn dochter met eigen pony tussen de 'grote' aan het trainen was ....

Ik heb haar zo zonder pardon eraf getrokken en gezegd dat ze naast haar pony kon uitstappen!!!!

En ja, er werd gegniffeld langs de kant ... en ja, ik ben weggegaan en heb haar 10 minuten met de pony aan de hand laten uitstappen ...

misschien was dit heel wat strenger dan een 'nare proef' van de jury op je protocol krijgen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:17

creool schreef:
Muts1981 schreef:

Ja.. daar heb je een punt. Een dergelijk puntenverschil kom je helaas wel vaker tegen.

dan praat je dus over gemiddeld 1 punt per onderdeel verschil...
je kunt geen punten vergelijken, wel de plaatsing... als ze in proef 1 laatste wordt en proef 2 ook... zitten de juryleden dus op 1 lijn... als je snapt wat ik bedoel.
Wil je wel punten vergelijken moet je gelijke onderdelen vergelijken... dus bijv. hals strekken en hals strekken... maar blijf je zitten met een moment opname.. + zenuwen... enzo...

Mijn dochter heeft ook kilometers moeten maken, en echte kilometers... puur en alleen om de zenuwen, stress, angst gebrek aan zelfvertrouwen enz... (En nee ze moest niet, ze wil zelf) Maar onder de 165 heeft ze nooit gescoord met haar pony. Vaker te hoog bepunt dan te laag...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:23

Otje_Elliot schreef:
Muts1981 schreef:

Dit zie ik toch wel heel vaak in de ring ... voorbeeld, een kind met een zeerrrrrrrrr sterk naar voorgaand en naar achtergaande binnenhanden het liefst in afwisseling met de buitenhand Ja jep ik zie ze regelmatig hierzo .....

de ene jury is allergisch hiervoor ... en probeert dan nog iets van nuance in het protocol te melden....

de andere jury zegt, ach ze ontspant tenminste haar binnenhand tussendoor.

Tis net ... hoe gevoelig je hiervoor bent ....

Persoonlijk snok ik mijn (pokke)jong er af als ik iets van zagen of schoppen zie (ja op dat moment zie ik haar als moeder zijnde, als een pokkenjong Boos! ) ... heb dit ook wel eens gedaan hoor, terwijl er 10 kindertjes van de manege over het hek zaten te kijken, hoe mijn dochter met eigen pony tussen de 'grote' aan het trainen was ....

Ik heb haar zo zonder pardon eraf getrokken en gezegd dat ze naast haar pony kon uitstappen!!!!

En ja, er werd gegniffeld langs de kant ... en ja, ik ben weggegaan en heb haar 10 minuten met de pony aan de hand laten uitstappen ...

misschien was dit heel wat strenger dan een 'nare proef' van de jury op je protocol krijgen

Zijn wij familie??? Clown
Ik pak Britt (= dochter) ook bij de kuif als ze de paardjes niet correct behandeld..
Afgelopen winter een keer weer wezen springen... pony weigerd 3 X keer, haar eigen schuld.. dochterlief had gezien dat anderen de pony dan tegen de muur parkeren en flink met sporen en zweep tekeer gaan... dus dochterlief parkeerd.. en ik bulder door de bak dat wanneer ze uberhaupt het lef heeft om maar iets te proberen ze naar huis kan lopen...
En ik heb bijval gekregen... Ook gesjor in de mond wordt niet toegestaan...
Respect zal ze moeten hebben voor de paardjes

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:26

mmm

misschien toch een beetje familie dan Haha!

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:41

Anya schreef:
Sorry opmerking over oude pony vind ik niet kunnen.
Maar ik zie ze ook wel in de ring komen. aardige pony onder de kont... ouders aan de kant met brede lach. Kind kan pony niet aan en hangt aan de mond, zaagt voor remmen...

eh...en dan zou je moeten schrijven: probeer pony met been naar je hand te rijden????? Kind snapt niet waar je het over hebt. Ze start ook geen bixie, of onderling. Maar in de B. Dan mag je iets minimaal verwachten. Protocol zo uit mijn hoofd begin van nageeflijkheid en begin van verzameling. Fatsoenlijke overgangen, dat soort dingen.

Misschien had het subtieler gekund, maar hallo:het is een sport. Geen kindergarten. Het staan niet bij alle punten

ruiter zit scheef
ruiter zaagt en trekt

Lijkt mij dat ruiter niet in de ring had moeten verschijnen. Kan ruiter niks aan doen. De omgeving van ruiter wel. Die hadden kennelijk oogkleppen op. Moet ruiter het ontgelden. Gebeurt wel vaker.

Ik vind het wel makkelijk om het probleem bij de jury te leggen. Zoek het probleem eens bij de groep die ruiter uberhaupt heeft laten starten.

En dat is wat anders als niet helemaal klaar zijn voor de L2. Los daarvan..als je daar wel start en niet klaar bent.. dan neem je je verliespunt. Zo werkt dat.

nee maar die kinderen zijn over een paar jaar hoe wij nu zijn.
Je wilt die kinderen toch stimuleren en motiveren? En op deze manier word dat niet gedaan.
Als ieder kind wat begint met wedstrijden en een slechte proef rijd zo commentaar krijgt zijn die kinderen het zo zat.
Durven geen wedstrijden meer te rijden. Dan zitten we over 100 jaar zonder wedstrijdruiters Tong uitsteken