Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
moniquelucky schreef:Sjonniej schreef:
eens, maar met mijn koudbloeden heb ik al veel gewonnen!!!
mikeyfreak schreef:roanne... en friezen??? die verklaar je niet!!
Starbreeze: ik liet inderdaad zelf al weten dat het nog niet goed genoeg is!!! (maar dit hoeft niet alleen aan de gallop te liggen...) wat ik met mijn verhaal probeer duidelijk te maken is dat de meeste jury's liever de elegante passen van een arabiertje zien dan de grote grove passen van een fries..... Omdat deze passen meestal behoorlijk grof zijn (ligt aan type fries en staat van africhting) zal de gallop ook "stormender" lijken.. al hoeft dit in werkelijkheid niet zo te zijn...
een fries die een keurig gallopje heeft net als een arabiertje (ofzo) zal je bijna niet in de lagere klasses tegenkomen... een "warmbloedpaard" in tegendeel oogt vaak al veel beheerster!
ik hoop hiermee m'n punt verduidelijkt te hebben.. ben je het er niet mee eens laat het dan ff weten!! (wel aardig blijven!!)
Starbreeze schreef:mikeyfreak schreef:roanne... en friezen??? die verklaar je niet!!
Starbreeze: ik liet inderdaad zelf al weten dat het nog niet goed genoeg is!!! (maar dit hoeft niet alleen aan de gallop te liggen...) wat ik met mijn verhaal probeer duidelijk te maken is dat de meeste jury's liever de elegante passen van een arabiertje zien dan de grote grove passen van een fries..... Omdat deze passen meestal behoorlijk grof zijn (ligt aan type fries en staat van africhting) zal de gallop ook "stormender" lijken.. al hoeft dit in werkelijkheid niet zo te zijn...
een fries die een keurig gallopje heeft net als een arabiertje (ofzo) zal je bijna niet in de lagere klasses tegenkomen... een "warmbloedpaard" in tegendeel oogt vaak al veel beheerster!
ik hoop hiermee m'n punt verduidelijkt te hebben.. ben je het er niet mee eens laat het dan ff weten!! (wel aardig blijven!!)
Starbreeze schreef:eh hoezo een van de weinige?
Snoevie schreef:waarom is iedereen die geen fries/koudbloed rijdt automatisch een KWPN ruiter?
en een goede proef is een goede proef,of die nu gereden word door een koudbloed of een ieder ander paard.
mikeyfreak schreef:pompompom... leuk paard!!!!lekker wedstrijden mee gaan rijden als je dat leuk lijkt!! laat je niet te makkelijk tegenhouden, ik heb wel eens een trekpaard een Z1 proef zien rijden.. (tijdens een show..) en dat was echt prachtig om te zien!!!...
en onthoud goed!! het gaat om de ervaring en de gezelligheid!! niet om de punten
tottaly schreef:Starbreeze schreef:eh hoezo een van de weinige?
aangezien je die niet vaak hebt
mikeyfreak schreef:Starbreeze schreef:eh hoezo een van de weinige?
die zijn er meer dan dat je denktde meeste ruiters die voorbij zijn gereden zijn vaak behoorlijk snel naar huis!!! haha...
tottaly schreef:maar starbreeze: aangezien je zelf ook vlakbij woont, heb je vast wel een x gehad dat mensen je 'anders' behandelen.
of ik rijd gewoon op de locaties waar dat wel word gedaan x)
trouwens, op mijn laatste protocol:
wat vind je eigenlijk leuk aan een fries in de dressuur?
ik stond zo te kijken naar mn protocol :
en als mensen dan zeggen; het gaat om de gezzelligheid,
die gaat er zo een beetje af voor mij