Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bonnielau

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:12

Urielle schreef:
Ik vond dat mijn paard niet actief genoeg galoppeerde en gaf been bij. Mijn paard was nogal ibbel en gaf een flinke bok terug, daarbij overkruisd springend. Ik pakte hem terug naar draf en sprong weer aan. Commentaar: 'Valt uit de galop'. Vast tijdens een slok koffie...

haha deze heb ik ook gehad... nog iets erger, ik pakte der vreselijk laat terug om nogmaals aan te springen en had een 4 met hetzelfde commentaar Haha! had die proef ook nog 2 winstpunten, had ik niet verwacht, schrijver en jury zaten alle2 met een grote smile in et hokje, ik dacht ze lachen me uit! later hoorde ik van de schrijver dat bij binnenkomst van mij en me pony de jury zei: aah wat schattig en wat lacht ze lief (probeer altijd te glimlachen naar de jury)
en nu in de L wil et niet opschieten met me punten, rij ik een nette proef waarvan ik denk nou vooruit ze was wat gespannen en daardoor iets kort maar voor de rest ging et netjes, krijg je 2x 164 punten 5jes en 6jes...leuke is dat ik eerder bij de betreffende jury gestart ben en toen ook precies 164 had...ik denk dat ie alle vosponys die tussen de paarden starten gewoon 164 geeft Tong uitsteken

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:19

ik heb nou nog nooit raar commentaar op mijn protocollen gehad. wel dat de jruy uit haar hok kwam en me zo goed als vertelde dat ik maar beter thuis konlaten omdat de basis nergens te zoeken was.

en 1 keer bij een onderlinge wedstrijd, stond er bij de gallop, paard stormt. nou heb het op videoband gezienlaatst en enige wat dat beesie deed was even een sprintje trekken. maar hij was zo sloom Haha! dat het idd op stormen had kunnen lijken. twas misschien 2 meter Tong uitsteken

_Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:31

Eerst zat ik op een pony die best wel snel is, er had nog nooit iemand wedstrijd op gereden, maar ik vond het wel leuk. Met losrijden ging het nog wel toen het proefje, een drama.Heel de kantine zat vol, omdat iedereen het wou zien wat die deed, het ging aan een stuk door, alleen maar rennen en gek doen. Toen had de jury zonder dat iemand het door had de tijd van m'n proefje gemeten Lachen ik had het dus in nog minder dan 2 minuten gedaan Lachen ik vond het best wel grappig, de jury zag gelukkig de lol er wel in Clown

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:55

Toen ik de bak inkwam kreeg ik te horen van de jury wat prachtig de manen van mijn paard waren en wat mooi schoon ik haar had.
uiteindelijk stond op mijn coupon een 6 voor de verzorging.. ehm.. ja? Clown

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:42

Ik ga zondag bij de Z schrijven, ben benieuwd wat ik tegenkom Lachen

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 07:55

Lowara schreef:
Toen ik de bak inkwam kreeg ik te horen van de jury wat prachtig de manen van mijn paard waren en wat mooi schoon ik haar had.
uiteindelijk stond op mijn coupon een 6 voor de verzorging.. ehm.. ja? Clown

misschien zag je pony er blingend uit maar jij niet Haha! Clown ??
trouwens mensen bij verzorging kijken ze niet ALLEEN hoe mooi de knotjes zitten..
volgensmij denkt iedereen dat!
ze kijken naar de bouw van het paard 'spieren' hoe het paard in conditie is in z'n gangen én de knotjes staart enz..
dus als je paard niet goed in de spieren zit en er súper uitziet en je dan een 6/7 hebt en je commentaar geeft moet je misschien daar eventjes daar naar gaan kijken Knipoog

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 09:25

Ilja000 schreef:
bruin schreef:
Wat een zwarte string al niet kan veroorzaken !

1. Waren ze nodig ? en hoeveel punten werden er in mindering gebracht?
2. Geheel terecht, ziet er niet uit, vooral niet als je boven op je rijbroek een zwart truitje draagt dat niet langer is dan tot de aansluiting met je rijbroek en je billenpartij dus extra uitkomt.
3. Staat er niet in de proefjes, halthouden / enkele seconden stilstaan / groeten. Daar heb je dan toch even de tijd voor nodig ?

Als jullie dat niet snappen zullen jullie een hele lange rode lijst hebben ! Slapen

Ik heb de uitslagen bekeken, maar volgens mij werd er veel boven de 210 gescoord, en ja, vanaf de wat hogere proeven wordt er meer van je verwacht. Na F8 zou je de B in mogen, moet je wel een beetje aan dat niveau voldoen. F13 had dan toch weer mooie punten !!

Beste Bruin,

Ben u wellicht de betreffende jury zelf? De uitslagen liggen nl. nog steeds in mijn auto en staan nog niet op internet. Lachen

1. Onze manegehouder heeft bepaalt dat tijdens FNRS wedstrijden hulpteugels en bandages/beenbeschermers toegestaan zijn. Het zijn immers grotendeels manegepaarden die de dag erop weer heelhuids hun werk moeten doen en in die lessen niet voor niets beenbescherming en/of hulpteugels dragen. Het secretariaat veronderstelde dit bekend bij de jury. Dit had wellicht duidelijker gecommuniceerd kunnen worden.

2. Het reglement van de FNRS schrijft niets voor over kleuren van rijbroeken of ondergoed. Letterlijk gezien voldeed de betreffende amazone aan de reglementen. Inderdaad heeft zij daar ook een 7 voor gekregen, waar alle andere ruiters voor dat onderdeel een 8 kregen. Detail is dat de amazone net hierop haar promotiepunt mis liep en dat gaf aanleiding tot discussie. Uiteraard stond de betreffende jury geheel in haar recht, maar het blijft maf 'promotiepunt misgelopen op de kleur van mijn ondergoed'. Lachen

3. Veel ruiters nemen hier inderdaad veel te weinig tijd voor. Net als dat men vaak vergeet dat vrije stap een onderdeel is dat becijferd wordt. En vrije stap is ook al geen lange teugel. Zucht.... Veel mensen die na het groeten de teugels los gooien en het paard om de hals vallen Lachen

Onze rode lijst valt gelukkig heeeeeel erg mee! Het is veel handiger om opvallende gebeurtenissen tijdens FNRS wedstrijden door te geven aan de FNRS (ik doe dat meestal zonder namen te noemen) en vaak komt er dan iets terug tijdens de terugkomdag van juryleden. En hoewel Thaollat aangeeft dat deze jury op de rode lijst staat, ben ik degene die de jury's belt en niet zij. En ik kan jullie verzekeren dat deze jury nog steeds welkom is. Lachen

Onze F13 ruiter heeft overigens niet voor niets al een aantal winstpunten in de L gereden Haha!

Heyhey laat ik hier ook even op reageren aangezien ik het geplaatst heb,,
Ik heb dit zondag ook alleen maar gehoord.. en wil deze jury niet persoonlijk aanvallen.. aangezien ik geen namen plaats..
En zoals jullie idd merken ben ik niet de enige die dit heb gehoord..
Het paard van de bandages is idd eigen paard.
Maakt dat wat uit dan??? Als ik het nodig vind aangezien ze altijd met beschermers of bandages loopt omdat ze strijkt??!!
En natuurlijk ook omdat ik het mooier vind staan witte bandages ipv beschermers!!??
Van de string vind ik echt belachelijk.. geen woorden voor..
Het staat volgens mij idd niet in de regelementen en ik vind het helemaal raar dat er een minder cijfer gegeven is..
Over het halthouden en Groeten ben ik het er nog niet mee eens..
Maar goed dat wordt een principe kwestie.. en daar houd ik over op.
Ook was er een opmerking over een paardje wat voor de 1e keer wedstrijd liep.. waar te gespannen bij stond.. mischien is het handig Ilja om ook zo'n briefje te maken waar voor de jury info over de paarden staat??!!
Dit wilde ik even kwijt.. Dus Jury het was natuurlijk niet persoonlijk..
Gr Mariska

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 09:25

Ilja000 schreef:
Ik ga zondag bij de Z schrijven, ben benieuwd wat ik tegenkom Lachen

Spannend!!! en suc6!!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 09:31

thaollat schreef:
Ook was er een opmerking over een paardje wat voor de 1e keer wedstrijd liep.. waar te gespannen bij stond.. mischien is het handig Ilja om ook zo'n briefje te maken waar voor de jury info over de paarden staat??!!
Gr Mariska

Dat mag toch niet uitmaken, of een paard z'n 1ste of zijn 100ste wedstrijd loopt? Of vind jij dat gespannen dan wel mag en dat een jury daar doorheen moet kijken? Verward Lekker eerlijk! Volgens mij heb je daar een klasse-indeling voor. Jury hoeft helemaal niks te weten over paard en ruiter, hoe minder zo iemand weet hoe eerlijker er gejureerd wordt.
Als een paard te gespannen is vind ik dat het hoort dat een jury dat op een coupon zet, of het nu het paard zijn 1ste of zijn 100ste wedstrijd is. Als jij zoiets niet vindt kunnen denk ik dat je maar heel ver van dressuurwedstrijden weg moet blijven.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 09:32

Ilja000 schreef:
2. Het reglement van de FNRS schrijft niets voor over kleuren van rijbroeken of ondergoed. Letterlijk gezien voldeed de betreffende amazone aan de reglementen. Inderdaad heeft zij daar ook een 7 voor gekregen, waar alle andere ruiters voor dat onderdeel een 8 kregen. Detail is dat de amazone net hierop haar promotiepunt mis liep en dat gaf aanleiding tot discussie. Uiteraard stond de betreffende jury geheel in haar recht, maar het blijft maf 'promotiepunt misgelopen op de kleur van mijn ondergoed'. Lachen

Als je een 7 hebt voor de verzorging dan heb je het toch ergens anders laten liggen. Dan loop je dat promotiepunt daar op mis. Je hebt dus op de andere onderdelen te slecht gescoord. Het zou anders zijn als betreffende amazone een 5 had voor dat onderdeel.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 09:59

thaollat schreef:
Gr Mariska

Beetje jammer Mariska, want zo'n briefje is er (hoewel die zondag niet) en feit blijft dat het paard F8 of F9 liep mét veel spanning. Het is ook mogelijk een lastiger paard te rijden in de F proeven, maar dan moet je laten zien dat je naar ontspanning toe werkt. De jury kijkt dan wel degelijk naar de hulpen die de ruiter geeft, of de ruiter wel uitnodigt tot ontspanning.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:02

[quote="Neonlight
Dat mag toch niet uitmaken, of een paard z'n 1ste of zijn 100ste wedstrijd loopt? Of vind jij dat gespannen dan wel mag en dat een jury daar doorheen moet kijken? Verward Lekker eerlijk! Volgens mij heb je daar een klasse-indeling voor. Jury hoeft helemaal niks te weten over paard en ruiter, hoe minder zo iemand weet hoe eerlijker er gejureerd wordt.
Als een paard te gespannen is vind ik dat het hoort dat een jury dat op een coupon zet, of het nu het paard zijn 1ste of zijn 100ste wedstrijd is. Als jij zoiets niet vindt kunnen denk ik dat je maar heel ver van dressuurwedstrijden weg moet blijven.
[/quote]

Het is voor een jury wel handig om sommige bijzonderheden te weten over een manegepony of paard. Bijvoorbeeld die pony's die echt stug verkeerd blijven aangaloperen op 1 hand. Als je dat weet als jury, dan let je nog meer op de ruiter, maar bestraf je die verkeerde galop niet. Het gaat dan immers om de ruiter en minder om het paard. Ook weet ik als jury het graag als er bijzonderheden zijn over een ruiter. Zeer slechtziende ruiters bijv., of verstandelijke beperkingen, of slechthorend. En daar ligt een groot verschil met de KNHS wedstrijden, want als FNRS jury kun je daar wel degelijk rekening mee houden.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 10:09

Beetje jammer Mariska, want zo'n briefje is er (hoewel die zondag niet) en feit blijft dat het paard F8 of F9 liep mét veel spanning. Het is ook mogelijk een lastiger paard te rijden in de F proeven, maar dan moet je laten zien dat je naar ontspanning toe werkt. De jury kijkt dan wel degelijk naar de hulpen die de ruiter geeft, of de ruiter wel uitnodigt tot ontspanning.[/quote]

Hey oke van briefje wist ik niet dat die er was.. Ach gut
Heb hem ook nog nooit gezien.. Bloos

En oke over spanning heb je gelijk.. Vriendjes zijn?

Je hebt me uitge*... Lips are sealed

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:10

thaollat schreef:
Maakt dat wat uit dan??? Als ik het nodig vind aangezien ze altijd met beschermers of bandages loopt omdat ze strijkt??!!

Blijkbaar zag de jury dit niet of anders. En het bleef een vraag op je protocol, meer niet.

thaollat schreef:
Van de string vind ik echt belachelijk.. geen woorden voor..
Het staat volgens mij idd niet in de regelementen en ik vind het helemaal raar dat er een minder cijfer gegeven is..?

De ruiter voldeed inderdaad aan de reglementen, maar diezelfde regelementen geven juryleden ook ruimte om te varieren. Een ruiter met een compleet wedstrijdtenue zou een hoger cijfer kunnen krijgen dan een ruiter die voldoet aan de regelementen en dus cap, rijbroek, laarzen, witte bloes etc. draagt. Het is regelementair (poeh moeilijk woord) terecht dat er een lager cijfer gegeven is, hooguit cru dat hierop een promotiepunt werd mis gelopen. De meningen hierover kunnen verschillen, maar de jury heeft geheel volgens de regels gehandeld.

thaollat schreef:
Maar goed dat wordt een principe kwestie.. en daar houd ik over op...

Wat is er dan mis met halt houden en groeten en meer de tijd nemen?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:12

thaollat schreef:
Hey oke van briefje wist ik niet dat die er was.. Ach gut
Heb hem ook nog nooit gezien.. Bloos

En oke over spanning heb je gelijk.. Vriendjes zijn?

Je hebt me uitge*... Lips are sealed

Lol, die briefjes zijn er ook voor juryleden, niet voor deelnemers! En vaak worden ook bijzonderheden mondeling doorgenomen voordat een jury naar het juryhok vertrekt. Daarom lijkt het me verstandiger iets voorzichtiger te zijn met je uitspraken... Nu zit ik het bedrijf als secretariaat zijnde enorm te verdedigen en worden er toestanden gemaakt die er niet hoeven te zijn.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 10:15

thaollat schreef:
Maar goed dat wordt een principe kwestie.. en daar houd ik over op...

Wat is er dan mis met halt houden en groeten en meer de tijd nemen?
[/quote]

Omdat ik dat gewoon deed.,
Maar zoals k al zei.. dat wordt een principe kwestie dus dat laat ik maar.,,.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 10:17

Citaat:
Lol, die briefjes zijn er ook voor juryleden, niet voor deelnemers! En vaak worden ook bijzonderheden mondeling doorgenomen voordat een jury naar het juryhok vertrekt. Daarom lijkt het me verstandiger iets voorzichtiger te zijn met je uitspraken... Nu zit ik het bedrijf als secretariaat zijnde enorm te verdedigen en worden er toestanden gemaakt die er niet hoeven te zijn.

Bloos Lips are sealed

titan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:27

Toen ik vroeger ook een wedstrijd had gereden stond eronderaan,,*op het buitenbeen lichtrijden*
Dsu kijken op het blad,,stond verder nergens iets over dat ik op het verkeerde been zat, en nagevraagd bij andere en die zeiden ook dat ik gewoon goed zat:S

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:38

Afgelopen zomer 2x raar commentaar gehad...
Mijn ene paard wordt in de galop ontzettend heet en is dan soms niet te houden. Moest ik na de L1-proef bij de jury komen, vroeg ze waarom ik haar zo inhield tijdens de galop. Dus ik antwoordde dat de controle in de galop nog ver te zoeken is, maar dat ik haar toch meeneem op wedstrijd omdat ze daar toch weer van leert. Zegt de jury: 'Dan hang je er toch een scherper bit in!'. M'n mond viel gewoon open, dacht dat ze misschien een grapje maakte maar ze meende het ook nog! Heb tegen haar gezegd dat ik zelf ook jury ben en niet zomaar dit soort adviezen aan deelnemende ruiters zou geven... Toen kreeg ze een rood hoofd en is snel weer in de auto gesprongen. Had ik nog een winstpunt ook...
Na onze eerste wedstrijd moest ik ook bij de jury komen, die man zei dat ie me wel eens les wilde geven want hij kon zien dat ik 'problemen' met het paard had die ik waarschijnlijk niet zomaar zelf op kon lossen. Zei dat ik zelf instructrice ben en train bij een Grand Prixruiter. Zegt die man: 'Ow, jammer, dan maak ik geen kans' en begon hard te lachen. En toen: 'Nou succes verder, het gaat vast helemaal goed komen!'.

Met m'n andere paard reed ik vlak voor de Regiokampioenschappen nog een wedstrijdje, als generale voor de kampioenschappen zeg maar. Valero was een beetje moe, en ging steeds te diep lopen. Na de proef moest ik bij de jury komen, zegt ze: 'Je rijdt 'm zeker altijd met slofteugel...?????!!!!!!'. Terwijl ik nooit met hulpteugels rij... Was te verbaasd om antwoord te geven, ben ook gewoon weggereden. Sjongesjonge...

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:06

wat die jury's toch zeggen.....

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:43

Ik heb vorig jaar zomer ook een hele rare jury gehad, echt te gek voor woorden. Was buiten dus ik ga me melden bij de auto zegt die man (volgens mij al 70+) ik zie op de coupon dat het een afstamming van Jazz is, ik zo ja dat klopt, zegt ie, daar houd ik niet van hoor, dat is niet mijn type paard, je kunt je proef wel rijden maar verwacht er maar niets van want ik houd niet van dat bloed, daarmee rijd je bij mij geen winspunt! Ik was perplext, heb nog wel gereden maar was er met mijn hoofd niet bij, achteraf had ik bij het secretariaat melding moeten maken van zijn uitspraak maar ik was zo overrompeld dat ik dat niet heb gedaan, helaas....

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:20

Pipo schreef:
Een 5 voor het aangalopperen met het commentaar: Moet meer verschil laten zien.

Tijdens het van handveranderen: Meer laten scharen........

Of de schrijver was in de war, of de jury. Maar iemand zat niet helemaal op te letten Haha!

Oh, en een keer in de b bij het halthouden: Moet meer op het achterbeen en geslotener blijven......................

Uhmm, ik weet het niet hoor, maar het is B Clown

Haha! Hier heeft iemand niet op zitten letten nee!

Heb zelf ook weleens geschreven, en er was 1 jurylid die bij elke combinatie commentaar wist. Hij vroeg eerst wat voor afstammeling het was en dan zei hij: oh, die zal wel niet kunnen lopen, of oh die zal wel verzet hebben... Behalve als het een nakomeling van Kennedy was, dan waren het superpaarden. Bleek achteraf dat hij zelf een Kennedy had. Er waren toen in de L1 2 combinaties met een Kennedy afstammeling. De ene was niet regelmatig, maar dat lag aan de ruiter. En was zo overduidelijk niet regelmatig, de amazone keek een paar keer naar de voorlezer van: wat moet ik doen? De andere steigerde met halthouden en achterwaarts, de rest was ook niet zo geweldig. Lag ook weer aan de ruiter...

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:25

vossie schreef:
Ik heb vorig jaar zomer ook een hele rare jury gehad, echt te gek voor woorden. Was buiten dus ik ga me melden bij de auto zegt die man (volgens mij al 70+) ik zie op de coupon dat het een afstamming van Jazz is, ik zo ja dat klopt, zegt ie, daar houd ik niet van hoor, dat is niet mijn type paard, je kunt je proef wel rijden maar verwacht er maar niets van want ik houd niet van dat bloed, daarmee rijd je bij mij geen winspunt! Ik was perplext, heb nog wel gereden maar was er met mijn hoofd niet bij, achteraf had ik bij het secretariaat melding moeten maken van zijn uitspraak maar ik was zo overrompeld dat ik dat niet heb gedaan, helaas....

had je uiteindelijk ook hele slechte punten?

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:29

Niet heel slecht maar ook niet super, het was zeker wel wp paard en ik had net twee puntjes te weinig voor een wp. Hij vond het dus niet slecht gaan maar wilde (na mijn idee) uit principe geen wp geven.

Heb natuurlijk wel het juryno en de naam op de coupon staan, kan me wel heel druk gaan maken en knhs mailen ed maar ten eerste doen ze er (denk ik) niets mee en ten tweede is het dan mijn woord tegen het zijne, ik steek mijn energie dan liever ergens anders is.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:30

vossie schreef:

Je had kunnen zeggen dat de paarden uit 1930 inmiddels allemaal dood zijn. Hier hoort je punt toch niet vanaf te hangen.. Belachelijk vind ik het.

Ik kan me voorstellen dat je even met je bek vol tanden staat Verward