Met OPZET (onnodig) vrijwillig de Z1-ring verlaten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nistria

Re: Met OPZET (onnodig) vrijwillig de Z1-ring verlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 08:12

liesje23 schreef:
En wat vinden jullie van mensen die jarenlang in de Z2 blijven doorrijden, hebben eindeloos veel punten bij elkaar gereden..

misschien een idee als de ZZL en ZZZ ook regionaal uitgeschreven worden, dat er ook een max komt in het aantal wp in het Z2.
en de 5wp regeling in ZZL mag van mij ook afgeschaft worden dan.

oh sorry wel erg offtopic... ik zat even met mn gedachten in een ande topic Frusty

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 08:28

leuk nistria....

maar zonder gekheid, iemand die maar door blijft sukkelen in het Z2 met 86 wp... die zal nooit de grote prijzen e.d. wegkapen! De echte goeden gaan n.l. wel over!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 08:32

Nistria schreef:
misschien een idee als de ZZL en ZZZ ook regionaal uitgeschreven worden, dat er ook een max komt in het aantal wp in het Z2.
en de 5wp regeling in ZZL mag van mij ook afgeschaft worden dan.

Leg me dat eens even uit ????
Heb ik weer eens iets gemist?

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 08:33

ik bedoel die regel dat je tm 5wp nog Z2 mag starten..

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 08:45

Nistria schreef:
ik bedoel die regel dat je tm 5wp nog Z2 mag starten..

Oh ja.... stom van me........ Bloos!
Op zich zou dat kunnen, maar dan wél alléén als er ook erg veel startgelegenheid is in het ZZL.

Off-topic:

Oh ja Nistria........ ook voor jou van toepassing.....
Ik las dat ze weer eens bezig zijn met het opzetten van proeven voor ruiters tot ongeveer 26 jaar net bóven I2 niveau om de overgang naar de GP te versimpelen. Dergelijke ruiters mogen na het starten gewoon weer in de PSG starten. Dát vind ik nu weer belachelijk....... Nagelbijten / Gniffelen (da's nog erger dan de ZZL+5 regel, aangezien deze regel ongelimiteerd is)
Zo hou je alle Marliezen, Diederiks, Angela's en Bibi's natuurlijk onbeperkt in de LT om de échte LT ruiter het leven zuur te maken en de lol in het rijden te ontnemen....... (zeker als die leeftijd met de leeftijd van Marlies mee omhoog blijft lopen Knipoog )

Ik ga trouwens eens serieus bekijken of ik niet ergens juridisch een opening kan vinden om deze proeven (leeftijdsdiscriminatie zonder grond) open te laten stellen voor ruiters van alle leeftijdsklassen. Ook ruiters van 48 die voor het eerst de overstap willen maken naar de ZT ondervinden dezelfde problemen. Waarom deze bejaarde ruiters NIET deze mogelijkheid bieden? Volgens mij staat de KNHS hierin niet erg sterk. De beargumentering is trouwens ook ontzettend krom.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 08:58

CGJ12 schreef:
Zo hou je alle Marliezen, Diederiks, Angela's en Bibi's .

wel een eer om in dit rijtje te staan Lachen maar daa kan ik niet aan tippen hoor!
CGJ12 schreef:
Ik ga trouwens eens serieus bekijken of ik niet ergens juridisch een opening kan vinden om deze proeven (leeftijdsdiscriminatie zonder grond) open te laten stellen voor ruiters van alle leeftijdsklassen. Ook ruiters van 48 die voor het eerst de overstap willen maken naar de ZT ondervinden dezelfde problemen. Waarom deze bejaarde ruiters NIET deze mogelijkheid bieden? .

klasses voor CGJ12 en co. Knipoog
nee grapje, maar ik snap wat je bedoeld. de stap van LT naar ZT is enorm groot.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:08

CGJ12 schreef:
Ik las dat ze weer eens bezig zijn met het opzetten van proeven voor ruiters tot ongeveer 26 jaar net bóven I2 niveau om de overgang naar de GP te versimpelen. Dergelijke ruiters mogen na het starten gewoon weer in de PSG starten. Dát vind ik nu weer belachelijk....... Nagelbijten / Gniffelen (da's nog erger dan de ZZL+5 regel, aangezien deze regel ongelimiteerd is)

dit blijf je toch houden vrees ik.
young riders mogen ook nog ZZL starten met hetzelfde paard terwijl de landenpoef op ZZZ en de ind.proef op PSG niveau is uitgeschreven.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 09:11

Het moet toch ontzettend simpel zijn om even een paar proeven uit te schrijven die ergens tussen I1 en I2 zitten? (de overgang van I2 naar GP is weer minder groot).
Volgens mij doet Jan Peeters dat in een kwartier. Anders ik wel in een half uur. Haha!
Ik denk dat je voor dergelijke proeven best deelenemers gaat krijgen. Een soort van N-8 / N-9 / N-10 waarbij in één proef enkele eners worden gevraagd, in een andere proef aanpiafferen vanuit halt of stap, en in weer een andere alleen passage of zo. Dan kun je al die nieuwigheden langzaam ontwikkelen/testen zonder dat je het gehele circus in één klap moet tonen.... nu komt echt alles tegelijk.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:12

CGJ12 schreef:
Kiki1981 schreef:
Dan denk ik dat je de verkeerde voor je hebt.

Ik denk dat JIJ de verkeerde voor je hebt, want op de Regionale kampioenschappen ging het inderdaad verre goed.... Knipoog
(het is maar hoe je "goed" definieert ;= )

Blijkbaar zijn het er meer die zulke kunstjes uithalen!

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:21

CGJ12 schreef:
Het moet toch ontzettend simpel zijn om even een paar proeven uit te schrijven die ergens tussen I1 en I2 zitten? (de overgang van I2 naar GP is weer minder groot).
Volgens mij doet Jan Peeters dat in een kwartier. Anders ik wel in een half uur. Haha!
Ik denk dat je voor dergelijke proeven best deelenemers gaat krijgen. Een soort van N-8 / N-9 / N-10 waarbij in één proef enkele eners worden gevraagd, in een andere proef aanpiafferen vanuit halt of stap, en in weer een andere alleen passage of zo. Dan kun je al die nieuwigheden langzaam ontwikkelen/testen zonder dat je het gehele circus in één klap moet tonen.... nu komt echt alles tegelijk.

ja dat zou geen slecht idee zijn.
en dan zonder leeftijdgrens want dat heeft imo nergens mee te maken.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:29

Fitzroy schreef:
@liesje: Waarom zouden mensen niet gewoon Z2 mogen blijven rijden als ze dat willen?
Als zij denken het niet te redden bij de vh ZZGP en wel plezier hebben aan het wedstrijden rijden in het Z2 is dat hun goed recht.
Je hoeft niet over, je mag.

Waarom moet je in iedere klasse over, behalve in de Z2, nu ook het voormalig ZZGP onder het knhs valt, vindt ik wel dat ze die eisen moeten aanpassen.
Ik erger me er wel aan, aan dat soort mensen ja.
Die rijden zich er toch bij bij de kring, en je gaat mij niet wijs maken, als je constant rond de 220 pnt zit in een proef nog niet klaar bent voor het ZZ licht. En ja, die mensen kapen de prijzen weg voor de rest. Net zo goed als een Marlies, Diederik ed doen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 10:32

liesje23 schreef:
Die rijden zich er toch bij bij de kring, en je gaat mij niet wijs maken, als je constant rond de 220 pnt zit in een proef nog niet klaar bent voor het ZZ licht. En ja, die mensen kapen de prijzen weg voor de rest. Net zo goed als een Marlies, Diederik ed doen.

Dat is maar betrekkelijk...... Nagelbijten / Gniffelen
Zelf rijd ik gemiddeld wel 220 en reed ik recent 238 (bij een GP-jury nog wel), maar ik ben bang dat ze me in dit specifiek geval in het ZZL echt nog niet zien zitten......... Nagelbijten / Gniffelen

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:33

Jeetje, dat is dan erg vervelend.

Kunnen ze dan niet gewoon een regel maken, vrijwillig de ring verlaten dat je daar geen verliespunten mee haalt, maar pas krijgt als de ring uit wordt gestuurd door de jury ofzo?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:33

CGJ12 schreef:
liesje23 schreef:

Dat is maar betrekkelijk...... Nagelbijten / Gniffelen
Zelf rijd ik gemiddeld wel 220 en reed ik recent 238 (bij een GP-jury nog wel), maar ik ben bang dat ze me in dit specifiek geval in het ZZL echt nog niet zien zitten......... Nagelbijten / Gniffelen

Blijf jij dan drie jaar in het Z2 hangen?

Boev

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:40

Hoe weet je zo zeker dat er niets aan de hand was toen deze amazone de ring verliet?
Ik rijd zelf z2 en soms als het helemaal k*t gaat ziet het er voor buitenstaanders nog heel goed uit. (Ik wil niet iedereen over 1 kam scheren maar de gemiddelde b dressuur ruiter vind alles wat een z2 ruiter doet al knap, *woow hij loopt aan de teugel*, zon soort idee)
Daarom heb ik ook een paar keer de ring vrijwillig verlaten, op het inrijterrein nog even doorgepakt en het in de tweede proef nog een keer geprobeerd.
Oordeel dus niet te snel over ruiters die dat doen, het paard kan veel moeilijker doen dan het eruit ziet.

En dan nog iets, als je paard onregelmatig is mag je niet de ring verlaten zonder verliespunten te krijgen, de jury moet je dan uit de baan sturen. Echter, de meeste jury's doen/durven dat niet waardoor sommige mensen door blijven rijden met een kreupel paard om geen verliespunt te krijgen. Ik hoop dat de KNHS dat ook oppikt zodat je zelf de ring kan verlaten als je voelt dat je paard niet goed loopt.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 10:40

liesje23 schreef:
Blijf jij dan drie jaar in het Z2 hangen?

Bij gebek aan ZZ+ wedstrijden is er weinig keus vrees ik... Knipoog

Maar even serieus: nee, dat is niet de bedoeling.
Óf doorstromen naar hoger niveau, óf de grote plas over........ ik ben geen bejaardenverzorger.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 10:41

Boev schreef:
Hoe weet je zo zeker dat er niets aan de hand was toen deze amazone de ring verliet?

CGJ is Gekke Henkie niet.........
Om die te foppen moet je vroeg opstaan....... Knipoog

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:42

liesje23 schreef:
Waarom moet je in iedere klasse over, behalve in de Z2, nu ook het voormalig ZZGP onder het knhs valt, vindt ik wel dat ze die eisen moeten aanpassen.
Ik erger me er wel aan, aan dat soort mensen ja.

Stel dan een regeling op in de Z2 dat vanaf een X aantal wp'en er niet meer meegedaan mag worden aan bijv. kampioenschappen.

En ook al hoort de ZZGP dan binnenkort bij de KNHS, B t/m Z2 valt bij mij onder 'basis' en ZZ-licht is toch wel een behoorlijk stapje verder. Vind dat de keuze om die overstap te maken toch wel behouden moet blijven. T/m Z2 zou je het toch wel moeten redden met een gezond, werkwillig paard, zelf een goede instelling en fijne instructie in de bak (en niet te vergeten voor sommigen, zó veel doorzettingsvermogen dat je het trekt elk weekend 2 keer weg te gaan om je puntjes bij elkaar te sprokkelen Schijnheilig ), als je richting de ZZGP denkt komt er toch wel wat meer om de hoek kijken om wp'tjes te kunnen scoren, laat staan is een keertje bovenin mee te rijden. Voor een hoop combi's is Z2 gewoon écht de max, wil je die verplicht in het ZZL zien ploeteren dan? Dat zou puur leedvermaak zijn Duivel Haha!
Laatst bijgewerkt door Remember op 11-10-06 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:47

CGJ12 schreef:
Boev schreef:

CGJ is Gekke Henkie niet.........
Om die te foppen moet je vroeg opstaan....... Knipoog

wat heb je uiteindelijk hiermee gedaan?

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:52

Dit topic geopend Clown

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:54

Boev schreef:
Ik rijd zelf z2 en soms als het helemaal k*t gaat ziet het er voor buitenstaanders nog heel goed uit. (Ik wil niet iedereen over 1 kam scheren maar de gemiddelde b dressuur ruiter vind alles wat een z2 ruiter doet al knap, *woow hij loopt aan de teugel*, zon soort idee)
Daarom heb ik ook een paar keer de ring vrijwillig verlaten, op het inrijterrein nog even doorgepakt en het in de tweede proef nog een keer geprobeerd.
Oordeel dus niet te snel over ruiters die dat doen, het paard kan veel moeilijker doen dan het eruit ziet.

En dan nog iets, als je paard onregelmatig is mag je niet de ring verlaten zonder verliespunten te krijgen, de jury moet je dan uit de baan sturen. Echter, de meeste jury's doen/durven dat niet waardoor sommige mensen door blijven rijden met een kreupel paard om geen verliespunt te krijgen. Ik hoop dat de KNHS dat ook oppikt zodat je zelf de ring kan verlaten als je voelt dat je paard niet goed loopt.

Omdat ik degene goed ken. En zij al hoger heeft gereden. En ik ben even voor de goede orde geen B ruiter die een paard aan de teugel al gaaf vindt.

Ikzelf ga ook niet over naar het ZZ licht, daarvoor heb ik voor mezelf toch wel een eis gesteld mbt mn percentages die ik moet rijden in de ring. ( en als dat niet voldoende is ga ik niet over, dan ga ik bij mezelf te rade waarom en wat er mis is/gaat en blijf ik niet drie jaar hangen in de Z2, daar vind ik zelf ook geen drol aan. Als mijn paard of ik het nivo niet aankunnen, maar wel een beetje mee kunnen hobbelen in de Z2, dan bedank ik daarvoor).
En ik weet dat die persoon expres de ring verlaat... onder het mom van hij heeft koliek, hij is een staker enz enz.

Remember schreef:

Stel dan een regeling op in de Z2 dat vanaf een X aantal wp'en er niet meer meegedaan mag worden aan bijv. kampioenschappen.

En ook al hoort de ZZGP dan binnenkort bij de KNHS, B t/m Z2 valt bij mij onder 'basis' en ZZ-licht is toch wel een behoorlijk stapje verder. Vind dat de keuze om die overstap te maken toch wel behouden moet blijven. T/m Z2 zou je het toch wel moeten redden met een gezond, werkwillig paard, zelf een goede instelling en fijne instructie in de bak (en niet te vergeten voor sommigen, zó veel doorzettingsvermogen dat je het trekt elk weekend 2 keer weg te gaan om je puntjes bij elkaar te sprokkelen Schijnheilig ), als je richting de ZZGP denkt komt er toch wel wat meer om de hoek kijken om wp'tjes te kunnen scoren, laat staan is een keertje bovenin mee te rijden. Voor een hoop combi's is Z2 gewoon écht de max, wil je die verplicht in het ZZL zien ploeteren dan? Dat zou puur leedvermaak zijn dan }> Haha!

Ik heb het hier niet over een normale Z2 combi, zoals jij en ik, waarvoor het pure hobby is, en je het moet doen naast je 40-uursbaantje. Degene waar ik het over heb, schreeuwt van de daken dat ze een bekend Grand Prix paard tot dat nivo heeft gereden ( is verkocht toen ie Z2 liep), en hoeft er niet van te leven en werkt hiernaast niet. Ze hij heeft dus alle tijd en middelen om hogerop te komen. Voor haar is het dus niet om de nodige ervaring op te doen in de Z2 ring en na drie jaar is het ook niet meer om je paard wegwijs te maken in de Z2....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 10:54

Remember schreef:

Dan gaat er iets goed fout vrees ik.........
Kijk maar:

De goede amateur (die je eigenlijk de titel GUNT) start Z2 en verbetert zijn niveau langzaam maar zeker door veel trainen en vaak starten. Die begint ergens met 60% en rijdt na 43 starts en 2 jaar verder zo'n 65%. Die mag volgens jou redenering NIET meedoen aan de kampioenschappen.

Nu komt een "hoger geklasseerde ruiter" (die je de titel NIET gunt). Laten we die voor het gemak even CGJ noemen. Die heeft al een beetje meer routine, is ook amateur, en heeft nog een ander paard om te starten zodat hij geen last heeft van het "ik-heb-geen-wedstrijden-dit-weekend-syndroom", ook wel IHGWDW genoemd. Die laat zijn Z2 paard gewoon een jaartje thuis, traint hem voor LT niveau aangezien hij daar een klein beetje ervaring mee heeft, en start vervolgens het paard doodleuk WEL op de kampioenschappen omdat hij nog maar één keer Z2 heeft gestart, en meldt triomfantelijk na het halen van de titel met 63% .....: "en het was pas de 2e Z2 start!"

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:01

liesje23 schreef:
Boev schreef:
Ik heb het hier niet over een normale Z2 combi, zoals jij en ik, waarvoor het pure hobby is, en je het moet doen naast je 40-uursbaantje. Degene waar ik het over heb, schreeuwt van de daken dat ze een bekend Grand Prix paard tot dat nivo heeft gereden ( is verkocht toen ie Z2 liep), en hoeft er niet van te leven en werkt hiernaast niet. Ze hij heeft dus alle tijd en middelen om hogerop te komen. Voor haar is het dus niet om de nodige ervaring op te doen in de Z2 ring en na drie jaar is het ook niet meer om je paard wegwijs te maken in de Z2....

Ohh wie is het nou Pling wil het weten NU! Duivel

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:10

CGJ12 schreef:
Remember schreef:
De goede amateur (die je eigenlijk de titel GUNT) start Z2 en verbetert zijn niveau langzaam maar zeker door veel trainen en vaak starten. Die begint ergens met 60% en rijdt na 43 starts en 2 jaar verder zo'n 65%. Die mag volgens jou redenering NIET meedoen aan de kampioenschappen.

Hangt ervanaf waar je grens qua aantal wp's stelt Clown ... Maar je hebt gelijk, het zal wel een heikel punt blijven dat niet met een simpel regeltje op te lossen is. Als alle ruiters zich nou 'sportief' zouden gedragen zou de sport er een stuk leuker op worden!

Zo van het weekend ook iemand (ZT geklasseerd met ander paard, zo uit m'n hoofd), reed op z'n sloffen 5 wp's in het Z2 en pakte daarmee ook 2 1e prijzen weg. Ik sprak hem na de prijsuitreiking, en hij gaf aan met een paar starts al aan de 20 punten te zitten en het eigenlijk niet eerlijk vond nog Z2 te starten, maar dat het paard nog wel meer bevestigd moest worden in de ring voor de overstap naar het ZZL. Wat IK dan denk is 'of start 'm HC' óf 'zeur niet dat je het eigenlijk niet eerlijk vind om nog Z2 te starten Clown '. Verder wel een hele sympathieke vent hoor, met gewoon een érg goed paard onder z'n kont, maar ik moest om zijn redenering toch wel lachen want 'mijn geweten speelt op maar ik ga toch maar gewoon meedoen voor de prijzen hoor' vind ik best grappig!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:14

Dan had hij ook gewoon een strik kunnen halen op een kringwedstrijd!