Zomertenue

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Zomertenue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 23:10

Hey, en hierboven staat in het springreglement dat je zonder plastron mag zolang je een wedstrijdblouse draagt? Had jij een gewoon shirt aan dan?

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 14:46

Nee, een blouse waarvan de allerbovenste knoop los was (ivm broodnodige ventilatie). Ik vond het toen nogal muggezifterij, gelukkig waren de heren juryleden dat met me eens Haha!.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 18:54

Het valt me op dat veel juryleden niet weten wat er wel en niet mag mbt het tenue... Laatst moest ik jureren, kwam er een meisje de baan in in een knalblauwe blouse zonder jasje. Dus ik zei tegen haar moeder dat dat niet is toegestaan... Zegt die moeder doodleuk: 'Ow, nou dat wist ik helemaal niet, ik ben zelf ook jury en de kleur maakt echt niet uit hoor' en loopt gewoon weg om met het voorlezen te beginnen! Ik heb de regelementen altijd bij me als ik ga jureren, dus ben met m'n KNHS-map achter haar aan gerend (BEWIJS!!!) en vervolgens is ze een rij-jasje voor haar dochter gaan halen Haha!
Na afloop van de wedstrijd hadden een aantal juryleden nog een discussie in de kantine over de kleding, dat er zoveel ruiters rondreden die er onverzorgd uitzagen, geen plastron droegen, verkeerde kleur blouse droegen, enz.

Hedwigb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 08:57

ja, gebeurt idd wel vaker. Misschien moeten juryleden het meer af gaan straffen? Ik wist eerst ook niet dat een plastron verplicht was, tot ik op de FK kwam en ik daar 2 1en kreeg op verzorging. Ik had dit in de 3 jaar dat ik wedstrijden reed nog niet 1 keer gehoord!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 09:28

Maar zo weten een heleboel wedstrijdruiters ook niet dat ze geacht worden het wedstrijdreglement te kennen Tong uitsteken
Staat ook weer in het reglement Knipoog
En de reglementen zijn tegenwoordig zo makkelijk te downloaden dus voor iedereen toegankelijk.

Hedwigb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 09:35

hmm.. ja Bloos Haha! Maar de jury's zijn er om ons erop te wijzen toch? Tong uitsteken

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 09:38

Ja natuurlijk, maar juryleden zijn ook gewoon mensen en kunnen wel eens iets door de vingers zien Knipoog

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 09:59

CGJ12 schreef:
Fitzroy schreef:
Nee, de blouse moet wit zijn. Wat een Anky Wedstrijd Shirt is weet ik niet, als hij maar wit is en mouwen heeft dan is het goed. Knipoog

Alles wat de naam "Anky" draagt is goed bij de KNHS.

Dit in tegenstelling tot bij de duitse FN trouwens ......... Haha! Haha! Haha!

Wordt misschien eens tijd dat dit soort zaken op een rijtje wordt gezet én dat juryleden van alles op de hoogte zijn..... (er zijn er ook bij die denken dat alleen lange mouwen mogen !).

Mijn dochter had onlangs een wit ANKY-wedstrijdshirt met lange mouwen aan (arm kind bij boven de 30 graden) onder haar jasje. Toen ik aan de jury vroeg of ze met het Anky-shirt als zomertenue mocht rijden werd er gezegd: nee, want het is geen blouse ! En dat terwijl er wel mensen met blauwe, roze en heel rare bloesje (van hun oma geleend of zo??) starten.

Uiteindelijk vond ze het zelf netter om met jasje te rijden (en was het zonder dat óók heet in dat shirt), maar ik ben benieuwd wat er gebeurd was als ze dat niet gedaan had !

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:09

Gisteren wedstrijd gereden waar zomertenue toegestaan was. Je wil niet weten hoeveel ruiters er met een jasje aan reden!!! Zelf had ik een witte dressuurblouse met korte mouwtjes aan en daaronder een topje dat ik zeiknat gemaakt had, zo wat het enigszins te doen. Ik vind het ongezond om met zulk weer te warm gekleed te gaan. Tussen de proeven door heb ik zonder cap gereden, niemand die er wat van zei.

Hedwigb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:34

Fitzroy schreef:
Ja natuurlijk, maar juryleden zijn ook gewoon mensen en kunnen wel eens iets door de vingers zien Knipoog

ja, tuurlijk. Het was niet beledigend bedoeld . Vond het gewoon erg vreemd dat ik in 3 jaar geen 1 jury er over heb gehoord.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:59

Gistermorgen mocht je al om 9.00 uur in zomertenue. Waar ik heel blij om was. Waar ik minder blij om was is dat je toch heel veel mensen ziet rijden met afwijkende kleuren (helblauw) en vaak geen blouse, maar zo'n wedstrijd t-shirt. En vaak ook nog zonder plastron. Een jurylid waar ik bij stond vertelde de deelnemer dat ze de volgende keer toch een plastron om moest hebben. Maar waar ze niets van zei was het helblauwe t-shirt. Iemand vertelde aan de jury dat dat volgens de reglementen niet mocht en dat alleen wit, creme of geel mocht zijn. En blauw vulde jury aan,.....tja... ook zij zijn niet helemaal op de hoogte van de reglementen....

Ik vraag me weleens af wie de controlerende taak heeft op het gebied van het juiste tenue?
Moet een jury dat doen een afgevaardigde of de wedstrijdorganistie (ringmeester)?

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 11:05

Wij mochten zaterdagmiddag niet eens in zomertenue, al zagen sommige jury's het wel door de vingers..was wel erg warm hoor

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:04

Pinacolada schreef:
Wij mochten zaterdagmiddag niet eens in zomertenue, al zagen sommige jury's het wel door de vingers..was wel erg warm hoor

Nou dat vindt ik echt heel raar dat dat niet mocht Gestoord ... het was om te smoren.. Stoom uit je oren

mymyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:21

zaterdag ochtend toen het springen en dressuur begon zei de spring jury er bij dat je nu al mocht rijden in het zomertenue. Met dressuur had ik geen plastron om omdat ik met een wedstrijd trui rijd. Heb de coupons nog niet, die heeft iemand anders voor me mee genomen, ik zie ze vanavond weer hoop ik.

Maar als het met het FK heel warm weer is, en je mag in zomertenue rijden, heb ik geen plastron! Is dit verplicht? Ik rijd dressuur dan. Want dan koop ik er even 1.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:25

Op kampioenschappen mag je niet in zomertenue volgens het reglement van de KNHS (althans, niet bij dressuur, bij springen weet ik het niet).

mymyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:30

Oke dan weet ik heb even. Vorig jaar moest ik springen op FK maar toen was het vies weer.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:44

Ze mogen je zelfs diskwalificeren zonder plastron bij dressuur. Vroeger mocht je ook met het witte boordje rijden van de blouse met speld erop. Toen ik mijn herintrede deed in de wedsrijdsport na 8 jaar eruit te zijn geweest was de regel gewijzigd en begaf mijn plastron het bij mijn tweede wedstrijd (klitteband verteerd natuurlijk), dus ik dacht: geen nood - boordje om. Ik had nog nooit zo'n oververhitte jury gezien zeg....... nadat ze 6x over haar hart streek mocht ik toch starten maar met een onvoldoende voor verzorging.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 14:05

Sizzle schreef:
Ze mogen je zelfs diskwalificeren zonder plastron bij dressuur. Vroeger mocht je ook met het witte boordje rijden van de blouse met speld erop. Toen ik mijn herintrede deed in de wedsrijdsport na 8 jaar eruit te zijn geweest was de regel gewijzigd en begaf mijn plastron het bij mijn tweede wedstrijd (klitteband verteerd natuurlijk), dus ik dacht: geen nood - boordje om. Ik had nog nooit zo'n oververhitte jury gezien zeg....... nadat ze 6x over haar hart streek mocht ik toch starten maar met een onvoldoende voor verzorging.

Dat is nu een jury die snapt waar het om draait in de dressuur.... om je plastron!
foutenkijkers!

@mies7, wat betreft de voorpluk ben ik het niet met je eens! het mag, punt. Dan kan je geen mindere punten ervoor gaan geven.
Daarbij zien sommige paarden er echt niet uit met zo'n propje!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 14:38

[quote="Marije_jiplover"]
Op kampioenschappen mag je niet in zomertenue volgens het reglement van de KNHS (althans, niet bij dressuur, bij springen weet ik het niet).[/quote

Een paar jaar geleden heb ik met mijn pony aan de Overijsselse Kamp. meegedaan, springen ZZ, en toen mochten we in zomertenue.

Misschien dat er voor de Nederlandse strenger na gekeken wordt?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:19

IK heb gisteren wel wat mensen met jasje laten rijden. Als er staat correct zomertenue, dan moet je daar ook in verschijnen. Een roze of geel mouwloos hemdje/t-shirt kan dus niet imo, zo staat het immers niet in het reglement.
Voor hetzelfde geld zijn er deelnemers die wel hun jasje aanhouden omdat ze alleen zo'n hemdje hebben en dan vind ik dat ten opzichte van hen niet eerlijk. Dus of correct zomertenue of het jasje aan.
Dat heeft niets met fouten kijken te maken maar wel met een reglement waar we ons toch een beetje aan moeten houden en 1 lijn houden anders snappen deelnemers er niets meer van en krijg je van dit soort discussies Clown

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:26

amondi schreef:
Sizzle schreef:

Dat is nu een jury die snapt waar het om draait in de dressuur.... om je plastron!
foutenkijkers!

@mies7, wat betreft de voorpluk ben ik het niet met je eens! het mag, punt. Dan kan je geen mindere punten ervoor gaan geven.
Daarbij zien sommige paarden er echt niet uit met zo'n propje!

Propje hoeft niet, je kan hem ook netjes onder de vlecht steken...
bij sommige paarden die een enorme voorpluk hebben vind ik los ook mooier...

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:27

Fitzroy schreef:
IK heb gisteren wel wat mensen met jasje laten rijden. Als er staat correct zomertenue, dan moet je daar ook in verschijnen. Een roze of geel mouwloos hemdje/t-shirt kan dus niet imo, zo staat het immers niet in het reglement.
Voor hetzelfde geld zijn er deelnemers die wel hun jasje aanhouden omdat ze alleen zo'n hemdje hebben en dan vind ik dat ten opzichte van hen niet eerlijk. Dus of correct zomertenue of het jasje aan.
Dat heeft niets met fouten kijken te maken maar wel met een reglement waar we ons toch een beetje aan moeten houden en 1 lijn houden anders snappen deelnemers er niets meer van en krijg je van dit soort discussies Clown

Hier ben ik het dus mee eens.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:29

Inderdaad terecht, Fitzroy, of in correct zomertenue, of met jasje aan, dat zou ik ook zo gedaan hebben.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:30

En dan moet ook iedereen eens stoppen met hoe dat correcte zomertenue en dan uitziet... nogmaals: reglementen eens nalezen voordat je gaat starten Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:37

Fitzroy schreef:

Paar vraagjes.........

A. Definieer "geel". ==> Waar begint geel en eindigt "wit"? (écht wit / gebroken wit problematiek)
B. Definieer mouwloos. ==> Een mouw van 5 mm ter grootte van een zoom, is dat gaan mouw? Of anders 10 mm, of 20 mm?

Ik waag me niet op dat gladde pad.
Wie gerandeert me niet dat ik niet kleurenblind ben, en dat dat ene mouwloze shirtje wel degelijk een mouwen heeft, maar dan "zonder aparte naad" en ter lengte van 2 cm.........

("Maaaammmm!!!........ Die jury wil aan mijn bloesje zitten, maar volgens mij zit ie de hele tijd naar mijn tieten te kijken!!!! Nagelbijten / Gniffelen)

Nee, ik bedank. Er gaan er voor minder de bak in.