Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:op jurycursussen adviseren ze om een 8 te geven als alles goed voor elkaar is, dus wsl delen ze mijn mening
runningkawa schreef:Dus een springzadel, is een niet passend zadel?
runningkawa schreef:Op een echt springzadel zit je met je knieën niet meer op de juiste plek als je langere beugels hebt.
Dan verkloot je je zit helemaal.
Betere inwerking met lange beugels. mwah, vind het wel meevallen.
Springruiters kunnen hun paard anders ook netjes laten lopen
oosterhoff schreef:
Een niet passend zadel is een zadel waar een ruiter een slechte houding van krijgt of waar een paard niet mee kan lopen.
runningkawa schreef:Lees eens even de reglementen door, zou handig zijn
springteugels mag gewoon
Citaat:en het lijkt of de beugels wat kort zitten. Voor beide zo uik een punt aftrek kunnen rekenen.
runningkawa schreef:Citaat:en het lijkt of de beugels wat kort zitten. Voor beide zo uik een punt aftrek kunnen rekenen.
Dus dat betekend een ja?
Citaat:Dus als jij een wat mager of dik paard ziet in de ring ga jij daar niets mee doen!!
Als een paard niet in wedstrijdconditie is wat heeft ie daar dan eigenlijk te zoeken? behalve dan voor het plezier van de ruiter?
Citaat:Je kan een hoop doen aan schuren en het voorkomen daarvan!
Citaat:Dat er nog geen spier op zit vind ik eigenlijk dat je dat niet mag meenemen in de verzorging
oosterhoff schreef:
Wat betekend een ja??
Ik zeg dat het lijkt of de beugels wat te kort zitten. Van een foto kan ik dat niet direct beoordelen. Vervolgens verbeter ik dat door te zeggen dat dat dan bij houding en zit moet gebeuren dus ik zie niet wat je me probeert duidelijk te maken!
Citaat:En jij zou daar bij houding en zit een punt voor aftrekken?
randie schreef:Ik heb alle bladzijdes nog mee gevolgt maar vind dat er soms toch een beetje kromme opmerkingen voorbij komen.
Citaat:Dus als jij een wat mager of dik paard ziet in de ring ga jij daar niets mee doen!!
Als een paard niet in wedstrijdconditie is
wat heeft ie daar dan eigenlijk te zoeken? behalve dan voor het plezier van de ruiter?
Dus als er een fokmerrie meerijd, die inderdaad daardoor dik is. Reken jij ze daarop af, terwijl het dier er verder super uitziet?
Citaat:Citaat:Je kan een hoop doen aan schuren en het voorkomen daarvan!
Geloof mij als je paard echt zomereczeem heeft dan werken vaak 99 van de 100 middeltjes niet. Om daar op of te rekenen? Jij kan toch niet zien hoeveel iemand aan die staat doet thuis?
Ik weet hoe het is om een paard met zomerexceem te hebben. Een die er echt last van heeft kan je zo in de staart kijken dus dan zie je vaak wel dat het daar aan ligt!Citaat:Dat er nog geen spier op zit vind ik eigenlijk dat je dat niet mag meenemen in de verzorging
Dat ben ik helemaal mee eens, je kun toch niet van een 3jarige die niet start in de B bespiering vragen. En stel een paard heeft heel zn leven in de wei gestaan hij komt nu bij een andere eigenaar die hem zo lekker vind lopen, en er zo snel mogelijk mee start. Tsja dan zit er waarschijnlijk ook weinig bespiering op. Ik vind niet dat je dit mee kan nemen in de beoordeling.
Ik zou geen Sschwarzenegger in de ring verwachten hoor en nogmaals heb ik het over Westrijdconditie.
En verder las ik dat er standaard een 7 word gegeven. Wat zijn dan de extra's waarvoor je hoger krijgt?
En dan heb ik nog iets, wat dan met ongeschoren / geknipte sokjes.
Ik scheer bij die van mij altijd zn sokken bij
runningkawa schreef:
dat ze voorover zit, vind ik een ander punt dan de korte beugels
Citaat:Wedstrijd conditie heeft niets te maken met drachtig zijn! Te vet zijn heeft ook niets met drachtig te maken.
randie schreef:Citaat:Wedstrijd conditie heeft niets te maken met drachtig zijn! Te vet zijn heeft ook niets met drachtig te maken.
Ik heb het ook niet over dragend hier. Maar gewoon een merrie die zeg maar "uitgelubberd" is. Ik heb nl zn oudere merrie gereden met wedstrijden. Eindigde op de eerste plaats en had een 6 voor verzorging met commentaar erbij dat ze te dik was.
runningkawa schreef:nee, zoals ik al eerder zij, ze moeten bij het zadel passen
dat heeft niks met shetlandermaat te maken.
iemand op een springzadel hoort kortere beugels te hebben dan iemand op een dressuurzadel.
En aangezien een springzadel mag in de proef, kun je daar iemand niet op afrekenen.
Zitten ze voorover door het springzadel, dat wel
Maar uiteraard ook als ze dat op een dressuurzadel doen.
.Citaat:Ik kan natuurlijk niet zeggen dat ik nooit een fout zou maken. Toch zie je vaak wel dat een merrie zo dik is door het dragen of het gedragen hebben.
Ik zou er ook van balen als mijn paard daarop werd afgerekend.
maargoed als ik daardoor een 9 zou geven denk ik toch niet dat ik je hoor klagen
Citaat:Moeilijk uit te leggen, omdat dat het totaal plaatje is.
Net die extra puntjes op de i
Net wat witter (dan denk ik ook aan rijbroeken)
Net wat meer glans op het paard enz enz
het totaal plaatje dus.