Daar stoor ik me mateloos aan. Je zit daar uren achter elkaar in je vrije tijd op vrijwillige basis en begrijp me goed daar kies je voor, maar crisis, het zou leuk zijn als de deelnemers het hele gebeuren ook serieus zouden nemen en hun paard pas starten als het er klaar voor is. En dan heb ik het niet over een slechte dag hebben maar over paarden die nog niet eens een fatsoenlijke rechte lijn kunnen lopen, uitzwaaien naar alle kanten, met geen mogelijkheid nageeflijk te krijgen zijn, bij iederen wending grote moeite hebben binnen de ring te blijven.
En breek me de b*k al helemaal niet open over ponieruiters waarvan de ouders aan de kant staan te blèren dat ze de ponie maar een trap in de balg moeten geven e.d.

Pfff... dat lucht op
) Als dit soort mensen gewoon niet wordt gezegd dat ze het niet of nog niet kunnen dan kan je ze het ook niet kwalijk nemen. Deze mensen verdienen dan ook niet de punten die ze vaak wel krijgen. Als ze een aantal keer erg slecht scoren houden ze er vanzelf wel mee op. helaas gebeurt dit dus niet. Taak voor de jury dus om dit soort mensen onvoldoendes te geven!! En dan wel zo veel onvoldoende dat er verliespunten vallen.