Citaat:Dat je op een shire gelijk een zadel kunt gooien en er rondje mee rond kunt tuffen, hoef je er nog niet van uit te gaan dat dit met elk dier mogelijk is. Uiteraard hou ik wel rekening met andere mensen, maar wanneer de wedstrijd geen plaats biedt voor longeren, doe ik dit inderdaad in een hoek van de losriij ring!
Onnodig grievend! Als jij een probleem hebt met je paard hoef je dat niet op een ander zijn boterham te leggen!
Longeren mag niet, punt! Als er geen plek is om te longeren dan kan JIJ dus niet starten, jammer dan. Jouw probleem niet het onze.
Die van ons kon niet zo best tegen friezen, moet ik dan alle friezen maar wegsturen? omdat die van mijn dochter anders op hol slaat? Nee, ik zorg ervoor dat ze bij een fries in de les komt op de vereniging, hij went er maar aan.
Thuis longeer je toch ook niet voordat je erop gaat? Zowel, dan ben je nog niet aan wedstrijden toe.
zodat we erg aan het stressen zijn. 
sorry maar dit vind ik nergens op slaan hoor..! je mag je paard toch wel even longeren als je een heel heftig paard hebt die gewoon beter af is als je hem eerst even longeerd, omdat hij dan even zijn omgeving kan verkennen en alle stress van de veewagen en de reis eruit kan rennen..?! en sommige Z ruiters doen het ook, gaat u mij dan vertellen dat die niet toe zijn aan wedstrijden...?!