ergernissen van juryleden, deelnemers en secretariaten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 06:24

Citaat:
Dat je op een shire gelijk een zadel kunt gooien en er rondje mee rond kunt tuffen, hoef je er nog niet van uit te gaan dat dit met elk dier mogelijk is. Uiteraard hou ik wel rekening met andere mensen, maar wanneer de wedstrijd geen plaats biedt voor longeren, doe ik dit inderdaad in een hoek van de losriij ring!

Onnodig grievend! Als jij een probleem hebt met je paard hoef je dat niet op een ander zijn boterham te leggen!

Longeren mag niet, punt! Als er geen plek is om te longeren dan kan JIJ dus niet starten, jammer dan. Jouw probleem niet het onze.

Die van ons kon niet zo best tegen friezen, moet ik dan alle friezen maar wegsturen? omdat die van mijn dochter anders op hol slaat? Nee, ik zorg ervoor dat ze bij een fries in de les komt op de vereniging, hij went er maar aan.
Thuis longeer je toch ook niet voordat je erop gaat? Zowel, dan ben je nog niet aan wedstrijden toe.

Tazz

Re: ergernissen van juryleden, deelnemers en secretariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:16

Ergenis: Ruiters die een dag later bellen om te melden dat er een cijfer niet is ingevuld
En coupons die niet of nauwelijks zijn ingevuld.Bijv. geen klasse of geen datum...ben namelijk niet helderziend.

Juryleden die net op tijd aankomen zodat we erg aan het stressen zijn.

sherwood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:33

Talented: hahahahaha sorry hoor hier moet ik even hele erg hard om lachen.
Ik rijd alleen heel soms wedstrijden met de shires, meer shows eigenlijk. Daar hoef ik overigens ook niet te longeren....
Maar de wedstrijden rijd ik over het algemeen met jonge sportpaarden Die ook wel eens willen springen als ik er net op zit. Geen probleem gaan we gewoon even lekker stappen tot hij rustig is, en dan pakken we het werk op.

Pinacolada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 11:15

Lekkere discussie hier . Maar ben het er compleet mee eens. Was laatst op wedstrijd waar losgereden moet worden in een 20x40 buitenbak, iemand ging longeren en halve bak is dus weg. Kon er wel omheen op de hoefslag, vrij krap en ik (en tevens mijn paard ook behoorlijk) hebben er een hekel aan dicht bij longerend paard te komen. Vond dit knap aso, voordat er iets van gezegd werd was ik al bijna en dus een erg gespannen paard..

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 12:05

amondi schreef:
Citaat:
Dat je op een shire gelijk een zadel kunt gooien en er rondje mee rond kunt tuffen, hoef je er nog niet van uit te gaan dat dit met elk dier mogelijk is. Uiteraard hou ik wel rekening met andere mensen, maar wanneer de wedstrijd geen plaats biedt voor longeren, doe ik dit inderdaad in een hoek van de losriij ring!

Onnodig grievend! Als jij een probleem hebt met je paard hoef je dat niet op een ander zijn boterham te leggen!

Longeren mag niet, punt! Als er geen plek is om te longeren dan kan JIJ dus niet starten, jammer dan. Jouw probleem niet het onze.

Die van ons kon niet zo best tegen friezen, moet ik dan alle friezen maar wegsturen? omdat die van mijn dochter anders op hol slaat? Nee, ik zorg ervoor dat ze bij een fries in de les komt op de vereniging, hij went er maar aan.
Thuis longeer je toch ook niet voordat je erop gaat? Zowel, dan ben je nog niet aan wedstrijden toe.

Dat is geen vergelijkenis. Een jong dier mag toch best even zijn benen strekken wanneer hij voor het eerst op een vreemd terrein komt. Ik zeg niet dat IK altijd longeer voordat ik erop ga, maar er zijn maar zat ruiters die het wel doen en waarvan ik het uitstekend begrijp. En wanneer er inderdaar slechts een 20x40bakje is om los te rijden, dan heb je weinig keus en kan je niet longeren. Maar op een fatsoenlijk buitenconcours is altijd wel een hoekje te vinden waar je een paard even in de rondte kan laten lopen!

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 13:05

Je kunt je paard toch thuis ook even longeren; dan is hij de meeste energie wel kwijt hoor... Soms is het losrijterein buiten inderdaad groot genoeg om in een hoekje even te longeren zonder dat iemand er last van heeft, maar over het algemeen vind ik het asociaal. Het is ook nog gevaarlijk, want als er een ander paard schrikt en door je longe heen vliegt, brrr...

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 13:16

euhm...Ik heb weleens een 5 gehad zonder commentaar terwijl het (volgens iedereen) hartstikke goed ging

longeren? doe dat thuis! tis gevaarlijk, en ik vind het ook behoorlijk asociaal

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 13:23

Longeren thuis heeft totaal geen nut
Dan heeft je paard de energie die hij eruit heeft gelopen alláng weer 'bijgeladen', plus dat het zadel op de wedstrijd toch weer opnieuw op zal moeten...

Als ik een fris jong paar mee heb longeer ik ook meestal wel even op wedstrijd op een hoekje van het terrein.
Zie het probleem ook niet zo, als er voldoende ruimte is.
Ik longeer liever even in een hoekje waar niemand last er van heeft, dan dat ik als een kip zonder kop op een onbestuurbaar paard iedereen van zn voeten rijd.....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 14:27

Pinacolada schreef:
Was laatst op wedstrijd waar losgereden moet worden in een 20x40 buitenbak, iemand ging longeren en halve bak is dus weg. Kon er wel omheen op de hoefslag, vrij krap en ik (en tevens mijn paard ook behoorlijk) hebben er een hekel aan dicht bij longerend paard te komen. Vond dit knap aso, voordat er iets van gezegd werd was ik al bijna en dus een erg gespannen paard..

Dit vind ik dus ook werkelijk niet kunnen
Longeren, prima, maar wel ergens waar niemand er last van heeft.

Zou dit gebeuren terwijl ik aan het inrijden ben zal ik hier zeker melding van maken!
Werkelijk te gek voor woorden!

Ghjkl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:36

Natuurlijk mag je een paard eerst longeren als hij voor het eerst op vreemd terrein is, alleen de eerste keer op vreemd terrein is bij mij op clubles of bij iemand anders in de bak of weet ik veel waar.... maar niet op concour!

sherwood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 12:34

talented schreef:

Een jong paard mag toch best even de benen strekken aan de longe? Vind ik niks mis mee hoor! En wanneer de concoursorganisatie geen aparte plek heeft vrijgehouden om te longeren, ga
ik
ook gewoon op het inrijterrein staan. Een knol met een beetje power aan de longe kan daarna onder de man nog wel gigantisch voor de dag komen waardoor hij blijkbaar toch écht wel klaar is voor een wedstrijdje

je schrijft hier toch echt dat je zelf ook doet hoor

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:28

sherwood schreef:
talented schreef:

Een jong paard mag toch best even de benen strekken aan de longe? Vind ik niks mis mee hoor! En wanneer de concoursorganisatie geen aparte plek heeft vrijgehouden om te longeren, ga
ik
ook gewoon op het inrijterrein staan. Een knol met een beetje power aan de longe kan daarna onder de man nog wel gigantisch voor de dag komen waardoor hij blijkbaar toch écht wel klaar is voor een wedstrijdje

je schrijft hier toch echt dat je zelf ook doet hoor

Geef ik hierbij aan dat het gaat om een 20x40 bakje?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:32

Het inrij terrein van de Friese kampioenschappen( 8 banen) is anders al jaren 20 x 40m Afbeelding

sherwood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:47

nou als je schrijft dat je gewoon op het inrijterrein gaat staan, dan lijkt me dat je gewoon op het inrijterrein gaat staan. En die is doorgaans niet veel meer dan 20X40.

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:54

Dan bied ik je nu mijn excuses,voor het onvolledig zijn in mijn uitspraken, aan...

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:57

Vandaag ergenis met wedstrijdrijden:
In een bak 20 x 40 of kleiner met 6 mensen inrijden.....terwijl er ook nog een buitenbak is, en die niet gebruikt mag worden volgens de organisatie.
Daarnaast heb ik me geergerd aan mensen die niet op een ander letten. Heb een frontale botsing gehad! Te paard. Dan wordt degene die schuldig is nog boos, als er wat van gezegd wordt.

sherwood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:00

talented schreef:
Dan bied ik je nu mijn excuses,voor het onvolledig zijn in mijn uitspraken, aan...

geaccepteerd

randy123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:05

Geloof me, als ik tussen jullie moet losrijden nemen jullie het me in dank af dat ik eerst even heb gelongeerd, ook al is het op het losrijterein!
Als ik er op ga zitten zonder te longeren wordt het over het algemeen erg rustig om mij heen

En dat de conclusie wordt getrokken: Als je moet longeren voordat je op je paard "durft" ben je niet klaar voor concour, klinkt in mijn oren als totale onzin!
Als een paard erg fris is wil niets over de graad van africhting zeggen!
Hoeveel paarden hoeven daarintegen niet te worden gelongeerd omdat ze zo "braaf" zijn en hebben op een wedstrijdterein absoluut niets te zoeken! (daar hoor je mij ook niet over)

areke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:13

Een jong dier mag toch best even zijn benen strekken wanneer hij voor het eerst op een vreemd terrein komt. Ik zeg niet dat IK altijd longeer voordat ik erop ga, maar er zijn maar zat ruiters die het wel doen en waarvan ik het uitstekend begrijp. En wanneer er inderdaar slechts een 20x40bakje is om los te rijden, dan heb je weinig keus en kan je niet longeren. Maar op een fatsoenlijk buitenconcours is altijd wel een hoekje te vinden waar je een paard even in de rondte kan laten lopen![/quote]

hier ben ik het helemaal mee eens ik had pas ook een wedstrijd met mn paard die is bijna 5 en dit was onze 2e wedstrijd ik heb dr nu bijna een jaar onder het zadel ik stap er altijd zo op als ze te druk wordt ga ik op elke had 2 of 3 rondjes galopperen en dan is het zo over maar ik was dus met mn proef bezig en toen kwam er 1 vlak naast de bak dr paard longeren dat ging er niet echt rustig aan toe zat ik daar met een opgefokt paard onder me ( een gelderse nogwel meestal heel koel in het hoofd ) en dan nog commentaar hebben dat ik mn paard niet onder controle heb zulke mensen moeten eerst eens nadenken voor ze wat zeggen er was echt een super groot weiland om in los te rijden maar ik was toch nog boven haar geeindigd

randy123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:19

areke schreef:
hier ben ik het helemaal mee eens ik had pas ook een wedstrijd met mn paard die is bijna 5 en dit was onze 2e wedstrijd ik heb dr nu bijna een jaar onder het zadel ik stap er altijd zo op als ze te druk wordt ga ik op elke had 2 of 3 rondjes galopperen en dan is het zo over maar ik was dus met mn proef bezig en toen kwam er 1 vlak naast de bak dr paard longeren dat ging er niet echt rustig aan toe zat ik daar met een opgefokt paard onder me ( een gelderse nogwel meestal heel koel in het hoofd ) en dan nog commentaar hebben dat ik mn paard niet onder controle heb zulke mensen moeten eerst eens nadenken voor ze wat zeggen er was echt een super groot weiland om in los te rijden maar ik was toch nog boven haar geeindigd

Volgens mij is er ook niemand hier die beweerd dat als er de mogelijkheid is om ergens ander te longeren, ze toch vlak naast de ring of tussen de andere losrijders hun paard gaan longeren

areke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:30

randy123 schreef:
areke schreef:

Volgens mij is er ook niemand hier die beweerd dat als er de mogelijkheid is om ergens ander te longeren, ze toch vlak naast de ring of tussen de andere losrijders hun paard gaan longeren

ik zeg ook niet dat er hier iemand is die dat beweerd ik geef alleen maar aan dat ik me er aan erger dat mensen op een plek longeren waar andere er last van hebben en dat ik het er mee een ben dat als er ergens anders plek is om te longeren dat je dan ook daar moet gaan longeren ( het ging toch over ergenissen ? )

Midnight16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:16

Ergernis: Longeren heb ik geen problemen mee, als het maar in een hoek gebeurt en je er niet te veel last van hebt. En niet zoals van het weekend iemand die zijn paard ging longeren tussen de auto's en trailers. Dan ben je gewoon echt heel dom bezig

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 06:38

Nou, ik heb me afgelopen vrijdag ook groen en geel ge-ergerd op een wedstrijd. Op de startlijst stond al iets vaags, de B in ring 1 begon om 17:30 (10 starts), de L1 in ring 1 begon om 18:30 (12 starts) en de L2 in ring 4 (???, want eerder stond er ook ring 1) begon om 19:00. Nou, als het inderdaad een aparte ring was kon het dus wel. Overigens stond in het tabje onderin het excellbestand het ringnummer en de starttijd, en op de lijst zelf nogmaals de starttijd. Op het tabje stond ring 4-17:30, maar groot bovenaan de lijst 19:00. De hele dag proberen te bellen hoe het nu zat, niemand te pakken kunnen krijgen. Uiteindelijk waren we er om 17:45, moesten als 1ste in de L2. Blijkt dat er dus toch 1 ring is, tja, en die starttijden, ze zagen wel hoe het liep. Zegt de ringmeester daarna doodleuk dat hij de fout wel had gezien, maar omdat de meesten altijd te laat waren door files hebben ze het maar laten staan...... Ja, maar als rijder moet je rekening houden met eventuele files! Hem dus ook gezegd dat we de hele dag probeerden te bellen. Ja, hij had de hele week in het buitenland gezeten en daardoor zag hij de fout op dezelfde dag nog, degene waarvan het telefoonnummer op internet stond was die dag naar het buitenland vertrokken en was niet te bereiken via dat nummer. Dan zet je er toch een ander nummer op! Uiteindelijk jaja, om 20:45 in de ring......na 3 uur wachten. Zelf helemaal verkleumd, het was koud, je kon niet uit de wind en met mijn reuma heb ik er een zeer fijn weekend aan overgehouden. 1 ding weet ik wel, in Eindhoven zien ze mij nooit weer!

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:21

amondi schreef:
Citaat:

Oo en bedankt, dan ben ik niet toe aan wedstrijden Terwijl ik M rijdt sorry maar dit vind ik nergens op slaan hoor..! je mag je paard toch wel even longeren als je een heel heftig paard hebt die gewoon beter af is als je hem eerst even longeerd, omdat hij dan even zijn omgeving kan verkennen en alle stress van de veewagen en de reis eruit kan rennen..?! en sommige Z ruiters doen het ook, gaat u mij dan vertellen dat die niet toe zijn aan wedstrijden...?!

Natuurlijk ga je niet longeren waar ook losgereden wordt tussen andere paarden, maar als de accomodatie de gelegenheid biedt, of je overlegd even met andere ruiters of je je paard even op een volte van 15 meter in een hoekje mag laten draven, dan is er toch niks mis mee..?!

randy123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:31

Dit is nu precie wat ik bedoel!