Jury-presentjes (naast de normale vergoedingen)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

GeJe

Re: Jury-presentjes (naast de normale vergoedingen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 19:09

Roxx schreef:
Gezien de tijd van het jaar zijn het drie tuinfakkels met een fles citronella-olie geworden, leuk verpakt in doorzichtig folie. Vond het zelf wel leuk........... nu maar hopen dat de jury dat ook vond!

Hmmm... da's ook een hele leuke! OK dan!

beb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:18

Ja het is wel leuk als je is wat anders zou krijgen,maar t blijft een presentje en het is al leuk dat ze iets extra's doen het idee van waardering zegt al genoeg.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 07:00

ach je moet het maar zo zien... bokkende wedstrijdorganisaties gaan hun best doen om eens wat anders te geven dan een doosje merci.. hartstikke leuk toch? En ja... het gaat om een presentje, het hoeft niet, maar is wel erg leuk!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 07:32

Zondag heb ik alle juryleden een bus oranjemix van Autodrop gegeven, in het kader van het WK zeg maar. Alleen oranje heeft het niet echt geholpen Huilen
Volgende keer dus maar geen thematische cadeaus meer. Verschillende ruiters reden trouwens ook in het oranje ( bandages e.d. ). Het was wel leuk om te zien.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 07:48

erleyne schreef:
Verschillende ruiters reden trouwens ook in het oranje ( bandages e.d. ). Het was wel leuk om te zien.

Frusty

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 07:55

Alanta schreef:
Oh das leuk GeJe, weer eens iets anders!
Ik was vandaag te jureren bij een grote wedstrijd in het Noorden des Lands, deze heb ik maar op "mijn zwarte lijst" geplaatst en wel hierom: Toen mn schrijfster en ik kwamen, moest ik op den duur zelf om te lijst en de coupons vragen, degene die de juryleden moest verwelkomen had het druk o.i.d., toen van 1 tot 5 gejureerd (!), toen we klaar waren gemeld bij secretariaat en gevraagd waar we de laatste coupons moesten laten, "leg maar bij de rekenkamer neer, als je wil" was het antwoord, wij naar de rekenkamer, was niemand, de coupons maar op tafel gelegd. Toen afmelden bij de juryledentent (??!) was niemand!! Even gevraagd bij het secretariaat of er iemand was, jahoor er loopt iemand mee, nou er liep inderdaad iemand mee naar buiten maar die ging linea recta de rekenkamer in!! Ondertussen stonden we echt te kijken van: gebeurt dit echt?
Uiteindelijk iemand van de organisatie (opgespeld bordje) aangesproken, want ik wou even de boel afhandelen. Ik vroeg: kan ik bij u even afrekenen? Jahoor, zei ze en verdween in een bus!! (zonder mijn naam te vragen), 1 minuut later kwam ze weer en drukje me wat geld in de handen, op mijn vraag of ze mijn kilometers niet nodig was, zei ze: neehoor, dat doen wij via de ANWB routeplanner! Vervolgens liep ze weer weg, zonder dankjewel en zonder jurypresentje!!
Ik was al flauw dat het allemaal niet zo lekker liep maar voelde me toen helemaal pissig worden!
Nu gaat het natuurlijk helemaal niet om een presentje, maar om zo behandeld te worden, vind ik echt niet kunnen! Uiteindelijk had ik toch 4 euro tekort, maar ik hoop dat ze er gelukkig mee worden!
Op deze wedstrijd, waar ik toch al jaren kom, ook om zelf te rijden, jureer ik dus nooit weer!

Ik weet zomaar welke wedstrijd je bedoeld denk ik... Haha! Ik liep daar rond om foto's te maken (hadden ze gevraagd omdat een andere fotograaf niet kon komen) en ik zou mij netjes melden om 08.15 bij het secretariaat... Ik was daar keurig op tijd. Na 10 minuten wachten (men was met 2 man sterk druk bezig met 3 coupons van een ruiter Dromen) vroeg men eindelijk of ze wat konden doen. Dus ik zeg waar ik voor kom... Brult er een naar de andere kant van de bus: Maaaaaaaaaam, de fotograaf... Oh ja... We hoefden niks voor jou te doen he... Uhm nee, ik hoef geen tentje en geen stroom e.d.. Ok, dan is het goed... En ging verder met iemand die kwam betalen. Verward
Dus ik ben die bus maar uitgegaan en eens even gekeken waar alles was en foto's gaan maken. Gelukkig had ik geld meegenomen (voor het geval er nog een leuk standje was) want een kop koffie oid zat er ook niet in.
Afspraken die gemaakt waren werden verder ook niet nagekomen, dus wat dat betreft doen we dat volgend jaar wel anders... Want afgezien van de organisatie is het best een leuk concours.
Iemand die ik ken moest om half 2 rijden in de LI. Om half 6 (!) kon ze haar prijs pas ophalen terwijl de ring al kweeniehoelang afgelopen was. Etc, etc, etc...

Echt organisatie niveau Jostiband... Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 08:42

Gitta1977 schreef:

TEM TEM TEM TEM TEM TEM TEM Hamer

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 08:44

Haha! Haha! Haha!

Ik kon me ineens voorstellen waar je het toen over had CGJ... Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 09:02

CGJ12 schreef:
Gitta1977 schreef:

Volledig off topic, maar ik zat helaas hardop te lachen om deze reatie!
Ban alweer voorbij CGJ?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 09:23

amondi schreef:
Ban alweer voorbij CGJ?

Da's hatelijk "op de man spelen", Amondi.........

Dus ook voor jou....

Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:57

zit ik weer te grinniken zegt mijn zoon: wat zit jij nou te giechelen

Shezzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:58

Bij onze vereniging worden ook wel bloemen en flessen wijn gegeven, maar we hebben ook een soort "clubpresentje": een theedoek met daarin een ijslands paard geborduurd. Niet echt een groot cadeau ofzo, maar wel bruikbaar en een leuk aandenken. Dit wordt trouwens niet alleen aan juryleden gegeven, maar ook aan mensen die een rit/lezing organiseren of een dag komen vrijwilligeren op een wedstrijd of andere activiteit.

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 17:37

Jury- en schrijfsterpresentjes? Tegenwoordig selecteren ze ringmeesters op hun kampbeul-talenten, die vervolgens de slachtoffers vier uur lang pauzeloos naar mijn ring te dirigeren. Kadootjes na het jureren hoef ik niet, maar het is wel aangenaam als je tussen het jureren door de kans krijgt om de gerecycelde koffie als jurypresentje achter te laten in één of ander chemisch toilet...net zo lauw als je het kreeg uit de thermoskan.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 18:37

Ik jureer in Zuid Holland FNRS wedstrijden en heb als extra's de volgende dingen wel eens gehad;
mooie balpen, bloemen, fles wijn, chocolade en een gegraveerd glas en dat vond ik overigens het leukste

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 06:58

kataklopje schreef:
Tegenwoordig selecteren ze ringmeesters op hun kampbeul-talenten, die vervolgens de slachtoffers vier uur lang pauzeloos naar mijn ring te dirigeren.

Da's toch vreemd, dat er geen pauzes zijn gelast terwijl dit reglementair wél verplicht is (en vooral erg welkom bij een combinatie meer dan 20 starts en voldoende koffie).

Vorig jaar heb ik daar een organisatie op gewezen omdat de toiletten wel erg ver van het concoursterrein verwijderd waren. Ik zag dat voor het komend weekend keurig pauzes op de startlijsten vermeld stonden.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 07:42

GeJe schreef:
kataklopje schreef:
Tegenwoordig selecteren ze ringmeesters op hun kampbeul-talenten, die vervolgens de slachtoffers vier uur lang pauzeloos naar mijn ring te dirigeren.

Da's toch vreemd, dat er geen pauzes zijn gelast terwijl dit reglementair wél verplicht is (en vooral erg welkom bij een combinatie meer dan 20 starts en voldoende koffie).

Zeg GéJé. Doe nou niet alsof jij altijd wél ringen krijgt met reglementaire pauzes.........
Volgens mij woon jij óók gewoon in Drenthe........

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 08:42

Nee, dat zeg ik ook niet. In bijna alle gevallen zijn deze pauzes niet opgenomen in de startlijst. Ik neem ze dus gewoon. Die wedstrijdstrijd waar ze het u wel geregeld hebben, is trouwens toch in Drenthe Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:06

Ik heb afgelopen weekend ook gewoon pauze genomen ook al had ik volgens de startlijst door moeten gaan. Maar ja, met 34 combinaties moet ik tussendoor echt wel een sanitaire stop maken. Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:09

Fitzroy schreef:
Ik heb afgelopen weekend ook gewoon pauze genomen ook al had ik volgens de startlijst door moeten gaan. Maar ja, met 34 combinaties moet ik tussendoor echt wel een sanitaire stop maken. Haha!

Daar begin ik dus niet aan........
De ruiters mogen niet de dupe worden van een fout van organisatie.
Als ik als ruiter zoiets meemaak gooi ik de jury ook gelijk op de zwarte lijst.........
Als mijn voorganger klaar is, ga ik er gelijk achteraan. Als de jury er dan nog niet klaar voor is, reken ik dat de jury aan. Tenslotte gaf de lijst ook géén pauze aan........ Nagelbijten / Gniffelen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:13

Nou, als ik echt nodig moet plassen, dan moet ik echt gaan hoor. Want dan zit ik niet meer geconcentreerd genoeg te kijken, dus het is in het voordeel van de ruiters dat ik wél ga plassen.
Tot nog toe is het ook nooit een probleem geweest. Meestal probeer ik even contact te krijgen met de ringmeester en geef ik aan dat ik na de volgende combinatie graag naar het toilet wil. Die geeft het dan door aan de losrijdende kandidaten en heb nog nooit iemand gehad die dat een probleem vond. Als ze dat wel vinden, verwijs ik ze graag door naar de organiserende vereniging, had die maar voor een (plas)pauze moeten zorgen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:16

En hoe los je dat op als je nog 15 combi's moet doen en ontzettend nodig moet plassen?
Het werkt alleen maar nadelig voor de ruiters, ik word dan nl. helemaal naar ervan. Als jij dat niet hebt, is dat fijn, maar reken dat dan niet andere juryleden aan.
Overigens ben ik tussen 2 rubrieken in gegaan, dus niet midden in een rubriek.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:49

Fitzroy schreef:
En hoe los je dat op als je nog 15 combi's moet doen en ontzettend nodig moet plassen?
Het werkt alleen maar nadelig voor de ruiters, ik word dan nl. helemaal naar ervan. Als jij dat niet hebt, is dat fijn, maar reken dat dan niet andere juryleden aan.

"Dat heb je met die wijven als jury" denk ik dan........... Haha!

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:22

CGJ12 schreef:
Fitzroy schreef:

"Dat heb je met die wijven als jury" denk ik dan........... Haha!

Ja jij plast gewoon tegen je auto aan Haha!

Shezzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:38

4uur pauze loos? dat is wel erg muf. Wij hebben eigenlijk na elke proef of bij kleine proeven om de 2 proeven een pauze van ong 10 min, om in en uitloopt wat beter te kunnen controleren, plaspauze voor de jury en ringmeester en speaker en slepen van de baan. Soms duurt een proef maar 20 min met weinig deelenmers, en als langst iets van 2uur ofzo? maar dat is erg uitzonderlijk, meestal tussen de 30 en 50 min per proef en dat is denk ik wel een fijne tijd voor pauzes

simonevloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:38

Een tijdje geleden kreeg ik als presentje een tegoedbon van de Etos, vond ik echt ontzettend leuk!!