Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

femiaans schreef:"de één of andere boer"( hoezo behoorlijk onbeleefd) is wel iemand die voor dag en dauw een poging doet om de deelnemers hun hobby te blijven beoefenen. Rubrieken van 4 uur met een (als het meezit) kleine pauze, helaas zijn er nog verenigingen genoeg die daar de reglementen niet over kennen) zijn meer regel dan uitzondering, en de "gulle gevers" doen de mensen een keer een plezier die anders vol frustratie thuis komen omdat ze wéér geen winst hebben. Ik juig het niet toe, ik ben iemand die ze in de volgende klasse rustig met verlies weer naar huis toe laat gaan, maar soms is het voor de motivatie wel eens prettig om een sprokkelpuntje te krijgen. Zoals al jaren geroepen wordt, soms krijg je een puntje die je niet verdiend, de volgende keer krijg je hem niet terwijl je hem wel verdiend. Maar over het algemeen is het jurycorps in mijn ogen eerlijk en opjectief. Het jammere is wel dat er bepaalde groepen mensen zijn die de sinterklaasjes na rijden en alleen bij deze mensen willen starten. Maar is dat je doel om wedstrijden te rijden? Er ligt ook een stuk eigen verantwoording hoe sportief je in het spel staat.
Pion schreef:Er wordt hier wel eens gejureerd door een jurylid, en er zijn mensen die dan spontaan afgroeten.
Meerdere keren werd (ook jongere) ruiters verteld dat ze maar beter kunnen stoppen met paardrijden, omdat het er niet uit ziet en ze slecht rijden.
Vertelde laatst tegen een ander jurylid 'zo, ik heb vandaag 3 verliespunten weggegeven', alsof het iets was om trots op te zijn.
Zulke juryleden, die moeten eens op het matje komen.
Je moet er wel een beetje positief gaan zitten, en positieve feedback geven. Van afzeiken is nog nooit iemand beter geworden.
Maargoed, over het algemeen denk ik dat een 'tussentoets' een goed idee is, wanneer juryleden meer op 1 lijn zitten is het voor ruiters ook fijner rijden.
) die echt letterlijk uit spanje komt, die meneer kijkt echt door een roze bril. Bij ons op de vereniging jureerde hij 16 combinaties geloof ik, dus 32 proeven, waarvan 1 178 had, derest allemaal winst, en nee, zo denderend werd er niet gereden.

( paard ziet ere cht niet anders uit dan andere) germie schreef:Maar gelukkig kan het ook anders: paard liep in de B enorm op voorhand. Rij je later in de L en kom je de jury weer tegen die maar bleef zeuren over het op de voorhand lopen, neerwaarts gebouwd paard, enz. Komt deze jury na de proef uit de auto met de mededling dat het paard enorm verbeterd is, meer dan ze ooit verwacht had. Kijk, dat is nou de positieve benadering. En dan blijft het ook leuk om gewoon door te gaan.
Zo heb ik een keer een jury gehad die ik op zaterdagavond op thuiswedstrijd had, die avond 3 winst gereden en de dag erna moest ik weer, had nog maar 1 puntje nodig voor het M1. Jurylid was toevallig op dat terrein ( niet aan het jureren) en kwam nog naar me toe om me succes te wensen! Dat vind ik nou leuk
germie schreef:Ik heb ook een aantal keren gehad dat ik met 2 gelijkwaardige proeven 1e en laatste was. Tuurlijk kun je zeggen dat de proeven niet gelijk waren, dat je gevoel anders kan zijn, enz. Maar soms weet je gewoon a.d.h.v. films e.d. dat het gewoon goed zat beide proeven.
Kafue schreef:Ik heb wel eens gehoord van juryleden dat ze de uitslagen van de week ervoor op het internet bekijken en zo een beetje in die richting jureren. Immers vorige week hoog gescoord dan zal het deze week ook wel hoog zijn. Wat niet zo hoeft te zijn natuurlijk.
Tja een beetje controle zou niet verkeerd zijn gewoon iemand die langs de ringen loopt onbekend he en dan ook eens een proef de puten geeft en dan op het secretariaat vergelijkt.
Maar wat zou dan in hemelsnaam een proef gaan kosten?