opzet herhalingscursus juryleden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

equis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:38

Marije_jiplover schreef:
Zo veel mensen kregen er uiteindelijk geen microfoon voor hun neus, ook al zaten ze daar vooraan.

Ik vond het gisteren ook een leerzame avond. Opbouw was zeker goed en er werd ook begonnen met combinaties zoals je ze echt tegenkomt in de ring.
En dan als afsluiter een combinatie waarvan ik wilde dat ik hem tegenkwam, maar die wel goed was om ook een keer een echt goedgaand paard te zien.

Leuk om te lezen dat jij het dus ook zo ervaren hebt! Heb al een paar bijscholingen gehad en dit jaar zelfs 2 en moet zeggen dat beide kere super leerzaam was, maar de op\bouw vond ik gisteren super sterk!

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:02

KarinvdM schreef:
Of ze hadden geen zin in een microfoon voor de neus en bleven mooi op de tribune zitten?

Denk niet dat dat het was want dat kunnen ze dan even zeggen tegen de cursusleiders. No problem... :D

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:38

Vonkie2009 schreef:
KarinvdM schreef:
Of ze hadden geen zin in een microfoon voor de neus en bleven mooi op de tribune zitten?

Denk niet dat dat het was want dat kunnen ze dan even zeggen tegen de cursusleiders. No problem... :D

Ik denk echt dat die mensen er niet waren en hun formulier door een ander hebben laten inleveren. Denk dat ze een gezellige brief van de KNHS kunnen verwachten. Als jury moet je gewoon je cijfer kunnen beargumenteren. Als je zegt dat je niet wil/durft komt dat niet echt professioneel over.

Fitzroy

Re: opzet herhalingscursus juryleden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:54

Ik hou ook niet van spreken in het openbaar voor een groep van 300 kritische juryleden, maar helaas was ik wel de pineut. Ik vind dat trouwens wel iets anders dan aan een deelnemer beargumenteren waarom je een bepaald cijfer geeft.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:15

Dat vind ik ook Fitzroy. :j

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 23:24

Ik vond niet dat mensen die hun gekozen cijfer via de microfoon moesten/mochten toelichten, te kijk werden gezet. Als 'de algemene' mening niet gedeeld werd met het betreffende jurylid, werd er niet afgezeken oid, maar uitleg gegeven waarom Johan en Dick(?) vonden dat de betreffende persoon het mis had.

En dat eigenlijk op een vergelijkbare opbouwende manier als dat men het ook graag op het protocol wil zien.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:43

KarinvdM schreef:
Volgens mij is dat zo omdat het een schrijdende gang is, en een gang zonder zweefmoment.
Ik heb het bij stap ook nooit over impuls, maar over activiteit.

Ik ben in ermelo geweest, en ook irriteerde me scheel aan sommige mensen :+
ze hebben het ook over de impuls gehad en zeiden precies zoals het hierboven staat!

Maar ik ga mee in de definitie van impuls, dan zou het naar mijn mening ook in stap zijn!! beetje onduidelijk dus.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 10:28

Ik ga morgenavond. Ben benieuwd, maar ik stel me er nog niet al teveel van voor als het net zoals vorig jaar gaat...

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 00:43

Zoooo, die nieuwe smiley was wel van toepassing vanavond :brr:

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 10:49

Ja kan me voorstellen!!

Hoe was de bijscholing?

Arabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:16

WestBest schreef:
Zoooo, die nieuwe smiley was wel van toepassing vanavond :brr:

Zeker weten, het duurde erg lang voor ik weer een beetje opgewarmd was daarna.

Arabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:43

TeeGee schreef:
Ja kan me voorstellen!!

Hoe was de bijscholing?

Ik had een beetje plaatsvervangende schaamte (en medelijden) bij een jurylid die een cijfer moest verklaren. Vind het goed dat er een bijscholing is, maar ik heb er altijd moeite mee als mensen "en publiek" afgebrand worden. Al werd dit niet door de cursusleiders gedaan moet ik zeggen.

Ik zie meer in het beoordelen van een hele proef en daarna een eventuele stage- of proefperiode voor juryleden die qua punten heel erg afwijken.