Jurycursus 2010/2011

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:05

daffodil schreef:
Ben ik dan de enige die dat geen bezwaar vindt om voor die ene keer naar Ermelo of Deurne te gaan. Ja het is een eind rijden maar dat heb ik er wel voor over hoor, ik zit daar niet zo mee.

Uiteraard hoop ik dat de cursus wat dichterbij is, maar ook als die verder weg blijkt te zijn, ga ik gewoon zonder morren. Ik wil heel graag deze cursus doen, dus die paar keer toeren heb ik er wel voor over!

Zolang dat voor 1 of 2 keer is tijdens de cursus kan ik van die afstand ook niet wakker liggen (stel ik zou naar deurne moeten)
Als het voor elke cursusavond zou zijn dan zou ik het minder geslaagd vinden maar zelfs dan zou ik het doen

Fitzroy

Re: Jurycursus 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:11

Ach, ik heb mijn M-cursus ook op bijna 1 uur en 3 kwartier (zonder files) enkele reis gehad. En de avonden beginnen precies zo laat dat je ook nog volop in de avondspits zat.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:14

Uhm..... ik kan max een half uur auto rijden en dan moet ik echt rust nemen, vanwege een lichamelijke beperking is het gewoon gevaarlijk en het breekt me gigantisch op vandaar mijn voorkeur voor dichtbij ;) echter mocht het zo zijn dat ik straks naar een 1 of andere uithoek aan de andere kant moet, dan hoop ik dat vriendlief zal aanbieden het autorijden voor zijn rekening te nemen want ook ik wil heel graag deze cursus doen :D

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:14

Nou, ik hoop toch echt naar Deurne te mogen hoor, mocht ik door zijn dan hè :+

Ik zal dat dan ook aangeven, mocht dit niet zo zijn, er staat op de knhs ook bij, dat er rekening wordt gehouden welke plaats het dichtste bij is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:20

daffodil schreef:
Ben ik dan de enige die dat geen bezwaar vindt om voor die ene keer naar Ermelo of Deurne te gaan. Ja het is een eind rijden maar dat heb ik er wel voor over hoor, ik zit daar niet zo mee.

Uiteraard hoop ik dat de cursus wat dichterbij is, maar ook als die verder weg blijkt te zijn, ga ik gewoon zonder morren. Ik wil heel graag deze cursus doen, dus die paar keer toeren heb ik er wel voor over!

Nou idd, prima te overzien voor die ene keer.. En de cursus, dat is ook maar 8 weken.. Zou het ook nooit bij voorbaat al in je motivatiebrief gaan zetten.. Enerzijds moet je motiveren waarom je de cursus wil doen, maaaar voor die ene test wil je liever niet naar Deurne/Ermelo.. Daar gaat je motvatie :+

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:22

Voor een keer geen probleem, maak er gewoon een dagje uit van :D

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:23

Ik heb het ook niet in de motivatie brief gezet, ik wacht wel eerst af :D

Maar ik kan me herinneren in het topic van het vorig jaar (toen was ik te laat met inschrijven) dat er toen wel mensen voor een andere locatie hebben gevraagd en daar deden ze niet moeilijk over.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:23

Ik heb een houten rug als ik meer dan een uur in de auto zit maar goed dat overkomt je ook wel eens met jureren toch? Als het niet met erheen rijden is, is het vervolgens met het jureren van tig combi's vanaf je eigen autostoel....

Maar er zijn er meer hoor hier en ik heb er ook een aantal in mijn eigen omgeving die echt zeggen nee hoor dat vind ik allemaal teveel gedoe. Ik denk dan persoonlijk dat je dan dus niet gemotiveerd genoeg bent.......net wat jij zegt relaxed, zet het voor de grap in je brief, denk niet dat je op hoeft te komen draven.

Straks de bijscholing, die is ongetwijfeld ook weer in Ermelo of Deurne, dan moet je toch ook? Dat hoort er nou eenmaal bij.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:27

daffodil schreef:
.

Maar er zijn er meer hoor hier en ik heb er ook een aantal in mijn eigen omgeving die echt zeggen nee hoor dat vind ik allemaal teveel gedoe. Ik denk dan persoonlijk dat je dan dus niet gemotiveerd genoeg bent.......net wat jij zegt relaxed,

.

Daar ben ik het niet mee eens, ik zou het leuk vinden om de cursus te doen( ben ook zeer gemotiveerd), maar ik heb ook nog andere verplichtingen zoals werk, kids, paarden enz. ik wil niet andere mensen lastig vallen om mij dan bv bij te springen met hulp als ik het ook zelf kan redden door een beetje in de buurt de cursus te doen.

njarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:28

daffodil schreef:

ja precies, zo denk ik er ook over hoor.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:29

Dat snap ik wel, het is voor iedereen makkelijker als het dichtbij is maar 8 avonden? Dat is toch wel te overzien? Toen ik de eerste cursus ging doen, bleek dat dat precies tegelijkertijd viel met de ponylessen die ik op woensdag gaf. Kon drie dingen doen, cursus niet doen, vervanging voor ponylessen zoeken of kijken of ik de lessen eerder kon zetten zodat ik het nét haalde.

Nou ik heb me 8 weken lang de tandjes gehaast, werken, honden, lesgeven, cursus en vraag me dan niet naar wanneer ik tijd had om te eten, want dat was er niet, maar ik heb geen seconde overwogen om dat er niet voor over te hebben.....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:32

Jeetje jullie zijn echt wel die-hard gemotiveerd! :D
Ik had het niet gedaan hoor als ik 2 uur had moeten rijden naar cursus. Ik vind het allemaal leuk maar niet ten koste van alles.
Ik had het geluk dat de cursus vlakbij gegeven werd, 20 minuten rijden. Ideaal. Maar er hadden grenzen aan gezeten hoor, dan maar geen cursus. Ik jureer nu ook gemiddeld 1 x per maand, meer dan genoeg. Er is meer dan paarden en jureren. :)

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:34

Precies Suzanne F :D ik ben het met jou eens.

Nu is Deurne geloof ik nog 3 kwartier rijden voor me, maar dat vind ik geen probleem

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:35

Suzanne F. schreef:
Jeetje jullie zijn echt wel die-hard gemotiveerd! :D
Ik had het niet gedaan hoor als ik 2 uur had moeten rijden naar cursus. Ik vind het allemaal leuk maar niet ten koste van alles.
Ik had het geluk dat de cursus vlakbij gegeven werd, 20 minuten rijden. Ideaal. Maar er hadden grenzen aan gezeten hoor, dan maar geen cursus. Ik jureer nu ook gemiddeld 1 x per maand, meer dan genoeg. Er is meer dan paarden en jureren. :)

Oh tuurlijk is er meer, maar als je 8x een langere reistijd hebt is toch te overzien?
Scheelt misschien dat ik voor me werk ook ± 70 km enkele reis doe, dus ik gewend ben om wat langer in de auto te zitten?

Als het voor langere tijd zou zijn zou ik ook niet elke week naar bv deurne willen rijden maar is het zo dat dat 8x moet nou ja dan moet dat

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:36

Ik zou er niet aan beginnen als ik er 20 weken voor op pad moest, laat ik dat voorop stellen. Ik doe namelijk veel meer dan alleen maar paarden en jureren! Maar die paar avonden? Mwah, geen probleem.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:37

45 minuten of zelfs een uur gaat nog wel hoor. Ermelo is voor mij ook een uur maar dat is wel de grens voor mezelf. Voor 8x wil ik dat best doen.

70 km enkele reis naar je werk??? Jeetje dan zou ik echt verhuizen. Dat krijg je bij mij echt niet gedaan hoor. Ik vind de straal van 20 kilometer genoeg voor werk.
Ik houd ook niet van lang in de auto zitten hoor, brrr.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:40

Suzanne F. schreef:
45 minuten of zelfs een uur gaat nog wel hoor. Ermelo is voor mij ook een uur maar dat is wel de grens voor mezelf. Voor 8x wil ik dat best doen.

70 km enkele reis naar je werk??? Jeetje dan zou ik echt verhuizen. Dat krijg je bij mij echt niet gedaan hoor. Ik vind de straal van 20 kilometer genoeg voor werk.
Ik houd ook niet van lang in de auto zitten hoor, brrr.

verhuizen? je kan ook ander werk zoeken :D

Maar ik begin vroeg en doe er dan zo'n 45 minuten tot een uur over, geen probleem vind ik. Die files zijn juist erg :D
Tsja en ik kan wel wat dichterbij willen werken maar goed er bestaat ook nog zoiets als vast contract, goed salaris e.d. en aangezien ik toch genoeg vaste lasten heb gooi ik dat nu niet direct weg voor bv een half of jaarcontract

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:41

michele schreef:
verhuizen? je kan ook ander werk zoeken :D

Maar ik begin vroeg en doe er dan zo'n 45 minuten tot een uur over, geen probleem vind ik. Die files zijn juist erg :D
Tsja en ik kan wel wat dichterbij willen werken maar goed er bestaat ook nog zoiets als vast contract, goed salaris e.d. en aangezien ik toch genoeg vaste lasten heb gooi ik dat nu niet direct weg voor bv een half of jaarcontract

Nee snap ik hoor. Maar ik zou dan inderdaad ander werk zoeken of verhuizen. :D

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:42

Uhm, Ermelo is ongeveer 2 1/2 uur voor mij, dat is me toch echt te ver, ook omdat de cursus in de wintermaanden gedaan wordt, het zal maar weer zo`n winter worden als afgelopen jaar, dan kan ik `s morgens vertrekken := (lichtelijk overdreven dan he :Y) )

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:45

Nogmaals net wat daffodil ook zei, is het voor langere tijd dan zou ik het ook niet doen, maar ach voor 8x dan denk ik dat kan wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:50

Voor de IL moest ik naar Ermelo, was voor mij 5 kwartier rijden.. Zijn lange avonden, maar vond het prima te doen en het was ook zo weer voorbij :j Dat is voor mij wel de max zo'n beetje, maar ik denk ook niet dat ik echt verder weg hoef nu.. :n

Maar voor de intake en het examen naar Deurne en Wanroij, geen probleem.. Ben ook wel 3 uur onderweg denk ik, maar voor die 2x.. Geen probleem hoor..

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:19

Mij maakt het ritje voor de intake ook niet zoveel uit... is even een eindje, maar ach... Hoop dat de cursusavonden mocht ik erdoor komen wel wat dichterbij zijn... dat zou prettig zijn :j

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:33

Ik heb zowel de M als de Z cursus in Wanroij gedaan...is ook niet naast de deur vanuit Rotterdam, theorie en praktijk examen ook daar gedaan..ach, voor die paar keer vond ik het geen ramp..en we zijn met elkaar meegereden, eten in Oss..aanrader! En weer door, nog gezellig ook! ;)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:51

Ik heb in de motivatiebrief wel in gezet mijn voorkeur voor Ermelo. Ten 1e ben ik de 2e selectiedag verhinderd en is het voor mij 240 km rijden naar Deurne. Als ik daar toch voor wordt ingedeeld dan ga ik mij afvragen of ik wel heen ga...
Ik moest voor de springcursus 10 weken lang naar Ermelo en dat heb ik braaf gedaan ook met heel slecht weer. Was een hele opgave..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 08:16

Ik heb voor de 23e ook een wedstrijd staan om te jureren en voor mij is Deurne ook 240 km, maar als ik daarheen moet is er vast wel wat te regelen..