de mooiste fouten bij onoplettende jury's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Re: de mooiste fouten bij onoplettende jury's

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 23:24

Daarom vraag ik mij ook eigenlijk af of het wel prettig jureren is en of hier eigenlijk regels voor bestaan. Want het lijkt mij ook dat de jury alles moet KUNNEN zien en dat gaat dus niet als ze boven je zitten. Komt soms wel goed uit natuurlijk dat ze je even niet zien maar als jury lijkt het me echt niet prettig...

bokken123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 23:35

een keer na het halthouden, Ging mijn pony een half rondje draaien (doet hij nooit, was ook onze slechtste proef ooit, maar toch nog een 3de plek op regionale :P , hij vond alles eng, schrok overal van) maar op onze coupon stond mooi een 8 voor het halthouden, de jury zag het halthouden, en na het halthouden deed ze het, maar de jury gaf zeker het cijfer door aan de schrijver. :P

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 09:50

Ik heb een keer een jury gehad die liep weg tijdens de laatste 3 onderdelen, ze had de hele dag gezeten en moest plassen.. had overal maar een 7 ingevuld maar ik had gewoon kunnen stoppen evt.. moest ook groeten toen ze er niet meer zat.. zal t nooit vergeten.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:38

Ik kwam zoals altijd slingerend binnen en vergat te groeten(nog nooit vergeten) snapte echt niet hoe ik zo dom kon zijn :') kreeg alsnog een 5, maar volgens mij had ze het wel gezien. :roll:

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:48

Ik heb met mijn paard een keer een hele volte overkruist gegalopeerd ( ik kreeg haar ook niet terug.. ) Ik balen.. Maar ik kreeg een 7, haha!

Ook heb ik een keer het hekje van de ring ( z0'n laag wit hekje) omver gereden.. En kreeg ik ook niets te horen.. had voor die proef zelf 203.. :D

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:11

Nessah schreef:
Ook heb ik een keer het hekje van de ring ( z0'n laag wit hekje) omver gereden.. En kreeg ik ook niets te horen.. had voor die proef zelf 203.. :D

Dat heb ik ook een keertje gedaan. Mijn rij-instructrise zei dat ik zolang mogelijk moest wacht met het teruggaan naar de hoefslag. Ik nam dit iets te letterlijk en toen liep mijn pony het hekje omver :o . Hij was die proef heel druk, maar hier reageerde hij bijna niet op. Ik voelde mij een beetje dom, maarja gewoon doorgereden. Of de jury had een oogje dichtgeknepen of zat net iets door te geven aan de schrijfster. Mazzel dat mijn pony hier totaal niet op reageerde, daardoor had ik ook nog hoge punten en een dikke winstpunt (ik geloof dat het 187 was + 1ste prijs). We hadden voor die oefening een 7. Nu moet ik wel zeggen, behalve het hekje, liep mijn pony op dat stuk wel echt super netjes!

Het is in mijn voordeel, maar het kan ook gebeuren dat het in je nadeel is. Als de jury jou halthouden niet ziet omdat het onder het hokje gebeurd en jou paard staat netjes rond en vierkant. Ze geeft een zes terwijl je gewoon een acht had verdient. Is dit niet een beetje oneerlijk?

jasperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:37

Ik heb wel eens meegemaakt met springwedstrijd dat ik volgens mij waren het er 4 hindernissen vergat en ze zeiden niks dus ik gewoon doorrijden had ik 49 stijlpunten en had ook nog prijs was 2de :+

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:01

ik had vorig jaar in de L2. myn pony vond achterwaarts erg moeilijk. eerst het halthouden, volgens my stond ie nog geen 2 seconden stil. en ging geen pas achterwaarts. had ik voor het stilstaan een 6 en achterwaarts een 7. volgens my had dat beter een 0 kunnen zijn.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:07

Ik reed mijn eerste L2 proef op een scholenconcours, ik reed de baan binnen en het begon te stortregenen niet normaal. Aan het einde van de proef was het boekje doorweekt dus mn moeder las op een gegeven moment iets verkeerd voor, heb toen een heel stuk verkeerd gereden maar had wel de eerste prijs en 196 punten. Jury had namelijk de grootste moeite uberhaupt mn pony te zien omdat het zo hard regende xD

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:14

Ik moest een keer een volte in gallop, toen dacht ik moest stappen van b naar e ik zo mooi in stap was ik bij e zegt me zus ja nu aangalloperen van e naar b half grote volte.. toen ik op mijn coupon keek had ik een 7? ik had dus weer een mazzel!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:17

Leuk topic om te lezen!
Ik ben zelf een keer weggekomen met links gaan ipv rechts en dan snel omdraaien :D
Verder had ik een paard die standaard verkeerd aansprong in de proef vanuit de stap maar dan wel onmiddellijk een wissel sprong. Daar heb ik echt veel te vaak een 7 of 8 voor het aanspringen gehad :?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:46

Merrie die haar vriendje hoort, en die ik bij het binnenrijden dus echt niet gestopt krijg op de X. Na heeeel uitdrukkelijk vragen,stond ze ergens bij G stil, heb haar achteruit naar de X gezet en daar stil laten staan. Dikke 7,haha.En ik kwam al dravend echt heel dichtbij de jury.

Of:paard wat heel snel omdraait midden in de proef, zich vervolgens suf schrikt en weer bliksemsnel de oorspronkelijk goede kant opgaat. Hierbij kan ik me wel voorstellen,dat als je even een keer in je boekje of opzij hebt gekeken, je dit niet gezien hebt.

tinewien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:18

oke.. *schaam* Ik heb 1 keer 3 fouten gereden in 1 proef.. was helemaal in de war.. vrouwen hebben nu eenmaal vaak moeite met links en rechts.. zo ging het mij toen ook.. ik reed verkeerd.. had het niet door snapte ook niet wat me moeder bedoelde.. wel hersteld.. en toen nog eens 2 keer verkeerd gereden..
en het mooiste komt nog.. ik had wel een WP :D haha ik denk dat de jury was begonnen met zijn middag dutje.. (ik was de laatste in de rubriek.. )

Fiiiieeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:16

heb een x in de B gehad dan moet je x-c halve volte x-c-x hals strekken en dan x-c teugels op maat nemen, en toen vergat ik 1 rondje ..:D Ik heb gewoon nog een 3 x een 6 gekregen van de jury terwijl ik toch wel het tweede rondje was vergeten..hihi.

Maar in tegenstelling tot dit, heb ik ook wel eens gehad wou ik terug naar draf en toen deed ik het voor de letter krijg ik gewoon een dikke vette 1 stond er te vroeg getoond dus niet getoond. Had dus gewoon nog een x moeten aangalopperen en dan weer moeten gaan draven..!

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:44

ik heb een keer bij een springconcour gezien dat iemand de barage mocht rijden terwijl er toch duidelijk 1 balk was afgegooid ;o

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:47

wat ik laatst raar vind, ik hoorde van iemand die volgens mij voor iedere stap een 7 kreeg en op het einde bij de algemene stap een 6 stond..

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 01:48

Dat kan toch?
De stap kan zelf toch niet super zijn maar ook niet slecht, maar in de midden/uitgestrekte stap wel goed ruim stappen bijv. Of met achterwaarts dat het gewoon goed gaat, maar het gaat om de oefening in stap en niet alleen om de stap. Als je voor al je draf onderdelen een 5 hebt.. maar voor de draf zelf een 7 is toch ook niet raar, dit is wel overdreven uitgedrukt, maar het verschil zit m in de gang zelf of in de oefeningen.

Edit: Heb het zelf ook vaker wel dan niet. een 8 voor uitgestrekte stap oid en voor mn stap een 6 of 7

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:16

Basic_ schreef:
Dat kan toch?
De stap kan zelf toch niet super zijn maar ook niet slecht, maar in de midden/uitgestrekte stap wel goed ruim stappen bijv. Of met achterwaarts dat het gewoon goed gaat, maar het gaat om de oefening in stap en niet alleen om de stap. Als je voor al je draf onderdelen een 5 hebt.. maar voor de draf zelf een 7 is toch ook niet raar, dit is wel overdreven uitgedrukt, maar het verschil zit m in de gang zelf of in de oefeningen.

Edit: Heb het zelf ook vaker wel dan niet. een 8 voor uitgestrekte stap oid en voor mn stap een 6 of 7

ja dat is waar! :+ daar had ik nog helemaal niet aan gedacht

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:03

Echt leuk topic. Ga dit voorjaar voor het eerst starten, en krijg er door dit topic op de een of andere manier steeds meer zin in :D

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:42

DDW1190 schreef:
Basic_ schreef:
Dat kan toch?

ja dat is waar! :+ daar had ik nog helemaal niet aan gedacht

Ik zei dat vroeger ook altijd hoor :P Heh? Voor alle galoponderdelen een 7, en voor mn galop een 6? Hoe kan dat nou.. maar toch even goed over nagedacht en toen snapte ik m haha :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:48

friendly schreef:
Daarom vraag ik mij ook eigenlijk af of het wel prettig jureren is en of hier eigenlijk regels voor bestaan. Want het lijkt mij ook dat de jury alles moet KUNNEN zien en dat gaat dus niet als ze boven je zitten. Komt soms wel goed uit natuurlijk dat ze je even niet zien maar als jury lijkt het me echt niet prettig...

Ik moest dit weekend jureren in Sleen en hier kun je dus de hele korte zijde bij C niet zien.. Pas bij de hoekletters (M en H) zie je weer iets. Is idd niet leuk jureren, want er moesten overgangen gereden worden daar en die zie je gewoon niet.. Geluk voor de een, pech voor de ander, want ik gaf daar bij iedereen een 6.. Niet leuk en eerlijk dus :n

Wibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:55

Haha, prachtig die fouten xD.

Ik reed laatst ook een proefje, moest een volte galopperen. Dat ging niet zo goed, ik begrensde niet genoeg, en de pony vloog de andere kant op, en ik draaide dus een kleine volte compleet de andere kant op, om vervolgens in draf de volte af te maken...
dat resulteert in een 5 (dacht minstens minpunten), met als enige commentaar: Te groot. Oke :P .

Summy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:37

hahah geweldig :+
Als het in je voordeel is, is het wel handig dat de jury soms niet oplet. }>

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 10:52

Ik weet nog steeds niet of ik een keer de goede volgorde heb gedaan qua voltes.
In het L2 moest je een volte 10m op X naar links en rechts (ik weet niet welke eerst) en in het M1 precies andersom.
Aangezien ik in beide klasses een pony startte wist ik niet bij welke proef ik welke kant eerst op moest.
Maar mijn voorlezer las iets voor en ik heb het tegenovergestelde gedaan (zei hij eerst links, dan ging ik eerst rechts).
Maar of het is verkeerd voorgelezen, of de jury heeft niets doorgehad want ik had twee keer een 7 :P

ponydiefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 10:53

pharagirlke schreef:
Oei, die heeft even naar de andere ring zitten kijken geloof ik :=

dat denk ik ook :o