Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Roxxiejj schreef:Noem het een cliché, maar ga eens met een ander paard dan een Salinero op concour. Dan vliegen de clichés je om je oren! En of je er dan aan gaat geloven!
Wel fijn dat er meer mensen zijn die een soortgelijk iets hebben meegemaakt.
Trouwens: als er geen clichés waren, was dit topic er toch ook niet? Ik beaam het alleen maar..
Heb overigens nog een boel meer opmerkingen die ik naar mijn hoofd geslingerd krijg op een gemiddeld concour, niet alleen van de jury, ook van omstanders ('met een bonte moet je geen wedstrijden gaan rijden' was er 1 van. NIET onderbouwd of wat dan ook)
Ik vind je paard erg mooi. Ik krijg ook genoeg commentaar over mijn Friesje omdat hij wat apart is. maar hij doet het er niet minder om Roxxiejj schreef:Noem het een cliché, maar ga eens met een ander paard dan een Salinero op concour. Dan vliegen de clichés je om je oren! En of je er dan aan gaat geloven!
Niet van belang schreef:Was geweldig blij, pony liep laatste tijd super slecht. Nu was mevrouw ontspannen, mooi aan het been, zelfs de keertwendingen gingen voor ons doen erg goed
Sannnn schreef:Ik heb pas ook nog wat dingen aan mijn jury gevraagd na mijn wedstrijd. Ze zat aan tafeltje en dacht vraag of ik haar wat mag vragen. Nou en dat mocht, geen probleem.
Voor mijn gevoel was het niet zo als zij het zag... Ik uitleggen wat ik bedoelde en zij haar punten uitleggen. Nou toen begreep ik dus heel goed wat ze bedoelde en afgelopen weken daar goed aan gewerkt. Ze zei zelfs nog van als je nog vragen hebt later bel je maar.
sorry!
Maar mijn groomie die dag vasthoudend als ze is, stond erop dat ik deze vriendelijke meneer ging aanspreken, want was echt NIET terecht.
Er is er wel geteld 1 bij ons in de regio waarvan ik geen hoge pet op heb maar als ie er zit dan zit ie er en dan rijd ik gewoon mijn proef.......
) Sjonniej schreef:Niet van belang schreef:Was geweldig blij, pony liep laatste tijd super slecht. Nu was mevrouw ontspannen, mooi aan het been, zelfs de keertwendingen gingen voor ons doen erg goed
En daar zit het grootste probleem, denk ik.
Voor je gevoel ging het perfect, in vergelijking met je training thuis deed hij het super, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat voor iedereen perfect is en ook niet dat het in verhouding tot de andere concurrenten super is.
En dat is en blijft een heel lastig punt. In hoeverre kun je daar al ruiter objectief tegenaan kijken. Een paard wat altijd versnelt in de middendraf in plaats van verruimt, en dan per ongeluk een keer een beetje verruimt tijdens een proef, is voor zijn ruiter een 8 waard. Maar die jury ziet nog steeds nauwelijks verruiming en komt niet verder dan een 5. "Maar hij verruimde toch meer dan de vorige keer!" Maar het was nog steeds niet meer waard dan een 5.
Roxxiejj schreef:Mij is geleerd door verschillende jury's:
Als een paard zijn standbeen laat staan tijdens een keertwending IN HET M2, dan is dit een 5 waard. Een 3 of 4 is overdreven, dan is er meer aan de hand.
doom schreef:Toevallig vandaag een korte discussie gehad met iemand die vroeger goed heeft gereden en zich aardig heeft bewezen, maar ook jury is geweest. Deze gaf aan dat er tegenwoordig vreselijk slecht paard gereden wordt en dat het vaak voor jury's gewoon niet meer leuk is om te "beoordelen" (Deze persoon is ook gestopt met jureren omdat hij het niet meer leuk vond om aldoor zo laag te cijferen) mensen denken vaak al klaar te zijn voor een klasse, terwijl er gewoon vele malen beter getraind moet worden.
En als ik kijk hoe ik soms aan me punten kom? Ik moet zeggen dat ik zelf wedstrijd echt voor mijn lol rijd (anders ging ik echt niet met mijn haflinger starten) maar wel zo serieus mogelijk, met de hoop dat wanneer ik een superproef kan laten zien, dat ik goede punten haal. 10 van de 10 keer laat ik geen superproef zien, en toch scoor ik nog hoog.

Anoeska27 schreef:Roxxiejj schreef:Mij is geleerd door verschillende jury's:
Als een paard zijn standbeen laat staan tijdens een keertwending IN HET M2, dan is dit een 5 waard. Een 3 of 4 is overdreven, dan is er meer aan de hand.
Mij is op de jurycursus geleerd dat spilbeen laten staan nooit hoger dan een 4 kan zijn. Als er daarbij nog meer dingen niet goed gaan kom je dus al snel op een 3 uit...