Bijscholingsavonden 2009 IL en IM, jullie mening?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_10_

Re: Bijscholingsavonden 2009 IL en IM, jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 08:19

Tijdens de bijscholing in Oud Gastel werd netjes vermeld dat de eerste consumptie gratis was, kendelijk was dat niet overal zo.

@Oversized, dat je tijdens een stage voor je eigen brood moet zorgen lijkt me logisch, maar drinken hoor je (in mijn beleving) toch gewoon te krijgen.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:11

Nou een kadetje zou er toch wel af kunnen dacht ik zo. Het was stikheet op het veld. Geen water, geen koffie of iets anders ... je kunt wel omvallen!
Tuurlijk wij willen jurylid worden en dat heb ik er dus ook wel voor over, maar de KNHS wil graag goed geschoolde juryleden hebben en dan zouden ze die toch ook wel een beetje kunnen verzorgen. Eten ga ik dan in mee, maar een kopje koffie of een flesje water dat moet toch kunnen!

carmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:32

Afgezien van het feit of je zelf moest betalen, het was inderdaad best warm en er was niet eens gelegenheid om iets te kopen tussendoor, normaal is er altijd nog wel even pauze

CarlaPieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:50

Ik heb ervoor gekozen om 2 september naar Ermelo te gaan... Vanuit Nieuwegein is dat redelijk te doen.
Maar ik vind het belachelijk dat het deze keer maar 4 locaties zijn en maar een paar data.
Voorheen kon ik bij ons op de manege in Houten de bijscholing doen, erg jammer, zeker omdat het niet echt motiveert..

We zullen zien of het de moeite waard geweest is.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:10

Volgende week is het in Ermelo. Nu ben ik de exacte datum vergeten, ik lees hier 2 september, dat klopt neem ik aan?

En hoe laat begon het ook alweer? Half 8? En aanwezigheidsformuliertjes lagen daar ook, had ik begrepen he?

Ik heb me wel opgegeven, maar ik weet gewoon niet meer voor wanneer en kan zo snel de papieren niet meer vinden, dus ik dacht, ik check het hier eventjes.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:53

Assen begon gisteren inderdaad om 19.30, aanwezigheidsformulieren lagen daar ook.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 22:15

Ok, dankjewel, ik herinner met dat er in de brief stond, dat alle avonden op dezelfde tijd begonnen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:31

KarinvdM schreef:
Assen begon gisteren inderdaad om 19.30, aanwezigheidsformulieren lagen daar ook.

Oh was het weer in Assen?
Kon dit keer dus niemand Adelinde een 6 op houding en zit geven......... :=

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 17:29

Nee adelinde was er niet :D maar we hebben wel een lesje gehad hoe praat je jezelf tegen.... :o

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 00:09

KarinvdM schreef:

En ik was er ook en zou niet slagen als jury denk ik :P

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:44

Marije_jiplover schreef:
Volgende week is het in Ermelo. Nu ben ik de exacte datum vergeten, ik lees hier 2 september, dat klopt neem ik aan?

En hoe laat begon het ook alweer? Half 8? En aanwezigheidsformuliertjes lagen daar ook, had ik begrepen he?

Ik heb me wel opgegeven, maar ik weet gewoon niet meer voor wanneer en kan zo snel de papieren niet meer vinden, dus ik dacht, ik check het hier eventjes.

Ik heb de papieren opgezocht, het is 1 september dus niet woensdag maar dinsdag

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:11

Super bedankt, Miep, fijn, want anders was ik dus woensdag mooi voor niets geweest...
Heel erg bedankt.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:13

Marije_jiplover schreef:
Super bedankt, Miep, fijn, want anders was ik dus woensdag mooi voor niets geweest...
Heel erg bedankt.

Graag gedaan :D
Ik ben blij dat ik niet afgegaan ben op wat in dit topic gezegd is en toch besloot mijn papieren op te zoeken, anders hadden wij er woensdag samen gestaan ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:14

Kajanus schreef:
En ik was er ook en zou niet slagen als jury denk ik :P

Dat zal wel een beetje meevallen! Je bent in ieder geval geen sinterklaas. :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:21

Wat vonden de mensen die gisteren geweest zijn in Ermelo van de bijscholing?

Amazone4Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:30

Ik ga volgende week naar Oud-Gastel. (Meer mensen hier?)

Ben erg benieuwd, wordt mijn eerste bijscholing.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:38

Ik ga ook naar oud-gastel volgende week samen met iemand met wie ik de cursus heb gedaan en met iemand van de vereniging. Voor mij ook de eerste bijscholing!

maaike82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:07

Ik ben gisteren naar Ermelo geweest. De opzet was wel aardig. Erg fijn dat er nu meer aandacht besteed werd aan de verschillende gangen, de kwaliteiten en de uitvoering, maar ook vooral waar kijk je naar bij de beoordeling. Helaas blijft het wel feit dat het merendeel van de combinaties, veel beter zijn dan de gemiddelde combinaties in mijn rubrieken. Wel erg leuk dat er telkens verschillende mensen langs de ring moesten zitten om zichtbaar te punten. Erg jammer dat dan weer niet iedereen durft! Dat ze alleen het lef hebben om veilig in een auto te punten, maar op een avond om wat te leren zich verstoppen. Helaas natuurlijk op de tribune wel heel veel commentaar leveren...

Erg fijn om weer eens samen punten te beoordelen. Zo weet je weer of je nog een beetje op een lijn zit, of dat je misschien te kritisch of te soepel aan het kijken bent gegaan.

Hoop wel dat ze volgende keer een pauze regelen tussendoor.

Mystique94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:44

Ik ga ook naar oud gastel volgende week, voor mij niet de eerste keer maar zal een groot verschil zijn met de vorige keer.
Ga gezellig met een vriendin.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:44

@maaike, ik vind je eerlijk gezegd een beetje denigrerend overkomen naar de mensen die daar niet durven te gaan zitten. Ik ben ook geen spreker in het openbaar, dat durf ik gewoon niet. Ook niet in het dagelijks leven. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet sta voor de punten die ik geef met bijbehorend commentaar. Ruiters kunnen altijd naar me toe komen om uitleg, geen probleem.

Ik vond toch wel wat verscheidenheid in de combinaties zitten. Ook leuk dat er een Fries tussen zat, al vond ik die persoonlijk te hoog gepunt :o

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 17:00

Ik was er dus ook gisteravond. Ik vond de fries ook wat aan de hoge kant gepunt, maar ik vond het paard met de zweefdraf ook wat hoog uitkomen.

Wel leuk om ook eens echt goede combinaties te zien lopen, maar wel fijn dat er ook 2 combinaties tussen zaten, die je wél tegen komt in de ring.

@ Maaike: het maakt toch niet uit of je je commentaar vanaf de zijlijn geeft, of vanaf die stoel daar? Als je meedoet in de discussie, voorzover daar ruimte voor gelaten werd, is dat toch prima?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 17:04

Ik vind deze vorm van bijscholing een stuk beter dan de bijscholingen in het verleden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 17:20

Inderdaad, Karin, dit was stúkken nuttiger dan de mislukte avond vorig jaar met een niet werkende beamer :j

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:34

Amazone4Fun schreef:
Ik ga volgende week naar Oud-Gastel. (Meer mensen hier?)

Ben erg benieuwd, wordt mijn eerste bijscholing.

Ik weet niet meer wat ik opgegeven heb, of hoefde je je niet op te geven?? Ik weet het niet meer....zucht..
Ik was wel van plan te gaan volgende week (de 9e toch?), weet iemand of je dat nog door moet geven of kun je er gewoon naartoe. (ik kan de papieren ook zo snel niet vinden, maar ga verder zoeken).
Heb nu een aantal bijscholingen bijgewoond en tot nu toe vielen ze eigenlijk allemaal tegen.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:05

Ik was ook dinsdag in Ermelo. Vond de opzet veel beter en uitleg ook beter. Vond het paard met de zweefdraf (3e combinatie) ook super, maar een arbeidsstap heb ik bij dit paard niet gezien. Aan de lange teugel stapte ie super maar met de teugels wat korter was er niet veel meer van over. En dit paard had in Verden gelopen....

Al met al vond ik de laatste combinatie het beste.
Maar zulke combinaties zie ik idd ook niet in mijn ring...