Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nimroy schreef:die vraag over niveau 3 hebben wij genoteerd op 1 van ons examen.. met blz. uit het boek e.d. bij en ingeval we net niet slagen bijv. gaan we die erbij halen!
Ik ben benieuwd wat Cees ervan vind van dit examen.. hij heeft ook zo lopen hameren op alle belangrijke dingen die ik echt keihard geleerd heb.. krijg je dit?! pff..
Eind maart mensen!
daffodil schreef:Als je wilt oefenen op springles, mag dat hoor.....maar moet jij ook springles geven dan??
the_blast schreef:Nimroy schreef:die vraag over niveau 3 hebben wij genoteerd op 1 van ons examen.. met blz. uit het boek e.d. bij en ingeval we net niet slagen bijv. gaan we die erbij halen!
Ik ben benieuwd wat Cees ervan vind van dit examen.. hij heeft ook zo lopen hameren op alle belangrijke dingen die ik echt keihard geleerd heb.. krijg je dit?! pff..
Eind maart mensen!
Ik heb vanmorgen met de KNHS gebeld. Ze zijn op de hoogte van de "fout" . De vraag word niet mee gerekend. Het totaal aantal punten wordt dus door 19 gedeelt in plaats van 20...
Brengt mij ( grof weg, zwaar beoordeeld ) op een 7.5
Heel toevallig
assiejlover schreef:_Rijkie_ schreef:55% Lichaamstaal en non verbaal
38% Stemgebruik
7% woordkeuze
Dus dat heb je goed
Oehh super!! Toch goed gegoktTenminste, dit leek me het meest logische antwoord.
Daar word ik persoonlijk altijd super zenuwachtig van, haha. We zien het over een aantal weken, ergens in april(de knhs kennende) wel toch!
Nu maar afwachten..
Odin schreef:Wat mij beter had geleken is als de vraag gewoon bij iedereen goed gerekend zou worden. Dan houdt je dezelfde verdeling van de punten als beoogd, en wordt de fout die de KNHS gemaakt heeft er eentje in het voordeel van de cursisten. Vind ik wel zo netjes eerlijk gezegd.
* Edit: Ik heb er net een mailtje over verstuurd naar de KNHS. Wellicht kan het nog aangepast worden, zodat iedereen die punten gewoon alvast binnen heeft. Het is tenslotte niet onze fout dat er een verkeerde vraag in het examen terecht is gekomen.
Tabpy schreef:weet iemand trouwens wat er met de verslagen gaat gebeuren die we hebben gemaakt?
Krijg je daar een cijfer voor?
wel handig gedaan
Damn... geen wijken,geen achterwaarts geen hulpen helemaal niks kwam daarvan aan bod. Tabpy schreef:Nou wat een actie dat examen zeg!
Ik heb totaal het verkeerde zitten leren dus...
Vond het ook wel waardeloos dat er geen ziektes zoals, koliek en droes erin voor kwamen dan denk ik, nou die komen toch wel vaak voorbij (helaas) of, iets over invluenza ofzoiets hele gezondheid/skelet/gebit etc kwamen niet voorbij. Ik vond de vragen ook waardeloos geformuleerd.
Waar ik ook best wel mee zat: temp.hartslag,ademhaling dan denk ik.. dat is toch ook best belangrijk om te weten of ligt dat aan mij?!
Nouja op hoop van zege dat het een voldoende is!
En owhja Stompetoren... Mag voortaan wel een kacheltje aan!
Over vervolg van de lessen.. Bij ons ging het zo..
Eerste +- 3 les avonden is de theorie door gebladerd daarna niet meer gehad. En moesten alle paarden zon beetje al aanwezig zijn om te wisselen en les te geven. Dus ik denk dat dat hetzelfde zal blijven.
Dit moet ik ff kwijt... Vandaag moest mn paardje naar Emmeloord voor controle ivm revalidatie (sprongewricht: losse botjes en banden beschadigd afgelopen zomer.)
Staat meneer in de trailer helemaal blijd want hij houdt wel van uitjes.. rijden we weg valt hij elke keer om wat een drama! Nou stoppen kijken wat er nou loos is nou zelfs dat we stil stonden viel hij om. Voorbenen bleven staan achterbenen schoven zo onder hem vandaan en dan ging hij weer proberen om op zijn achterbenen te staan. Dat was weer terug naar huis!
Odin schreef:Mooi dat die vraag van niveau 3 gewoon niet meetelt, dat houdt wel in dat de andere vragen nu iets zwaarder meetellen per vraag. Ik hoop dat dat in ieder geval niemand zijn diploma gaat kosten voor wat betreft de theorie.
Wat mij beter had geleken is als de vraag gewoon bij iedereen goed gerekend zou worden. Dan houdt je dezelfde verdeling van de punten als beoogd, en wordt de fout die de KNHS gemaakt heeft er eentje in het voordeel van de cursisten. Vind ik wel zo netjes eerlijk gezegd.
* Edit: Ik heb er net een mailtje over verstuurd naar de KNHS. Wellicht kan het nog aangepast worden, zodat iedereen die punten gewoon alvast binnen heeft. Het is tenslotte niet onze fout dat er een verkeerde vraag in het examen terecht is gekomen.
oosterhoff schreef:er wordt hier een hoop drukte gemaakt over botjes en tandjes en dat ze daar niets over hebben gevraagt. Maar naar mijn mening heb je daar ook werkelijk niets aan als intructeur. tegenwoordig heeft elk paard een chip en een daarbij behordend paspoort met leeftijd erin. Hoe belangrijk is het nou om aan de tanden te kunnen aflezen wat de leeftijd van een paard is. Ook de botjes zijn naar mijn mening niet geheel belangrijk. Didactiek en de grondbeginselen van de dressuur (skala) dat is belangrijk voor een instructeur ik vind dat het daar om draait