ORUN cursussen 2008-2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tabpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:15

weet iemand trouwens wat er met de verslagen gaat gebeuren die we hebben gemaakt?
Krijg je daar een cijfer voor?

the_blast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:36

Nimroy schreef:
die vraag over niveau 3 hebben wij genoteerd op 1 van ons examen.. met blz. uit het boek e.d. bij en ingeval we net niet slagen bijv. gaan we die erbij halen!

Ik ben benieuwd wat Cees ervan vind van dit examen.. hij heeft ook zo lopen hameren op alle belangrijke dingen die ik echt keihard geleerd heb.. krijg je dit?! pff..
Eind maart mensen!

Ik heb vanmorgen met de KNHS gebeld. Ze zijn op de hoogte van de "fout" . De vraag word niet mee gerekend. Het totaal aantal punten wordt dus door 19 gedeelt in plaats van 20...

Brengt mij ( grof weg, zwaar beoordeeld ) op een 7.5

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:46

daffodil schreef:
Als je wilt oefenen op springles, mag dat hoor.....maar moet jij ook springles geven dan??

Ja, iedereen moet tegenwoordig 15 minuten dressuurles, en 15 minuten springles geven. *zucht* Gelukkig geeft mijn cursusleider bij ons op stal elke 2 weken springles(en aankomende maand zelfs 3 weken achterelkaar), dus kan ik al wel genoeg spieken, maar vindt het wel beetje raar...

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:50

the_blast schreef:
Nimroy schreef:
die vraag over niveau 3 hebben wij genoteerd op 1 van ons examen.. met blz. uit het boek e.d. bij en ingeval we net niet slagen bijv. gaan we die erbij halen!

Ik ben benieuwd wat Cees ervan vind van dit examen.. hij heeft ook zo lopen hameren op alle belangrijke dingen die ik echt keihard geleerd heb.. krijg je dit?! pff..
Eind maart mensen!

Ik heb vanmorgen met de KNHS gebeld. Ze zijn op de hoogte van de "fout" . De vraag word niet mee gerekend. Het totaal aantal punten wordt dus door 19 gedeelt in plaats van 20...

Brengt mij ( grof weg, zwaar beoordeeld ) op een 7.5

Hoe reken je dat uit dan?

hesterv

Re: ORUN cursussen 2008-2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:02

Hmm volgensmij had ik die juist net wel goed gedaan die vraag van niveau 3 :P Heel toevallig ;)

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:05

_Rijkie_ schreef:
55% Lichaamstaal en non verbaal
38% Stemgebruik
7% woordkeuze

Dus dat heb je goed :j

Oehh super!! Toch goed gegokt :P Tenminste, dit leek me het meest logische antwoord.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:20

hesterv schreef:
Hmm volgensmij had ik die juist net wel goed gedaan die vraag van niveau 3 :P Heel toevallig ;)

hier nog één..dus bij mij mogen ze hem wel mee tellen hoor

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:26

assiejlover schreef:
_Rijkie_ schreef:
55% Lichaamstaal en non verbaal
38% Stemgebruik
7% woordkeuze

Dus dat heb je goed :j

Oehh super!! Toch goed gegokt :P Tenminste, dit leek me het meest logische antwoord.

Dit was toch het rijtje omgekeerd als hoe zij m hadden opgeschreven in de vraagstelling? heb wel goedgegokt iig!

ik ga er niet aan beginnen om mn cijfer uit te rekenen, wordt ik alleen nog maar gestressder van.. had een mega blackout, dus zal niet weten wat er goed en fout was :+

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:29

Misschien kunnen we het er maar beter niet meer over hebben? :D Daar word ik persoonlijk altijd super zenuwachtig van, haha. We zien het over een aantal weken, ergens in april(de knhs kennende) wel toch!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:42

Je kunt er nu toch niets meer aan doen, dus ik heb zelf zoiets van, we zien het wel.
Vond het inderdaad ook wel een wat vaag examen, sommige vragen (w.o. de les aan 7-8jarigen, en die over de beugellengte) heb ik echt maar wat gegokt, of ik alle exacte plaatsen van de beengebreken goed heb durf ik ook niet te zeggen. Maar het merendeel van de vragen heb ik wel grotendeels goed volgens mij. Dus een zesje zou wel moeten kunnen (hoop ik dan). Ik had gelukkig geen blackout tijdens het examen, iets waar ik van tevoren heel erg bang voor was.

Mooi dat die vraag van niveau 3 gewoon niet meetelt, dat houdt wel in dat de andere vragen nu iets zwaarder meetellen per vraag. Ik hoop dat dat in ieder geval niemand zijn diploma gaat kosten voor wat betreft de theorie.
Wat mij beter had geleken is als de vraag gewoon bij iedereen goed gerekend zou worden. Dan houdt je dezelfde verdeling van de punten als beoogd, en wordt de fout die de KNHS gemaakt heeft er eentje in het voordeel van de cursisten. Vind ik wel zo netjes eerlijk gezegd.

* Edit: Ik heb er net een mailtje over verstuurd naar de KNHS. Wellicht kan het nog aangepast worden, zodat iedereen die punten gewoon alvast binnen heeft. Het is tenslotte niet onze fout dat er een verkeerde vraag in het examen terecht is gekomen.

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:04

Idd, we kunnen er toch verder niks meer aan veranderen ;) Nu maar afwachten..

Maar het topic werd er wel lekker gezellig van ;)

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:06

Ja, das waar!

Tabpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:24

Odin schreef:
Wat mij beter had geleken is als de vraag gewoon bij iedereen goed gerekend zou worden. Dan houdt je dezelfde verdeling van de punten als beoogd, en wordt de fout die de KNHS gemaakt heeft er eentje in het voordeel van de cursisten. Vind ik wel zo netjes eerlijk gezegd.

* Edit: Ik heb er net een mailtje over verstuurd naar de KNHS. Wellicht kan het nog aangepast worden, zodat iedereen die punten gewoon alvast binnen heeft. Het is tenslotte niet onze fout dat er een verkeerde vraag in het examen terecht is gekomen.

Dat vind ik een hele goeie! :D

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:37

Tabpy schreef:
weet iemand trouwens wat er met de verslagen gaat gebeuren die we hebben gemaakt?
Krijg je daar een cijfer voor?

Daar krijg je een behaald of niet behaald voor..
Weten jullie hoe lang het duurt voordat je de uitslag van je praktijk te horen krijgt?
Wij stonden op de heenweg naar de theorie in de file, we hadden stress :\
Ik had idd ook al die rijtjes geleerd, was tussen school en het examen door mee geweesd naar het paardje van iemand uit mn klas en had ook even op haar paard gereden. Toen ik er op zat en het paard dr hals liet strekken de 5 punten gezegd waarom ik dr hals liet strekken enzovoorts haha

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:52

@gabon: theorie in de praktijk ;) wel handig gedaan

Uitslag praktijkexamen is ook 3 weken :oo

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:57

jemig ben blij dat het achter de rug is!!
weet niet zo goe dwat ik ervan moet denken hoor...
sommige vragen wist ik echt niet...
onze cursus leidster ha dook bij sommige stukken gezegd dit hoef je niet te leren en ja hoor daar kregen we vragen over!!
over het opstappen en kinderen tussen de 7-8 enzo..

welke vraag is nu precies niet goed dan en telt niet mee??
die hindernissen die we moesten tekenen of een andere??

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:00

Nee een andere.. vraag volgens mij over gymnastische springlijntjes :)

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:06

Men volgens mij word je gek als je 3 weken moet wachten op de uitslag voor praktijk... Vind 3 weken voor theorie al lang..

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:29

Huh in de klas hoorde ik dat wij gewoon 's middags na het praktijk onze uitslag krijgen (misschien omdat wij via school doen?? )

the_blast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:27

_Rijkie_ schreef:
Hoe reken je dat uit dan?

Iedere vraag 10 punten .
bij vragen met A- B 5 punten per onderdeel.
Bij een vraag waar je byv 5 antwoorden moest benoemen. 2 punten per goed beantwoord onderdeel enz...

zo kan je een beetje inschaten wat je cijfr zou zijn

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:00

Ik vond het eigenlijk een belachelijk examen.
De belangrijkste zaken over het paard kwamen niet eens aan bod; zoals de botten en de tanden en verschillende ziekten.
Maar ook over het dressuur werden weinig fatsoenlijke vragen gesteld. Ja wat gaan ze vragen; stomme definities.
Je legt een kind van 10 toch ook niet de exacte defenitie van ritme uit zoals het in het boek beschreven staat(en de rest van de definities) 8)7
Ik vond dat echt jammer dat dat het hoofddoel was waar het examen uit bestond. En dan ook het beschrijven hoe men opstijgt. Dat lijkt me nogal wiedus.
Ik kan er echt van balen hoe dit examen is opgesteld. Het springen was het enige wat nog een beetje redelijk overeen komt en waar ik me qua vragen wel in kon vinden. Ook die gymnastische lijntjes is gewoon een kwestie van goed nadenken en opschrijven wat je het meest logische lijkt.
Maar met die dressuur.... :n Damn... geen wijken,geen achterwaarts geen hulpen helemaal niks kwam daarvan aan bod.

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:26

Tabpy schreef:
Nou wat een actie dat examen zeg!
Ik heb totaal het verkeerde zitten leren dus...
Vond het ook wel waardeloos dat er geen ziektes zoals, koliek en droes erin voor kwamen dan denk ik, nou die komen toch wel vaak voorbij (helaas) of, iets over invluenza ofzoiets hele gezondheid/skelet/gebit etc kwamen niet voorbij. Ik vond de vragen ook waardeloos geformuleerd.
Waar ik ook best wel mee zat: temp.hartslag,ademhaling dan denk ik.. dat is toch ook best belangrijk om te weten of ligt dat aan mij?!

Nouja op hoop van zege dat het een voldoende is!

En owhja Stompetoren... Mag voortaan wel een kacheltje aan!

Over vervolg van de lessen.. Bij ons ging het zo..
Eerste +- 3 les avonden is de theorie door gebladerd daarna niet meer gehad. En moesten alle paarden zon beetje al aanwezig zijn om te wisselen en les te geven. Dus ik denk dat dat hetzelfde zal blijven.

Dit moet ik ff kwijt... Vandaag moest mn paardje naar Emmeloord voor controle ivm revalidatie (sprongewricht: losse botjes en banden beschadigd afgelopen zomer.)
Staat meneer in de trailer helemaal blijd want hij houdt wel van uitjes.. rijden we weg valt hij elke keer om wat een drama! Nou stoppen kijken wat er nou loos is nou zelfs dat we stil stonden viel hij om. Voorbenen bleven staan achterbenen schoven zo onder hem vandaan en dan ging hij weer proberen om op zijn achterbenen te staan. Dat was weer terug naar huis!

succes met je paardje :(:)

we krijgen de uitslag tegelijk met de uitslag van de portfolio als je gezakt bent voor je theorie dan krijg je daar eerder bericht over voor de mondeling op de praktijk dag

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:46

er wordt hier een hoop drukte gemaakt over botjes en tandjes en dat ze daar niets over hebben gevraagt. Maar naar mijn mening heb je daar ook werkelijk niets aan als intructeur. tegenwoordig heeft elk paard een chip en een daarbij behordend paspoort met leeftijd erin. Hoe belangrijk is het nou om aan de tanden te kunnen aflezen wat de leeftijd van een paard is. Ook de botjes zijn naar mijn mening niet geheel belangrijk. Didactiek en de grondbeginselen van de dressuur (skala) dat is belangrijk voor een instructeur ik vind dat het daar om draait

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:40

Odin schreef:
Mooi dat die vraag van niveau 3 gewoon niet meetelt, dat houdt wel in dat de andere vragen nu iets zwaarder meetellen per vraag. Ik hoop dat dat in ieder geval niemand zijn diploma gaat kosten voor wat betreft de theorie.

Als je een reactie van de KNHS krijgt hou je ons wel op de hoogte?
Ik vind het niet terrect als de andere punten zwaarder tellen door een fout van hun kant.

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:55

oosterhoff schreef:
er wordt hier een hoop drukte gemaakt over botjes en tandjes en dat ze daar niets over hebben gevraagt. Maar naar mijn mening heb je daar ook werkelijk niets aan als intructeur. tegenwoordig heeft elk paard een chip en een daarbij behordend paspoort met leeftijd erin. Hoe belangrijk is het nou om aan de tanden te kunnen aflezen wat de leeftijd van een paard is. Ook de botjes zijn naar mijn mening niet geheel belangrijk. Didactiek en de grondbeginselen van de dressuur (skala) dat is belangrijk voor een instructeur ik vind dat het daar om draait

Ja, maar ook dat er niks gevraagd werd over wat is het doel van achterwaarts, wat is het doel van hals laten strekken, wat zijn de hulpen voor de galop en zo nog een heleboel dingen die we (ik iig) hebben zitten leren, en die (wel) belangrijk zijn voor het lesgeven.. Nou is het natuurlijk wel zo dat je die dingen zoiezo voor praktijk moet weten, dus dat je het toch wel moest leren..