Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:50

wat ik laatst ook had als commentaar was dat ik te weinig impuls had. nou klopte dit wel maar de ringen waren te erg
Alle pony's zakten 30 cm de grond in zo'n modder en blub was het. Als ik mijn pony met meer impuls liet lopen gleed hij gewoon uit
Dus ik zeg dat zo tegen die jury. Nou zegt de jury: toch meer impuls
Toen ben ik maar weggelopen. Vond ik een beetje vreemd;)
en ik had een keer dat ik scheef zat op de pony. Nou klopt dit vast wel,ik had een 5 voor houdign en zit. 10 minuten later reed ik mijn 2e proef. En stond er op de coupon mooie houding en zit!! haha en ik had een 7 en was 1e toen heb ik heel hard moeten lachen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:39

Tsja soms weet je het ook niet mer jury's, ik kreeg op de ene proef een keer een 6 voor de verzorging, en in de volgende ring kreeg ik een 8 met daarachter: keurig verzorgd!
Vind ik persoonlijk nog al een verschil een 6 of een 8.
Moet wel zeggen dat ik verder nooit echt kijk naar het cijfer van de verzorging, vind dat niet zo belangrijk (en dan doel ik op het cijfer wat ik er voor krijg, ben dus wel hard bezig om hem mooi schoon en verzorgd te krijgen Knipoog )

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:43

Ik heb lang geleden eens een proef gereden die echt zo slecht ging. Had ook geen wp, maar wel een 9!!! voor de verzorging, met als extra commentaar erbij : Keurig verzorgd!!

Toch wel erg leuk om dat te horen Haha!

maaikysammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:55

Had pas een keertje (in de B)dat mn paard in de verkeerde galop aansprong.
Dus ik neem hem terug, hij ging meteen in stap, dus ik spring vanuit stap in de goede galop. Pling
Heb ik een drie!!!!! met commentaar: "Niet vanuit stap aanspringen"
Hahaha, oeps!!!! Bloos
Was niet echt raar, maar is toch juist knap voor een B-paard!! Haha!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:00

Die drie lijkt me volkomen terecht: je paard springt eerst aan in de verkeerde galop en vervolgens herstel je dat op een volledig verkeerde manier.

xLonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:23

casperrr schreef:
Tsja soms weet je het ook niet mer jury's, ik kreeg op de ene proef een keer een 6 voor de verzorging, en in de volgende ring kreeg ik een 8 met daarachter: keurig verzorgd!
Vind ik persoonlijk nog al een verschil een 6 of een 8.
Moet wel zeggen dat ik verder nooit echt kijk naar het cijfer van de verzorging, vind dat niet zo belangrijk (en dan doel ik op het cijfer wat ik er voor krijg, ben dus wel hard bezig om hem mooi schoon en verzorgd te krijgen Knipoog )

Me zus heeft een keer bij de zelfde jury een 7 en een 8 voor de verzorging gehad. :S

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:20

ladyzwien schreef:
ik heb wel eens gehad in het l2 was dat geloof ik
paard is te braaf.

mars is toch ook braaf Lovers

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:39

Irene2 schreef:
kinuh schreef:
Mijn vriendin had gister wedstrijd en heeft toch wat raars mee gemaakt! Ze was bezig met haar proefje, ze is nu L1+9 en het gaat super, 2 proefjes gereden en ging echt heel erg goed, 3 winstpunten was het resultaat (1e 194, 2e proef 197)
Maar het gekke was, bij de eerste proef zat de jury te roken in de auto en zat achterstevoor met iemand te praten die achterin zat terwijl mijn vriendin aan het rijden was (het proefje). De schrijfster naast de jury schreef wel cijfers op.
De voorleester en wat 'publiek' van mijn vriendin zagen dit echt goed, later gevraagd of ze de proef wel heeft gezien en toen zei ze van wel. Vreemde was ook dat er maar 2 keer commentaar bij staat op het hele protecol Verward

dat is echt schandalig Bloos!

Ik heb zoiets ook nog nooit eerder meegemaakt hoor!

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 09:24

Ik heb wel eens gehad dat op de coupon stond: paard springt over in galop. De proef stond op video en daarop was echt geen changement te zien hoor.. beetje jammer!

Vales

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:08

Tsja ik heb wel eens gehad dat er stond valt te vroeg uit galop.
K weet zeker dat het niet te vroeg was want ik was al tussen de 2 letters waar ik de overgang moest maken, op de zijde bij de C. Het juryhokje zit daar vrij hoog, recht boven C dus ik kan me voorstellen dat het wat lastig te zien is. Mja toch wel weer jammer.

Heb ook nog een keer een man gehad die echt van geen meter oplette en steeds maar de hele tijd met de schrijfster zat te praten. Mensen die in de kantine zaten zeiden ook al; volgensmij vindt ie de schrijfster interresanter Clown Was wel voordelig voor mij, k reed m'n proefje echt bagger en nog had ik een winstpunt.

Suus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 13:40

Ik zat een keer na te praten met een jury, oude man van 80 of zo. Ik rijd met een Fjord en zei hem dat ik altijd moet rijden voor mijn punten aangezien een jury niet denkt als ik binnenkom: Wauw, wat een mooi paard! Zegt ie; ik dacht toen jij binnenkwam wel; Wauw, maar dat lag niet aan je paard! HAHAHA! Maar ik had geen winstpunt.....

sgwrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 13:51

heb laatst een L2 proef gereden ging heel goed naar mijn gevoel dus ik loop naar de jury om te bedanken zegt ze dat totaal niet los is in zijn rug maar dat ik wel heel netjes zit Verward hoe kun je netjes doorzitten als een paard zijn rug niet loslaat? Clown

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 14:06

Suus1970 schreef:
Ik zat een keer na te praten met een jury, oude man van 80 of zo. Ik rijd met een Fjord en zei hem dat ik altijd moet rijden voor mijn punten aangezien een jury niet denkt als ik binnenkom: Wauw, wat een mooi paard! Zegt ie; ik dacht toen jij binnenkwam wel; Wauw, maar dat lag niet aan je paard! HAHAHA! Maar ik had geen winstpunt.....

ROFL
Dirty old man *LOL*

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 21:20

Irene2 schreef:
kinuh schreef:
Mijn vriendin had gister wedstrijd en heeft toch wat raars mee gemaakt! Ze was bezig met haar proefje, ze is nu L1+9 en het gaat super, 2 proefjes gereden en ging echt heel erg goed, 3 winstpunten was het resultaat (1e 194, 2e proef 197)
Maar het gekke was, bij de eerste proef zat de jury te roken in de auto en zat achterstevoor met iemand te praten die achterin zat terwijl mijn vriendin aan het rijden was (het proefje). De schrijfster naast de jury schreef wel cijfers op.
De voorleester en wat 'publiek' van mijn vriendin zagen dit echt goed, later gevraagd of ze de proef wel heeft gezien en toen zei ze van wel. Vreemde was ook dat er maar 2 keer commentaar bij staat op het hele protecol Verward

dat is echt schandalig Bloos!

ik ken en meisje die moest ook schrijven en toen ging die jury bellen.
vroeg ze na de proef of dat meisje die proef wat netjes vond... z zei toen ja.
moest ze van die jury overal maar een 6 of 7 opschrijven... (wat het nou wat weet ik niet meer...)

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 21:28

ik heb als 9-jarig meisje op mijn C-ponytje een hele tijd geleden gewoon B proefjes gereden. nu moet je op een gegeven moment op de diagonaal middendraf laten zien. daar zaten wat molshopen, voor het jurylid duidelijk zichtbaar, een ervaren wedstrijdruiter zou eromheen rijden. ik reed er dwars doorheen. wat krijg je: een 3 en het commentaar dat de pony onregelmatig loopt..

verder wil ik nog wel graag 1 ding vertellen wat ik nooit zal vergeten: ik reed op mijn D-pony een van de eerste dressuurproefjes in de regen langs een weg. pony was al redelijk schrikkerig (jurylid had de ruitenwissers al uitgezet omdat ze daar naar keek en ze hing dus ook gewoon met haar hoofd uit het raam om mijn proef te kunnen zien) nu kwam er dus met een bult donder en geweld een vrachtwagen over die weg rijden met als gevolg dat mijn pony de baan uit schoot. ik zat al helemaal in de stress dat ik uitgesloten zou worden, maar toch dom doorgereden stomverbaast dat dat mocht.. stond er later een 8 of 9 op mijn coupon (weet niet helemaal zeker meer) met als commentaar: zeer netjes opgelost!.. tja.. zo kun je ook jureren.. ieder zijn eigen stijl Knipoog

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 21:29

Wat me nu opeens te binnen schiet, hoort ook wel hier thuis denk ik.

In het indoorseizoen (ik was toen B!) moest ik een keer in een bak rijden met hele rare spiegels, het waren een soort lach spiegels. Me pony wou er dan ook absoluut niet langs en kon dus ook maar aan 1 helft van de bak rijden.

Ongeveer in het midden van mijn proef zegt de jury: kun je er niet beter mee stoppen?
en ik had zo iets van lekker is dat dan :S probeer je je pony rond te sturen in een bak terwijl die het eng vind, gaat de jury zeggen dat je het maar op moet geven.

Ik was nog jong en zei er dus niks van, maar mijn moeder zei: Nee, we kunnen beter door gaan zodat de pony zijn zin niet krijgt. 'Oh okee, zei de jury'.

Dus ik ging door, had nog niet eens een verliespunt maar had ook niet erg hoge punten.
Het had trouwens gevroren die nacht dus we wouden eigenlijk niet gaan, maar uiteindelijk toch gegaan, maar de pony niet eens ingevlochten.

Geeft de jury toch een 8 voor de verzorging, en ik heb zo het idee gehad om toch een beetje te belonen dat ik door ben gegaan (en misschien en voor te zorgen dat ik geen verliespunt had, maar ik weet me punten niet meer)

Ik had nog het geluk dat ik in de B reed, want iemand die ik ken reed in de L1, haar pony vond het ook eng en zij werd gediskwalificeerd.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 10:02

volgens als je 2 of 3 keer een onderdeel niet rijdt, bijvoorbeeld omdat je die helft van de bak niet in komt, dan moet je officieel worden gediskwalificeerd. Eerste keer -2, dan -4 en dan moet je eruit dacht ik. Maar ik vind het wel zo netjes van de jury dat ze je wel de kans geven de pony er toch langs te krijgen zodat hij niet gewonnen heeft. Vooral in de B.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:53

sgwrijdster schreef:
heb laatst een L2 proef gereden ging heel goed naar mijn gevoel dus ik loop naar de jury om te bedanken zegt ze dat totaal niet los is in zijn rug maar dat ik wel heel netjes zit Verward hoe kun je netjes doorzitten als een paard zijn rug niet loslaat? Clown

makkelijk Knipoog

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:58

panache schreef:
sgwrijdster schreef:

makkelijk Knipoog

Idd! Ligt totaal aan de gangen van het paard, maar ik kan het meestal ook wel hoor!

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 12:07

ik had laatst een wedstrijd en ik zie de jury zitten in het juryhokje en toen ging ik halthouden netjes recht en toen liep ik naar voren en toen ging ik rechts wat ook de bedoeling was op het papier stond rechts en toen zeiden ze je moest naar links afwenden. en ik ging weer terug en toen zeiden ze toch je ging de verkeerde kant op .... maar toen ben ik maar boos weggelopen het ging toch gelukkig niet voor WP

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 12:07

Nog een keer??

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 12:09

Wat dacht je van een compleet onderdeel niet rijden en toch een 7 voorkrijgen... dit had een clubgenootje van mij..

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 13:28

Iloonie schreef:
Wat dacht je van een compleet onderdeel niet rijden en toch een 7 voorkrijgen... dit had een clubgenootje van mij..

haha dat is nétjes Tong uitsteken

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 13:31

Iloonie schreef:

jaaaa, dit herken ik. De gebroken lijn die wel gereden werd een 5 en de gebroken lijn die vergeten was een 6!!!

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 13:53

Ik had vorige week als commentaar 'te weinig sprong'... bij de middendraf Verward
Het was wel vlak na de middengallop dus ik ga er maar vanuit dat het bij de middengallop hoorde en bij het verkeerde onderdeel was geschreven.