Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Marije_jiplover schreef:Nee, ik denk datie een 6 gegeven heeft voor de wending en daarna er pas achter kwam dat er travers aan vast zat. Ik was de eerste starter in deze proef, dus bij mij moestie nog even uitvogelen hoe de proef in elkaar zat, geloof ik.
Flurk schreef:http://i80.photobucket.com/albums/j176/ ... a/sdrt.jpg
vind dit wel mooie foto uit je profiel gepikt
had de jury verder nog commentaar op je fjordje?
Lieke schreef:Ik moest wel lachen bij mijn eerste proef, er stond 'niet onder controle'. Ik snap wel dat het er stond hoor, maar voor mij was dat allang duidelijk, pony was alleen maar aan het galloperen, stiltaan heeft hij niet gedaan en stap heb ik ook niet gevoeld.
Napie schreef:Ik sta bij een jurylid op stal en ik had met haar een discussie over bepaalde combinatie's. Zij jureert M en Z en ze had het over mooie combinatie's en mooie paarden. Vervolgens kwamen we op fjorden, haflingers ed in de ring. Zij vond dat helemaal niets en gaf aan dat die op pennygehalte zijn doorgegaan naar de M/Z. Ze zei dus dat ze het echt niet mooi vond en dat die niet dressuurmatig zijn. Deze krijgen standaard lage punten bij haar. Ik vroeg vervolgens of zei dan ook dacht dat mijn shetten op pennygehalte door gaan (aangespannen dressuur) Zij vond van wel. Tja, als ik nou 10 was oke, maar ik ben 30 dus ik denk toch niet dat een jury denkt "och, wat schattig. Laat ik ze maar een winstpunt geven"
Marleen79 schreef:hier stond laatst een stuk over in Paard en Sport (ingezonden brief). De KNHS gaf toen aan dat een jury een talentvol paard hoger mag beoordelen dan een paard die de oefening net zo goed uitvoert, maar met een minder getalenteerd paard...
Ik vind het echt belachelijk...waar gaat het heen met de dressuursport?! Straks is prijzen rijden alleen nog weggelegd voor mensen die het geld hebben om een goed paard aan te schaffen.
Rock schreef:Marleen79 schreef:hier stond laatst een stuk over in Paard en Sport (ingezonden brief). De KNHS gaf toen aan dat een jury een talentvol paard hoger mag beoordelen dan een paard die de oefening net zo goed uitvoert, maar met een minder getalenteerd paard...
Ik vind het echt belachelijk...waar gaat het heen met de dressuursport?! Straks is prijzen rijden alleen nog weggelegd voor mensen die het geld hebben om een goed paard aan te schaffen.
Als ik dit lees ga ik er dus vanuit dat de punten van Asjemenou hetzelfde zijn??
asjemenou schreef:Voor de zoveelste keer:
Dit is niet belachelijk!
Een talentvol paard voldoet nu eenmaal beter aan de eisen van hoe een oefening uitgevoerd moet worden.
(hoe heet dat rijtje ook al weer? vergeet het elke keer!)
Een talentvol paard heeft nu eenmaal meer tact, afdruk, oprichting, regelmaat enz enz..
Marleen79 schreef:hier stond laatst een stuk over in Paard en Sport (ingezonden brief). De KNHS gaf toen aan dat een jury een talentvol paard hoger mag beoordelen dan een paard die de oefening net zo goed uitvoert, maar met een minder getalenteerd paard...
Hester schreef:Ik ben nog steeds geirriteerd over de jury die vertelde dat de witte achterbeentjes vies waren. Wij waren daar door de stromende regen gekomen, met bandages om ze schoon te houden, en 'n paar minuten voor de proef haal ik de bandages af. Dankzij de ranzige bodem in de bak waren na drie stappen de mooie witte voetjes foetsie...
Voor de duidelijkheid: Lieke reed, ik groomde