Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 22:55

O zo!
Dat zou het wel verklaren ja.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 22:55

mijn vreemste opmerking was "zeer mooi gedaan"met cijfer een 5 Verward

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 13:02

Marije_jiplover schreef:
Nee, ik denk datie een 6 gegeven heeft voor de wending en daarna er pas achter kwam dat er travers aan vast zat. Ik was de eerste starter in deze proef, dus bij mij moestie nog even uitvogelen hoe de proef in elkaar zat, geloof ik.

Ik vind het sowieso onverstandig dat hij je liet stoppen, zeker omdat je de proef uit het hoofd reed. Je reed niet verkeerd en doordat die je liet stoppen had je de weg wel helemaal kwijt kunnen raken.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 16:06

Daar heb ik dan persoonlijk weer geen problemen mee, eerlijk gezegd.
Overigens heb ik dit voorval ook alweer achter me gelaten, volgende keer beter, denk ik dan.
Ik weet nl ook dat de travers zeker niet perfect was en toch al geen echt goed cijfer had opgeleverd, ook al had hij hem wel gezien.
We laten deze wedstrijd achter ons (trainen een stapje harder op de travers) en gaan op naar de volgende wedstrijd!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 17:07

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:10

Ik sta bij een jurylid op stal en ik had met haar een discussie over bepaalde combinatie's. Zij jureert M en Z en ze had het over mooie combinatie's en mooie paarden. Vervolgens kwamen we op fjorden, haflingers ed in de ring. Zij vond dat helemaal niets en gaf aan dat die op pennygehalte zijn doorgegaan naar de M/Z. Ze zei dus dat ze het echt niet mooi vond en dat die niet dressuurmatig zijn. Deze krijgen standaard lage punten bij haar. Ik vroeg vervolgens of zei dan ook dacht dat mijn shetten op pennygehalte door gaan (aangespannen dressuur) Zij vond van wel. Tja, als ik nou 10 was oke, maar ik ben 30 dus ik denk toch niet dat een jury denkt "och, wat schattig. Laat ik ze maar een winstpunt geven"

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:13

Napie: Typisch een geval van: Als je met een prachtig paardje binnenkomt weet je automatisch al dat je wint... Dromen

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:16

ik vind het altijd best banketstaaf die jury sport.. maarja hoe meot het anders?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:58

Tja, dan ben ik wel benieuwd wat dat jurylid vind van een oud-clubgenootje van me, zij start met haar haflinger Z2 bij de paarden en gaat binnenkort de overstap maken naar het ZZ-licht. Zij reed bij de pony's regelematig dubbele winstpunten in de proeven (Z2) en nu ze bij de paarden rijdt, komt ze ook met hoge punten thuis, laatste keer ook 4 punten uit 2 proeven, en staat regelmatig bovenaan in het klassement.
Vraag me dan echt af of dat allemaal zo schattig is, volgens mij zijn zij samen gewoon echt goed!

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:10

Lieke schreef:
Ik moest wel lachen bij mijn eerste proef, er stond 'niet onder controle'. Ik snap wel dat het er stond hoor, maar voor mij was dat allang duidelijk, pony was alleen maar aan het galloperen, stiltaan heeft hij niet gedaan en stap heb ik ook niet gevoeld.

Ik ben nog steeds geirriteerd over de jury die vertelde dat de witte achterbeentjes vies waren. Wij waren daar door de stromende regen gekomen, met bandages om ze schoon te houden, en 'n paar minuten voor de proef haal ik de bandages af. Dankzij de ranzige bodem in de bak waren na drie stappen de mooie witte voetjes foetsie...

Voor de duidelijkheid: Lieke reed, ik groomde Knipoog

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:51

Napie schreef:
Ik sta bij een jurylid op stal en ik had met haar een discussie over bepaalde combinatie's. Zij jureert M en Z en ze had het over mooie combinatie's en mooie paarden. Vervolgens kwamen we op fjorden, haflingers ed in de ring. Zij vond dat helemaal niets en gaf aan dat die op pennygehalte zijn doorgegaan naar de M/Z. Ze zei dus dat ze het echt niet mooi vond en dat die niet dressuurmatig zijn. Deze krijgen standaard lage punten bij haar. Ik vroeg vervolgens of zei dan ook dacht dat mijn shetten op pennygehalte door gaan (aangespannen dressuur) Zij vond van wel. Tja, als ik nou 10 was oke, maar ik ben 30 dus ik denk toch niet dat een jury denkt "och, wat schattig. Laat ik ze maar een winstpunt geven"

Ik vind deze jury dus een gevalletje van penny, zij kan dus duidelijk niet jureren uit kennis maar alleen of zij het een mooi dressuurmatig paard vindt....Een echt niet pennyjury kijkt niet naar maat, ras of kleur bij het jureren maar naar de geleverde prestatie!
Maar dit hoef ik natuurlijk niet te zeggen tegen al die mensen die met iets anders rijden als de "standaard" mooi, wij weten wel dat we op ons kunnen onze punten krijgen en niet omdat we schattige pony's hebben Knipoog (nou ja ok, is ook wel eens gebeurd Haha! hihi)

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:44

In theorie mag een jury je niet afstraffen omdat je een koudbloed ras hebt. In praktijk gebeurd het toch vaak anders, juryleden zien een koudbloed binnen komen en denken vaak; "Ohnee". Wanneer er een mooi warmbloed paard binnekomt zijn zij veel eerder "geïmponeert."

In principe vind ik dat een koudbloed niet afgestraft mag worden, maar ben wel van mening dat wanneer je echt hoge klasses wilt bereiken je toch ook een paard moet hebben met wat uitstraling. Een goed dressuur paard kent wél een kleur, vind ik. Maar dat is dan gewoon een kwestie van smaak. Mag in de beoordeling van een proef geen rol spelen.

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:53

hier stond laatst een stuk over in Paard en Sport (ingezonden brief). De KNHS gaf toen aan dat een jury een talentvol paard hoger mag beoordelen dan een paard die de oefening net zo goed uitvoert, maar met een minder getalenteerd paard...

Ik vind het echt belachelijk...waar gaat het heen met de dressuursport?! Straks is prijzen rijden alleen nog weggelegd voor mensen die het geld hebben om een goed paard aan te schaffen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:30

Voor de zoveelste keer:
Dit is niet belachelijk!

Een talentvol paard voldoet nu eenmaal beter aan de eisen van hoe een oefening uitgevoerd moet worden.
(hoe heet dat rijtje ook al weer? vergeet het elke keer!)

Een talentvol paard heeft nu eenmaal meer tact, afdruk, oprichting, regelmaat enz enz..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:33

Marleen79 schreef:
hier stond laatst een stuk over in Paard en Sport (ingezonden brief). De KNHS gaf toen aan dat een jury een talentvol paard hoger mag beoordelen dan een paard die de oefening net zo goed uitvoert, maar met een minder getalenteerd paard...

Ik vind het echt belachelijk...waar gaat het heen met de dressuursport?! Straks is prijzen rijden alleen nog weggelegd voor mensen die het geld hebben om een goed paard aan te schaffen.

Als ik dit lees ga ik er dus vanuit dat de punten van Asjemenou hetzelfde zijn??

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:19

Zaterdag, meisje dat twee voor mij reed:
Die pony is veel ste goed voor je!
(was in de B)

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 19:33

Ik had vorige week wedstrijd en het ging echt heel bagger. Met het afgroeten stond mijn pony netjes stil, mooi nageeflijk, dus ik groet af en op het moment dat ik mijn hand naar achteren doe gooit mijn pony zijn hoofd omhoog en doet een poging tot wegdraven. Dus ik zeg haar stil, laat haar achterwaarts gaan en groet alsnog af. Staat er op mijn coupon een 5 met als commentaar, ietswat onrustig in de aanleuning. Haha. Dat was echt zo'n understatement. Had ook nog 186 punten, terwijl de hele proef nogal bagger ging.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 19:49

Rock schreef:
Marleen79 schreef:

Als ik dit lees ga ik er dus vanuit dat de punten van Asjemenou hetzelfde zijn??

Met een zelfde oefening ga ik ervanuit dat bv bij een sb de lb hetzelfde is, de aanleuning hetzelfde, en allebei precies op drie sporen.
Maar het talentvolle paard zal hierbij meer schwung en afdruk en lossigheid hebben, en beter op de achterhand lopen, en dus een hoger punt krijgen.
Als het andere paard dat ook doet, dan is dat ook een talentvol paard en zal het dezelfde punten krijgen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 19:55

Bij mij stond er pas op: "Blijven denken" Clown
Ik zat namelijk weer eens met m'n gedachten ergens anders, maar ik had wel een wp Haha!

Maar ook:(Ik rijd met een Tinker)
Niet geschikt voor de dressuur Verward Als een pony netjes,fijn en nageeflijk loopt, waar slaat dit dan op?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 00:20

ik had een mooie gisteren, ik reed voor de eerste keer L1 ( HC ) en ging commentaar naderhand vragen.
Schijnbaar dacht de jury van Tinker= sloom, want ik kreeg goed commentaar met vooral veel termen dat ze lui was en lekker wakker geschud moet worden.
Ik kan veel van mijn tinker zeggen,maar lui is ze ZEKER niet Nagelbijten / Gniffelen eerder te fanatiek! Ook tijdens de proef was ze gewoon goed voorwaarts ( daarna direct B gereden met goed resultaat, dus niet dat het sloom of lui oogde)
Vond het wel grappig, want de jury meende het bloed serieus.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 13:58

Nou lowara, He tkan goed zijn dat er te weinig impuls was. dat heeft niets met sloom te maken maar misschien is dat wat ze bedoelde. wat stond er op je protocol?

TeeGeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 14:41

asjemenou schreef:
Voor de zoveelste keer:
Dit is niet belachelijk!

Een talentvol paard voldoet nu eenmaal beter aan de eisen van hoe een oefening uitgevoerd moet worden.
(hoe heet dat rijtje ook al weer? vergeet het elke keer!)

Een talentvol paard heeft nu eenmaal meer tact, afdruk, oprichting, regelmaat enz enz..

Afgod

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 17:11

Ik weet het weer Pling :
Skala der Ausbilding.

*ontspanning
*tact
*schwung
*aanleuning
*rechtgerichtheid
*verzameling.

correct me if i`m wrong, ben er niet 100% zeker van, maar zo ongeveer moet het zijn.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:28

Marleen79 schreef:

Ben ik dan zo dom om te denken dat je talent herkend aan de manier waarop oefeningen uitgevoerd worden?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:55

Hester schreef:
Ik ben nog steeds geirriteerd over de jury die vertelde dat de witte achterbeentjes vies waren. Wij waren daar door de stromende regen gekomen, met bandages om ze schoon te houden, en 'n paar minuten voor de proef haal ik de bandages af. Dankzij de ranzige bodem in de bak waren na drie stappen de mooie witte voetjes foetsie...

Voor de duidelijkheid: Lieke reed, ik groomde Knipoog

Had vandaag (na vanmorgen 2 uur wassen) eenzelfde opmerking. Ringen waren perfect, echt droog, het voorterrein niet. Paard had dus niet meer stralend witte sokken en staart, logisch. Staat op mijn coupon: "volgende keer pony wassen". En verderop nog een keer: "met betadine wordt wit weer wit." Natuurlijk mevrouw jury, paard is vanmorgen 2 uur lang gewassen, en nee, niet met betadine, met middelen die beter werken, maar zonder de huid aan te tasten.... Kon alleen helaas na de prijsuitreiking de jury niet meer vinden, had graag van gedachten met haar gewisseld over hoe je je paard schoon HOUD op dergelijk terrein...