Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

I_Moondance

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:04

Ik had een keer; Pony staat op 3benen bij het halthouden.
En net op dat punt was er door een fotograaf een foto gemaakt.
Moondance stond gewoon netjes op 4benen en niet op rust maar het was wel hoog gras

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:11

I_Moondance schreef:
Ik had een keer; Pony staat op 3benen bij het halthouden.
En net op dat punt was er door een fotograaf een foto gemaakt.
Moondance stond gewoon netjes op 4benen en niet op rust maar het was wel hoog gras

tsja juryleden zien ook niet alles.. Probeer het niet goed te praten maar ik heb ook zo mijn punten waarvan ik denk húh? Blond Verward dan zullen ze het waarschijnlijk niet goed gezien hebben in het hoge gras?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:12

Maar als ze het niet goed kunnen zien, kunnen ze er imo beter niets over zeggen Lachen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:14

misschien zag ze het verkeerd door het hoge gras, en was het een verbeelding, maar dat het écht leek alsof hij op 3 benen stond, dat kan ook Lachen

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:20

Bij ons op de manege, onderling, wilde een paardje niet in de galop. De ruiter probeerde, maar lukte niet. Ruiter was verder heel tevreden, want paard was verder gewoon braaf en ze had lekker gereden! Toen de punten.... een 0 -2... niet getoond. Tja, het is niet getoond, maar om het zo af te straffen had ik nog nooit gezien!

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:49

Zo zijn wel de officiele regels ja..
Maar bij een onderlinge wedstrijd op manege.... kunnen ze wel iets soepeler zijn vind ik! Ze weet zelf ook wel dat ze wel hoort te galopperen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:54

pearlie schreef:
Zo zijn wel de officiele regels ja..
Maar bij een onderlinge wedstrijd op manege.... kunnen ze wel iets soepeler zijn vind ik! Ze weet zelf ook wel dat ze wel hoort te galopperen.

Natuurlijk het is niet getoond... maar ik had echt nog nooit een jury gezien die op deze manier zijn punten toekende. We moesten er wel hard om lachen hoor. Het mooiste was nog dat de andere onderdelen in galop ook niet getoond waren en bestraft werden met een 6 -2.. met het commentaar.. niet getoond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:00

In dat geval heeft hij nog erg gematst, maar op 1 plek duidelijk gemaakt hoe eigenlijk de officiele punten zouden zijn Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:30

0 -2 vind ik dan wel raar.
-2 voor een vergissing in het programma OF 0 voor niet getoond maar toch niet allebei?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:42

een 0 en een -2 vind ik ook wel heel erg overdreven. Ze heeft immer iets van de oefening getoont, ze is over het stuk gereden waar je moest aangalopperen, dus als hij echt zo laag wilde jureren had hij een 1 kunnen geven, maar die -2 erbij Verward

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:59

Urielle schreef:
0 -2 vind ik dan wel raar.
-2 voor een vergissing in het programma OF 0 voor niet getoond maar toch niet allebei?

Daar heb je volgens mij gelijk in. Pas als diegene een volte (extra) had gereden en de oefening alsnog niet getoond had, zou het 0 -2 worden.

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:01

Ik ging een keertje schrijven bij een FRNS wedstrijdje bij ons op stal. Was een mannelijk jury lid, en hij moest de F4 jureren. Allemaal kinderen, en dus ook nog een laag niveau.

Meisje moest op Max. Eigen keus, maar eigenlijk was hij nog te lastig voor haar en het proefje werd ook nog eens in de buitenbak gereden.
Buitenbak is een 20x60 bak. Op de 40 afgezet met paaltjes en lintjes, zo werden de lessen ook gegeven. Max kwam met meisje in de bak, loopt tot aan de X ongeveer, draait om galopeerd zo onder de touwtjes door, op zijn knien wel te verstaan, meisje achter touwtje blijven hangen Nagelbijten / Gniffelen Max naar stal, afijn ze wou het wel nog een keer proberen, ze hadden de lintjes nog niet dicht of Max was alweer uit de bak, meisje zat er nog op, is er in de mesthoop afgevallen.. Nagelbijten / Gniffelen Clown

Stoer dat ze was ging ze nog een keer de proef in. 5 mensen opgesteld achter de lijntjes. En ze ging het proefje rijden. Maar ze was uiteraard zo zenuwachtig dat het niet netjes ging, en ze reed super voorzichtig, Max had nog een paar keer aanstalten gemaakt naar het lintje, maar ze heeft der proef uitgereden.

Dat vind ik echt heel knap!!

Wat zegt die rare jury man:
''Jaaa ze reed veel te voorzichtig''
''Niet netjes de hoek door'' (De hoek waar hij dus al 2 keer ontsnapt was)
''Paard was niet voorwaarts genoeg'' (Ze had liever een sloom galopje, dan een race galop naar de uitgang)

Noujah daar kan ik nog enigsinds begrip voor opbrengen. Maar toen die cijfers gaf als een drien en vieren.. Gestoord
voor een jong meisje! Nah dat vind ik echt niet kunnen

Lips are sealed Scheve mond

Mrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 09:15

Tijdens mijn eerste onderlinge viel mijn pony op de volte uit de galop. Ik had een 7 of een 8 voor dat onderdeel en bij mijn vriendin, die gelijk na mij moest rijden, stond de opmerking: valt uit galop..... Slapen

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 09:57

Dat zal geen rare uitspraak zijn geweest, maar protocols die niet goed op volgorde lagen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 18:13

Niet echt een vreemde uitspraak ofzo, maar wel een staaltje niet goed opletten Knipoog

Ik had laatst wedstrijd (fnrs) en mijn paard viel uit de galop, sprong toen verkeerd aan, ik nam hem terug om weer goed aan te zetten, sprong goed aan, maar toen waren we al bij de letter waar we weer in draf moesten, dus die overgang kwam nogal aan de late kant Bloos Al met al nogal een rommeltje dus... Had voor de galop een 8 (eerste stuk was ook best netjes denk ik) en voor de overgang naar draf een 7 Dromen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 18:49

Maar bij de FNRS gaat het er toch om hoe de ruiter het doet? Dus als jij het allemaal netjes oplost kan je toch goede cijfers krijgen? OF vergis ik me nu?

(Ik weet helemaal niks ervan hoor, nooit gereden oid)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:07

Het gaat er wel om hoe de ruiter het doet (officieel, is niet altijd terug te zien in de cijfers Knipoog ) maar hoe hoger je komt, hoe meer er wel van je verwacht wordt, zoals netjes op de letter rijden, je paard in de goede galop aanzetten etc... Hoeft niet meteen een dikke onvoldoende te zijn als het niet lukt, maar een 7 en een 8 vind ik dan wel weer erg hoog gejureerd... Vond het niet erg hoor , was wel eerste Haha!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 21:51

Afgelopen zaterdag met vriend naar menwedstrijd geweest. Commentaar was misschien niet raar, maar wel erg strikt. Bij de vaardigheid onder meer gehoord: vijf strafpunten omdat de groom geen handschoenen droeg, bij een ander diskwalificatie omdat de groom geholpen had middels aanwijzingen. Jan kon bij de jury komen omdat hij nu toch echt een hoed aan moest schaffen ipv zijn kakkineuze geruite platte pet! Gelukkig kostte dat geen punten!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 21:58

Ik had ook een leuke dit weekend.
Ik reed proef 20 (M2) en ik rijd uit mijn hoofd. Na onderdeel 2 moest ik bij de C stoppen, omdat ik de travers vergeten had. Ik had bij mijn weten wel travers ingezet (in elk geval geprobeerd) en zei dat ook. Toen zei hij, nou, rijd dan maar verder, maar die travers heb je niet getoond.
Zit ik later foto's terug te kijken en ik zie toch echt een paard met binnenstelling en de achterhand naar binnen lopen. Het was inderdaad geen travers voor een echt goed cijfer, hij miste wat lengtebuiging, maar op de foto's is toch wel duidelijk te zien dat het op zijn minst een póging tot travers was.
Maar goed, hij heeft de travers niet gezien, dus ja, dan kan ik moeilijk zeggen dat hij er wel was, hij is de jury immers!

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 22:38

Sowieso raar dat je halverwege je proef moet stoppen! Als de jury een onderdeel 'niet ziet' dan moet hij daar gewoon een 0 voor geven (niet getoond). Je hoeft toch ook niet te stoppen als je geen middendraf toont bijvoorbeeld, of geen goede galop?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 22:41

Hij dacht kennelijk dat ik de proef verkeerd reed en wilde checken of ik wel de goede proef reed, denk ik.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 22:44

Ik rijdt ook vaak uit mijn hoofd en soms vergeet ik een onderdeel, dan roept de jury ook.
Gelukkig maar, want dan begin je gewoon opnieuw en krijg je min 2, anders idd een 0.

Ik zou volgende keer gewoon zeggen dat je het idd vergeten bent.
Een 4 en -2 is altijd nog beter dan een 0.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 22:46

Het was geen 0, want het is een gecombineerd onderdeel. Er ging een wending H-X-D en een halve volte halve baan D-K aan de travers vooraf.
Maar goed, ik was in de veronderstelling dat ik wel echt een travers gereden had (al wist ik zelf ook wel datie niet perfect was), tja en dan zeg ik niet zomaar dat ik die travers vergeten ben, daar ben ik dan op dat moment te geconcentreerd voor.
Het cijfer is overigens aangepast van een 6 naar een 4. Kennelijk was die travers dan toch nog een 1,5 of een 2 waard, anders kom je met een 6 voor de wending niet op een gemiddelde van een 4 uit.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 22:51

Ik zou er op het moment zelf ook niet aan denken hoor, maar achteraf gezien leek het me wel slim.

Maar hoe kwam ie dan eerst aan die 6?
Dat is ook een beetje raar: * Doe maar een 6 voor de travers, o nee wacht, ik heb helemaal geen travers gezien, maak er maar een 4 van!* ??

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 22:53

Nee, ik denk datie een 6 gegeven heeft voor de wending en daarna er pas achter kwam dat er travers aan vast zat. Ik was de eerste starter in deze proef, dus bij mij moestie nog even uitvogelen hoe de proef in elkaar zat, geloof ik.