ORUN 2011/2012

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cchanny

Re: ORUN 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:58

Gefeliciteerd hoor!

Ik twijfel nog steeds er over om het nog een keer te doen.
Ik wil het wel heel graag, maarja.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:40

Cchanny schreef:
Gefeliciteerd hoor!

Snap ik maar als je het niet persé nodig hebt dan doe je het niet. Je kunt het nu wel in etappes halen, dus misschien past dit je wel beter en lukt het je op de nieuwe manier wel om het te halen !

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:27

andamoon schreef:
Cchanny schreef:
Gefeliciteerd hoor!

Snap ik maar als je het niet persé nodig hebt dan doe je het niet. Je kunt het nu wel in etappes halen, dus misschien past dit je wel beter en lukt het je op de nieuwe manier wel om het te halen !

Ja, ik vind het wel super leuk om te doen, vooral dat stukje verzekering.
Plus geef nu zo nu en dan nog les, maar ik denk dat ik meer lesklantjes kan krijgen als ik die diploma heb, dan nemen ze me wat serieuzer.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 09:37

Als je het echt nodig hebt is het natuurlijk een pré om te hebben. Je beslist natuurlijk zelf om het te gaan halen, maar als je er achter staat moet je het gewoon doen !

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:23

andamoon schreef:
Cchanny schreef:
Gefeliciteerd hoor!

Snap ik maar als je het niet persé nodig hebt dan doe je het niet.
Je kunt het nu wel in etappes halen, dus misschien past dit je wel beter en lukt het je op de nieuwe manier wel om het te halen !

Bedenk dan wel, dat dat nieuwe "diploma" maar 3 jaar geldig is! (Staat op de KNHS-site)
Binnen die 3 jaar móet je dan met de Orun-3 beginnen; die je een paar duizend euro kost.
Een her kost je €75,00 en dan heb je het oude certificaat, met onbeperkte geldigheidsduur....

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:22

Je zou ook de her kunnen doen en je als extra training kunnen opgeven voor de module lesgeven. Die begint in april. Ik neem aan dat de her-examens in mei zijn. Dan kun je dus 1,5 maanden in die module extra oefenen...

Gek idee misschien?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:06

Veulen84 schreef:
Je zou ook de her kunnen doen en je als extra training kunnen opgeven voor de module lesgeven. Die begint in april. Ik neem aan dat de her-examens in mei zijn. Dan kun je dus 1,5 maanden in die module extra oefenen...

Gek idee misschien?

Is dit voor mij ?

Want echt een gek idee is het niet. Maar volgens mij zijn die cursussen alleen overdag ?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:09

Ja, dat was voor jou. Ik heb geen idee of het overdag is, heb dat eigenlijk niet zien staan op de site.
Anders bel je ze maandag even en vraag je ze of dat mogelijk is?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:23

Ja wel een slim idee!

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:48

Ik ga dat ook doen, de module lesgeven volgen en dan herexamen doen in april-mei. Is altijd een goede oefening natuurlijk. Kost volgens mij wel circa 200euro.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:36

Eclare schreef:
Ik ga dat ook doen, de module lesgeven volgen en dan herexamen doen in april-mei. Is altijd een goede oefening natuurlijk. Kost volgens mij wel circa 200euro.

Oef.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:24

Ja dat was idd wat minder!

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:10

andamoon schreef:
Je kunt het nu wel in etappes halen, dus misschien past dit je wel beter en lukt het je op de nieuwe manier wel om het te halen !

Hasjam_Poe schreef:
Bedenk dan wel, dat dat nieuwe "diploma" maar 3 jaar geldig is! (Staat op de KNHS-site)
Binnen die 3 jaar móet je dan met de Orun-3 beginnen; die je een paar duizend euro kost.
Een her kost je €75,00 en dan heb je het oude certificaat, met onbeperkte geldigheidsduur....

Hasjam_Poe is dat zo ??? Dat je diploma nieuwe stijl maar 3 jaar geldig is ????
Pfffft ben ik blij dat ik het "oude certificaat" heb gehaald met de onbeperkte geldigheidsduur... !!!
Is dat ergens vermeld Hasjam_Poe ? Want er zullen vast meer mensen zijn die hiervan NIET op de hoogte waren.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:10

{:) {:) {:) IK wil iedereen hier in het topic, fijne Kerstdagen en een heel succesvol, gelukkig en vooral gezond 2013 toewensen !! {:) {:) {:)

SUCCES voor degene die nog de ORUN moeten halen !

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:40

Vandaag mailtje van KNHS gehad, ik heb in januari de eerste module in staphorst.. wie nog meer? (vooropleiding KNHS)

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:20

Daniellejody schreef:
Vandaag mailtje van KNHS gehad, ik heb in januari de eerste module in staphorst.. wie nog meer? (vooropleiding KNHS)

SUCCES !!!!

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:41

andamoon schreef:
Hasjam_Poe schreef:
Hasjam_Poe is dat zo ??? Dat je diploma nieuwe stijl maar 3 jaar geldig is ????
Pfffft ben ik blij dat ik het "oude certificaat" heb gehaald met de onbeperkte geldigheidsduur... !!!
Is dat ergens vermeld Hasjam_Poe ? Want er zullen vast meer mensen zijn die hiervan NIET op de hoogte waren.

Andamoon, het staat gewoon op de site. Krijg zelf ook de indruk dat een aantal mensen deze verandering over het hoofd gezien hebben... :\ Dit is de LINK waar het staat. Het staat in de laatste regel onder het kopje "vooropleiding". Hier volgt het citaat:

<citaat van KNHS-site http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=231&CatID=317&ID=23904&style=1&zoomstyle=11&men=&ppCatID=> "Vooropleiding
De vooropleiding is – zoals de naam al zegt – een vooropleiding voor instroom in de instructeursopleidingen. Zoals de havo een vooropleiding is voor instroom in het HBO, is de vooropleiding dat voor instroom in de instructeursopleidingen. Dat betekent dat kennis en vaardigheden worden aangeleerd die niet zozeer onderdeel uitmaken van het instructeursvak zelf, maar wel noodzakelijk zijn om een goede instructeur te worden. De vooropleiding bestaat daarom uit horsemanship en eigen vaardigheid in het rijden of mennen (voor voltige wordt geen eigen vaardigheid gevraagd). Daarnaast kent de vooropleiding een module lesgeven (onder het zadel, mennen of voltige). Doel van deze module is het aanleren van de basisprincipes van het lesgeven om te kunnen toetsen of iemand feeling heeft voor het lesgeven.
Als de volledige vooropleiding is afgerond, kan de deelnemer
gedurende een beperkte periode onder begeleiding lesgeven.
De kandidaat moet binnen deze periode zijn geslaagd voor de instructeursopleiding op niveau 3,
anders verliest hij zijn bevoegdheid
."< einde citaat>

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:31

hey
omdat ik geen zin heb het hele topic door te zoeken.
ik heb dit jaar mijn orun gedaan en helaas gezakt.
herkansing ook niet gehaalt.
nu kom er in 2013 nog een keer herexame gedaan worden.
weet iemand wanneer in 2013? en wanneer je je kan opgeven?
alvast bedankt!!

MaxMindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:14

Volgens mij in mei/juni !!
Gewoon na oud en nieuw even de KNHS bellen weet je het zeker.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:06

oke thanks:D

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:05

Cchanny schreef:
Eclare schreef:

Oef.

Had de KNHS een tijdje terug gebeld, maar dit mochten ze niet doen ofzo.
Ik weet niet, heb altijd het idee dat ik de verkeerde tref bij de KNHS

Butterflys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:31

Daniellejody hoe is het in Staphorst?? Ik heb heb daar vorig jaar mn Cursus gevolgd en gehaald. Door wie wordt deze nu gegeven? Ik heb er een leuke tijd beleefd en leuke accommodatie voor de cursus vond ik.

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 20:53

Butterflys schreef:
Daniellejody hoe is het in Staphorst?? Ik heb heb daar vorig jaar mn Cursus gevolgd en gehaald. Door wie wordt deze nu gegeven? Ik heb er een leuke tijd beleefd en leuke accommodatie voor de cursus vond ik.

Hoi,

Ik heb de module voeding en gezondheid gehad in staphorst in een hotel.
Was puur theorie, dus niet zo heel bijzonder.
Heb module algemene paardenkennis gehad in warnsveld op een manege en volg nu module longeren in enschede op een manege. Daarna lesgeven in Raalte :D

Butterflys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:57

Oke dat is heel anders als de oude methode. Wel leuk lijkt me om op diverse plekken eea te volgen.

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:33

Ligt eraan of het dichtbij is, als ik naar warnsveld moet met het paard ben ik anderhalf uur onderweg..