Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miriam

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:03

Wat voelen mensen zich toch altijd snel benadeeld zeg! Mensen die met een Z paard in de B rijden zijn daar toch ook zo weer weg?
En andersom, zo veel verschilt een L1 proef toch niet van de B? Op die twee keer wijken verpruts je echt niet heel je proef hoor!
Rijd lekker voor jezelf en bepaal zelf of het naar je zin ging. Steeds de vergelijking leggen met een ander helpt je echt niet hoor! het is toch JOUW hobby?

Enne, we gaan hopeloos off topic....

Deze discussie is al gevoerd...

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=105&t=745199&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:10

SGWollie; Ik ga er vanuit dat jij een ruiter bent die netjes opgeleerde paarden heeft? (en dan bedoel ik niet z paarden maar gewoon goed opgeleide/ingereden paarden) en geen ''probleem''paarden? dan is af en toe eens wat hoger staan echt wel het schouderklopje om door te zetten. Knipoog Maar als je eeuwig en altijd onderaan blijft hangen ook al vóel en hoor je van iedereen dat het peerd zo vooruit gaat, dan ga je je uiteindelijk afvragen of het nog wel de moeite waard is. Uiteindelik gaat iedereen op wedstrijd om te winnen. Misschien niet als hoofdreden, maar ergens staat die reden er beslist tussen. Knipoog En niemand kan ontkennen dat het écht wel eens goed doet als je om de zoveel tijd eens dat eerste plekje kan bemachtigen Knipoog
Maar maakt niet uit...Kstop wel al Clown Anders gaan we nog hopelozer off topic Bloos (van hopeloze ruiters, naar hopeloze paarden naar hopeloos off topic Bloos Daar moet je bokker voor zijn Bloos)

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:18

Als jij daar van uit gaat dan heb je het hopeloos ( Haha! ) mis.... Niet te snel klaar staan met je oordeel dus... Knipoog
Ik rijd om mijn paarden netje op te leiden. Dat is mijn uitdaging. Zich netjes gedragen onder wedstrijdomstandigheden hoort daar ook bij. En als je een paard netje op kunt leiden leidt dat vanzelf wel een keer tot een goed resultaat (zie jezelf met je knappe pony! Lovers ). Als je jaren rond moet rijden zonder dit resultaat ben je of te vroeg begonnen of verkeerd bezig.
Maar ik ben het met je eens dat veel mensen in meer of mindere mate weg gaan voor dat lintje.
Heel erg sorry voor het gewoon verder off topic gaan Bloos

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:30

Born2BCrazy schreef:
pearlie schreef:
Alleen als je paard ook L startgerechtigd is!!!!!!

tip: lees het reglement voor dat je zulke dingen roept Knipoog

In het regelment staat ook dat het paard L startgerechtigd moet zijn.
Een 3 jarige is niet L startgerechtigd!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:58

Jongens jullie dwalen ver af! Het gaat al 1,5 pagina off-topic Verward

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:15

okee. weer even "ontopic":

heel lang geleden, toen ik nog een klein meisje was wat op een klein ponietje reed....
Ik reed mijn 2e wedstrijd, was 9 jaar en reed op een eigenwijs Welsh B ponietje. Ponietje racete tot driemaal toe de baan uit (en ik maar steeds weer opnieuw proberen) de vierde keer bok bok en ik vloog eraf. Toch maar weer opstappen en verder rijden. Wat zei de jury na afloop:
Jij moet nog maar eens goed oefenen meisje!!!!!

Ja oke... hij had geen ongelijk... maar een complimentje voor mijn doorzettingsvermogen was niet misplaatst geweest!! Overigens heeft dit bij mij geen trauma's opgeleverd hoor, we zijn nu 17 jaar verder en ik rij nog steeds met veel plezier!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:13

Moderatoropmerking:
Ik vertrouw er op dat we idd vanaf nu weer on-topic blijven. Knipoog

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 22:26

asjemenou schreef:

ja oke, maar een 4jarig groen paard weer wel...dat bedoelde ik meer Knipoog

Oja, ontopic Bloos

@pearlie: dat was idd niet echt tactisch van die jury..
vind wel dat ze soms wel iets subtieler/postiever mogen zijn als ik het af en toe hoor..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 13:12

Afgelopen vrijdag had ik wedstrijd in de L2. Ik moest F-X-C wenden in de galop, tussen de X en de C moest ik de overgang arbeidsdraf maken. En dan op C linkerhand. Dus ik maak mijn overgang précies tussen de X en de C.
Kijk ik op mijn protocol, staat er een 5 met daarachter: 'Je moet de overgang tussen de X en de C rijden, en niet op de C!
Verward juist...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:12

Ben je misschien niet te vroeg af gewend dat je al dacht dat je voorbijde c was maar toch niet ? Anders snap ik er ook niks van Verward

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:25

nee dat is het ook niet, ik ben er precies tussen in gaan draven...
Ik was daarna nog aan de mensen wezen vragen die mijn proef hadden gezien, en allemaal vertelde ze me dat ik de overgang tussen de X en de C reed, en niet op de C!

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:42

'mevrouw, wij zouden graag zien dat u uw beugels wat langer maakte, we hopen niet dat u zodirect over dat paaltje springt'.
'zullen we je maar snel dat winstpunt geven?'

Zoals jullie wel begrijpen... dressuurwedstrijden zijn niet mijn ding, ik heb een springzit en kan niet rijden met langere beugels haha

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:42

De jury die ik pas had zij tegen de mensen voor mij: dat meisje is veelste groot het ziet er toch niet meer uit. Dat is wel een beetje hard. maar bij mij zij ze gelukkig dat ik een mooie combinatie was met mijn pony Pling

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:09

Ik had gisteren wedstrijd op mijn protocol stond voor aanspringen in de rechtergalop: niet genoeg.
Snap niet helemaal wat het betekent want ze sprong gewoon in één keer aan in de galop.
Ook moest ik bij de middendraf denken om de stelling Verward

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:11

Waarschijnlijk bedoelde de jury, niet genoeg sprong of niet genoeg voorwaarts aangesprongen Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:21

Heb er ook nog eentje, nog van jaren terug, uit de NKB tijd, en niet onder het zadel maar met hackney's. Ik reed daar in Wanroij het kampioenschap, en mijn pony liep echt super. Ook zijn tempo was super, maakte mooi zijn passen af, en ik reed in een rustig tempo. Met als gevolg dat toen ik 2 rondes gereden had de anderen mij al inhaalden, die hadden er al 3 opzitten. Lees ik daarna in de Paardenkrant dat het tempo van mij veels te hoog was, dat ik te hard reed, en dat ik anders kampioen geworden was. Verslag was door de jury geschreven.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:03

Ohja ik had ook een keer, mijn voorlezer was de papieren laten zien. Ik reed nog even een rondje in de ring, kom ik zo langs de juryauto, hoor ik haar zo tegen haar schrijfster zeggen:
'nou een fjord (..) Ziek ik ben benieuwd...

En toen ik klaar was, kwam ze uit de auto even zeggen dat ze nog nooit een fjord zo mooi had zien lopen en dat we vast vet zouden kunnen komen Haha!

Weer iemand overtuigd Haha!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:24

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:27

ik heb dus een draver. en breng deze ook uit op wedstrijden. zaterdag had ik wedstrijd en mijn eerste en ook 2e proef gingen beide super. de jury van de eerste proef zei ook dat ik hem voor een draver al aardig aan het galloperen had en vond de basis er goed in zitten. daarintegen was de 2e jury heel erg tegen dravers en dat liet ie merken ook. hij zei echt heel erg overtuigend van dravers horen op de darfbaan en absoluut niet in een dressuur ring. en zo ging hij nog vele malen door. ik werd hier helemaal gek van en vond het nogal gemeen dat hij dat allemaal zo zei.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:35

afgelopen zaterdag reed mijn uk (7) haar tweede bixie proef, aa A, als jullie het wat zegt Haha!

aan het end moeten de kinders groeten en dan afstappen en na een paar passen er weer op, commentaar van jury was

pony staat niet stil, en hop een 0, verder staat er op het protocol dat ze haar pony moet rechtrichten

ik vond het heel apart Koe

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:44

lekker stimulerend voor die kinderen, zo'n laag cijfer Nagelbijten / Gniffelen

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:48

wel leuk als een kind van 7 dat allemaal al kan. Daar kan je knap geld mee verdienen. Sommige juryleden.....

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:49

yep, ik denk dat ik maar aan een andere pony moet vast Clown , 1 tje van bijna 30 laat zich niet zo makkelijk richten hahaha

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:58

Nog heel even omdat het er nu echt verkeerd instond;

asjemenou na reactie van Born2BCrazy schreef:
pearlie schreef:
Alleen als je paard ook L startgerechtigd is!!!!!!

In het regelment staat ook dat het paard L startgerechtigd moet zijn.

Indien men met een ander paard opgenomen is (geweest) in de klasse M1 of hoger, dan mag
met een ongeklasseerd paard in de klasse L1 worden gestart, met inachtneming van de
bepalingen inzake de minimum leeftijd van paarden.

(Het paard hoeft dus niet L startgerechtigd te zijn maar moet wel de juiste leeftijd hebben.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:03

klopt helemaal
Als je 1x M1 bent geweest mag je in de L starten, paard hoeft dan helemaal geen L te zijn.
Ben je 2x Z geweest, moet je L starten, ook dan hoeft het paard geen L te zijn.

Als ik wil (1x z geweest) mag ik Zanda in de L gaan starten als ik wil.
Ik heb dus de keuze, B of L.
Zeg ik na 2 wedstrijdjes B hij is braaf, ik ga L mag dat ook, ook al heb ik mijn punten nog niet bij elkaar.

een 0 in een bixie proef...wel heel erg overdreven streng
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-07-07 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt