ORUN 2011/2012

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:20

MaxMindy schreef:
ja net postbode geweest !!!
*\o/* *\o/* GESLAAGD *\o/* *\o/*
Duim verder zodat jullie ook zo'n goed bericht ontvangen :j

*\o/* *\o/* *\o/* G E F E L I C I T E E R D *\o/* *\o/* *\o/*
Wat een GEWELDIG NIEUWS !!!!!

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:21

Mieperdepiep schreef:
Mijn diploma is op 6 sept getekend.....en dan heb je hem pas een maand later thuis..

Kun je nagaan. Ze weten het dus van iedereen al op de dag zelf en zeggen helemaal NIETS..........

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:22

Mieperdepiep schreef:
Ik heb vandaag bij de post mijn diploma gekregen. Gelukkig dus geslaagd!
De rest nog even sterkte met wachten!

Gefeliciteerd wanneer had jij ook alweer examen gedaan ???? en hoe ging het ?

Er zijn er al wel veel geslaagd, dat maakt dat ik me nog onzekerder ga voelen nu wat betreft de uitslag.......

MaxMindy

Re: ORUN 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:28

Andamoon dankjewel
En blijf duimen voor jou en rest !
Waneer had jij examen gedaan ?

Mieperdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:21

Ik heb in assen examen gedaan op 4 sept

MaxMindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:34

Ohh oke Mieperdepiep,
Want er stond iemand bij mij op de lijst met de zelfde voornaam (jouw achternaam weet ik natuurlijk niet),
en uit de zelfde plaats .
Dus zodoende dacht ik dat jij ook 6 sept examen had gedaan.
Maakt eigenlijk ook niet uit vroeg het mij alleen af ...

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:10

Gefeliciteerd *\o/*

Mieperdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 04:06

Klopt Maxmindy, ik ben in de war met de data. Het was idd 6 sept.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 08:51

Dus 2 cursisten die in Assen examen hebben gedaan op 6 september, namelijk Mieperdepiep en MaxMindy zijn beide geslaagd !!! TOP hoor ! Voor de rest blijft het nog even een vraag......... WEL of NIET geslaagd.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:52

Proficiat geslaagde! Hoe ging jullie lesgeven? En het verschil met jullie allereerste keer?

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 12:50

Ramzi schreef:
Proficiat geslaagde! Hoe ging jullie lesgeven? En het verschil met jullie allereerste keer?

INDERDAAD geslaagden allemaal GEFELICITEERD *\o/* Hier (nog) steeds geen uitslag...... :(
Ik ben ook wel benieuwd hoe het ging bij de geslaagden tijdens hun her !!!

MaxMindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:29

Ramzi en Andamoon;

Allereerst bij de dresuur ben ik gewoon les gaan geven zoals ik altijd doe kwa houding en stem gebruik etc,
Alleen nu heb je te maken met tijd.
Ben begonnen met op de volte even voorstellen toen al gekeken waar ik bij de ruiters kwa houding en zit op moest letten. Daarna gewoon begonnen ik moest overgangen doen en tempo wisselingen,
Heb ze allebei apart begleid bij de eerste overgang naar draf en wat oefeningen laten doen zoals 2e hoefslag, pasje veruimen.
Op de volte pasje terug in draf en galop links en rechts. Apart begeleid van galop naar draf en draf naar stap.
Springen eenvoudig gehouden balkjes op 3e hoefslag bij B met 4 staanders voor eerst kruisje links om rechts om ,met draf balk ervoor. Andere lange zijde bij E op 3e hoefslag een dubbel kruisje, steiltje met draf balk ervoor. Ondertussen heeft mijn hulp van het kruisje bij B een oxer gemaakt. Alles in draf gedaan toen laten stappen oxer nagekeken die mijn hulp had op gebouwd.
Om dan vanuit draf over de dubbel door galoperen naar oxer.Laatste wou ik aan beginnen toen mocht ik stoppen .heb het dus simpel gehouden bij het springen want dat was ook het onderdeel waar ik op was gezakt.
Dit was globaal mijn inhoud van het examen simpel gehouden en safe. Had wel een paard erbij die bij de overgang van stap naar draf een huppeltje maakte, gewoon goed begeleid en in feadback naar de ruiter aangehaald dat het een punt is waar ze mee aan het werk moest. Het verschil zat hem niet in de dresuur maar puur in het springen deze keer echt simpel gehouden ipv te veel onnodige hindernissen, zodat ik rust kon houden en het voor mij overzichtelijk bleef. Ben een echte dressuur prikker hahaha

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:38

MaxMindy dank je wel voor je omschrijving van je examen.
Ik heb het in principe ook eenvoudig gehouden en heb veel op de volte gewerkt. De ruiter die ik meehad vond dat hij zelfs wat aan mijn dressuurles had (= EK ruiter) Ik heb eigenlijk bijna hetzelfde gedaan in de dressuur als MaxMindy. Ik had er een amazone bij met een beperking (verlamd aan één arm) en kon toch lekker met beide combinaties werken.
Het springen ging eigenlijk ook zonder problemen. Simpel balkjes aan één lange zijde en lijntje aan de andere kant. Tijdens de nabespreking werd er gevraagd op welke afstand de dubbel stond en toen ik dat aangaf zei de examinator dat hij 0,50 M minder had opgemeten.... Mijn antwoord daarop was : "Ik ben maar een klein vrouwtje en dus zijn uw meters niet mijn meters....." Ik had de dubbel wat krapper staan omdat de amazone met de beperking daardoor niet als een gek hoefde te rijden om haar paard toch netjes in galop door de dubbel te krijgen. Haar paard bleef omdat hij steeds moest opletten voor de oxer, attent op de hindernissen en nam ze ook iedere keer netjes zonder problemen. De EK ruiter kon het in 3, 4 of 5 galopsprongen, die had er helemaal geen moeite mee. De examinator vroeg waarom ik het wat krapper had staan en mijn uitleg was voor hem aanleiding om te zeggen : "Het maakt niet uit als je het was krapper hebt staan, als je maar kunt uitleggen waarom..." en dan kon ik... Maar ja je weet het nooit. De één heeft super lesgegeven en zakt en de ander denkt er niet van gebakken te hebben en slaagt.... ! Het zal echt afwachten worden. Hoe langer het duurt hoe minder zelfverzekerd ik wordt over het feit of ik het WEL gehaald heb.....Pfffft wat een gedoe dat lange wachten.

Grandeur2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:48

Ik heb op 13 september her-examen gedaan, en kan als ik jullie verhalen zo hoor, alleen maar hopen dat ik geslaagd ben.

We zullen zien, vind het alleen erg jammer dat het allemaal zo lang moet duren.
En als het klopt dat ze je oude formulieren erbij houden, dan hoop ik alleen om te kijken of je verbeterd bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:50

Ik zou weleens benieuwd zijn naar hoeveel ORUN instructeurs nu eigenlijk les geven op een vereniging of een manegebedrijf.
Ik denk dat er veel meer ORUN instructeurs rondlopen dan dat er gevraagd worden. Ik zie het meer als een leuk melkkoetje voor de KNHS juist ook omdat de toelatingseisen bijzonder laag zijn en bijna iedereen de ORUN kan doen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 22:25

Niet iedereen doet de cursus met de intentie ook echt les te gaan geven. Er zijn er genoeg die het doen om hun eigen rijniveau op te krikken, voor de theorie etc.

Zelf geef ik niet les op een manege of vereniging, behalve als ik in moet vallen. Ik geef wel privé lessen.

MaxMindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 22:34

andemoon: Ja het is een moment opname en de ene jury wil dit zien, en de andere dat.
Zo aan je verhaal te horen moet het toch gelukt zijn !! nou duim nog steeds voor je.

buri:Ja denk ook dat veel de cursus hebben gedaan en er niks meer mee doen.Vond het altijd wel vreemd dat je de cursus kon doen terwijl iemand nog nooit op een paard heeft gezeten!! Ik zelf heb het met eigen rijden gedaan vind dat je als instructeur wel moet kunnen rijden,
Denk dat daarom de nieuwe eisen ook zijn aangescherpt en de KNHS er eindelijk achterkwam dat het op deze manier niet kon.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:50

MaxMindy het is inderdaad een momentopname en daarin hoop ik genoeg te hebben laten zien wat de examinatoren heeft overtuigd..... ik heb de ORUN ook gedaan MET eigen rijden en dat heb ik royaal gehaald. Inderdaad is het wel zo dat ik ook vind dat een instructeur zou moeten kunnen rijden, om zo ook nog beter bepaalde zaken gevoelsmatig over te kunnen brengen. Dat de eisen zijn aangescherpt vind ik maar heel normaal.

Ik ben ook (weer) benaderd door een club om les te gaan geven, het is alleen heel frustrerend dat ik dan nog niet weet of ik een diploma heb en dus eigenlijk geen toezeggingen kan doen, dat ik les kan komen geven........ Had ik dat wel geweten dan kun je in ieder geval al afspraken maken, nu komt het wel een beetje knullig over vind ik : "Ja wil wel komen lesgeven maar weet nog niet of ik het wel gehaald heb......."

Grandeur2011 waar heb jij je her gedaan op 13 september ook in Horst ?

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:38

andamoon schreef:
Mieperdepiep schreef:
Mijn diploma is op 6 sept getekend.....en dan heb je hem pas een maand later thuis..

Kun je nagaan. Ze weten het dus van iedereen al op de dag zelf en zeggen helemaal NIETS..........

Of ze hebben het inderdaad pas eind september getekend maar teruggedateerd op 6 september :o
You never know..

MaxMindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:35

En hebben er al wat meer mensen nieuws over hun examen ????

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:51

MaxMindy schreef:
En hebben er al wat meer mensen nieuws over hun examen ????

Néé nog niet....!!!!

Grandeur2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:30

Nee, helaas nog steeds niks :-(

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:29

Het is toch niet te geloven eigenlijk. Ze weten het al van de dag van het examen. Alles wat ze moeten doen is een standaardbrief uitdraaien en de diploma's in orde maken. Organiseren is ook een vak.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:43

Nou inderdaad blue_sky dat zou je verwachten, maar morgen is het dus 4 !!!! weken geleden en is er nog geen uitslag bekend.........

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:19

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* De post is net geweest !!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
*\o/* *\o/* ik ben GESLAAGD *\o/* *\o/*

Duim verder voor de anderen, dat ze ook zo'n goed bericht ontvangen