ORUN 2011/2012

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Re: ORUN 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:40

Waarom nemen mensen dan combinaties mee die nog nooit gesprongen hebben? De opdracht is toch duidelijk dat er gesprongen moet worden.
Je hebt er niet alleen jezelf mee..

Ik wist van te vooren dat ik moest springen, dat zei jody al. Voor mij en mijn paard is het geen probleem maar anders had ik niet meegegaan

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:42

Capriootje schreef:
Waarom nemen mensen dan combinaties mee die nog nooit gesprongen hebben? De opdracht is toch duidelijk dat er gesprongen moet worden.

Ik wist van te vooren dat ik moest springen, dat zei jody al. Voor mij en mijn paard is het geen probleem maar anders had ik niet meegegaan

Bij gebrek aan beter... denk ik... Ik denk dat sommige mensen gewoon moeite hebben met het vinden van een combinatie (vervoer, niveau, doordeweekse dag etc.).

Maar ik vind het ook niet kunnen hoor, want je zadelt mooi jouw mede cursist met een probleem op. Bespreek het dan en kijk of iemand anders een extra combinatie mee wilt nemen of iets dergelijks.

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:49

Bij ons was het inderdaad ook erg lastig om geschikte combinaties te vinden. Maar onze cursusleidster stond er toch wel op dat alle combinaties ten minste een keer in de lessen mee hadden gereden zodat zij kon beoordelen of ze inderdaad geschikt waren. Bovendien kon zij de indeling van tevoren maken en zo passende tweetallen maken zoals in mijn geval 2 pony's bij elkaar. (Verder hadden wij het geluk een tweetal ervaren instructrices in de groep te hebben die een aantal van hun lescombinaties konden laten komen.) Maar ik begrijp dat hiervan bij een herexamen allemaal geen sprake is. Dat maakt het dus extra moeilijk. Wel vervelend dat ze jullie zo lang in spanning laten zitten.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:00

Suelza schreef:
Ja dat ben ik met je eens, maar dat bleek ook al uit mijn bericht. Ze moeten strenger zijn op de deelnemende springcombinaties óf het springen uit het examen halen (of degraderen tot cavaletti les ofzo).

Want de niveauverschillen zijn vaak behoorlijk en je hebt gewoon te maken met combinaties die echt niet geen springervaring hebben. En nu heb ik daar normaliter geen problemen mee, maar in een orun examen waarin je een opdracht moet afwerken, is dat wel knap vervelend!

KLOPT Suelza !!!!

blue_sky schreef:
Bij ons was het inderdaad ook erg lastig om geschikte combinaties te vinden. Maar onze cursusleidster stond er toch wel op dat alle combinaties ten minste een keer in de lessen mee hadden gereden zodat zij kon beoordelen of ze inderdaad geschikt waren. Bovendien kon zij de indeling van tevoren maken en zo passende tweetallen maken zoals in mijn geval 2 pony's bij elkaar. (Verder hadden wij het geluk een tweetal ervaren instructrices in de groep te hebben die een aantal van hun lescombinaties konden laten komen.) Maar ik begrijp dat hiervan bij een herexamen allemaal geen sprake is. Dat maakt het dus extra moeilijk. Wel vervelend dat ze jullie zo lang in spanning laten zitten.

Bij het examen kun je dat in ieder geval nog een beetje regelen, maar tijdens je her dus niet..... Het is inderdaad vervelend dat ze ons zooo lang in spanning laten zitten.... -:(-

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:45

Capriootje schreef:

Dat kwam ik al veel eerder tegen dat mensen combinaties meenamen naar de lessen (gebeurde ook bij ons) die niet konden springen.
Gelukkig spraken wij het een week van te voren vaak af.
Ik had een goede springcombinatie, die lieten wij niet tegelijk komen met iemand die niet wou springen.
Dus vaak was het bij ons 1 dressuur, 1 spring, en een combi les, zodat iedereen kon oefenen wat die wou met goede combinaties.

Tijdens het examen ook van te voren een indeling gemaakt, en sommige mensen die af en toe met de trainingen kwamen mochten echt geen examen rijden omdat ze gewoon het niveau niet haalde.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:08

Zie je HTM dat is dan superhandig !!! Alleen als je het NIEt voor het zeggen hebt en NIETS kunt regelen en dus maar moet afwachten wat je te wachten staat, dan is dat een heel stuk moeilijker !!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:38

Dat begrijp ik, maar snap echt niet waarom er dus mensen zijn die maar iemand meenemen die het niveau niet aankan.
Dan zoek je toch verder naar iemand die het wel kan, zou het echt vervelend vinden als iemand zou zakken omdat mijn combinatie niet goed genoeg zou zijn.

En iemand die niet kan/wil/durft te springen heeft echt niks op z'n examen te zoeken, snap niet waarom ze die mensen de baan inlaten, want je hebt er niks aan.

MaxMindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:16

En wederom nog steeds geen post van KNHS :Z
dus we duimen nog maar even door :j

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 18:28

Ik had bij thuiskomst na me vakantie wel een brief van de knhs. Had examen gedaan eind augustus en ben geslaagd. Gelukkig wel. Van de 6 mensen die er bij ons voor de her gingen zijn er maar 2 geslaagd.

Heb de knhs voor mijn vakantie een klacht gestuurd oa. over gedrag examinatoren. Helaas niks van ze gehoord. Vind ik jammer, vind niet dat ze erg goed omgaan met hun klanten.

MaxMindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:08

Veulen84 gefeliciteerd *\o/*
Ja onze groep heeft toen ook een klacht naar de KNHS gestuurd ook nooit meer wat van gehoord..
En deze keer zeer gedemotiveerde examinatoren maar je kan er niks mee.
gewoon wachten of je geslaagd /gezakt bent is de enigste optie.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 08:35

MaxMindy schreef:
En wederom nog steeds geen post van KNHS :Z
dus we duimen nog maar even door :j

Nee MaxMindy HIER ook nog steeds GEEN bericht :(

Wel vreemd hoor dat je een klacht indient en ze er dus helemaal niks mee doen bij de KNHS. Dus moeten de mensen die examen doen en hun best doen EN ervoor betalen, maar een gedemotiveerde examinator accepteren..... ?
Laatst bijgewerkt door andamoon op 28-09-12 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 08:39

Veulen84 schreef:
Ik had bij thuiskomst na me vakantie wel een brief van de knhs. Had examen gedaan eind augustus en ben geslaagd. Gelukkig wel. Van de 6 mensen die er bij ons voor de her gingen zijn er maar 2 geslaagd.

Heb de knhs voor mijn vakantie een klacht gestuurd oa. over gedrag examinatoren. Helaas niks van ze gehoord. Vind ik jammer, vind niet dat ze erg goed omgaan met hun klanten.

*\o/* TOP gefeliciteerd *\o/* IN IEDER GEVAL WEET JIJ AL WEL IETS !!!! Jij had dus eind augustus (her)examen gedaan ? Dus ook bij jou zat er een hele tijd tussen. Kreeg je alleen een brief of ook je diploma meteen ? Hoe vond je het zelf gaan tijdens het examen ? Waar heb je her gedaan als ik ook vragen mag ? Jeetje maar 2 geslaagd, hoe weet je dat dan eigenlijk ?

Had je een klacht ingestuurd ? en waar ging die klacht over dan precies ?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:31

Proficiat!!!

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:44

Suelza schreef:
Proficiat!!!

Je schreef net toch dat alle papieren binnen waren ????

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 00:28

andamoon schreef:
Veulen84 schreef:

*\o/* TOP gefeliciteerd *\o/* IN IEDER GEVAL WEET JIJ AL WEL IETS !!!! Jij had dus eind augustus (her)examen gedaan ? Dus ook bij jou zat er een hele tijd tussen. Kreeg je alleen een brief of ook je diploma meteen ? Hoe vond je het zelf gaan tijdens het examen ? Waar heb je her gedaan als ik ook vragen mag ? Jeetje maar 2 geslaagd, hoe weet je dat dan eigenlijk ?

Had je een klacht ingestuurd ? en waar ging die klacht over dan precies ?

Hoop vragen :D

Ik heb 28 augustus herexamen gedaan. De eerste groep. Ik was op vakantie, maar heb begrepen dat de brief ergens13/14 september binnen was. Dat is dus 2,5 week. Ik heb de brief gekregen en meteen me diploma.

Ik vond me examen goed gaan. Had 1 moeilijke combinatie. Deze kon niet goed galopperen en springen in galop was eigenlijk ook niet mogelijk. Verder waren dat paard en ruiter niet zo goed op elkaar in gespeeld. Maar ik heb me na aanleiding van de vorige keer veel meer op de vlakte gehouden. Minder uitleg, meer opdrachten en alleen maar steeds zeggen waarom ik iets wilde.
Examinator had eigenlijk ook weinig opmerkingen, vroeg in het gesprek alleen naar de afstanden. Had die op 4 galopsprongen staan, maar ze maakte er beide steeds 5. Was een discussiepunt, maar hij schikte zich er in.

Ik heb een klacht in gediend over het examen. Eerste examen werd ik echt afgezeken door examinator. En niet gewoon een beetje, maar gewoon onbeschoft. Mocht me zinnen niet af maken, gaf alleen maar commentaar en wilde geen uitleg horen. Was die dag al op van de zenuwen. Ik heb praktijk examenstress en betreffende persoon heeft dat veel erger gemaakt (was bijna niet nog een keer gegaan). Uiteindelijk kreeg ik een beoordeling waarop gewoon bijna niks stond wat er in het gesprek was gezegd. Als je vind dat iemand ergens op zakt, dan moet je daar naar vragen. Maar blijkbaar hadden ze wat anders te doen. En tja, ik heb nu eenmaal een klote stem, die schiet uit als ik stress heb. En tja ik ratel als ik stress heb. Maar dat zijn geen redenen om te zakken en als je vind dat je het slecht kunt verstaan, ja dan moet je dat zeggen. Want de ruiters hadden er geen moeite mee, dus hoe moet ik dat dan weten?

Maar ook met dit examen was ik niet blij. Had me ingeschreven voor een andere dag. Kreeg pas vlak van te voren te horen dat die niet door ging. Kreeg toen ook geen tijd meteen, dus moest enorm lopen draaien en schuiven om toch maar te kunnen.
En vervolgens het examen zelf. Daar zaten kleine organisatorische foutjes in. Kan ik wel mee leven. Maar uit het gesprek na afloop kon ik duidelijk opmaken dat ze de vorige beoordeling er bij hadden. Is trouwens ook te zien op het formulier wat ik thuisgestuurd heb gekregen. Daar was ik pissig over, was het niet eens met het eerste examen en vind het dan ook niet okee dat ik dan benadeeld word.

Bovendien ik weet/wist van mezelf dat ik kan lesgeven. Rij al 20 jaar paard. Sta al 8 jaar meerder uren per week in de bak en had een diploma paardrij-instructie (maar die word niet erkend door de fnrs, waardoor ik op sommige stallen geen les mocht geven), en opleidingen didactiek, training dieren en gedragstherapie voor paarden gevolgd. Ik wist dat ik het kon, alleen mijn visie op paarden en paardensport is anders en daar ben ik de eerste keer ook op afgerekend. Ik vind niet dat je als sport instantie uit kunt kijken naar de toekomst als je examinatoren alleen maar in het verleden leven.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 00:48

@ Veulen 84 - Proficiat!

Dan hoop ik dat ik deze week wat meer weet! Heb net even mijn oude scoreformulier erbij gezocht. Alles wat ik fout had gedaan had te maken met het springen. Ik had 2 totaal verschillende paarden. Dat kan natuurlijk maar om een 20x40 bak te bouwen voor 2 paarden, met een dubbelsprong ( was mijn opdracht ) dat valt niet mee. Nu ging echt alles perfect in het springen. De afstanden klopte. Ik begeleidde de amazones netjes na de hindernis en ik bouwde mijn les goed op. Ben zo benieuwd.. ook als ik gezakt ben, waarom dan!

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 07:26

Veulen84 Dank je wel voor de antwoorden. Leuke thuiskomst dan NA je vakantie om zo'n nieuws via de post te krijgen !!! Hopelijk doen ze wat met je klacht ! Net als bij Ramzi heb IK ook nog stééds geen bericht. WAAR had jij herexamen dan veulen84 en hoe weet jij dat jij en nog iemand geslaagd zijn en de rest niet ??? Hebben ze dat ook bekend gemaakt ? Misschien heb ik wel veel vragen maar dan weten anderen hier in het topic ook precies hoe het allemaal op andere lokaties gaat en krijgt iedereen een beeld van de hele ORUN opleidingen.....

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 10:53

Ik weet niet of er niet meer mensen zijn geslaagd die dag. Maar van de mensen met wie ik de cursus heb gedaan, daarvan zijn er maar 2 (incl mij) geslaagd. Dat weten we omdat we contact hebben gehouden.

Wanneer heb jij examen gedaan? Als het meer dan 3 weken geleden is, dan zou ik ze bellen.

Mieperdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:15

Hoor net dat ze van de herexamens in Assen zijn vergeten de uitslagen op te sturen.....hopelijk dus begin volgende week weten wij ook of we geslaagd zijn of niet. Vind het wel extreem slordig!

MaxMindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:24

Nou ik heb ook examen gedaan in Assen 6 sept.
Heb afgelopen maandag 24 sept gebeld met de KNHS, en die zeiden tegen mij dat mevr Polak ze verwerkt had en dat het werd opgestuurd !! Vreemde toestanden daar.
Vraagje hoe kom je aan die info Mieperdepiep ???

Mieperdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 14:19

Van een mede-examenkandidaat die ook contact heeft gehad met de KNHS.

Maar heb jij de uitslag al wel dan?

MaxMindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 14:45

Nee heb ook nog geen uitslag :#
Ze zeggen dat het verstuurd is maar blijkt dus uit jou berichtje dat ze het vergeten waren.
Wacht maar weer af en zal gewoon door duimen voor iedereen en mijzelf :j

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:12

MaxMindy schreef:
Nee heb ook nog geen uitslag :#
Ze zeggen dat het verstuurd is maar blijkt dus uit jou berichtje dat ze het vergeten waren.
Wacht maar weer af en zal gewoon door duimen voor iedereen en mijzelf :j

Nou MaxMindy heeft nog geen bericht van de KNHS en die heeft op 6 september her examen gedaan in Assen en de KNHS schijnt de uitslagen van die herexamens vergeten te zijn op te sturen....... Erg slordig. Ik heb 13 september her examen gedaan in Horst en heb ook nog stééds geen bericht. Als 2,5 week het gemiddelde is zou ik dus volgende week uiterlijk bericht móeten hebben. Dús......afwachten..

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 13:54

ik word gek van het afwachten, ieder moment dat ik de trap af kom naar beneden kijk ik of ik knhs op de deurmat zie liggen. ik heb er zelf over gedroomd! hahaha ik kan dit niet meer handellen en dan ben ik nu pas op de 2 weken... maargoed dat geheld "binnen"2 weken is ze bij mij dus ook niet gelukt!

marmamps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:32

Het is bij mij vandaag 3 weken geleden dat ik na-examen heb gedaan en nog steeds geen uitsag.
vanochtend heb ik beleefd een mailtje gestuurd, met de vraag wanneer ik de uitslag kan verwachten.
krijg ik 1 botte zin terug gemaild, "deze week"
Mijn idee ,ook na al de verhalen hier en van anderen
Knhs, afdeling opleidingen. Is het geen tijd om intern de boel eens goed te re-organiseren!
Ze zijn echt zeer slordig bezig.