Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DreE

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:27

Ik wil bij mijn rare jury uitspraak nog wel even wat toelichten. De pony liep netjes aan de teugel en niet op de voorhand, zeker niet. En inderdaad, als ze dat vonden hadden ze er beter op kunnen zetten dat de pony te veel op de voorhand reed en niet dat hij opgerichter moest gaan lopen. Oprichting hoeft niet in de B, dat zou je bij een Z proef kunnen zetten.

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:30

het is maar hoe je het omschrijft
verzameling is ook een uitgerelt begrip
Een paard dat in 2 helften loopt mag in de B ook niet en kun je ook spreken over dat verzameling meer moet.
op de voorhand hoort ook niet, maar zie je erg veel in de B.
he is maar hoe je het omschtijft, ikzie de fout dus duidelijk niet
Zo kun je achter elke omschrijving wel wat gaan zoeken...

DreE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:33

Het gaat nu wel erg offtopic, maar voor mij is dit een rare jury uitspraak, de ene kan het raar vinden en de ander niet...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:52

Bij een onderlinge wedstrijd was mijn oude vz-paardje echt niet aan mijn been en gaf iedere keer als ik mijn been aanlegde een bok.
Schrijft de jury op het staatje: "Jeetje... wat heb jij een duivel onder je kont" Extreme duivel

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:28

runningkawa schreef:
het is maar hoe je het omschrijft
verzameling is ook een uitgerelt begrip
Een paard dat in 2 helften loopt mag in de B ook niet en kun je ook spreken over dat verzameling meer moet.
op de voorhand hoort ook niet, maar zie je erg veel in de B.
he is maar hoe je het omschtijft, ikzie de fout dus duidelijk niet
Zo kun je achter elke omschrijving wel wat gaan zoeken...

In de B word er geen oprichting/verzameling gevraagd. Punt 27 zegt:
"Het rechtgerichte, ontspannen en in aanleuning gaande paard"

Laten ze dan ook termen gebruiken als "Op de voorhand" , "Niet nageeflijk etc etc. Maar begin in de B niet met termen als oprichting en verzameling want voor "beginners" is dat onbegrijpelijke taal. Overigens ben ik zelf geen beginner maar vind die termen ook niet echt passen in de laagste klasse

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:35

Als beginner kijk je toch verder dan je neus lang is?
Vind dat geen gekke begrippen, vind het meer als, het is maar waar je een punt van maakt Lachen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:58

Wanted2003 schreef:
Laten ze dan ook termen gebruiken als "Op de voorhand" , "Niet nageeflijk etc etc. Maar begin in de B niet met termen als oprichting en verzameling want voor "beginners" is dat onbegrijpelijke taal. Overigens ben ik zelf geen beginner maar vind die termen ook niet echt passen in de laagste klasse
Ach, ik moest in de B mijn paard met "meer front laten lopen". Dat is imo pas een vage term, maar ik ga d'r maar vanuit dat destijds ook bedoelde dat ze dus op de voorhand liep of misschien te diep liep.

Maar hoe beginnend je bent, het staat trouwens zelfs ook in het proevenboekje, alle termen van tact, impuls, verzameling, rechtrichten enz. horen bij elkaar en kunnen niet los van elkaar gezien worden. Dus ookal ben je pas een beginner, de term verzameling behoor je toch te kennen, anders is die middendraf wrs ook niet goed. Verzameling zoals gevraagd in het Z hoeft nog niet, maar terug en wegrijden is toch wel imo het minimale. Wees op z'n minst bekend met de inhoud.

Dat sommige jury's het af en toe een beetje onhandig omschrijven ben ik wel met je eens.

Citaat:
De pony liep netjes aan de teugel en niet op de voorhand, zeker niet.
Liep de pony anders misschien te diep?

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 14:07

Sammie schreef:
Wanted2003 schreef:
Ach, ik moest in de B mijn paard met "meer front laten lopen". Dat is imo pas een vage term, maar ik ga d'r maar vanuit dat destijds ook bedoelde dat ze dus op de voorhand liep of misschien te diep liep.

Maar hoe beginnend je bent, het staat trouwens zelfs ook in het proevenboekje, alle termen van tact, impuls, verzameling, rechtrichten enz. horen bij elkaar en kunnen niet los van elkaar gezien worden. Dus ookal ben je pas een beginner, de term verzameling behoor je toch te kennen, anders is die middendraf wrs ook niet goed. Verzameling zoals gevraagd in het Z hoeft nog niet, maar terug en wegrijden is toch wel imo het minimale. Wees op z'n minst bekend met de inhoud.

Dat sommige jury's het af en toe een beetje onhandig omschrijven ben ik wel met je eens.

Citaat:
De pony liep netjes aan de teugel en niet op de voorhand, zeker niet.
Liep de pony anders misschien te diep?

Denk niet dat ieder kind in de B die begrippen ook werkelijk kent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 14:09

die heeft toch ouders en instructie?
Wil je aan wedstrijden deelnemen zijn de begrippen ook gangbaar.

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:15

ik had vandaag wedstrijd en ik had 2x een een 1 in me proef. dat heb ik echt nog nooit mee gemaakt

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:17

Zo dan... waarvoor en met welk commentaar Snoeppig?

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:25

uuhm ik geloof voor de travers, want was niet op 4 sporen en voor een overgang van galop naar stap die te vroeg was,
2 was voor overspringen in de gebrokenlijn

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:26

die 2 lijkt me niet raar, 1 voor travers klinkt zo streng maar er kan natuurlijk nog wel meer mis zijn dan alleen dat het niet op 4 sporen was. Idem voor de overgang.

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:35

Nessah schreef:
Met mijn vorige wedstrijd sprong mijn paard verkeerd aan, ik nam haar terug en klikte perongeluk een keer..
Kreeg op mijn protecol gelijk een 5 en 2 punten aftrek met als commentaar; geen stemhulpen!!!! ( ja 4 uitroeptekens..)

Jeetje.. Kan toch gebeuren.. Als ik het nou de hele proef deed, maar goed.. Ik snap dat het niet mag, maar die 4 uitroeptekens hadden voor mij niet gehoeven.

Ook had ik een keer dat mijn paard overkruist sprong in de proef, maar ik hield haar niet ( ze schrok ook) dus heb haar niet kunnen terug nemen.. En de hele volte afgemaakt overkruist..
Stond er vervolgens een 7..
Haha! die vond ik wel leuk Tong uitsteken

Dat vind ik wel veel met aftrek!

Maar als jury mag je per onderdeel er een punt van afhalen!

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:04

die oefeningen waren ook niet goed maar ik had het nog nooit meegemaakt dat je een 1 krijgt voor een oefening.

maja eens moet de eerste keer zijn:P

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:49

Wij hadden een paar week geleden op de coupon staan

eerder slapen Clown

Wij hadden nog zoiets jeetje hoe weet hij dat Knipoog

Maar hij bedoelde eerder stappen, alleen de schrijfster had er iets meer moeite mee Haha!

Dit weekend hadden we ook weer een ABN onbekend woord, wat we nu nog niet hebben ontcijferd Sigaar

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:55

en dat woord is?

Wel een beetje lomp dat er eerder slapen stond ipv eerder stappen best groot verschil.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:16

Ik heb de coupons niet bij me, dus ik heb echt geen idee wat ze daar nu bedoelden.
Ach het zijn vaak hele jonge meisjes, en je moet alles heel snel opschrijven natuurlijk.

Maar we vonden het wel grappig Knipoog

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:03

Bij mij hadden ze een foutje gemaakt vrees ik, ik kreeg een 2 en er stond bij:"Niet uitgevoerd" Terwijl ik het gewoon had gereden Tong uitsteken

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 08:36

Ja dat heb ik ook gehad, niet haltgehouden op de ac lijn, ik vond het al vreemd.

En op de film teruggereden en ja hoor, gewoon halt gehouden daar Clown

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 09:34

uffie schreef:
Ja dat heb ik ook gehad, niet haltgehouden op de ac lijn, ik vond het al vreemd.

En op de film teruggereden en ja hoor, gewoon halt gehouden daar Clown

ik had het ook eens bij een proef dat de jury niet keek met halthouden en groeten, ik ben daar net zo lang blijven staan en wachten met groeten totdat ze keek Clown
toen ze na een (lange) tijd opkeek zag je haar echt kijken van Blond huh? ik dacht dat je al klaar was.
Kreeg er wel een 8 voor Clown

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 11:32

haha ja dat is grappig Haha!

Ianlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:20

Hmm ergenis 2 vind ik nergens op slaan ROFL

wannadance03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:18

Shanna schreef:
wat ik weer wel ergelijk vind is dat ze bij een vrouw een keer op de briefie hadden gezet: volgende keer een sport BH aandoen is mischien niet geheel onverstandig! dan denk je ook van waar letten die mensen wel niet op joh!

Gaaaap:O
Je gaat toch niet kijken als jury, wat voor BH ze aan heeft:S je kijkt naar het paard en niet naar de ruiter.. jaa naar beenhulpen en naar de handen of die onrustig zijn.. maar dit vind ik wel heel erg!

wannadance03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:28

daantjuhhh schreef:
Je paard loopt op de kop!!!

Echt zo raar, dat heb ik nog nooit gehoord.
Ze loopt absoluut niet op de kop.

Dan loopt ze waarschijnlijk te diep.. Gaat ze zelf in de houding lopen (aan de teugel lopen ) zonder dat jij iets aangeeft om aan de teugel te lopen.. als dat niet zoo is.. dan weet ik het ook niet..
maar wij hebben eens toen met paard zoeken echt een paard gezien wat zoo erg op z'n kop liep.. ik hoefde alleen maar de teugels te pakken en liep al in de kruL:O dat is tog niet normaal!!