Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
runningkawa schreef:het is maar hoe je het omschrijft
verzameling is ook een uitgerelt begrip
Een paard dat in 2 helften loopt mag in de B ook niet en kun je ook spreken over dat verzameling meer moet.
op de voorhand hoort ook niet, maar zie je erg veel in de B.
he is maar hoe je het omschtijft, ikzie de fout dus duidelijk niet
Zo kun je achter elke omschrijving wel wat gaan zoeken...
Wanted2003 schreef:Ach, ik moest in de B mijn paard met "meer front laten lopen". Dat is imo pas een vage term, maar ik ga d'r maar vanuit dat destijds ook bedoelde dat ze dus op de voorhand liep of misschien te diep liep.Laten ze dan ook termen gebruiken als "Op de voorhand" , "Niet nageeflijk etc etc. Maar begin in de B niet met termen als oprichting en verzameling want voor "beginners" is dat onbegrijpelijke taal. Overigens ben ik zelf geen beginner maar vind die termen ook niet echt passen in de laagste klasse
Liep de pony anders misschien te diep?Citaat:De pony liep netjes aan de teugel en niet op de voorhand, zeker niet.
Sammie schreef:Wanted2003 schreef:Ach, ik moest in de B mijn paard met "meer front laten lopen". Dat is imo pas een vage term, maar ik ga d'r maar vanuit dat destijds ook bedoelde dat ze dus op de voorhand liep of misschien te diep liep.Laten ze dan ook termen gebruiken als "Op de voorhand" , "Niet nageeflijk etc etc. Maar begin in de B niet met termen als oprichting en verzameling want voor "beginners" is dat onbegrijpelijke taal. Overigens ben ik zelf geen beginner maar vind die termen ook niet echt passen in de laagste klasse
Maar hoe beginnend je bent, het staat trouwens zelfs ook in het proevenboekje, alle termen van tact, impuls, verzameling, rechtrichten enz. horen bij elkaar en kunnen niet los van elkaar gezien worden. Dus ookal ben je pas een beginner, de term verzameling behoor je toch te kennen, anders is die middendraf wrs ook niet goed. Verzameling zoals gevraagd in het Z hoeft nog niet, maar terug en wegrijden is toch wel imo het minimale. Wees op z'n minst bekend met de inhoud.
Dat sommige jury's het af en toe een beetje onhandig omschrijven ben ik wel met je eens.Liep de pony anders misschien te diep?Citaat:De pony liep netjes aan de teugel en niet op de voorhand, zeker niet.
Nessah schreef:Met mijn vorige wedstrijd sprong mijn paard verkeerd aan, ik nam haar terug en klikte perongeluk een keer..
Kreeg op mijn protecol gelijk een 5 en 2 punten aftrek met als commentaar; geen stemhulpen!!!! ( ja 4 uitroeptekens..)
Jeetje.. Kan toch gebeuren.. Als ik het nou de hele proef deed, maar goed.. Ik snap dat het niet mag, maar die 4 uitroeptekens hadden voor mij niet gehoeven.
Ook had ik een keer dat mijn paard overkruist sprong in de proef, maar ik hield haar niet ( ze schrok ook) dus heb haar niet kunnen terug nemen.. En de hele volte afgemaakt overkruist..
Stond er vervolgens een 7..
Haha! die vond ik wel leuk
uffie schreef:Ja dat heb ik ook gehad, niet haltgehouden op de ac lijn, ik vond het al vreemd.
En op de film teruggereden en ja hoor, gewoon halt gehouden daar
Shanna schreef:wat ik weer wel ergelijk vind is dat ze bij een vrouw een keer op de briefie hadden gezet: volgende keer een sport BH aandoen is mischien niet geheel onverstandig! dan denk je ook van waar letten die mensen wel niet op joh!
daantjuhhh schreef:Je paard loopt op de kop!!!
Echt zo raar, dat heb ik nog nooit gehoord.
Ze loopt absoluut niet op de kop.