Ik had zelf helaas de pech dat ik met de cursusleider niet op 1 lijn lag. Zijn manier van lesgeven lag mij als combi totaal niet. Prima toch, iedereen geeft op een andere manier les. En da's imo maar goed ook!
Tijdens mijn examen was het zowat noodweer, in ieder geval hagel, regen en harde wind op het golfplaten dak van de rijhal. Mijn eigen gastruiter heeft vaker met dat paard orun gereden en altijd braaf. Nu was ie onder de indruk van de hagel dus compleet over de zeik. Heeft geen pas normaal gedraafd

. Ik besloot om dit paard vooral aan het werk te houden met schakelen, overgangen en me vooral niet op zijn opgekropte houding te richten omdat hij té druk was om te ontspannen, ruiter moest alle zeilen bij zetten om boven te blijven. Examinator vond dat ik moest werken aan zijn halshouding... Uitgelegd dat ik dat nogal een groot risico vond daar de ruiter er niks mee kon beginnen. Daar was hij het niet mee eens, hij moest uit de opgekropte houding.
Met alle respect maar een paard wat opgekropt loopt van spanning moet toch eerst (vanuit het achterbeen) aan het werk om voor los te kunnen laten????????
Als ik trouwens een normale les zou geven zou ik met de paarden die ik tijdens het examen had, uberhaupt niet eens gaan springen, ze waren er beide nog niet aan toe. Maarja, kan moeilijk een kwartiertje langer aan controle werken voor het springen.
Ik heb er ook totaal geen moeite mee dat ik gezakt ben op dit.. ik sta volledig achter mijn manier van lesgeven, ruiters waren beide blij, andere combi boekte zeker vooruitgang in die paar minuutjes. Als de examinator daar anders over denkt is dat jammer. Zonde dat hij beslist over het wel of niet je diploma krijgen, maar hij beslist niet hoe ik inga op een bepaalde situatie.