Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 22:59

Beaux schreef:
Okee, zo kun je het uitleggen maar toch vind ik het een domme uitspraak. Je moet gewoon op je woorden letten als jury en nadenken voor je wat op laat schrijven.

Pfff ... jij zit wel een beetje te muggeziften, zeg Rolleyes
Niet op alle slakken zout leggen. Paard was op dat moment niet Z-klaar en of dat nou aan het paard of de ruiter lag is lekker belangrijk Clown

Mystique94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 10:26

AngelsDitch schreef:
Nadat pony voor de derde keer tussen de dressuurhekjes uitrende, het hele terrein over denderde en vervolgens bij de sloot op de rem trapte, zei de jury: "je moet je pony ook zo af en toe wel eens wat te drinken geven he? Dan rent hij misschien niet zo hard op de sloot af".

Hahaha, die is wel grappig ja!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:36

ik had dit weekend 2 dagen concours. 1e dag was dankzij het inrij terrein mijn prachtig witte merrie bruin van onderen dankzij de grandioze bruine ondergrond. 2X een 6 voor de verzorgin ( na 2 uur wassen van tevoren Nagelbijten / Gniffelen )
2de dag bandages om en flink veel talkpoeder.
toen ik de 2de proef inging, had ik dus 3 man die als een gek talkpoeder op mijn paard gooiden vlak voor de ring, waardoor we een halve witte stofwolk achter ons aanhadden toen ik begon te lopen in de ring.
eenmaal bij aanmelding kreeg ik een zeer hard lachende jury met als commentaar " en.. zijn de benen nu wit genoeg?" gewoon die toon alleen was al subliem Nagelbijten / Gniffelen
had een 8 voor de verzorging Clown

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:02

Die is wel goed Ja Ik zou het er niet voor over hebben maar vind het wel erg grappig dat je zo je best doet Haha!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:21

Heeeeerlijk topic! Zou er zo wedstrijden voor gaan rijden...

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:23

Fitzroy schreef:
Beaux schreef:
Okee, zo kun je het uitleggen maar toch vind ik het een domme uitspraak. Je moet gewoon op je woorden letten als jury en nadenken voor je wat op laat schrijven.

Pfff ... jij zit wel een beetje te muggeziften, zeg Rolleyes
Niet op alle slakken zout leggen. Paard was op dat moment niet Z-klaar en of dat nou aan het paard of de ruiter lag is lekker belangrijk Clown

Nou opzich wel een jury moet wel nadenken voordat hij/zij zulke opmerkingen maakt.
En zet er dan goed onderbouwend neer wat je nou precies bedoeld tja je bent jury of niet hoor.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:24

Ik krijg ook vaak zevens voor mijn houding en zit terwijl ik grotendeels van mijn proef zo krom als een hoepel zit dus soms til ik er ook niet zo zwaar aan hoor.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:36

Tooske schreef:
Nou opzich wel een jury moet wel nadenken voordat hij/zij zulke opmerkingen maakt.
En zet er dan goed onderbouwend neer wat je nou precies bedoeld tja je bent jury of niet hoor.

En ze doen het vaak vrijwillig, vaak op zondag, hebben er cursussen en opleidingen voor gevolgt op eigen kosten en zien vaak zulke intrieste combinaties langskomen (ik ben ook te vroeg begonnen in het M, terwijl we daar nog niet aan toe waren) dat het soms verdomde lastig is om woord voor woord exact uit te leggen wat je precies bedoelt. Jury's krijgen al zo weinig respect.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:39

En het kan ook nog verkeerd opgeschreven zijn door de schrijfster.
Ik had last een veel te dik paard in mijn ring en geef als commentaar "Paard veel te dik" (doe ik overigens aleen maar als ie echt op ploffen staat ander commentaar paard weldoorvoed). Wordt er opgeschreven "Te dik". Ja wie te dik, paard of amazone.
Nou had ik dit gelukkig mondeling toegelicht en was de amazone een spriet maar anders......

Weltevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 15:28

jury schreef:
En het kan ook nog verkeerd opgeschreven zijn door de schrijfster.
Ik had last een veel te dik paard in mijn ring en geef als commentaar "Paard veel te dik" (doe ik overigens aleen maar als ie echt op ploffen staat ander commentaar paard weldoorvoed). Wordt er opgeschreven "Te dik". Ja wie te dik, paard of amazone.
Nou had ik dit gelukkig mondeling toegelicht en was de amazone een spriet maar anders......

Wuahahaha! Haha!

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 15:50

Afgelopen zomer zat ik op een vrij groot concours te jureren waarbij mijn ergenis met de minuut aan het groeien was aangezien onze auto`s zó stonden, dat het aanwezige publiek vrij langs de ringen kon lopen. Helaas vond een deel van het publiek ( en zelfs het deelnemersveld!) het nodig om vóór de auto`s langs te lopen. Na zo`n 15x vriendelijk te hebben moeten roepen " wilt u NIET vóór de auto langs lopen?" zag ik uit mijn ooghoek nummer 16 al aanwandelen en kwam er een wellicht iets scherpere reaktie uit dan ik zou willen. Welliswaar dezelfde zin, maar iets dwingender denk ik Clown De desbetreffende meneer kreeg van mij in ieder geval het predikaat OOH (Ontzettende Onnozele Hals) zijn opmerking terug deed mij namelijk terplekke met stomheid slaan..
"Zeg, als als je er last van hebt, dan ga je toch lekker ergens anders staan...."
Bij deze dus gelijk het verzoek aan de KNHS om bij de nieuwe proeven rekening te houden met dit soort situaties, en dus ook proeven uit te schrijven waarbij de jury niet meer verplicht is om bij de C te gaan staan.. Haha!

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:03

niet zozeer uitspraken maar uitspraken in combinatie met punten.
een vriendin 198 punten, paard is nog niet klaar voor deze klasse Haha!

ik snapte het niet helemaal. niet echt de punten die je verwacht dan bij zulk comentaar, of wel soms

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:27

femiaans schreef:
"Zeg, als als je er last van hebt, dan ga je toch lekker ergens anders staan...."

Koe Die heeft het zó niet begrepen..... Haha!

Mystique94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 23:44

Die heb ik ook een keer gehad, had 174 en 176 oude punten telling in het L2,
maar ik zou nog wel ff wachten met overgaan naar het M1 want daar zijn jullie nog niet klaar voor!!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 23:53

femiaans schreef:
Afgelopen zomer zat ik op een vrij groot concours te jureren waarbij mijn ergenis met de minuut aan het groeien was aangezien onze auto`s zó stonden, dat het aanwezige publiek vrij langs de ringen kon lopen. Helaas vond een deel van het publiek ( en zelfs het deelnemersveld!) het nodig om vóór de auto`s langs te lopen. Na zo`n 15x vriendelijk te hebben moeten roepen " wilt u NIET vóór de auto langs lopen?" zag ik uit mijn ooghoek nummer 16 al aanwandelen en kwam er een wellicht iets scherpere reaktie uit dan ik zou willen. Welliswaar dezelfde zin, maar iets dwingender denk ik Clown De desbetreffende meneer kreeg van mij in ieder geval het predikaat OOH (Ontzettende Onnozele Hals) zijn opmerking terug deed mij namelijk terplekke met stomheid slaan..
Bij deze dus gelijk het verzoek aan de KNHS om bij de nieuwe proeven rekening te houden met dit soort situaties, en dus ook proeven uit te schrijven waarbij de jury niet meer verplicht is om bij de C te gaan staan.. :D

ROFL zie het al voor me. Nagelbijten / Gniffelen

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 06:25

Beaux schreef:
Ja, voor mijn part had ze gezet: ruiter kan niet rijden( zo erg is het niet hoor, haha). Maar nu vond ik het een rotopmerking naar mijn paard. Die kan uiteraard niet lezen, maar toch......

Is je paard nu onder behandeling bij de plaatstelijke fluisteraar/paardemedium? Of heeft ie er niet te veel onder geleden?
Misschien had de jury het als volgt moeten verwoorden: toppaard, komt helaas niet uit de verf door de storende inwerking en stugge zit van de amazone??
Was je daar dan helemaal joepie de poepie blij mee geweest?
Wel eens gehoord van alle slakken zout opleggen of spijkers die je op laag water zoekt??

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 07:57

CharleyT schreef:
Beaux schreef:
Ja, voor mijn part had ze gezet: ruiter kan niet rijden( zo erg is het niet hoor, haha). Maar nu vond ik het een rotopmerking naar mijn paard. Die kan uiteraard niet lezen, maar toch......

Is je paard nu onder behandeling bij de plaatstelijke fluisteraar/paardemedium? Of heeft ie er niet te veel onder geleden?
Misschien had de jury het als volgt moeten verwoorden: toppaard, komt helaas niet uit de verf door de storende inwerking en stugge zit van de amazone??Was je daar dan helemaal joepie de poepie blij mee geweest?
Wel eens gehoord van alle slakken zout opleggen of spijkers die je op laag water zoekt??

Idd! ROFL

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 12:43

femiaans schreef:

ROFL ROFL ROFL ROFL Huilen van het lachen

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 12:59

Wat een geweldige opmerkingen allemaal.

Mijn paard heeft voordat ik er mee ging starten z2 gelopen dus de knoppen van de wissels zitten er al op.
Had vorig jaar een wedstrijd in het m2 en omdat ik ziek was was ik er niet helemaal bij met mn hoofd. Ik moest een gebroken lijn in contra galop rijden en legde perongeluk bij het omstellen op de x mijn benen om waardoor hij dus een wissel sprong Nagelbijten / Gniffelen .
Aan het eind van de proef komt de jury dr hok uit met wat commentaar dat ik hem meer bij elkaar moet rijden enzo (was terecht en dus geen rare uitspraak Knipoog ). toen ze klaar was ow ja nog over die wissel ik wilde je er een 8 voor geven want hij was heel mooi maar ja kon hem niet kwijt op t protocol Haha!.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:47

CharleyT schreef:
Beaux schreef:

Misschien had de jury het als volgt moeten verwoorden: toppaard, komt helaas niet uit de verf door de storende inwerking en stugge zit van de amazone??
Was je daar dan helemaal joepie de poepie blij mee geweest?

En wie overdrijft er nu???

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 18:08

zullen we erover ophouden? Als jullie graag willen kibbelen, doe dat dan lekker via Pb, niemand anders zit daarop te wachten.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 21:02

moi22 schreef:
ow ja nog over die wissel ik wilde je er een 8 voor geven want hij was heel mooi maar ja kon hem niet kwijt op t protocol Haha!.

femiaans schreef:
Bij deze dus gelijk het verzoek aan de KNHS om bij de nieuwe proeven rekening te houden met dit soort situaties, en dus ook proeven uit te schrijven waarbij de jury niet meer verplicht is om bij de C te gaan staan.. Haha!

ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL Huilen van het lachen

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 01:29

Bonita_Bon schreef:
mijn moeder die ook jury is, ik schreef, liet mij na een prachtige proef en dito punten nog wel even opschrijven: "wat een lelijk paard zeg!" (paard was een soort bruin-wit bonte, met een zandkleurig hoofd met zeer brede bles, 2 kleine blauwe ogen, geen voorpluk, weinig manen en bijna geen staart en ook nog zwaar overbouwd) overigens werd ze wel eerste met 209 punten.

En moeders schreef eens aan een heel voorzichtig en veel te vriendelijk meisje dat werd gereden door haar dikke haflinger ipv andersom: "je paard vragen of hij, bijvoorbeeld, eventueel, als hij toch niets anders te doen heeft, misschien, een heel klein beetje, op de volte wil gaan als hij zin heeft, please?... HELPT NIET"

Nou ik heb ook een bonte en als ik ooit zo een opmerking krijg op me protecol moet de
jury maar hopen dat die al weg is!
Wat onbeschoft zeg!

Ik ga in Oktober voor het eerst starten hopelijk krijg ik ook comentaar waar ik om moet lachen.
Ik zal het dan meteen plaatsen.

naomi109

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 07:58

ik moet ac binnen komen in arbeidsdraf en dan halt houden op d ofzo, ik zat nog op een erg jong beessie, die nog niet zo goed kon halthouden Haha! dus toen ik eenmaal bij de c was stond hij pas stil! En dat vond ik heel grappig. Op mijn protecol stond: Leuk gelachen Lachen <-- JA met die smilie Lachen

FuegoAnnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 11:49

haha, echt geweldig al die uitspraken ROFL

ik had een maandje terug wedstrijd, toen moest ik uitgestrekte galop doen, ging tie keihard rennen, springen en bokken, zei de jury na afloop tegen me: hij ging wel een beetje snel he?
haha vond het wel grappig Haha!