prijzen voor privéles belachelijk hoog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: prijzen voor privéles belachelijk hoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 08:56

Ik denk dat dat ook wel kan Ja
Er zijn ontzettend veel mensen die goed kunnen helpen met de basis. Bij dressuur/springen zo'n beetje b tot en met m. Daarna wordt het moeilijker is mijn ervaring. Als je finesses gaat rijden, je wissels perfect wilt hebben bijvoorbeeld. Dan moet je doorgaans op zoek naar een wat duurdere instructeur. En je eisen worden hoger in de loop der tijd. Vaak hangt daar een duurder prijskaartje aan.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 08:58

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:42

Ik betaal 25,- per half uur maar moet zeggen dat ik dan ook echt goed les heb.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:45

Ik betaal €17,50 voor een uur aan huis.
Krijg goed les, ze heeft diploma's en het is echt haar werk.
Als we met 2e zijn dan is het €12,50 p.p.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:57

Ik neem binenkort ook priveles volgens mij kost dat ook 15 euro per half uur ofzo. Nou vind ik wel een redelijke prijs

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:44

Anya schreef:
Karl66 schreef:
En de conclusie is dat paardensport eigen verschrikkelijk goedkoop is. Ik denk dat er in de rest van het bedrijfsleven weinig freelancers zijn die voor minder dan 60 euro per uur in de auto stappen. Dat kan ook niet, want als zelfstandige kan je rustig vijftig procent van je inkomen apart zetten voor reserveringen en dan blijft er netto echt niet zo'n riant salaris over.

Ja
En wat ik zo apart vind is dat sommige mensen zonder blikken of blozen rustig 80 euro voor het nieuwste dekje neertellen, maar dan bezuinigen op les. Of aangeven dat nu juist duur te vinden.

Wederom; Amen!

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:46

Ik betaal €20,- per uur, vind ik een nette prijs, aangezien ik priveles heb en de lessen zeer leerzaam zijn.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:50

oei ik geloof dat ik wel hele dure les heb, ik betaal 50 euro per uur en dan 1,50 benzinekosten erbij want ze komt aan huis.

is wel les in de accademische rijkunst maar dan toch Bloos ,ik les dus wel maar om de 6/8 weken bij haar en voor de rest iedere week gratis bij de rijvereniging waar ik lid van ben

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:51

Ik betaal 12.50 Per half uur, dit is iemand die bij mij op stal heeft gestaan en ik vind haar geweldig Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:26

Ik vind de prijzen voor de recreatie ruiters gewoon te hoog. Er zit een verschil in een recreatie ruiter, die het paard en zichzelf wil verbeteren om zo het plezier te behouden zonder vervelende blessures ed en een wedstrijdruiter die hoger op wil komen in de sport. Een recreatieruiter heeft geen ambities en zullen ook niet willen betalen voor de bijbehorende prijzen. Het is hobby en moet leuk blijven, wil je hogerop komen in de sport dan zijn daar de prijzen ook naar.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:27

Kendra schreef:
Was geen verwijt of wat dan ook, maar gewoon een vraag; 50 euro ís voor de meeste mensen veel geld, zal de laatste zijn om dat te betwisten. Het ging mij er om dat je het van 2 kanten kunt bekijken: vanuit jezelf, maar ook vanuit de instructie-kant. Paardrijden is nu eenmaal een dure aangelegenheid en waar vroeger de meeste mensen met 2 of 3 man tegelijk les hadden, of één keer in de maand een privéles, wil iedereen nu iedere week privé-les. Prima, maar dat heeft gewoon consequenties.

Oké. Knipoog

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:29

MISTRAL94 schreef:
Ik vind de prijzen voor de recreatie ruiters gewoon te hoog. Er zit een verschil in een recreatie ruiter, die het paard en zichzelf wil verbeteren om zo het plezier te behouden zonder vervelende blessures ed en een wedstrijdruiter die hoger op wil komen in de sport. Een recreatieruiter heeft geen ambities en zullen ook niet willen betalen voor de bijbehorende prijzen. Het is hobby en moet leuk blijven, wil je hogerop komen in de sport dan zijn daar de prijzen ook naar.

Ok,maar moet je intructeur dan verschillende tarieven berekenen of moet je dan een passende instructeur zoeken?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:31

Passende instructeur vinden is erg lastig, kijk alleen al op marktplaats en dan kom je erachter dat ze vrijwel allemaal hetzelfde vragen. De enige die goedkoper zijn zijn de pennymeisjes die er de ballen verstand van hebben Vork

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:39

Tja Mistral knap dat jij via de computer kan zien da dat pennymeisjes zijn Haha!
en ja krijg jij anders les dan als iemand die in de sport wil? dus eigelijk vind je , ik wil gewoon recreatief B/L niveau rijden en iemand die M/Z rijd leert meer dus moet die ook meer betalen.. ?

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:40

Maar ik begrijp van de bovenstaande berichten dat er zat goedkopere instructeurs zijn die je waarschijnlijk nooit naar het Z kunnen helpen maar je een hele fijne basis mee kunnen geven.
Er zijn zat 'instucteurs' die denken/vinden dat ze je naar het Z kunnen helpen en daarvoor ook een bak met geld vragen.
Maar deze moet je alleen even zien te scheiden van de echt goede instucteurs! Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:21

Maureenn schreef:
Tja Mistral knap dat jij via de computer kan zien da dat pennymeisjes zijn Haha!
en ja krijg jij anders les dan als iemand die in de sport wil? dus eigelijk vind je , ik wil gewoon recreatief B/L niveau rijden en iemand die M/Z rijd leert meer dus moet die ook meer betalen.. ?

Tja als men erbij zet dat ze 16 jaar zijn heb ik daar geen hoge pet van op. Maar goed ieder zijn mening natuurlijk als jij daar wel wat aan hebt ook goed.

Nee hoor ik vind dat ieder voor zich moet weten wat ze uitgeven aan les, maar als jij serieus bent in de sport en hogerop wilt komen betaal je daar ook naar. Overigens mag het toch duidelijk zijn dat je een recreatieruiter niet kunt vergelijken met een wedstrijdruiter. Een wedstrijdruiter zal anders en intensiever trainen dan een recreatieruiter. Als jij voor het plezier van het paard en de ruiter zoveel moet betalen zijn er een hoop ruiters die straks noodgedwongen moeten stoppen omdat de prijzen te hoog zijn.

Ik ben het er mee eens dat er genoeg instructeurs rondlopen. Maar ik kan nu ook uit ervaring zeggen dat het grootste deel meer bezig is met mooie kunstjes te laten zien dan de basis. Ik heb in de afgelopen jaren heel wat instructeurs gehad die stuk voor stuk niet met de basis bezig zijn maar allemaal wel naar eigen zeggen op hoog niveau rijden. Overigens zegt het niveau mij ook niets meer, je kunt op hoog niveau rijden als je niet duidelijk kunt maken wat je bedoeld heb je weinig aan het niveau van de instructeur. Mijn huidige instructrice begon mij met lesgeven toen ze M1 was en ik zal eerlijk zeggen daar had ik toen geen hoge pet van op ze reed tenslotte nog maar M1 en ik leefde nog in de waan van hoe hoger je rijdt des te beter de lessen zijn. In al die jaren is zij wel de enige geweest die bezig is met de basis. Die kan schakelen in verschillende paarden en dus ook weet dat elk paard anders is en een andere manier van rijden nodig kan hebben.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:32

Als jij recreatie ruiter bent en er is iemand van 16 (oke dat is best jong) maar neem een jaar of 20 verschillende paarden gereden tot M/Z niveau.
Die zou jou best kunnen helpen als je gewoon wat simpel wil trainen en je paard lekker aan het lopen wilt houden, wil niet zeggen dat een GP ruiter ook les kan geven en het jou duidelijk kan maken hoe je wat moet doen, wat een 'simpel' M ruitertje misschien wel zou kunnen. Dus kijk niet naar de leeftijd maar naar de kwaliteit

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:35

Daar heb je ook weer gelijk in.
Een grand prix ruiter is nog geen top instructeur.

Heb zelf ook erg lang gezocht naar een voor mij en mijn paarden passende instucteur.
Was echt erg moeilijk!
Wat voor het ene paard werkt hoeft nog niet te werken voor de ander.
Heb nu eindelijk een instucteur gevonden die het per paard bekijkt met de zelfde lijn van lesgeven. Vork

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:35

Misschien niet maar een stukje levenservaring vind ik ook belangrijk. Een 16 jarige is verre van volwassen daar heb ik gewoon niets aan. Overigens zijn mijn instructrice en ik even oud en dan vind ik wel prima. Maar een 16 jarige nee nooit dat ik die zal vragen. Ik zit notabene langer in het zadel dan hij/zij op de aarde rond loopt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:36

Overigens heb ik ook niet gezegd dat ik een GP ruiter hebben wil dus waar je dat vandaan haalt?

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:40

dat is meer een principe kwestie, heeft verder niks met de kwaliteit van het les geven te maken.

Op de club waar ik rijd hebben 3 mensen les gegeven die les geven zoals dat bij hun paard werkt, zoals ze zelf rijden.
Dat werkt niet voor ieder paard en dus hadden sommige er weinig aan..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:42

Is een stukje principe maar ik geloof er niets van dat een 16 jarige goed les kan geven. Overigens zal dat ook zonder papieren zijn om instructeur te zijn moet je ook ouder zijn naar mijn weten?

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:47

Ik denk dat er ook een groot verschil is tussen de 'beunhazen' en de mensen die met lesgeven hun brood moeten verdienen. De 'beunhazen' die overdag gewoon voor een baas werken kunnen het zich permiteren om voor 'een paar euro' les te geven, elke euro is gewoon een mooie extra. Maar iemand die alleen maar les geeft, zit ook met belasting, extra verzekeringen, pensioen ed zoals ook al eerder genoemd is. Dus dan kom je ook al snel bij een heel ander uurtarief.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:49

De maneges kosten hier per half uur 25 euro. En daar moet je zelf heen rijden. Clown
Daarbij krijg je dan niet zo uitgebreid les als ik krijg op mijn eigen paard met fijne instructrice. Nors opkijken

Mijn instructrice (centered riding, NH, klassieke dressuur e.d.) vraagt ook 30 euro per les. Ze komt niet uit de directe omgeving en blijft veel langer dan dat uurtje. Bovendien is ze heel erg goed (geen GP ruiter dus, zou ik ook niet willen hebben Haha! . Wij hebben hele andere doelen Knipoog ).
Ze heeft haar papiertje na een 4-jarige opleiding.

Maar ik ben met TS eens dat er veel hele slechte instructeurs rondlopen, zelfs met papiertje, waarvan ik vind dat ze dat geld echt niet verdienen. Die komen dus ook niet in de buurt bij ons. Tong uitsteken
Ik ben heel kritisch, maar ben wel bereid om iets te betalen voor iemand die weet wat ze doet.
Overigens heeft zij ook gewoon een fulltime baan/studie ernaast. Lachen

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:51

ellepel schreef:
je zal mijn baas moeten zien als ik aankom met dat ik 30 euro verdienen wil!
Verdrietig

Haha,
als je het zo bekijkt, is het inderdaad wel een beetje veel geld!