Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

texelse schreef:@_10_: Gefeliciteerd!!! Vandaag precies 5 jaar geleden geregistreerd op bokt!

loveyodie schreef:Idd, dit heb ik dus ook. Zo naar word ik ervan, alsof een haflinger, fjord, tinker, fries enzo geen recht op verdiende punten hebben?! Oké, sommigen doen het ook niet zo best, maar als ik bijv Stravero zie lopen, is het net een new forest( niet raar bedoeld maar hij loopt gewoon mooi
)
En idd, als ze er niks mee hebben heb je je punten ook niet...
Sommigen zelfs als ze een kleurtje niet mooi vinden .. :s
heb er maar 2 tegen gekomen en rij nu M1 +4 en heb 4 keer gestart. Had laatst 193 punten
Hij liep echt geweldig en was 1e
en we zitten pas net in het M1
Laat je niet weg jagen door dat soort jury's. Je moet er gewoon boven staan
Mystica schreef:loveyodie schreef:Idd, dit heb ik dus ook. Zo naar word ik ervan, alsof een haflinger, fjord, tinker, fries enzo geen recht op verdiende punten hebben?! Oké, sommigen doen het ook niet zo best, maar als ik bijv Stravero zie lopen, is het net een new forest( niet raar bedoeld maar hij loopt gewoon mooi
)
En idd, als ze er niks mee hebben heb je je punten ook niet...
Sommigen zelfs als ze een kleurtje niet mooi vinden .. :s
Paard kan nog zo mooi lopen, als je de onderdelen niet goed genoeg rijd heb je toch een probleem
loveyodie schreef:Mystica schreef:Paard kan nog zo mooi lopen, als je de onderdelen niet goed genoeg rijd heb je toch een probleem
Ja dat is waar. Maar als de ruiter én het paardje het goed doen, moeten ze niet zeuren

[/quote] 
Dat idd niet, maar als ze niet weg zijn van haflingers trekken ze wel snel 2 punten af..
loveyodie schreef:Nouja, zeuren...Dat idd niet, maar als ze niet weg zijn van haflingers trekken ze wel snel 2 punten af..
En nee, dat was niet (alleen) voor verzorging.
Citaat:Als je proefjes gaat rijden op plaatsen waar hoog gepunt wordt moet je jezelf eens achter de oren krabben of dat een schijn is die je je voor wilt houden....
Zulke wedstrijden mogen ze van mij verbieden. Evenals wedstrijden voor bepaalde rassen, als daar altijd maar hoog gepunt wordt. Wat mij betreft kan de KNHS de winstpunten beter gewoon gaan verkopen.
, denk dat een betere stelling is. joyce B schreef:Citaat:Als je proefjes gaat rijden op plaatsen waar hoog gepunt wordt moet je jezelf eens achter de oren krabben of dat een schijn is die je je voor wilt houden....
Zulke wedstrijden mogen ze van mij verbieden. Evenals wedstrijden voor bepaalde rassen, als daar altijd maar hoog gepunt wordt. Wat mij betreft kan de KNHS de winstpunten beter gewoon gaan verkopen.
We rijden toch voor onze lol? Niet om een 2e Anky te worden?
Het niveau van bewegen wat gevraagd wordt is echt wel gestegen de afgelopen jaren. Niet zozeer de moeilijkheidsgraad van de proeven, maar wel wat men wil zien aan aanleuning en beweging en overgangen etc.
Kan me voorstellen dat je met een pony tussen de paarden het vaak moeilijker hebt, en met een zwaardere pony tussen de lichtgewichte vliegjes dat je dan ook in negatieve zin opvalt. Alhoewel er ook heel goed bewegende haflingers zijn...
Brave, nette proefjes door paarden die netjes afgericht zijn, maar niet bijzonder bewegen komen minder makkelijk aan hun punten. Maar mogen ze daarom geen winstpunten halen en een klasse hoger rijden als ze daar qua oefeningen en opleiding aan toe zijn?
Als je rassenwedstrijden rijdt, kun je in elk geval niet zeggen dat je gediscrimineerd wordt op ras...
en kunnen juryleden daar geen onderscheidt in maken bij de beoordeling.
texelse schreef:@_10_: Gefeliciteerd!!! Vandaag precies 5 jaar geleden geregistreerd op bokt!
Fitzroy schreef:Als je rassenwedstrijden rijdt kun je er zeker van zijn dat je positief gediscrimineerd wordt op ras, denk dat een betere stelling is.
Als ik hoor wat voor punten mensen daar rijden in verhouding tot normale wedstrijden, wordt daar echt niet 'gewoon' gejureerd.
Flurk schreef:weet je wat ik erg vind?
Ik had iemand geregeld die mijn fjord zijn staart had ingevlochten en toen kreeg ik toch gewoon een 7 i.p.v de verwachte 8 had ook nog speciaal plastron gekocht (reed vroeger altijd zonder)jammer he?
runningkawa schreef:Fitzroy schreef:Als je rassenwedstrijden rijdt kun je er zeker van zijn dat je positief gediscrimineerd wordt op ras, denk dat een betere stelling is.
Als ik hoor wat voor punten mensen daar rijden in verhouding tot normale wedstrijden, wordt daar echt niet 'gewoon' gejureerd.
Dat is me ook al vaak opgevallen.
En als je de punten die daar gegeven worden als standaard gaat zien...ja dan kan ik me voorstellen dat je op een gewone wedstrijd een deksel op je neus krijgt
) dat Friezen/Haflingers/Fjorden/Tinkers etc. voor de wagen horen en niet in de dressuurbaan... Kan ik me heel goed voorstellen dat wanneer je die te vaak tegen komt, je liever gewoon je rassenwedstrijden rijdt.Citaat:Kan ik me heel goed voorstellen dat wanneer je die te vaak tegen komt, je liever gewoon je rassenwedstrijden rijdt.
Als je geen bewegingswonder hebt, of geen sporttype paard/pony, wil je ook gewoon je punten kunnen rijden.
Citaat:Als je geen bewegingswonder hebt, of geen sporttype paard/pony, wil je ook gewoon je punten kunnen rijden.
Die winstpunten heb je namelijk nodig om in een hogere klasse te mogen rijden.
Misschien heb je je paard super netjes afgericht en beheerst hij de oefeningen keurig, en wil je graag een stapje verder om ook die proeven te rijden op wedstrijden. Ook al heb je geen fantastisch gebouwd paard, geen super bewegingen en weet je dat je niet op kan tegen die geweldige (KWPN-ers e.a.) sportpaarden.
Ik vind dat men braaf, ontspannen en gehoorzaam en correct gereden best meer mag belonen (waarom zou dat geen winstpunt waard zijn?)
En spetterend, maar met een proef vol "storingen" en regelmatig verzetreacties, best harder mag afstraffen, ook als het in de " grijze zones" gebeurd...
_10_ schreef:loveyodie schreef:Nouja, zeuren...Dat idd niet, maar als ze niet weg zijn van haflingers trekken ze wel snel 2 punten af..
Dus een haflinger zal bij wijze van uitzondering een 7 kunnen halen???
Vind dat jij een erg rare denkwijze hebt, ik zou bijna willen zeggen: ga eens mee schrijven, kan je zien/horen hoe het er écht aantoe gaat!
joyce B schreef:Ik vind dat men braaf, ontspannen en gehoorzaam en correct gereden best meer mag belonen (waarom zou dat geen winstpunt waard zijn?)
Citaat:En spetterend, maar met een proef vol "storingen" en regelmatig verzetreacties, best harder mag afstraffen, ook als het in de " grijze zones" gebeurd...