ORUN cursussen 2008-2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SparklingApp

Re: ORUN cursussen 2008-2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 14:44

Ik heb de papieren hier liggen en ga me zo inschrijven voor niveau 4, dressuur, woensdag middag en avond in Ermelo.
Heb er echt zo veel zin in, alleen het examen, als ik daar aan denk krijg ik al stress... Nou ja, als ik dat niet haal kan ik de cursus nog een keer doen! Tong uitsteken

Ik vond de 1e fase, nu niveau 2 echt helemaal niks, heb m ooit gedaan toen ik 17 was en het was toen echt vreselijk! Van de 17 cursisten waren er toen maar 3 geslaagd, ik dus ook niet en we kregen te horen dat het zo'n slechte groep was, terwijl al heel veel mensen tijdens de cursus door hadden gegeven dat het niet liep met de man die de cursus gaf...
Van het KNHS uit mochten toen alle mensen die het niet hadden gehaald nog een keer gratis examen doen, ik ben er niet heen gegaan, ik had die cursus niks goeds geleerd dan snap ik ook wel dat ik dat examen ook niet zou halen!

Jaren later heb ik die cursus dus opnieuw gedaan, was toen wel een stuk beter, maar vond de inzet van die vrouw die de cursus gaf ook maar heel matig... ook stopte we telkens eerder dan de eind tijd en zei ze; zo, kan iedereen lekker op tijd naar huis! Nou, daarvoor had ik me niet ingeschreven!

Maar... de 2e fase vond ik helemaal geweldig!
Die gaven Bart Bax en Johan Hamminga om en om en vooral Johan is lekker super fanatiek, ik moest s'avonds aardig door eten anders stond Johan alweer in de bak! Haha!
Ze leggen ook alles super uit, totdat echt niemand er meer vragen over heeft, ik heb er zo veel geleerd en hoop dat dit keer weer te doen!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:23

Citaat:
Maar... de 2e fase vond ik helemaal geweldig!
Die gaven Bart Bax en Johan Hamminga om en om en vooral Johan is lekker super fanatiek, ik moest s'avonds aardig door eten anders stond Johan alweer in de bak!
Ze leggen ook alles super uit, totdat echt niemand er meer vragen over heeft, ik heb er zo veel geleerd en hoop dat dit keer weer te doen!

dit klinkt heel veelbelovend! ik hoop dus ook veel nieuwe dingen ervan te leren, vooral les technisch.. heb het mijzlef aangeleerd en geef al jaren les, maar ben altijd in voor verbeteringen en nieuwe manieren. dat hoop ik dus bij de 2de fase te leren. en als extraatje dat je er zelf ook nog wat van kan opsteken rijtechnisch.. helemaal goed Ja

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:18

hmm bij ons liep de cursus elke week uit... meestal pas veel later terug dan de bedoeling en vaak ook erg lang door moeten rijden...

t examen de dag zelf weet je pas welk paard je treft, had er 1 tussen waar ik echt niet op wou en dat hoefde niet... ik echt heel blij...

t niveau varieerde van l tot z ruiters, en springen meeste b en l.. voor t springen was ik echt enorm zenuwachtig, wist niet dat mn hart zo snel kon gaan... Maar mn meest gevreesde paard viel weg, dus dat scheelde al weer iets..

niveau 3 en 4 wil ik wel ooit gaan doen, alleen nu echt geen geld en tijd voor

en tja paarden die ik eigenlijk niet zo leuk vond ben ik tijdens de cursus opgestapt, dan heb je ze tenminste een keer gereden, en dr bleef er zo maar 1 over die ik echt niet wou... (die steigerde nogal gemeen als die t zat was), met dressuur trof ik verder paarden waar ik niet eerder op gereden had en met springen 1 waar t oefenen niet heel grandioos op ging maar t examen super, had meteen de knoppen gevonden...

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:30

SparklingApp schreef:
Ik vond de 1e fase, nu niveau 2 echt helemaal niks, heb m ooit gedaan toen ik 17 was en het was toen echt vreselijk! Van de 17 cursisten waren er toen maar 3 geslaagd, ik dus ook niet en we kregen te horen dat het zo'n slechte groep was, terwijl al heel veel mensen tijdens de cursus door hadden gegeven dat het niet liep met de man die de cursus gaf...
Van het KNHS uit mochten toen alle mensen die het niet hadden gehaald nog een keer gratis examen doen, ik ben er niet heen gegaan, ik had die cursus niks goeds geleerd dan snap ik ook wel dat ik dat examen ook niet zou halen!

Jaren later heb ik die cursus dus opnieuw gedaan, was toen wel een stuk beter, maar vond de inzet van die vrouw die de cursus gaf ook maar heel matig... ook stopte we telkens eerder dan de eind tijd en zei ze; zo, kan iedereen lekker op tijd naar huis! Nou, daarvoor had ik me niet ingeschreven!

Als je verder wilt dan niveau 2 zal je toch eerst het diploma van niveau 2 moeten hebben. Dus ook al is je cursus niet zo leuk, je moet er toch doorheen. Ik snap wel heel goed dat je plezier in de cursus grotendeels afhankelijk is van de cursusleider en je groep. Ik hoop dan ook maar dat dat bij mijn cursus goed zal zitten.
Jij succes met niveau 4!

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 10:22

Ik hoor zoveel verschillende reacties over de orun.....ik wil gewoon de basis doen. Ik denk dat het inderdaad erg afhangt van degeen die lesgeeft, maar dat is altijd zo.
Ik ga er met veel plezier naartoe, heb er zin an Haha! en wil altijd leren, dus.....we zien wel hoor, maak er wat van. Knipoog

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 10:38

Odin schreef:
Als je verder wilt dan niveau 2 zal je toch eerst het diploma van niveau 2 moeten hebben. Dus ook al is je cursus niet zo leuk, je moet er toch doorheen. Ik snap wel heel goed dat je plezier in de cursus grotendeels afhankelijk is van de cursusleider en je groep. Ik hoop dan ook maar dat dat bij mijn cursus goed zal zitten.
Jij succes met niveau 4!

Bedankt!
Dat is idd waar, een vriendin van mij heeft wel heel veel goede dingen geleerd bij niveau 2!

Maar ik hoor zoveel negatieve dingen dat het jammer is dat veel mensen bang zijn dat als je door gaat dat het helemaal niet beter is en je wel heel veel geld en tijd kwijt bent, maar de mensen die de vervolg cursussen geven zijn echt mensen die er heel veel verstand van hebben en als je er echt open voor staat laten ze je zo veel meer zien!
Ze gaan er ook echt vanuit dat als jij snapt waarom iets op een bepaalde manier moet en je kan het zelf uitvoeren en weet wanneer het goed uitgevoerd wordt dat je het dan ook zelf weer goed uit kan leggen en daar geloof ik wel in!

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:40

ik heb inmiddels ook mijn bevestiging binnen van de basiscursus in nederweert! afwachten nu nog voor de definitieve brief!

Lalkanikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:43

Het hangt inderdaad erg af van diegene die de cursus geeft!
Wij hadden een jongedame die elke week zat te ouwehoeren over dr
springconcoursen, hoe het was gegaan enz. Huilen

Afijn, de hele cursus niet zoveel geleerd, niet veel gereden op andere paarden,
omdat ik het volgens haar toch wel kon. (k reed toendertijd M niveau dressuur
en L niveau is gevraagd)
Examen theorie een 9.3 lesgeven een 8 en op het rijden gezakt
mijn eigen paard liep niet goed (had zij nooit gezien, had een losse knieschijf),
nr 2 had ik wel een 7, was een degelijk redelijk afgericht paard
maar nr 3 was niet L1 geklasseerd, was zo'n springpaard heel slecht gereden
rug eruit enz. dat kreeg ik niet in 20 min voor elkaar, dus gezakt!!

Lekker hoor, ga je daarvoor 20 weken in weer en wind een uur heen
en uur terug. Geen les gemist, maar me wel doorgeergerd.
Dus als je een waardeloze cursusleidster hebt, zeg er wat van
want je moet wel examen doen!! Vork

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:47

Weet je... ik heb er heel lang over nagedacht... (niet dat iemand het intereseerd maar moet mijn verhaal toch een keer kwijt Clown ) vorig jaar wilde ik de cursus doen, maar kwamen er enkele zeer leuke tripjes/reizen tussen door, dit jaar heb ik geen tijd ivm paarden en studie.... En ik vind het gewoon belachelijk veel geld Vork
Ik ga die cursus echt niet doen Ik geef aan 4 mensen les, en die vragen nog niet eens is om een diploma, ga mijn geld daar echt niet insteken! (tenzij er ooit eens een dag komt waarop het echt nodig is, maar nu niet Knipoog )

Tabpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:57

Ingeschreven voor intructeur 2 in benningbroek of oudkarspel.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:10

Ik heb ook besloten om het niet te doen. Het is me toch een beetje te veel geld. Bovendien zie ik me nog geen twintig dagen vrij krijgen op mijn werk en zijn de reiskosten ook aanzienlijk.....

Edit: Scheelt wel dat ik de 1e fase (niveau 2 nu) al gedaan dus toch al een papiertje heb...

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:41

Lalkanikki schreef:
Dus als je een waardeloze cursusleidster hebt, zeg er wat van
want je moet wel examen doen!!

Bij mij in de groep waren er een aantal die het door hadden gegeven, toen hebben ze van het KNHS dat doorgegeven aan de cursusleidster en gezegd dat er iemand lang kwam..
Ze was heel erg kwaad en wilde persé weten wie er hadden gebeld (het werd er niet leuker op) en de dag dat die man lang kwam (dat wist ze dus van te voren) was de enige dag dat we leuk les hebben gehad en niet te vroeg stopten.
casperrr schreef:
Ik geef aan 4 mensen les, en die vragen nog niet eens is om een diploma, ga mijn geld daar echt niet insteken! (tenzij er ooit eens een dag komt waarop het echt nodig is, maar nu niet )

Als je leuk les krijgt is de cursus echt heel leuk hoor! Voor de mensen die het eventueel volgend jaar willen gaan doen zou ik aanraden om eens bij een paar locaties te gaan kijken bij de cursus, denk dat je al snel ziet of het wat is of niet..
In de toekomst zal er met verzekeringen en aansprakelijkheid wel nog meer vraag komen naar gediplomeerde instructeurs, maar of dat alleen voor bedrijven blijft gelden is natuurlijk de vraag..

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:48

Miriam schreef:
Ik heb ook besloten om het niet te doen. Het is me toch een beetje te veel geld. Bovendien zie ik me nog geen twintig dagen vrij krijgen op mijn werk en zijn de reiskosten ook aanzienlijk.....

Edit: Scheelt wel dat ik de 1e fase (niveau 2 nu) al gedaan dus toch al een papiertje heb...

Datzelfde probleem struikel ik ook over, hoe graag ik een stap verder zou willen, je moet vrij regelen op je werk, naast de investering in de opleiding kost het ook nog een berg centen aan reiskosten...... Ik heb dit jaar niet eens bericht gehad terwijl ik dat automatisch zou moeten ontvangen Boos! vorig jaar kon je uitgebreid je reden om het niet te doen (doorstromen) kwijt en kreeg ik later een onderzoek thuis gestuurd wat ik verbeterd zou willen zien etc.....

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:38

Ik hoop dit jaar in te stromen in de allround 3.
IK ben vorig jaar halverwege gestopt ivm RSI klachten. Begin september krijg ik meer te horen

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:59

Ik heb vandaag de bevestiging binnen gekregen. Hierin staat dat je voor niveau 2 de tijd hebt tot 9 maart 2009 om B-springen met 1 winstpunt te worden om zo aan het allround-examen deel te kunnen nemen. Ik ben er van uitgegaan dat ik de dressuurrichting zou kiezen, omdat ik dacht dat je bij inschrijving al B springen met een winstpunt moest zijn om de allround kant te kiezen, maar dat blijkt nu dus niet zo te zijn. Misschien dat ik in het najaar/winter ga proberen een keer een B-parcours te starten, wie weet rijd ik dat puntje nog wel en kan ik dus ook spring-examen doen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:13

Ook hier vandaag de "voorlopige" inschrijving gekregen. Vork
Nu hopen dat Enschede doorgaat. *LOL*

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:19

kaatje77 schreef:
Ook hier vandaag de "voorlopige" inschrijving gekregen. Vork
Nu hopen dat Enschede doorgaat. *LOL*

jaaaaa Haha!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:22

Zullen we dan ruilen van peerd?
Jij op Jorie en ik op Lowara?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:56

Ik ga me straks ook inschrijven voor de basiscursus, wou eigenlijk de niveau 2, maar heb nu net een nieuwe baan en mijn paard is voor 1 jaartje drachig. dus heb ik besloten volgend jaar niveau 2 te doen als we er allebei klaar voor zijn. Ik ga ook in nederweert als dichtsbijzijnde.

Ben erg benieuwd. En ik ken veel bedrijven of mensen die liever toch een papiertje als bewijs zien, dat je ook daadwerkelijk kan lesgeven. En een opleiding zorgt ook dat je wat meer kan verdienen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:59

kaatje77 schreef:
Zullen we dan ruilen van peerd?
Jij op Jorie en ik op Lowara?

goed plan.. kunnen we tussendoor mooi buiten de lessen om een keertje oefenen Ja
heb er echt al zin in, nu flink duimen dat Lowara wordt goedgekeurd daar

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:08

Odin schreef:
Ik heb vandaag de bevestiging binnen gekregen. Hierin staat dat je voor niveau 2 de tijd hebt tot 9 maart 2009 om B-springen met 1 winstpunt te worden om zo aan het allround-examen deel te kunnen nemen. Ik ben er van uitgegaan dat ik de dressuurrichting zou kiezen, omdat ik dacht dat je bij inschrijving al B springen met een winstpunt moest zijn om de allround kant te kiezen, maar dat blijkt nu dus niet zo te zijn. Misschien dat ik in het najaar/winter ga proberen een keer een B-parcours te starten, wie weet rijd ik dat puntje nog wel en kan ik dus ook spring-examen doen.

Je zou het kunnen proberen, alleen moet je het ook wel zien zitten..
Ik vond het best pittig om met een vreemd paard een parcour te moeten springen en ook jouw paard moet wel wat ervaring op hebben gedaan zodat die het ook ziet zitten met een vreemde ruiter op zijn rug.
Aan de andere kant, als je zakt voor het springen kan je sowieso nog door met de dressuur als je dat zou willen!

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:32

Ik ga het dit jaar toch niet redden, ik heb net m'n vinger gebroken en red het nu niet om L1+1 te worden Huilen

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:17

Ook voor mij houd het dit jaar helaas op Verdrietig
Mijn paard staat met een blessure en zal de komende maanden niet in de wedstrijdring te zien zijn, laat staan dat ik hem thuis al mag trainen.
En mijn andere paard is er nog lang niet klaar voor.
Dus ik moet het helaas een jaartje uitstellen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:46

Voorlopige inschrijving voor de basiscursus in Glimmen is binnen! Ja

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:26

SparklingApp schreef:
Je zou het kunnen proberen, alleen moet je het ook wel zien zitten..
Ik vond het best pittig om met een vreemd paard een parcour te moeten springen en ook jouw paard moet wel wat ervaring op hebben gedaan zodat die het ook ziet zitten met een vreemde ruiter op zijn rug.
Aan de andere kant, als je zakt voor het springen kan je sowieso nog door met de dressuur als je dat zou willen!

Ik wil zowiezo met mijn eigen paard in de toekomst wel springwedstrijden gaan doen. Als het voor die tijd lukt en ik rijd winst, dan kan ik inderdaad altijd gewoon examen doen in springen. Ligt er ook wel een beetje aan hoe de andere paarden zijn, ik ben niet echt gewend om op andere paarden te springen, maar ook dat kan natuurlijk geoefend worden.
Mijn paard is op zich heel ongecompliceerd met vreemde ruiters, ik denk dat mijn mede-cursist die op hem moet tijdens het examen erg blij zal zijn. Knipoog