Heb er echt zo veel zin in, alleen het examen, als ik daar aan denk krijg ik al stress... Nou ja, als ik dat niet haal kan ik de cursus nog een keer doen!
Ik vond de 1e fase, nu niveau 2 echt helemaal niks, heb m ooit gedaan toen ik 17 was en het was toen echt vreselijk! Van de 17 cursisten waren er toen maar 3 geslaagd, ik dus ook niet en we kregen te horen dat het zo'n slechte groep was, terwijl al heel veel mensen tijdens de cursus door hadden gegeven dat het niet liep met de man die de cursus gaf...
Van het KNHS uit mochten toen alle mensen die het niet hadden gehaald nog een keer gratis examen doen, ik ben er niet heen gegaan, ik had die cursus niks goeds geleerd dan snap ik ook wel dat ik dat examen ook niet zou halen!
Jaren later heb ik die cursus dus opnieuw gedaan, was toen wel een stuk beter, maar vond de inzet van die vrouw die de cursus gaf ook maar heel matig... ook stopte we telkens eerder dan de eind tijd en zei ze; zo, kan iedereen lekker op tijd naar huis! Nou, daarvoor had ik me niet ingeschreven!
Maar... de 2e fase vond ik helemaal geweldig!
Die gaven Bart Bax en Johan Hamminga om en om en vooral Johan is lekker super fanatiek, ik moest s'avonds aardig door eten anders stond Johan alweer in de bak!
Ze leggen ook alles super uit, totdat echt niemand er meer vragen over heeft, ik heb er zo veel geleerd en hoop dat dit keer weer te doen!

) vorig jaar wilde ik de cursus doen, maar kwamen er enkele zeer leuke tripjes/reizen tussen door, dit jaar heb ik geen tijd ivm paarden en studie.... En ik vind het gewoon belachelijk veel geld
Ik geef aan 4 mensen les, en die vragen nog niet eens is om een diploma, ga mijn geld daar echt niet insteken! (tenzij er ooit eens een dag komt waarop het echt nodig is, maar nu niet
vorig jaar kon je uitgebreid je reden om het niet te doen (doorstromen) kwijt en kreeg ik later een onderzoek thuis gestuurd wat ik verbeterd zou willen zien etc.....