Ik moest maar naar huis gaan ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charlottje

Re: Ik moest maar naar huis gaan ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 16:43

Oke ga dan eerst eens alles lezen.

Voordat ik zei dat ik nog een keer ging rijden vroeg ik ook waarom maar ik kreeg geen reactie, ik nog een keer vragen weer geen reactie, ze wilde me niet aankijken en niet met me praten.

Begin van de 2e proef ging ik ook bij de jury staan en vroeg ik of ik mocht beginnen. Ze zei helemaal niks en keek me heel stom aan. Ik nog een keer vragen van mag ik al beginnen. (ik had al een aantal minuten rondgehobbelt) Zegt ze opeens heel kattig GA MAAR RIJDEN! Ik dus rijden

Na de proef ging ik weer bij haar staan en wilde ik met haar praten. Ik weet niet meer precies wat ik zei, maar dat ze het dus wel kon. Ik kreeg geen reactie, werd niet aangekeken en ze zei volgende combinatie graag ...

En dan nog steeds het probleem op mij afschuiven? Vind je deze reactie van de jury niet erg kinderachtig ?? Eerst iets zeggen en dan wordt het tegendeel bewezen en het dan maar negeren ??

Weet je het maakt me helemaal niet meer uit, ik was gewoon teleurgesteld in het resultaat. Maar erger vond ik dat ik hele lage cijfers had gekregen zonder commentaar! Vanuit dat weet ik genoeg van deze jury ...

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:56

Jury zit toch in een afgesloten hokje. Waarom ga je gelijk van het meest negatieve uit?

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 17:00

Heb je dit tegen mij??

Is idd een afgesloten hokje, maar met een raampje dat open en dicht kan ...

En waarom ga ik van het meest negatieve uit?

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 17:08

Echt hou op met zeuren en ga eens kritisch naar je pony kijken. Ze heeft kissing spines en de vertoond de symptonen dat ze er last van heeft.

Ik vind het goed dat de jury er wat van heeft gezegd en je hebt je 2de proef 20 punten meer gekregen, dat is me nogal wat.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 17:23

riekSter schreef:
Heb je dit tegen mij??

Omdat je alles uit de kast haalt om vooral niet kritisch naar jezelf te hoeven kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 17:26

Er is geen 1 jury die na een proef gaat praten...daar is gewoon geen tijd voor Lachen
Zou wat worden als iedreen hele verhalen gaat vragen.

Verder was ze al duidelijk geweest, ze vond dat je paard wat mankeerde.
Ze had allang aan jou gezicht gezien dat het dan net zulke lange discussie als hier zou gaan worden.
En dat is niet erg leuk voor de andere ruiters die ook nog willen rijden plus het heeft geen nut.
jij vond jezelf goed rijden, zij totaal niet

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 17:34

Al zou haar paard wat mankeren hoeft de jury niet zo te reageren, Ze kan best zeggen het heeft geen zin om een tweede proef te rijden en ik snap best dat zij daar een rede voor wilt hebben! En dat de jury zo reageerd is echt belachelijk. k zou zo niet meer lekker de tweede proef in gaan je merkt aan het einde wel wat ze er van vind toch? oke mischien was zo ongelofelijk fout maar zo reageren hoeft gewoon niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 17:45

Als mijn paard zo slecht liep, ging ik uitmezelf die 2e proef niet eens in...
En de jury belachelijk?
Of juist andersom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 17:49

Soms vraag ik mij wel eens af of veel mensen wel voldoende van hun paardje houden, alles is in het kader van presteren als ik wedstrijden kijk. Paarden geven aan of ze het kunnen of niet, of ze er al klaar voor zijn, of ze het niet kunnen omdat er wat mis is of omdat ze er de bouw niet voor hebben, de juiste bespiering nog niet hebben. Maar toch moet er gepresteerd worden.

Een glansrijke proef gaat als het gaat en dan gaat het bijna vanzelf. Het eruit persen met veel verzet ook thuis met verzet, dat snap ik echt niet hoor. Leuk hè paardrijden en het hebben van een paard...., voor sommigen geldt, kijk eens in je hartje...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 18:04

riekSter schreef:
Maar erger vond ik dat ik hele lage cijfers had gekregen zonder commentaar! Vanuit dat weet ik genoeg van deze jury ...

Je jury heeft wel commentaar gegeven, na je eerste proef. En de tweede proef vond ze ook beter, die heeft hoger gescoord. Als je in je eerste proef 180 reed en in de tweede 200 dan zeg je toch ook dat er verschil is? Lachen

Verder kan ik me voorstellen dat je haar in die tweede proef vanuit emotie aangesproken hebt. De jury zal geen zin hebben gehad in een scene. Ze krijgen nogal eens iets over zich heen en toch zitten jury's daar ook niet voor het geld maar voor de hobby. Ze vinden het leuk om ruiters verder te helpen. In dit geval heeft ze iig oprecht gedacht dat jouw paard pijn had. Of dat nu wel of niet zo is, een jury neemt een dergelijke drastische stap niet zomaar dus het is zeker weten met goede bedoelingen voor je paard gebeurt. Als je haar als persoon niet kunt waarderen, misschien kun je dan waarderen dat ze het beste met je paard voor heeft gehad?

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 18:10

Ik heb het hele topic doorgelezen. Volgens jou liep ze netjes de tweede proef, maar heb jij wel netjes alle voltes, en overgangen stap/draf gereden of keurig de hoeken doorgereden? Ik weet dat het niet zoveel te maken heeft met het inverzet komen, maar dit is toch ook een belangrijk onderdeel van de proef.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 18:15

Het word steeds gekker hier het zou me niks verbazen als ik over een jaar hier op bokt lees: wat een kl*te jury ik moest het weekend een proef in de Z2 rijden, van de 4 wissels sprong ie er toch wel 1 en ik ben in plaats van 20 keer nog maar 10 keer verkeerd gereden en toch heb ik geen winst terwijl mijn vorige proef veeeeeeeeeeel slechter was Verdrietig

Als mensen nu eens zouden beginnen met er van uit te gaan dat de gene in dat hokje meer verstand van paarden heeft dan de gene die de proef rijd.
Ten tweede je paard hoort gewoon aan de teugel te lopen in de L2 en in mijn ogen als dat niet het geval moet je nog geens winst willen rijden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 18:21

sporter schreef:
Ten tweede je paard hoort gewoon aan de teugel te lopen in de L2 en in mijn ogen als dat niet het geval moet je nog geens winst willen rijden.

de ts reed in de B.
Verder met je eens.
De jury de schuld geven zegt zoveel over jezelf Hamer

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 18:29

Ohh sorry foutje, maar ook in de B word verlangd dat je paard nagevelijk is en zijn hoofd omhoog brengen (tegen de hand ) hoort niet bij de proef en veroorzaakt dus lage punten

Als B ruiter snap ik helemaal niet dat je het beter denkt te weten dan de jury

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 18:37

riekSter schreef:
Heb je dit tegen mij??

Het kan toch dat ze het niet hoorde? Jij denkt gelijk dat ze je niet wilde horen, en aankijken en dat ze je negeerde.
Kijk, dat vind ik negatief. En 10 minuten rondhobbelen kan zoiezo niet, want alles ging op tijd en er zat volgens mij geen 10 min tussen de proeven.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 18:43

Ik vind het een goede jury,
als iets niet zo is als jij het wilt, is het altijd meteen een slechte jury, maar misschien heeft ze wel gelijk?
Misschien moet je eens naar jezelf kijken?
Dit is de waarheid, die is misschien hard, maar waar.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 18:46

superwoman schreef:
sporter schreef:

de ts reed in de B.
Verder met je eens.
De jury de schuld geven zegt zoveel over jezelf Hamer

Ik heb lang geschreven en niet alle jurys zijn heilig of altijd juist

Wat in dit geval was geen idee, ik was er niet bij dus kan ik niet oordelen. Volgende keer de proef opnemen lijkt een goede tip voor jezelf

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 18:50

Niemand van de bokkers was bij de proef. Ik zeg niet dat je de TS gelijk moet geven maar je weet niet welke intonatie de jury heeft gehad en wat er tussen beide partijen is gezegt.

TS kijk naar jezelf en film je eerstvolgende proef eens... en zet hem misschien op bokt als je wil... Dan kan iedereen zien wat er scheelt.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:06

Ze rijd B, ik weet niet of je dat begrepen hebt?[/quote]
Dan zou ze juist een hoop minder bladiebla moeten hebben.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:10

@CharleyT: Wat bedoel je met Bladiebla hebben... Misschien een beetje respect hebben voor de mensen die B rijden... Het is niet dat je B rijd dat je dan niet mag zeggen dat je verkeerd beoordeeld bent... (onafhankelijk of de TS nu in fout is of niet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:29

Lindake, ts geeft zelf toe dat hij in verzet kwam, maar zij noemt dat maar klein verzet...uit de normale gang gaan en hoofd omhoog.
Zij noemt volledig in de staak pas flink verzet
En daar gaat het voor een groot deel al op mis.
Wat zij heeft is al groot verzet. Niet klein

Dan is een logisch gevolg dat je wat wij zien als klein verzet, zij daarmee met een bigsmile de proef uit komt omdat het zo goed ging...
En nogmaals een plus punt waard als het een half jaar terug veel slechter ging.
Maar dan wil het gewoon niet zeggen dat het nu wp waardig was.

En wat ik eerder zei, als ze nu al M2 was(met andere woorden al heel wat proeven gestart was), eigenlijk elke wedstrijd zelf haar punten redelijk kon schatten in de buurt van wat de jury er van zou vinden. Dan zou ik zeggen...oke, je weet heel goed wat er bij je gevoel gepunt word. Dan heb je nu een vervelende jury

Maar ze heeft die ervaring met dit paard nog zeker niet...en haar gevoel klopt niet met wat er gevraagd wordt voor een wp

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:39

Amen ; Ik lees overigens ook in je profiel dat je meteen je hulptuegels erbij haalt als het niet goed gaat; als je paard dit zonder hulpteugels doet vind ik dit een teken van onkunde..

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:58

@ katiavl dat ben ik met je eens, toch ben ik van mening dat zelfs de slechte juryleden er toch meer verstand van hebben dan een B ruiter

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:59

lindake schreef:
@CharleyT: Wat bedoel je met Bladiebla hebben... Misschien een beetje respect hebben voor de mensen die B rijden... Het is niet dat je B rijd dat je dan niet mag zeggen dat je verkeerd beoordeeld bent... (onafhankelijk of de TS nu in fout is of niet)

Tuurlijk mag je dat zeggen maar het mag dan ook in twijfel getrokken worden of je dat wel kan beoordelen

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 20:05

@RK:
Ja uit de uitleg van de TS blijkt dat het paard in verzet kwam. En ja dat is niet de manier om een proef te rijden en te hopen op een winstpunt. Naar mijn weten moet een paard heel de proef mooi lopen en is 1 keer hoofd omhoog al te veel. Ook haar foto’s op haar profiel zijn niet correct en die praat ik zeker niet goed.
Maar zeg nu zelf: is de manier waarop de jury duidelijk maakte dat de TS fout zit correct? Ik vind van niet, wat de jury heeft gezegd kon ze ook op een vriendelijkere manier zeggen als je er van uit gaat dat de versie van de TS juist is. Dan had de TS er misschien iets aan gehad, nu heeft ze enkel een negatief gevoel tegenover de jury en is de boodschap die de jury wou geven niet overgekomen.

Ik had tijdens mijn vorige 2 posts niet de bedoeling om de TS te verdedigen. Ik heb enkel gezegd dat we niet weten hoe de interactie tussen beide partijen is verlopen omdat bijna iedereen hier in dit topic er van uit gaat dat de jury van de TS gelijk heeft en recht in haar schoenen staat. Daarnaast reageerde ik ook op iemand die zei dat je als je in de B rijd je niet moet Bladiebla’en. En daarop zei ik dan het is niet dat je in de B rijd dat je dan niet mag vinden dat je een te lage score hebt gekregen. Niet iedereen die in de B rijd, rijd op de manier van de TS…

Je voorbeeld over de M2 had ik al gelezen en daar kan ik niets tegen inbrengen want daar heb je gelijk in. Maar ik begrijp wel dat de TS zich teleurgesteld voelde als de 2de proef stukken beter ging dan de eerste.

@ Sporter: het mag inderdaad in twijfel getrokken worden. Ik was gewoon even tegen veralgemening.