Zijn er ook bokkers die kinderen lesgeven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nimmy

Re: Zijn er ook bokkers die kinderen lesgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 23:00

cellavie schreef:
Ik had van de week een opmerking van een 6 jarig meisje, was hilarisch. Ik vroeg of ze wist wat een schimmel was. Weet je wat voor antwoord ik kreeg... "Ja juf dat is van dat spul wat op je eten zit als het is bedorven" hahahahahaha

Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen
geweldig..... kleine kinderen hebben sowieso vaak van die leuke uitspraken...

mn lesjes gingen vandaag niet door, ze hebben een nieuwe bak en de pony's waren wat te vrolijk, ze hadden 's morgens al alleen maar achter loslopende pony's aangerent, zoveel valpartijen dat de beginnerslesjes die ik 's middags had niet doorgingen... volgende week wel weer... aan eerst even gevorderde ruitertjes mee rijden..

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:08

had gister een valpartij , en dat alleen omdat er geen goed zadel op de pony lag, zadel zakte schuin, dus pony ging bokken, daardoor zakte het zadel helemaal schuin, pony dus dol, meisje eraf Boos! heb dus eerst maaar een ander zadel gepakt, maja die kan ik niet altijd gebruiken, dus ik ga vandaag even met m'n vuist op tafel slaan... ik wil voor 2 pony's nu juist passende zadels

cellavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:15

Nou inderdaad dat kan ik me voorstellen.
Heeft jou manege een veiligheidscertificaat?? Dan kan je het ook daarop gooien, goed harnachement heeft echt een hoge prioriteit.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 23:26

Dat is een goeie om het op het veiligheidscertificaat te gooien! Ik vind passend en goed harnachement toch zo ongeveer het belangrijkste. Niets aan de hand met het meisje?

Ik kreeg afgelopen zaterdag de vraag of er nog zwarte pieten langskwamen... ( helemaal nooit meer aan gedacht dat het sinterklaas bijna is haha). 1 meisje had een chocoladeletter in haar schoen voor ' juf Kim' gehad, alleen de K was er niet dus ik kreeg de P van pony. Echt heel lief haha

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 00:12

Ik heb een weekje buikgriep gehad en vandaag lag er een pakje voor me klaar inclusief gedicht en ik weet maar niet vanwie! Wel goed gezocht,een letter I

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 09:37

met meisje was alles goed, alleen wat schrik,
maar de manege heeft geen veiligheidscertifikaat volgens mij, ieder geval we zijn nergens bij aangesloten, maar het hebben of niet, tuig hoort gewoon in orde te zijn, dus we gaan nu even kijken hoe we dat kunnen oplossen,
het is nu alleen instructrice (met diploma's) tegen instructrice zonder diploma's, en ja zij zegt dat het zadel goed ligt, en dat het waarschijnlijk niet goed was aangesingeld, terwijl ik dus zelf had aangesingeld en zeg dat het zadel schuift Clown gelukkig heb ik nog iemand achter me staan Bloos

Ik heb daarna met de kinders sinterklaas gevierd, eerst allemaal spelletjes in de bak, en daarna kwam sinterklaas, met natuurlijk de vraag wie is jullie instructrice, er zaten maar 4 kinders van mij, dus ik dacht er onder door te kunnen, (bijna allemaal waren ze van een andere instructrice) zij dus als eerst naar voren geroepen, maja omdat ik net die dag, de hele dag had ingevallen, begonnen ze meteen mijn naam ook te schreeuwen, dus toen moest ik ook bij sinterklaas komen Clown
maar voor de rest was het heel leuk, heb een heleboel foto's gemaakt.
edit: heb daarna wel de hele zondag nodig gehad om bij te komen Koe

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 23:23

pff balen zeg van t niet passende zadel.. vreemd.. en heb je er al een ander zadel voor kunnen regelen?

heb vandaag de quiz uitgeprobeert, alleen moet ik moeilijkere vragen gaan verzinnen... of schimmels wit of gekleurd geboren worden wisten ze allemaal, en ook via welke letters je rijdt met een gebroken lijn....

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 00:07

haha, kinderen waren je dus iets te slim af Haha!

deze week ging fantastisch, heb het meisje met de lastige moeder op vrijdagavond bij een jongetje in de les gezet, deze kende ze al van de kerk, dus kind ontspannen, moeder praatte met mijn moeder dus die was rustig,
vandaag het meisje dat er vorige week met dat zadel is gevallen, voor het eerst in een groepsles gereden (was eerst wat problematisch maar na wat strenge woorden was het weer goed), deze meisjes had ze ontmoet met het sinterklaasfeest, dus maar meteen in de les gezet Lachen
vandaag ook weer 3 nieuwe hoofdstellen opgehaalt, dus zolangzamerhand zijn we het tuig aan het vervangen, Haha!

nu eerst me gaan voorbereiden op een grote buitenrit morgen Clown heb aardig wat mensen dan mee (geloof ik meer dan 10, maar kunnen allemaal rijden)

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 12:07

Als ze allemaal kunnen rijden valt het wel mee, bij ons mogen er maximaal 12 mee op buitenrit.

Gister heb ik geen les kunnen geven want ik zit ziek thuis, erg jammer want de laatste weken gaan ze erg goed. Volgende week maar weer eens kijken..

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 12:16

Ik geef alweer 2 jaar les aan drie en vanaf januari 2007 vier groepen in de leeftijden vanaf 8 tot 18...
hiervoor heb ik op een manege lesgeven aan verschillende groepen kinderen. Vind de jongste groepen erg leuk zoals ze praten over het paard in het algemeen en hoe trots ze zijn als ze hebben gespronegen.. lees over een balkje zijn gestapt **grijns** en de ouderen zijn idd veel serieuzer bezig...

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 23:50

ik had dus 12 paarden mee, maar er waren 4 eigen paarden mee, dus dat is altijd een beetje afwachten, bleken het ook nog arabiertjes te zijn
maar de buitenrit ging super goed, alleen 1 paardje dacht even te gaan zwemmen, dus heb echt wat afgelachen.

@ priscilla, ja ik vind de jongsten ook het leukst, Haha! ze gaan dan ook met grotere sprongen vooruit, zodat er echt verschil te zien is, bij de ouderen ben ik af en toe wat te ongeduldig Bloos

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 09:07

Ja dat ken ik..OOk ik kan soms erg ongedurig zijn en vooral als je het ze tien keer uitlegt en ze nog komen met huh....wat bedoel je nu? ben dan soms erg geneigd te zeggen dat ik ze maar een groepje terug plaats... Heb het dan al paar keer voorgedaan op een pony hoor! Maar ja helaas zijn de groepen overvol en hebben we een wachtlijst staan..

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 09:23

jah ze kunnen dan ook zo lekker eigenwijs zijn. heb nu een jongen nog maar 8 maar toch, zeg je je zit op het verkeerde been, gaat hij welles nietus spelletje spelen, en dat met alle dingen die je zegt. k word volgende week maar even goed streng denk ik.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 10:47

@ladypaard, leuk he die betweters, alleen streng zijn werkte bij mij niet... dat 1 keer gedaan gaat ie de volgende keer huilend op de pony zitten "hij doet t niet" nee als je niks doet dan dan gebeurt er idd ook niks... uiteindelijk heeft ie toch nog een beetje meegedaan op zn eigen (irritante) manier.

Was zaterdag wel helemaal verbaasd dat een meisje wat normaal niet verder komt dan rondjes draaien en op t midden staan zowaar de hele les de pony aan het lopen had....

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 11:09

Ik heb ruim 6 jaar lesgegeven op een camping aan alle leeftijdscategorien. Met 6 pony's in een les. Beginners en gevorderden bij elkaar. Beginners zette ik altijd achter een goede ruiter aan, zodat ze alleen erachter aan hoefde te sturen en hoefden te blijven zitten. Later ging dit vanzelf en konden ze schuiven in volgorde.

Ik ben er nu mee gestopt wegens omstandigheden en heb er nu 2 vaste lesklantjes aan overgehouden die ik naast mijn school 1x per week een uurtje lesgeef. Zijn allebei nog beginnend, met eigen pony dus zit een hoop werk aan, wat ook niet altijd goed gaat. Van de week was er 1 gelanceerd terwijl pony normaal braaf is... bleek dat ze de hele week niet gereden hadden. Dat is dan gewoon eigen schuld en dat heb ik ook even kenbaar gemaakt. Eigen pony heeft verantwoordelijkheden, en ook al spelen ze liever bij vriendjes moeten ze toch even wat mee doen.

Maar vind het echt geweldig om te doen, zeker als ze dan op een eigen "vaste" manege al naar een paar lessen hogerop mogen en ze dan speciaal even bellen. Zowiezo vind ik het al heerlijk om die kleintjes alles te leren en hoe ze met een paard om moeten gaan. Ik heb nooit problemen gehad met kinderen die niet luisteren, we gingen altijd zo met elkaar om dat we meer vriendjes waren. Geinen was ok, maar dan wel tijdens het in- en uitstappen. En ging altijd goed op deze manier. Kon ook altijd heel goed met ouders omgaan en die vonden het altijd super hoe ik ermee omging. Regelmatig hoorde ik nl. verhalen van maneges dat kinderen op pony's belanden waar ze totaal niet klaar voor waren met gevolg dat ze hartstikke bang waren. Zulke kinderen vond ik een uitdaging, want zie ze dan maar eens zelf rijdend in draf en galop hun rondje maken! Maar als het dan lukte, dan zag je overal blije gezichtjes. Kreeg er iig heel veel voldoening van...

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 11:17

@nimmy, ik moet bij hem dus ook nog even uitvogelen hoe of wat ik het beste kan aanpakken, k probeer het de volgende x op een strenge manier (maar natuurlijk wel uitleggen). als ik in het midden sta, moet er gewoon naar mij geluisterd worden. punt uit.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 11:53

klopt dat vind ik ook... zijn alleen lastige kinderen ben ik al achter, van t type die altijd alles voor elkaar krijgen... op een bepaald moment negeer ik gewoon het vervelende gedrag, krijgen ze geen aandacht en houden de rest van de groep niet op...

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:23

jammer genoeg rijden ze maar met z'n tweeen (broer en zus) hij rijdt nu op hun eigen pony, en lijdt nu aan het gevorderde (beginnende) ruiter syndroom Clown . jammer genoeg was zuslief ook in een piepbui, dus hele les liep heel lekker Clown toen zijn we maar even het bos in gegaan, (groepslessen zijn daarmee wat fijner, kun je ze wat makkelijker negeren ja Haha! )

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 00:41

hmm dat maakt t lastiger... je vraagt je soms af waarom sommige uberhaubt paardrijden...

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 06:56

paps en mams geld teveel Clown
ze vinden het op zich wel leuk, maar zij moeten bepalen, het liefst gaan ze buitenrijden, en anders springen en andere hindernisjes (balkjes, pionnen), maar ik wil ze nu ook echt figuren laten rijden, we kunnen niet aan de gang blijven Bloos

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 07:51

Hebben jullie misschien nog tips om een kind dat angstig is geworden spelenderwijs weer plezier te laten krijgen in het rijden?
Ik probeer mijn dochter en haar (jonge) pony wat te begeleiden (ze kan tijdelijk niet naar les) maar vind het best moeilijk omdat ze dus zo angstig is...
Ik zag al wel wat leuke spelletjes voorbijkomen in dit topic maar misschien zijn er nog hele specifieke anti-angst oefeningen?
Ze rijdt nu aan de longeerlijn, maar heeft al jaren rijervaring en zou dus wat dat betreft wel gewoon los moeten kunnen rijden. Iemand die handvaten heeft voor mij? Bloos

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 07:58

niet losdoen!!!!! steeds kleine doelen stellen, als kinderen bij mij bang zijn (zijn dan wel echte beginners) vraag ik steeds een klein stukje verder, 2 tellen handen los, 3 tellen handen los, kijken hoe of je een record kan halen.. etc. verder laat ik ze vaak rondje om de wereld draaien, gymnastiekoefeningen, eerst stappen daarna een klein stukje draven zonder beugels (loop ik ernaast en hou ik ze goed vast)
verder loop ik bij de overgang van longe naar los, een poosje ernaast, (dus ik ren vrolijk mee Clown )
ik weet niet waardoor ze zo bang is geworden, maar je moet via een omweg die angst proberen te reduceren..
en altijd goed uitleggen hoe of wat ies gebeurd, spieren aanspannen=stuiteren etc.
mischien een goede oefening is lappenpop en daarna alle spieren aanspannen, dan weer lappenpop etc. (bewust worden van alle spieren in je lichaam die je dus onbewust zou kunnen aanspannen)

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:40

Zeker niet los doen!! Ik zou haar lekker aan de longe houden en dan heel voorzichtig wat gymnastiek gaan doen.. eerst een handje los... gaat dit goed dan met het handje op zij.. gaat dit goed dan handje weer vast.. daarna andere handje los... gaat dit goed dan handje opzij...

eerst halthouden jij pony vasthouden zij gaan liggen op zijn hals en armen om zijn nek kijken of haar vingers elkaar kunnen raken.. Gaat dit goed dan in stap..

Halthouden haar laten draaien in het zadel..

Je moet gewoon terug naar het begin daar waar het fout is gegaan met het vertrouwen in de pony.

Hoop dat je er wat aan hebt. De eerste keer weer los dan wel eerst naastlopen.. voor je dochter haar vertrouwen!
heel veel succes hiermee hoop dat je er iets aan hebt

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:27

Een pensionklant van ons heeft hetzelfde gedaan met haar dochter. Helemaal bij nul begonnen, aan de lijn. Heel simpel houden, aaien, oortjes proberen te raken etc. Alles om vertrouwen op te bouwen. Gymnastiek is altijd goed. Met pionnen slalommen is prima. Je kunt ook aan de lange lijn de hele baan door (is voor jou wat meer rennen natuurlijk). Ik laat angstige kinderen veel ademhalen en kriebels in hun buik letterlijk weg blazen.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 13:12

Oké bedankt voor de tips!
Ik zou haar idd de eerste tijd nog aan de longeerlijn houden en wat gymnastiekoefeningen laten doen.
De reden dat ze zo angstig is geworden is omdat haar pony (3 jaar en eigenlijk heel braaf) een tijdlang op stal heeft gestaan.
Op een gegeven moment schrok hij OVERAL van en viel ze er regelmatig behoorlijk hard vanaf. Nu is de pony verhuisd en kan lekker zijn energie kwijt maar zij verstijfd nog steeds wanneer de pony een stap verkeerd zet. En dat is nu niet meer zo vaak Knipoog

Maar hier kan ik wel wat mee!